Με την αρωγή KERS, που προετοίμασε ειδικά για την περίσταση η κροατική Rimac, η νέα Aston Martin Valkyrie θα αποτελεί το πιο ισχυρό αυτοκίνητο «παραγωγής» με ατμοσφαιρικό κινητήρα.
Την αποκάλυψη ότι ο V12 κινητήρας των 6,5 λίτρων της νέας Aston Martin Valkyrie θα αποδίδει 1.130 ίππους έκανε η ίδια η Cosworth μέσω ενός tweet που ανήρτησε στον επίσημο λογαριασμό της, το οποίο, διόλου τυχαία, λίγα λεπτά μετά διεγράφη. Εντούτοις, άγνωστη παραμένει η «καθαρή» ισχύς του ατμοσφαιρικού κινητήρα της νέας δημιουργίας των Aston Martin και Red Bull, μιας και στο… πλευρό του 12κύλινδρου διαμαντιού θα βρίσκονται μπαταρίες, σε συνδυασμό με σύστημα ανάκτησης της ενέργειας, το οποίο έχει επιμεληθεί η ανερχόμενη εταιρεία από την Κροατία, Rimac Automobili.
O βρετανικός κινητήρας θα συνεργάζεται, όπως επίσημα έχει ανακοινωθεί, μ’ ένα κιβώτιο ταχυτήτων 7 σχέσεων, το οποίο θα κατασκευάσει ειδικά για την περίσταση η γνωστή στο είδος εταιρεία, Ricardo. Με άλλα λόγια, για την εταιρεία που κατασκευάζει τους κινητήρες της McLaren καθώς και το σύστημα μετάδοσης της Bugatti Chiron. Σε ότι αφορά στους υπόλοιπους προμηθευτές του όλου εγχειρήματος, στη σχετική λίστα περιλαμβάνεται και η Bosch, η οποία θα είναι υπεύθυνη για την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του κινητήρα, το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης και τη μονάδα ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς του αμαξώματος.
Για το σύστημα πέδησης οι εταιρείες που επιλέχθηκαν είναι οι Alcon και Surface Transforms, ενώ την κατασκευή των LED φωτιστικών σωμάτων θα αναλάβει η βρετανική Wipac.
Διαβάστε επίσης: Η Aston Martin Valkyrie μπορεί να σπάσει το ρεκόρ στο Nurburgring
Σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες, η Aston Martin σχεδιάζει να κατασκευάσει την Valkyrie σε 150 αντίτυπα τα οποία θα διαθέτουν κανονικές πινακίδες κυκλοφορίας για χρήση σε ανοιχτό-δημόσιο δρόμο, συν 25 αμιγώς αγωνιστικά «κομμάτια». Υπεύθυνος για την εξέλιξη και πραγματοποίηση του όλου project, είναι ο γνώριμος από την F1, Adrian Newey, ο οποίος συνεργάστηκε στενά με τον υπεύθυνο σχεδιασμού της Aston Martin, Marek Reichman.
Κύριο σχεδιαστικό γνώρισμα του αυτοκινήτου είναι οι άφθονοι αεροδυναμικοί διαχύτες, οι οποίοι δημιουργούν το τόσο απαραίτητο φαινόμενο του ground effect, αλλά και οι έντονες καμπύλες της «οροφής» και των τόξων που καλύπτουν τους τροχούς. Σύμφωνα με νεότερες εκτιμήσεις, η κάθετα παραγόμενη δύναμη που θα αναπτύσσεται όταν το αυτοκίνητο θα κινείται κοντά στην τελική του ταχύτητα θα ανέρχεται στα 1.816 κιλά.
Από εκεί και πέρα, η θέση οδήγησης της Valkyrie είναι αμιγώς αγωνιστική, με τον… πιλότο να κάθεται «χωστά» και χαμηλά, με τα πόδια ψηλά, όπως ακριβώς συμβαίνει με τους οδηγούς των μονοθεσίων της F1. Το τιμόνι είναι αποσπώμενο, προκειμένου να διευκολυνθεί η είσοδος του «χειριστή» στο κόκπιτ, ενώ οι πόρτες-φτερά γλάρου είναι ένα ακόμα σχεδιαστικό αριστούργημα της νέας Valkyrie.
Διαβάστε επίσης: Έτοιμη για αγώνες η Aston Martin Valkyrie AMR Pro
Σε ότι αφορά στις διαστάσεις, η Aston Martin αναφέρει πως το πλάτος θα φτάνει τα 1,9 μ. και το μέγιστο ύψος μόλις το 1 μ. Η Valkyrie θα έχει αναλογία απόδοσης/βάρους της τάξης του 1:1, ενώ από το σύστημα μετάδοσης του αυτοκινήτου θα απουσιάζει η παραδοσιακή… όπισθεν, μιας και η κίνηση προς τα πίσω θα πραγματοποιείται με την αρωγή του ERS.
Όσο για το βάρος της, ο Andrian Newey είναι αισιόδοξος πως τελική ένδειξη της ζυγαριάς για τα… μετρημένα αντίτυπα δρόμου που θα παραχθούν δεν θα ξεπερνά τα μόλις 1.030 κιλά._Χ.Α.