top icon
Επικαιρότητα

To Μετρό Θεσσαλονίκης σε αριθμούς

Ορισμένα ενδιαφέροντα στοιχεία για το Μετρό της Θεσσαλονίκης, 87 ημέρες πριν την επίσημη παράδοσή του προς χρήση από το επιβατικό κοινό της συμπρωτεύουσας.

Μέχρι σήμερα το συνολικό ποσοστό υλοποίησης οικονομικού αντικειμένου της σύμβασης για το Μετρό της Θεσσαλονίκης ανέρχεται στο 94,6%. Έχοντας ολοκληρώσει την κατασκευή του έργου, απομένει μόνο η ολοκλήρωση των δοκιμών των συστημάτων και του τροχαίου υλικού. Θα υπάρχει επίσης σύστημα αυτόματων θυρών επί των αποβαθρών σε κάθε σταθμό, που θα λειτουργεί σε συντονισμό με τους συρμούς, μέσω του πιο σύγχρονου συστήματος σηματοδότησης. Η 30η Νοεμβρίου θα είναι μια ημέρα–ορόσημο για τη Θεσσαλονίκη. Θα αλλάξει η εικόνα της πόλης, τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό. Υπενθυμίζεται ότι η υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή του βασικού έργου του Μετρό έγινε στις 26 Απριλίου 2006. Μετά από 18 χρόνια, το έργο ολοκληρώνεται.

ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ
13 σύγχρονοι σταθμοί
9,6 χλμ. γραμμής με δυο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς
18 υπεραυτόματοι συρμοί τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενοι, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό αλλά με συνοδό, και χωρητικότητα 450 ατόμων, ενώ είναι σε εξέλιξη η προμήθεια
15 επιπλέον συρμοί θα προστεθούν σύντομα
18.000 επιβάτες μέγιστη ικανότητα μεταφοράς ανά ώρα και ανά κατεύθυνση
52.000 τ.μ. έκταση αμαξοστασίου με το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας, στην περιοχή της Πυλαίας
254.000 επιβάτες εκτιμώμενη ημερήσια κίνηση
94,6% ποσοστό υλοποίησης ως σήμερα του οικονομικού αντικειμένου της σύμβασης

Τους τελευταίους μήνες, μεταξύ άλλων υπεγράφη, τον Οκτώβριο του 2023, η σύμβαση για τη λειτουργία και τη συντήρηση του έργου. Επίσης, ολοκληρώθηκαν οι αρχιτεκτονικές εργασίες των σταθμών και οι εργασίες αποκατάστασης επιφάνειας οδού και τελικής διαμόρφωσης του περιβάλλοντος χώρου σε όλους τους σταθμούς. Ακόμη, απελευθερώθηκαν δρόμοι που παρέμειναν κλειστοί για περισσότερα από 14 χρόνια. Υπεγράφη συμπληρωματική σύμβαση για την υλοποίηση έργων προσβασιμότητας και ενός σύγχρονου σταθμού μετεπιβίβασης στη «Νέα Ελβετία». Υλοποιούνται οι εργασίες της οριστικής διαμόρφωσης του περιβάλλοντος χώρου του σταθμού «Νέα Ελβετία», με τη διάνοιξη της οδού Ψελλού. Αυτή την περίοδο συνεχίζουν να εκτελούνται οι δοκιμές των 18 συρμών σε όλο το μήκος της γραμμής, που περιλαμβάνονται στη σύμβαση της αναδόχου κοινοπραξίας, καθώς και δοκιμαστικά δρομολόγια σε όλο το μήκος και στις υποδομές του έργου από την κοινοπραξία. Παράλληλα, λοκληρώνεται η εκπαίδευση του προσωπικού της ΤΗΕΜΑ και εκτελείται η διαδικασία πιστοποίησης για την αδειοδότηση όλων των συστημάτων από ανεξάρτητο φορέα.

Ο πληθυσμός που μπορεί να εξυπηρετηθεί από τις δημόσιες συγκοινωνίες φθάνει το ένα εκατομμύριο. Αυτή είναι μία μελέτη μεταξύ των ετών 2021–2023. Στη Θεσσαλονίκη γίνονται 1,6 εκατομμύρια μετακινήσεις ημερησίως, το 42% εξ αυτών από ή προς το κέντρο της πόλης και το 44% της κίνησης γίνεται για λόγους εργασίας. Το 51% των μετακινήσεων γίνεται με αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης και μόνο το 15% με δημόσιες συγκοινωνίες.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ