top icon
Επικαιρότητα

Περί απόσυρσης

Μέσα στις επόμενες ημέρες, με κοινή απόφαση των συναρμόδιων υπουργείων (Οικονομικών, Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής & Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων), θα επισημοποιηθούν η διαδικασία και τα δικαιολογητικά της απόσυρσης.

Μέσα στις επόμενες ημέρες, με κοινή απόφαση των συναρμόδιων υπουργείων (Οικονομικών, Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής & Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων), θα επισημοποιηθούν η ήδη γνωστή διαδικασία καθώς και τα δικαιολογητικά της απόσυρσης, ώστε να ξεκινήσει. 

Το πιθανότερο σενάριο είναι πως οι εταιρείες, από τις οποίες οι υποψήφιοι αγοραστές θα επιλέξουν το νέο τους αυτοκίνητο, θα αναλάβουν να «τρέξουν» την όλη διαδικασία. Ωστόσο, όποιοι θέλουν, μπορούν να πάνε και αυτοπροσώπως στις μονάδες ανακύκλωσης. Eπί της ουσίας η διαδικασία είναι «εξπρές», αφού έχει μόνο δύο φάσεις: Με την παράδοση του παλαιού αυτοκινήτου εκδίδεται η βεβαίωση καταστροφής. Η διαγραφή του ολοκληρώνεται με την έκδοση του πιστοποιητικού καταστροφής, στο οποίο αναγράφονται τα στοιχεία του κατόχου, του οχήματος καθώς και η ημερομηνία και το πρωτόκολλο παράδοσης της άδειας κυκλοφορίας και των πινακίδων στην αρμόδια Διεύθυνση Μεταφορών.

 
Το διαδικαστικό μέρος της απόσυρσης θα εποπτεύσει η ΕΔΟΕ (Εναλλακτική Διαχείριση Οχημάτων Ελλάδος), η οποία αποτελεί το μόνο εγκεκριμένο και αδειοδοτημένο σύστημα για τη διαχείριση των Οχημάτων Τέλους Ζωής. Η ΕΔΟΕ είναι μια αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία, που ιδρύθηκε στις αρχές του 2004 από τους 33 επίσημους αντιπροσώπους αυτοκινήτων στην Ελλάδα, εφαρμόζοντας το νόμο 2939/2001 περί ανακύκλωσης. Στην ιστοσελίδα που διατηρεί αναφέρονται όλες οι μονάδες ανακύκλωσης που λειτουργούν στη χώρα υπό την εποπτεία της, καθώς επίσης και όλες οι απαραίτητες οδηγίες και τα δικαιολογητικά απόσυρσης. Το 2010, 59.169 αυτοκίνητα τέλους ζωής οδηγήθηκαν στην ανακύκλωση, δίχως να υπάρχουν κίνητρα απόσυρσης. Για το 2011, που τα δεδομένα αλλάζουν, οι αριθμοί θα είναι πολύ μεγαλύτεροι…
 
ΕΔΟΕ: Ηλεκτρονική διεύθυνση www.edoe.gr
Τηλέφωνο επικοινωνίας: 210 6899 039
 
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΛΙΟΥ
Τα τέλη κυκλοφορίας του 2011, τα οποία αφορούν στο προς απόσυρση αυτοκίνητο, πληρώνονται οπωσδήποτε για να προχωρήσει η διαδικασία.
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΥΒΡΙΔΙΚΑ
Τα υβριδικά αυτοκίνητα με κινητήρα έως 2 λίτρων δεν επιβαρύνονται με Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης και, κατά συνέπεια, δεν επωφελούνται από το μέτρο της απόσυρσης. Υπάρχουν βέβαια και για αυτά κάποια κέρδη, από τη μείωση του Φόρου Πολυτελείας. 



Όπως ήδη γνωρίζετε, οι αλλαγές που έχουν επέλθει μέσω του νέου νομοσχεδίου για τη στήριξη της ελληνικής οικονομίας, είναι οι κάτωθι
:

 
Απόσυρση μέσω μείωσης ΕΤΤ
Τα νέα αυτοκίνητα μέχρι 2.000 κ.εκ. προδιαγραφών «Euro4», «Εuro5» και «Euro6», τα οποία θα αγοράζονται σε αντικατάσταση παλιότερων που θα αποσύρονται από την κυκλοφορία, θα απαλλάσσονται από το προβλεπόμενο για την κατηγορία κυβισμού τους Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης. Με βάση τις αλλαγές αυτές, ισχύουν πλέον τα εξής:
 
Αυτοκίνητα με κινητήρα μέχρι και 900 κ.εκ,, απαλλάσσονται από το προβλεπόμενο τέλος ταξινόμησης για φορολογητέα αξία μέχρι και 6.000 ευρώ.

Αυτοκίνητα με κινητήρα από 901 μέχρι και 1.400 κ.εκ, απαλλάσσονται από το προβλεπόμενο τέλος ταξινόμησης για φορολογητέα αξία μέχρι και 8.000 ευρώ.

Αυτοκίνητα με κινητήρα από 1.401 μέχρι και 1.600 κ.εκ., απαλλάσσονται από το 65% του προβλεπόμενου τέλους ταξινόμησης και για φορολογητέα αξία μέχρι και 11.000 ευρώ.

Αυτοκίνητα με κινητήρα από 1.601 μέχρι και 2.000 κ.εκ., απαλλάσσονται από το 50% του προβλεπόμενου τέλους ταξινόμησης και για φορολογητέα αξία μέχρι και 14.000 ευρώ.
 
Απαραίτητη προϋπόθεση για να μπορεί να γίνει αυτό, είναι το προς απόσυρση όχημα να έχει άδεια πρώτης κυκλοφορίας πριν τις 31 Δεκεμβρίου 1998.
 
Παράταση 6 μηνών για τα Εuro4
Από την 1η Ιανουαρίου του 2011 άλλαξαν οι συντελεστές τέλους ταξινόμησης στα επιβατηγά αυτοκίνητα, με την καθιέρωση νέων ορίων εκπομπών καυσαερίων ως «Euro5 & Euro6» που θέτει η ΕΕ. Όμως, οι εισαγωγείς πήραν παράταση έως τα τέλη Ιουνίου του 2011 ώστε μέχρι τότε να ταξινομήσουν όσα μοντέλα είχαν έως τις 31 Δεκεμβρίου 2010 στα τελωνεία της χώρας και τα οποία πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων «Euro4».

 
Oφέλη απόσυρσης ανά κατηγορία κυβισμού
 
Στα αυτοκίνητα με κυβισμό έως 900 κ.εκ. το όφελος φθάνει έως και τα 300 ευρώ.

Στα αυτοκίνητα με κινητήρα από 901 μέχρι και 1.400 κ.εκ. το όφελος αγγίζει έως και τα 960 ευρώ.

Στα αυτοκίνητα με κυβισμό από 1.401 μέχρι και 1.600 κ.εκ.το όφελος ανέρχεται έως και τα 1.430 ευρώ.

Το όφελος για τα οχήματα από 1.6 έως 1.8 λίτρα ανέρχεται έως 2.100 ευρώ και από 1.8 έως 2.0 λίτρα ανεβαίνει έως τα 2.800 ευρώ.
 
Μείνετε συντονισμένοι, καθώς σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς που έρχεται θα υπάρχουν εκπτωτικά προγράμματα και προσφορές, που θα ενισχύουν το εγχείρημα της απόσυρσης. Κι αν δεν έχετε μπει σε πειρασμό ακόμη, είναι βέβαιο ότι κάποιο από αυτά θα προσελκύσει την προσοχή σας τους επόμενους μήνες._Σπ.Χατ.
 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ