Με μήκος 4,7 μ., το smart #5 αλλάζει τα δεδομένα της μάρκας που είχε μέχρι πρότινος συνυφασμένη τη φιλοσοφία της με τα μικρά αυτοκίνητα.
Το νέο smart #5 είναι το μεγαλύτερο μοντέλο που έχει παρουσιάσει στην ιστορία της η μάρκα. Μαζί με τα #1 και #3 αλλάζουν ολοκληρωτικά σελίδα στη φίρμα που μέχρι πρότινος είχε αποκλειστικά μικρά, ευέλικτα μοντέλα πόλης.
Πρόκειται για ένα ηλεκτρικό SUV, το οποίο θα μπει στην αγορά των μεγάλων μοντέλων της κατηγορίας, δίνοντας μια νέα διάσταση στη γκάμα της smart, καθώς θα προσφέρει και αξιοσημείωτες εκτός δρόμου δυνατότητες.
Η παγκόσμια πρεμιέρα του smart #5 έγινε στο Bayron Bay της Αυστραλίας. Σε μια νέα αγορά, στην οποία η smart έχει βλέψεις και αξιώσεις για το άμεσο μέλλον. Το μεγάλο SUV, 4,705 μ. εφοδιάζεται με μπαταρία 100 kWh που του επιτρέπει να διανύσει 740 χιλιόμετρα με μια μόνο πλήρη φόρτιση, σύμφωνα με τον κύκλο μέτρησης CLTC, ενώ αναμένεται να είναι μικρότερη κατά τον WLTP.
Πατάει στην πλατφόρμα SEA2 της Geely, όπως τα #1 και #3 και διαθέτει τεχνολογία 800V, με δυνατότητα ταχείας φόρτισης (4C), απαιτώντας μόλις 15 λεπτά της ώρας για φόρτιση από 10% έως 80%. Παράλληλα, το επόμενο καλοκαίρι αναμένεται να εμπλουτιστεί η γκάμα του με μια μικρότερης χωρητικότητας μπαταρία, που θα το καταστήσει και πιο προσιτό.
Όσον αφορά τις διαστάσεις του νέου smart #5, έχει μήκος 4.705 χλστ., πλάτος 1.920 χλστ. και ύψος 1.705 χλστ. Το τεράστιο μεταξόνιο των 2.900 χλστ. υπόσχεται εξαιρετική ευρυχωρία στο εσωτερικό του, το οποίο, με αυτό το μήκος αν και θα μπορούσε να είναι 7θέσιο, είναι 5θέσιο.
Σχεδιαστικά διατηρεί τα στοιχεία της ταυτότητας των νέων μοντέλων της smart, με τα χαρακτηριστικά μακρόστενα φώτα εμπρός και πίσω να ξεχωρίζουν. Έχει πιο τετραγωνισμένη προσέγγιση, που πριμοδοτεί την ευρυχωρία και την πρακτικότητα, ενώ οι μικροί πρόβολοι υπόσχονται απροβλημάτιστες εκτός δρόμου αποδράσεις.
Μια από τις μεγαλύτερες αλλαγές που φέρνει το νέο smart #5 βρίσκεται στο εσωτερικό, όπου οι δίδυμες οθόνες 13 ιντσών OLED του συστήματος πολυμέσων κυριαρχούν. Επίσης, μια ακόμα ψηφιακή οθόνη εμπρός από τον οδηγό 10,3 ιντσών έχει το ρόλο του πίνακα οργάνων.
Με γνώμονα την ασφάλεια και την άνεση του οδηγού, διαθέσιμο είναι ένα head-up display τεραστίων διαστάσεων, 25,6 ιντσών, το οποίο προβάλει όλες τις χρήσιμες πληροφορίες εμπρός από οπτικό πεδίο του οδηγού. Επιπλέον, διαθέτει ατμοσφαιρικό φωτισμό με 256 χρώματα, αλλά και προτζέκτορα με 20 ηχεία.
Ενδεικτικά στοιχεία της ευρυχωρίας του και της πρακτικότητάς του είναι οι 34 αποθηκευτικοί χώροι μικροαντικειμένων στο εσωτερικό, 72 λίτρων, ενώ ο όγκος του χώρου αποσκευών φτάνει τα 1.530 λίτρα.
Τα καθίσματα μηδενικής βαρύτητας (όπως τα αποκαλεί η smart) έχουν ανάκλιση 121 μοιρών και είναι επενδεδυμένα με δέρμα, έχοντας αερόσακους κεφαλής σε σχήμα V, αερόσακους στο μαξιλάρι και ζώνες ασφαλείας ενσωματωμένες πάνω σε αυτά. Τα πίσω καθίσματα είναι θερμαινόμενα, με δυνατότητα ρύθμισης πλάτης, ηλεκτρικό αλεξήλιο και φώτα ανάγνωσης LED, όπως αυτά που συναντάμε στα αεροπλάνα.
Σε αυτή τη φάση της παρουσίασης, η smart δεν ανακοίνωσε τεχνικά στοιχεία του νέου #5. Ωστόσο, θα πρέπει να περιμένουμε τέσσερις εκδόσεις, με κίνηση στους πίσω τροχούς ή στους τέσσερις και απόδοση που θα ξεκινά από τους 340 ίππους και θα φτάνει τους 646 ίππους στην κορυφαία εκδοχή.
Επιπλέον, το νέο #3 διαθέτει προγράμματα οδήγησης που προσαρμόζουν το όχημα καλύτερα στις απαιτήσεις του οδηγού, αλλά και τις συνθήκες στο δρόμο ή εκτός. Πιο αναλυτικά υπάρχουν τα: Adaptive, Sand, Snow, Mud και Rock, με το πρώτο να προσαρμόζεται από τον οδηγό, το δεύτερο να είναι για σαθρά εδάφη, το τρίτο για χιόνι και το τέταρτο για λάσπη και πέτρες.
Το νέο smart #5 αναμένεται να λανσαριστεί στις αρχές του 2025, όσον αφορά τις αγορές της Ευρώπης.