top icon
Μοντέλα

Fiat Coupe 16V Turbo

«Πέτρα σε ήρεμα νερά» ήταν η εμφάνιση αυτού του γοητευτικού σπορ αυτοκινήτου από τη Fiat, που απέδειξε έτσι πως δεν ξέχασε ποτέ την αληθινή της τέχνη.

«Πέτρα σε ήρεμα νερά» ήταν η εμφάνιση αυτού του γοητευτικού σπορ αυτοκινήτου από τη Fiat, που απέδειξε έτσι πως δεν ξέχασε ποτέ την αληθινή της τέχνη…
 
Toν Νοέμβριο του 1993 η ιταλική εταιρεία παρουσίασε ένα αυτοκίνητο τελείως διαφορετικό, σε σύγκριση με το πρόσφατο παρελθόν της, παρεμβαίνοντας σε μια αγοραστική κατηγορία που είχε πολλά χρόνια να προσεγγίσει. Το Coupe 16V, σε «ατμοσφαιρική» έκδοση ή σε turbo, δεν είχε παρεμφερή χαρακτηριστικά με κανένα άλλο δικό της αυτοκίνητο, σε «βάθος» αρκετών δεκαετιών, αν εξαιρέσει κανείς το 6κύλινδρο των 2,4 λίτρων «Dino» που οδήγησαν οι «4Τροχοί» στη Μόντσα το 1971. Μόνο αν ψάξει κανείς πολύ πίσω στην ιστορία της, θα βρεί τον αληθινό πρόγονο αυτού του θαυμάσιου Coupe, που δεν είναι άλλος από το Fiat 8V του 1952. Ο «παππούς» της εποχής εκείνης είχε 8κύλινδρο κινητήρα των 127 ίππων και συμμετοχή σε πολλούς αγώνες αντοχής, ενώ παρήχθη σε 114 μόλις μονάδες. Οι ομοιότητες των δύο αυτοκινήτων, τηρουμένων πάντα των αναλογιών, μαρτυρούν την συγγένειά τους: αποκλειστικά σπορ προσωπικότητα, εξωτερική εμφάνιση με πολλά κοινά σχεδιαστικά στοιχεία και δίλιτροι κινητήρες. Από εκεί και πέρα βέβαια, τίποτε άλλο δεν υπάρχει που να τα συνδέει μεταξύ τους…      

 
Aλλαγή φιλοσοφίας
Από τις αρχές της δεκαετίας του ’90 η Fiat, με ιθύνοντα νου τότε τον Πάολο Κανταρέλα, βρισκόταν σε διαφορετική πορεία σε σύγκριση με ό,τι είχε δει ο κόσμος του αυτοκινήτου τα προηγούμενα χρόνια. Τα παραδοσιακά μυαλά που «γεννούσαν» τα διάφορα «Ritmo», «Argenta» και «Regata» είχαν απομακρυνθεί, οι πολυήμερες φιλοξενίες και τα άσκοπα λόγω δημοσίων σχέσεων ταξίδια είχαν τελειώσει. Όλοι είχαν στρωθεί στη δουλειά, με σκοπό την επανασύσταση του καλού ιταλικού προϊόντος και πρώτο θετικό δείγμα ήταν το Punto. Η συνέχεια των καλών εντυπώσεων ανήκει στο Coupe, που ήταν ό,τι ακριβώς προσδιόριζε η ονομασία του. Η σπορ κατασκευή ήταν μια δουλειά που σχεδιαστικά ολοκληρώθηκε από το γραφείο Pininfarina, ενώ τα μηχανικά της μέρη (κινητήρας, «πάτωμα», αναρτήσεις) ανήκαν στη Lancia Delta Integrale. To αυτοκίνητο κυκλοφόρησε αρχικά σε δύο εκδόσεις (με υπερτροφοδότηση και 195 ίππους τότε, 16βάλβιδη επίσης με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής κι ισχύ 142 ίππων). Το 1996 απέκτησε δύο ακόμη κινητήρες (1,8 λίτρων με απόδοση 131 ίππων και δίλιτρο 20βάλβιδο 5 κυλίνδρων με ισχύ 220 ίππων). Το Fiat Coupe έμεινε στην παραγωγή μέχρι τους τελευταίους μήνες του 2000.

 
Κερδίζοντας τις εντυπώσεις 
Η ομάδα των «4Τροχών» είχε γοητευτεί από το αυτοκίνητο όταν εκείνο οδηγήθηκε στην Ιταλία, παραμένοντας στον ίδιο «παρονομαστή» και μετά τη δοκιμή επί ελληνικού εδάφους. Το κίτρινο κουπέ «έγραψε» μέσα σε 12 ώρες 1.000 περίπου χιλιόμετρα, κινούμενο σε όμορφες διαδρομές μεταξύ Αττικής, Βοιωτίας, Φωκίδας, Αχαίας και Κορινθίας. Η κύρια φωτογράφισή του έγινε στη λίμνη της Υλίκης, που τότε δεν είχε σχεδόν καθόλου νερό. Στο τέλος της ημέρας όλοι αναζητούσαν τους πιθανούς αντιπάλους του αυτοκινήτου, τόσο σε θέμα τιμής, όσο και στον τομέα των επιδόσεων…   
 
«Ένα προσθιοκίνητο σπορ όχημα που θυμίζει τετρακίνητο, βάζοντας σωστά τη δύναμη στο δρόμο»

 
TEXNIKA XAΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 4κύλινδρος 16V /5κύλινδρος 20V σε σειρά
Κυβισμός: 1.995 /1.998 κ.εκ.
Ισχύς: 195 ίπποι/5.500 σ.α.λ., 220 ίπποι/5.750 σ.α.λ.
Ροπή: 30,2 χλγμ./3.400 σ.α.λ., 31,6 χλγμ./2.500 σ.α.λ.
Μετάδοση: στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 5/6 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 225 /250 χλμ/ώρα
Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 7,5 /6,5 δλ
ΜxΠxΥ: 4,25 x 1,77 x 1,35 μ.
Μεταξόνιο: 2,54 μ.
Βάρος: 1.320 /1.340 κιλά

 
 4TPOXOI

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ