top icon
Επικαιρότητα

Τα νέα μοντέλα της Έκθεσης του Ντιτρόιτ!

Περισσότερες από 40 πρεμιέρες νέων μοντέλων θα πραγματοποιηθούν στο Ντιτρόιτ, χωρίς όμως κατ’ ανάγκη να διαθέτουν όλα αμιγώς… αμερικανικό χρώμα! Ας δούμε τα σημαντικότερα! (Τελευταία ενημέρωση: 10/01)

Περισσότερες από 40 πρεμιέρες νέων μοντέλων αναμένονται να πραγματοποιηθούν στην Έκθεση του Ντιτρόιτ, χωρίς όμως κατ’ ανάγκη να διαθέτουν όλα αμιγώς… αμερικανικό χρώμα! Ας δούμε τα σημαντικότερα!
 
Η Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ (NAIS: North American International Show) εγκαινιάζει τη νέα χρονιά, συγκεντρώνοντας μια πληθώρα πρεμιέρων, οι οποίες, όπως όλα δείχνουν με βάση τα έως τώρα στοιχεία και δεδομένα, δεν φαίνεται να «απασχολούν» μόνο την πάντοτε… διαφορετική σε απαιτήσεις και φιλοσοφία αγορά της Αμερικής, αλλά και εκείνη της Ευρώπης, δίνοντας σε κάθε περίπτωση στίγμα των προθέσεων για όλες τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Ας δούμε λοιπόν τι νέο μας επιφυλάσσει!
 
Audi A6
Η Audi αποκαλύπτει το νέο Α6, τον αντίπαλο των σειρών «5» και «Ε» των BMW και Mercedes αντίστοιχα. Το συγκριτικά πιο άκαμπτο αμάξωμα των 4,92 πλέον μ., το οποίο φέρει πολλά μέρη από αλουμίνιο, που ξεπερνούν ποσοστιαία το 20% του συνόλου, προκειμένου να διατηρηθεί το βάρος σε χαμηλά επίπεδα (1.575 κιλά για τη βασική 2λιτρη τουρμποντίζελ έκδοση), διακρίνεται επίσης για την κορυφαία για το είδος αεροδυναμική του απόδοση, καθώς ο συντελεστής οπισθέλκουσας ανέρχεται στην τιμή 0,26. Από εκεί και πέρα, αν η εξωτερική περιβολή του νέου Α6 θυμίζει έντονα Α7 Sportback, τότε τι μπορεί κανείς να πει για το εσωτερικό, το οποίο, οπτικά τουλάχιστον, δε διαφέρει από εκείνο του τελευταίου. Πως μεταφράζεται αυτό; Κατ’ αρχήν, χάρη στο μεταξόνιο των 2,91 μ., σε… άπλετους χώρους για τους επιβάτες (αλλά και τις αποσκευές τους, μιας και το πορτ μπαγκάζ φτάνει σε χωρητικότητα τα 530 λίτρα) και κατά δεύτερο στην πάντοτε προσεγμένη ποιότητα των υλικών που απαρτίζουν την καμπίνα. Στον τομέα των μηχανικών μερών, η γερμανική εταιρεία επέλεξε να λανσάρει το νέο Α6 με πέντε διαφορετικά μηχανικά σύνολα. Τα βενζινοκίνητα είναι εκείνο των 2,8 λίτρων (ατμοσφαιρικό V6 FSI), που αποδίδει 204 ίππους και κορυφαίο το 3λιτρο TFSi, το οποίο αποδίδει με τη σειρά του με την αρωγή μηχανικού υπερσυμπιεστή 300 ίππους. Τη γκάμα συμπληρώνουν δύο πετρελαιοκινητήρες, ένας στα 2,0 λίτρα με ισχύ 177 και 204 ίππους και ένας στα 3,0 με μέγιστη ισχύ 245 ίππων. Σε ότι αφορά στο σύστημα μετάδοσης, ως συνήθως, οι επιλογές είναι πολλές: οι 2λιτρες πετρελαιοκίνητες εκδόσεις είναι προσθιοκίνητες, με χειροκίνητο κιβώτιο ή κατ’ επιλογήν με το γνωστό Multitronic, ενώ η βασική βενζινοκίνητη 2,8 FSI θα διατίθεται σε δικίνητες ή τετρακίνητες εκδόσεις, με την τελευταία να συνδυάζεται και με το γνωστό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της Audi. Τέλος, οι δύο 3λιτρες προσφέρονται «στάνταρ» με τετρακίνηση και το «διπλόδισκο» κιβώτιο S Tronic. 

Ωστόσο, το στοιχείο που κλέβει την παράσταση στον τομέα των κινητήριων συνόλων είναι το ταυτόχρονο λανσάρισμα του νέου Α6 και σε υβριδική… version. Πρόκειται για το δεύτερο υβριδικό μοντέλο της Audi, μετά το αντίστοιχο Q5, το οποίο κινείται από τον γνωστό 2λιτρο TFSI των 211 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 45 ίππων, σε συνδυασμό με το γνωστό 8τάχυτο κιβώτιο Tiptronic. Ωστόσο, η μέγιστη συνδυαστική ισχύς των δύο συνόλων δεν υπερβαίνει τους 245 ίππους, ενώ την ίδια στιγμή, η μέση κατανάλωση καυσίμου δεν ξεπερνά τα 6,2 λιτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 τα μόλις 142 gr για κάθε χιλιόμετρο.

 
 

BMW Σειρά 1 M Coupe
Πρόκειται για την μικρότερη έκδοση της M Division της BMW, σίγουρα, όμως, όχι και για τη λιγότερο ικανή σε επίπεδο προδιαγραφών, συμπεριφοράς στο δρόμο και επιδόσεων. Σχεδιαστικά, δεσπόζουν τα νέα φωτιστικά σώματα, με το χαρακτηριστικό πλέον «φρύδι» στο επάνω μέρος και ο άκρως προκλητικός προφυλακτήρας με τις μεγάλες εισαγωγές αέρα. Από εκεί και πέρα, ξεχωρίζουν επίσης τα «πρησμένα» τόξα των τροχών (19 ιντσών με ελαστικά 245/35 εμπρός και 265/35 πίσω), καθώς και οι δύο διπλές -αλά Μ3- απολήξεις της εξάτμισης, σε συνδυασμό με τη διακριτική αεροτομή και τον πιο επιθετικό προφυλακτήρα στο πίσω μέρος. Στο εσωτερικό, οι διαφοροποιήσεις είναι πολύ πιο περιορισμένες, καθώς αφορούν κυρίως στα καθίσματα, στις επενδύσεις από αλκαντάρα στο ταμπλό αλλά και στη νέα αριθμοσειρά του πίνακα οργάνων. Κάτω από το καπό της νέας 1 Μ Coupe φιλοξενείται ο γνωστός 6κύλινδρος εν σειρά και 3λιτρος Twin Turbo κινητήρας των Βαυαρών (γνωστός από την Z4 SDrive 35iS), ο οποίος αποδίδει 340 ίππους στις 5.900 σ.α.λ. και 450 +50 σε λειτουργία overboost Nm ροπής. Συνδυάζεται δε προς τέρψη των… παραδοσιακών αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, το νέο σπορ κουπέ της BMW των 1.495 κιλών είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 και 200 χλμ./ώρα σε χρόνο μόλις 4,9  και 17,3 δλ. εξασφαλίζοντας στον οδηγό την ηλεκτρονικά περιοριζόμενη τελική ταχύτητα των 250 χλμ./ώρα. Από εκεί και πέρα, το αυτοκίνητο δανείζεται το σύστημα πέδησης της Μ3, το οποίο αποτελείται από μονοπίστονες δαγκάνες και δίσκους 350 και 340 χλστ. εμπρός και πίσω αντίστοιχα, ενώ επεμβάσεις έχουν γίνει τόσο στην ανάρτηση σε σχέση με την 135i (σφικτότερη αλλά και χαμηλότερη κατά 20 χλστ.), όσο και στα μετατρόχια του, με τη… διεύρυνση στην προκειμένη περίπτωση να καθορίζεται στα 71 χλστ. εμπρός και στα 46 χλστ. πίσω.
Την ίδια στιγμή, στην αμερικανική αυτοκινητούπολη η BMW θα παρουσιάσει και τις πιο ταπεινές και ανανεωμένες εκδόσεις της σειράς 1

[[PAGEBREAK]]
Η Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ (NAIS: North American International Show) εγκαινιάζει τη νέα χρονιά, συγκεντρώνοντας μια πληθώρα πρεμιέρων, οι οποίες, όπως όλα δείχνουν με βάση τα έως τώρα στοιχεία και δεδομένα, δεν φαίνεται να «απασχολούν» μόνο την πάντοτε… διαφορετική σε απαιτήσεις και φιλοσοφία αγορά της Αμερικής, αλλά και εκείνη της Ευρώπης, δίνοντας σε κάθε περίπτωση στίγμα των προθέσεων για όλες τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Ας δούμε λοιπόν τι νέο μας επιφυλάσσει!
 
BMW Σειρά 6
Σχεδιαστικά, η έκδοση Convertible της νέας σειράς 6 υιοθετεί το σύνολο σχεδόν των αισθητικών γνωρισμάτων του πρωτοτύπου μοντέλου, διαθέτοντας όπως είναι αναμενόμενο μια ελαφριά σε βάρος μαλακή αναδιπλούμενη οροφή, η οποία ανοίγει ακόμα και εν κινήσει (με ταχύτητες έως 40 χλμ./ώρα) σε χρόνο 19 δλ. και κλείνει σε 24 δλ. Στην πρώτη περίπτωση, η χωρητικότητα του χώρου φόρτωσης περιορίζεται στα 300 λίτρα, ενώ στη δεύτερη στην τελευταία αθροίζονται 50 επιπλέον λίτρα. Σε σχέση με τα υπόλοιπα… μεγέθη της ανοιχτής «6άρας», αξίζει να αναφέρουμε πως το συνολικό μήκος ανέρχεται, ούτε λίγο ούτε πολύ, στα 4,894 μ. (+74 σε σχέση με το παρελθόν), το μεταξόνιο στα 2,855 μ., ενώ σε σύγκριση με την υπάρχουσα εκδοχή του μοντέλου, το πλάτος είναι διευρυμένο κατά 39 χλστ. και το ύψος «περιορισμένο» κατά μόλις 9 χλστ. Στον τομέα των μηχανικών μερών ξεχωρίζουν τα δύο κινητήρια σύνολα των εκδόσεων 640i και 650i. Στην πρώτη, πρόκειται για τον 3λιτρο twin turbo (6κύλινδρος εν σειρά), ο οποίος αποδίδει 320 ίππους, ενώ στη δεύτερη για τον επίσης γνωστό πλέον 4,4 (V8, με δύο επίσης turbo), που με τη σειρά του αποδίδει 407 ίππους. Αμφότεροι οι κινητήρες της νέας σειράς 6 συνεργάζονται αποκλειστικά με το νέο 8τάχυτο Steptronic κιβώτιο εξασφαλίζοντας απόλυτα ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 5,7 και 5,0 δλ. αντίστοιχα), παρά το αυξημένο βάρος του αμαξώματος, που στη βασική έκδοση ανέρχεται στα 1.840 κιλά.


  

Buick Varano
Η General Motors «ποντάρει» πολλά στο νέο Buick Varano, καθώς με το νέο αυτό μοντέλο στοχεύει στην καρδιά της premium κατηγορίας απέναντι στα Audi A3, Lexus IS250 και Volvo S40. Σύμφωνα με τους αμερικανούς, το Varano απευθύνεται σε αυτούς που αναζητούν πολυτέλεια, υψηλά χαρακτηριστικά απόδοσης, κομψότητα και κορυφαία ποιότητα κατασκευής από ένα μεσαίο σεντάν. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο… χαμηλού κόστους (το φθηνότερο στη γκάμα της Buick) που βασίζεται στο στην πλατφόρμα του Chevrolet Cruze, διαθέτει κινητη΄ρα 2,4 λίτρων με 177 ίππους, κίνηση στους εμπρός τροχούς και τιμή που θα ξεκινά από τα 20.500 δολάρια στην εγχώρια αγορά. 

 
 

Chrysler 300
Το ανανεωμένο πολυτελές μοντέλο της παρουσιάζει η Chrysler στην Έκθεση του Ντιτρόιτ. Πέρα από το εμφανώς ανανεωμένο παρουσιαστικό του –και πάντοτε επιβλητικό ασφαλώς, αν και αρκούντως «απόμακρο» σε σχέση με τα ευρωπαϊκά δεδομένα- το «300» διαθέτει ένα ακόμα πιο πλήρες επίπεδο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας, στο οποίο συμπεριλαμβάνεται η πανοραμική οροφή δύο τμημάτων, καθώς και η οθόνη πολλαπλών λειτουργιών διαμέτρου 8,4 ιντσών. Αν και ακόμα δεν έχουν επιβεβαιωθεί επισήμως τα κινητήρια σύνολα που θα κινούν το νέο Chrysler 300, οι έως τώρα πληροφορίες αναφέρουν πως κάτω από το εμπρός καπό θα συναντάμε τα γνωστά –στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού- κινητήρια σύνολα των 3,6 και 5,7 λίτρων (V6 της γενιάς Pentastar και V8, αντίστοιχα), οι οποίοι αποδίδουν 292 και 360 ίππους. Στην πρώτη περίπτωση η κίνηση θα μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς, ενώ για στη δεύτερη και στους τέσσερις. 


[[PAGEBREAK]]
Η Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ (NAIS: North American International Show) εγκαινιάζει τη νέα χρονιά, συγκεντρώνοντας μια πληθώρα πρεμιέρων, οι οποίες, όπως όλα δείχνουν με βάση τα έως τώρα στοιχεία και δεδομένα, δεν φαίνεται να «απασχολούν» μόνο την πάντοτε… διαφορετική σε απαιτήσεις και φιλοσοφία αγορά της Αμερικής, αλλά και εκείνη της Ευρώπης, δίνοντας σε κάθε περίπτωση στίγμα των προθέσεων για όλες τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Ας δούμε λοιπόν τι νέο μας επιφυλάσσει!


Ford C-Max
Mε τους νέους «Ecoboost» στη γκάμα των κινητήρων του, το νέο Ford C-Max είναι έτοιμο να αντιμετωπίσει τους αντιπάλους του στα πλαίσια της ανταγωνιστικής κατηγορίας των μικρομεσαίων MPV. Το C-Max αλλάζει τα ως τώρα δικά τoυ δεδομένα, αφού θα είναι διαθέσιμο σε δυο εκδόσεις 5 και 7 θέσεων, με την τελευταία να ονομάζεται Grand. Το μικρομεσαίο MPV είναι το μοντέλο που εισάγει την Ford στην λογική του downsizing στους βενζινοκινητήρες καθώς κάτω από το καπό φιλοξενείται ο υπερτροφοδοτούμενος 1600αρης Ecoboost με 150 ή 180 ίππους. To νέο C-Max χτίζεται σε πάνω στη νέα παγκόσμια πλατφόρμα C της εταιρείας. Εξωτερικά η εικόνα του είναι ήδη γνωστή. Από κοντά φαίνεται ακόμα που ενδιαφέρον με το 5θέσιο να δείχνει πιο κόμπακτ αλλά και το 7θέσιο να έχει το δικό του στιλ που υπογραμμίζεται από τις ράγες οροφής και τις δυο πλευρικές συρόμενες πόρτες. Εσωτερικά, η σχεδίαση έχει κοινή βάση με αυτή που ξέρουμε από το Fiesta. Τα πολυγωνικά βασικά όργανα στον κεντρικό πίνακα, η οθόνη του ηχοσυστήματος στο κέντρο του ταμπλό και σχετικά βαθιά τοποθετημένη μαρτυρούν πιο έντονη συγγένεια τουλάχιστον ως φιλοσοφία, με το μικρότερα μοντέλα και λιγότερο με τα μεγαλύτερα (Mondeo, S-Max). Από πλευράς κινητήρων το C-Max θα έχει στην γκάμα του ατμοσφαιρικούς 1600αρηδες με 105 και 125 ίππους, το ενδιαφέρον όμως περισσότερο από κάθε άλλη φορά θα έχει ο επίσης 1600αρης Ecoboost που αποδίδει 150 ή 180 ίππους οι οποίοι υπόσχονται εκτός των άλλων οικονομία στην κατανάλωση, άρα και χαμηλούς ρύπους (154 γρ./χλμ. CO2).
Οι έως τώρα πληροφορίες αναφέρουν επίσης ότι στο Ντιτρόιτ η Ford σκοπεύει να παρουσιάσει μια νέα πρωτότυπη έκδοση του Kuga, το οποίο αναμένεται να διατεθεί και στην αμερικάνικη αγορά με το όνομα Escape.

Ford Focus Electric
Σε αντίθεση με την ιαπωνική Nissan, η οποία εξέλιξε ένα «ανεξάρτητο» δάπεδο προκειμένου να «στεγάσει» τη νέα ηλεκτρική της πρόταση, η Ford βασίστηκε (όπως και η VW, επίσης) στο μοντέλο ευρείας παραγωγής προκειμένου να καταθέσει τη δική της πρόταση στην κατηγορία. Οι λόγοι; Αφενός η μείωση του κόστους εξέλιξης, αφετέρου η… αίσθηση στον υποψήφιο αγοραστή ότι αγοράζει μια ειδική έκδοση ενός ήδη γνωστού και καταξιωμένου μοντέλου της αγοράς. Η διάθεση του plug in μοντέλου της Ford στην αγορά της Β. Αμερικής θα ξεκινήσει στα τέλη του 2011, ενώ η κατασκευή του στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού θα γίνεται στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Wayne του Michigan. Άγνωστο είναι μέχρι και αυτή τη στιγμή που ακριβώς θα φιλοξενηθεί η παραγωγή του επί ευρωπαϊκού εδάφους. Στη γηραιά, πάντως, ήπειρο η διάθεσή του θα ξεκινήσει αρκετά αργότερα και σίγουρα προς τα τέλη του 2012 με αρχές του 2013, σύμφωνα με τις έως τώρα εκτιμήσεις. Στον τεχνικό τομέα, κάτω από το καπό του και πίσω από την εντυπωσιακή αλά… Aston Martin μάσκα θα φιλοξενείται ένας ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος συνεργάζεται με συσσωρευτές ενέργειας 28kWh ιόντων λιθίου της εταιρείας LG εξασφαλίζοντας χάρη στους 123 ίππους του μια τελική ταχύτητα της τάξης των 135 περίπου χλμ./ώρα. Όσο για την αυτονομία κίνησης, οι ιθύνοντες της Ford ανακοινώνουν ότι στόχος τους είναι να αγγίζει τα 160 πραγματικά χλμ. Αξίζει να προσθέσουμε ότι οι μπαταρίες του Focus EV μπορούν να φορτιστούν μέσω ειδικής παροχής με τάση 240V σε χρόνο 3 με 4 ωρών –που είναι ο μισός σε σχέση με εκείνον που απαιτούνται για την ίδια διαδικασία στην περίπτωση του Leaf- που βρίσκεται σε ειδική θέση στο εμπρός αριστερό φτερό του αυτοκινήτου. Από εκεί και πέρα, οι δημιουργοί της Ford υπόσχονται ότι το ηλεκτρικό Focus θα προσφέρει στον οδηγό του αντίστοιχη αίσθηση και ανάλογα οδικά χαρακτηριστικά με εκείνα των βενζινοκίνητων εκδόσεων, καθώς έχει δοθεί ειδική προσοχή στη ρύθμιση της ανάρτησης, αλλά και της υποβοήθησης του τιμονιού.


 

Honda Civic Concept
Είναι ίσως το μόνο μοντέλο της φετινής Έκθεσης του Ντιτρόιτ για το οποίο γνωρίζουμε τα λιγότερα στοιχεία. Και αυτό, γιατί οι ιθύνοντες της ιαπωνικής εταιρείας έχουν δώσει μόνο μια φωτογραφία-σκίτσο του νέου τους concept car Civic και… καμία πληροφορία σχετικά με τις τεχνικές της προδιαγραφές. Σε κάθε περίπτωση, δεν θα πρόκειται για την τελική μορφή του νέου Civic, αλλά για ένα πρωτότυπο που θα δίνει το στίγμα του μοντέλου που στα τέλη της χρονιάς θα πάρει τελικά το δρόμο για τη γραμμή παραγωγής των Ιαπώνων –και φυσικά εκείνον για την ευρωπαϊκή αγορά. 


 

Hyundai Curb Concept
Ένα πρωτότυπο crossover μοντέλο φέρνει στο Ντιτρόιτ η κορεάτικη εταιρεία. Πλήρη στοιχεία για το Curb Concept δεν έχουν ακόμα δει το φως της δημοσιότητας, παρά μόνο η συγκεκριμένη φωτογραφία που σήμερα σας παραθέτουμε και η πληροφορία ότι τον σχεδιασμό του έχει αναλάβει πλήρως το αντίστοιχο τμήμα της εταιρείας που εδρεύει στην California. Κρίνοντας από τα όσα βλέπουμε, πάντως, πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που βρίσκεται πολύ κοντά στο τελικό… στάδιο (βλ. παραγωγή) φλερτάροντας με δεδομένες τις συμπαγείς, όπως φαίνεται, διαστάσεις του την κλάση στην οποία υπάγονται μοντέλο, όπως είναι λ.χ. το Nissan Juke. Για περισσότερες πληροφορίες, υπομονή έως τις 10 Ιανουαρίου!


 

Hyundai Veloster
Η Hyundai επανέρχεται δυναμικά στην κατηγορία των προσιτών κουπέ αυτοκινήτων παρουσιάζοντας επί αμερικανικού εδάφους τη νέα τους πρόταση, η οποία βασίζεται στο πρωτότυπο Veloster που είδαμε για πρώτη φορά το 2007. Η πρώτη, όχι και τόσο διαφωτιστική φωτογραφία του αυτοκινήτου, που προς το παρόν φέρει την κωδική ονομασία FS, δεν… ξεγυμνώνει τη σχεδιαστική πρωτοτυπία του μοντέλου, καθώς, όπως όλα δείχνουν, οι Κορεάτες φαίνεται να έχουν αποφασίσει το νέο τους κουπέ να διαθέτει δύο πόρτες από τη δεξιά μεριά του αμαξώματος –θυμίζοντας κλασσικό hatchback- και μια μεγαλύτερων διαστάσεων από την αριστερή του οδηγού, ως γνήσιο κουπέ! Η συγκεκριμένη 2+1 θυρών διάταξη, σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, θα διατηρηθεί ακόμα και στις δεξιοτίμονες εκδόσεις του μοντέλου. Από εκεί και πέρα, Veloster θα ξεχωρίζει για τις πολύ πιο «προσγειωμένες», πλην όμως, μοντέρνες γραμμές του, τόσο στο εμπρός μέρος, όσο και στο πίσω, οι οποίες θα παραπέμπουν άμεσα σε εκείνες της έκδοσης concept. Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί επίσης το «χώρισμα» του πίσω παρμπρίζ, που παραπέμπει σε εκείνο των Honda CR-Z και Toyota Prius. Σε αντίθεση, τώρα, οι εκτιμήσεις μιλούν για ένα εντελώς διαφορετικό εσωτερικό σε σχέση με την τελευταία, το οποίο θα ταυτίζεται με εκείνο που θα χρησιμοποιηθεί στο επερχόμενο i40 και θα χαρακτηρίζεται από τα πολύ προσεγμένα υλικά του. Στα μηχανικά μέρη, προς το παρόν, δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία. Ωστόσο, οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν πως το νέο Hyundai Veloster θα διατίθεται αρχικά με ένα ατμοσφαιρικό μηχανικό σύνολο στα 1,6 λίτρα, με άμεσο ψεκασμό και ισχύ κοντά στους 140 ίππων, Μάλιστα, το εν λόγω σύνολο είναι πολύ πιθανό να συνδυάζεται με το νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της Hyundai, το οποίο θα μειώνει την κατανάλωση σε ποσοστό που θα φτάνει έως και 6%, πέραν ασφαλώς του «κλασικού» 6τάχυτου. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν πως κάτω από το καπό του νέου Veloster θα εγκατασταθεί λίγο καιρό μετά το επίσημο ντεμπούτο του ένας επίσης ολοκαίνουργιος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας, 1,6 επίσης λίτρων, με ισχύ που θα φλερτάρει τους 200 ίππους.


[[PAGEBREAK]]
Η Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ (NAIS: North American International Show) εγκαινιάζει τη νέα χρονιά, συγκεντρώνοντας μια πληθώρα πρεμιέρων, οι οποίες, όπως όλα δείχνουν με βάση τα έως τώρα στοιχεία και δεδομένα, δεν φαίνεται να «απασχολούν» μόνο την πάντοτε… διαφορετική σε απαιτήσεις και φιλοσοφία αγορά της Αμερικής, αλλά και εκείνη της Ευρώπης, δίνοντας σε κάθε περίπτωση στίγμα των προθέσεων για όλες τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Ας δούμε λοιπόν τι νέο μας επιφυλάσσει!


Jeep Compass
Αλλαγές και για το Compass της αμερικάνικης Jeep στο Ντιτρόιτ, με τις σημαντικότερες να αφορούν στη σχεδίαση και στο νέο πλην όμως προαιρετικό σύστημα τετρακίνησης. Το Compass, που ως γνωστόν αποτελεί το alter ego του Patriot, μοιάζει πλέον περισσότερο στο Grand Cherokee, επιλογή που σίγουρα αναβαθμίζει την παρουσία του, ωστόσο όμως… μπερδεύει του απανταχού αγοραστές. Εμπρός, νέα είναι το καπό, η μάσκα και ο προφυλακτήρας, ενώ πίσω οι αντίστοιχου «περιεχομένου» αλλαγές πλαισιώνονται από τα νέα φώτα τεχνολογίας LED. Και στο εσωτερικό όμως οι αμερικανοί έκαναν ό,τι καλύτερο μπορούσαν για να αναβαθμίσουν τόσο την εικόνα, όσο, κυρίως, την ποιότητα των πλαστικών μερών που το απαρτίζουν. Στα μηχανικά μέρη ξεχωρίζουν οι νέες σε ρυθμίσεις αναρτήσεις, οι παχύτερες αντιστρεπτικές δοκοί, ενώ απαράλλαχτες αναμένονται οι επιλογές στα κινητήρια σύνολα που θα το κινούν, με τον κλασικό 2,4 βενζινοκινητήρα των 170 ίππων να δίνει και πάλι τα παρόν. Τέλος, σε ότι αφορά στη μετάδοση, το νέο Compass θα διαθέτει το σύστημα Freedom Drive δεύτερης γενιάς, το οποίο διαθέτει σε σχέση με το πρώτο και κοντές σχέσεις για πιο… σκληροτράχηλη off road χρήση. 


 

Kia KV7
Το νέο KV7 είναι ένα 7θέσιο crossover μοντέλο, με φουτουριστική εξωτερική σχεδίαση, το οποίο αναμένεται να αποτελέσει τη «βάση» για ένα αντίστοιχο -σε φιλοσοφία και αισθητική- νέο μοντέλο ευρείας παραγωγής της Kia. Σημεία αναφοράς στο νέο KV7 είναι η διάταξη της μεσαίας σειράς καθισμάτων στο εσωτερικό, τα οποία μπορούν να περιστραφούν, ενώ, όπως αναφέρουν οι ίδιοι οι δημιουργοί του, το σύνολο της καμπίνας θα διαθέτει μινιμαλιστική αισθητική σε όλα τα επίπεδα. Στα σχεδιαστικά highlights του πρωτοτύπου συγκαταλέγονται ασφαλώς και οι εντυπωσιακές πίσω πόρτες, σε στιλ φτερά γλάρου, αλλά και η απουσία κεντρικής κολώνας, στοιχεία ωστόσο που κατά πάσα πιθανότητα δεν αναμένεται να κληροδοτηθούν, όπως και το ξύλινο δάπεδο στο εσωτερικό(!), στο μοντέλο παραγωγής που θα δούμε σε λιγότερο από δύο χρόνια. Όπως ανακοίνωσαν οι ιθύνοντες της Kia, στόχος τους για το 2012 είναι να εντάξουν στην παραγωγική δυνατότητα του ευρωπαϊκού εργοστασίου τους, το οποίο βρίσκεται στη Zilina της Σλοβακίας, ένα ακόμα νέο μοντέλο (σ.σ.: ήδη, στην εν λόγω μονάδα κατασκευάζονται τα Kia cee’d και Sportage καθώς και το Hyundai ix35), είδηση που έρχεται να ενισχύσει τις… υποψίες ότι το πρωτότυπο KV7, που θα δούμε σε λίγες μόλις μέρες στην αμερικάνικη Έκθεση, θα πάρει λίαν συντόμως και με μικρές αλλαγές το δρόμο για τη γραμμή παραγωγής των κορεατών.


 

Mercedes CClass facelift
Το πολυτελές μοντέλο της Mercedes διαθέτει αρκετές αλλαγές στην εσωτερική και εξωτερική του σχεδίαση (νέα υλικά, οθόνη πολλαπλών ενδείξεων, νέα φώτα τεχνολογίας LED στις πλούσιες εκδόσεις, πιο τονισμένη γρίλια και ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και αλουμινένιο καπό). Συν τοις άλλοις, το αυτοκίνητο θα διαθέτει περισσότερες από 2.000 αλλαγές σε όλους τους επιμέρους τομείς συμπεριλαμβανομένων και εκείνων στα μηχανικά μέρη. Ενδεικτικά, στη γκάμα των αυτόματων εκδόσεων της σειράς θα συμπεριλαμβάνεται και εκείνη με το ανανεωμένο 7G Tronic Plus κιβώτιο, ενώ η απόδοση των κινητήρων που θα φιλοξενούνται κάτω από το καπό θα ξεκινά από τους 156 ίππους (4κύλινδος 1,8 με turbo) και θα καταλήγει στους 306 (ατμοσφαιρικός 3,5 V6) όσον αφορά τα μηχανικά σύνολα βενζίνης και τους 136 και 204 ίππους αντίστοιχα (4κύλινδροι 2,2 λίτρων) σε ότι αφορά τους πετρελαιοκινητήρες. Φυσικά, όλα τα μηχανικά σύνολα, που πλέον ανήκουν στη γενιά BlueEfficiency, θα φέρουν όλες τις τελευταίες τεχνολογικές εφαρμογές που συμβάλουν στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, όπως το σύστημα ECO (Start/Stop), σε ποσοστό που θα αγγίζει έως και το 31%. Ασφαλώς, η νέα C-Class θα διαθέτει και όλα τα τεχνολογικά «καλούδια» που σχετίζονται με την ασφάλεια και την άνεση των επιβατών, όπως είναι για παράδειγμα τα Adaptive Highbeam Assist, Lane Keeping Assist, Distronic Plus και Blind Spot Assist.
Ιδιαίτερα πιθανό είναι επίσης η Mercedes να παρουσιάσει στην αμερικάνικη Έκθεση και την έκδοση coupe της νέας C-Class, οι πρώτες φωτογραφίες της οποίας έχουν ήδη να εκτίθενται στο διαδίκτυο.


  

Mini Paceman
Πρόκειται για ένα concept car που βασίζεται στο νέο SUV μοντέλο της Mini (Countryman), από το οποίο δανείζεται πολλά στοιχεία της εξωτερικής του περιβολής, κυρίως στο εμπρός μέρος. Στο Paceman, οι διαφορές ξεκινούν από τη… μέση του αμαξώματος και πίσω, με το στενότερο κρύσταλλο της πίσω πόρτας, τον διαφοροποιημένος προφυλακτήρας και τα νέα πίσω φώτα να δίνουν το στίγμα της κατασκευής. Τον σπορτίφ χαρακτήρα του νέου Paceman υποδηλώνουν με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο και οι μεγάλοι τροχοί των 19 ιντσών, που συνήθως συναντώνται σε κατασκευές με «αθλητικό» προφίλ. Οι διαστάσεις του αμαξώματος είναι: 4.110×1.789×1541 χλστ. Το εσωτερικό, σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, θα είναι 4θεσιο (σ.σ.: προς το παρόν, η εταιρεία δεν έχει δώσει στη δημοσιότητα το αντίστοιχο φωτογραφικό υλικό), με τον εξοπλισμό άνεσης να βρίσκεται κυριολεκτικά στο απόγειό του. Από εκεί και πέρα, το νέο Paceman θα φιλοξενεί κάτω από το εμπρός καπό του τον γνωστό κινητήρα της John Cooper Works, ο οποίος δεν είναι άλλος από τον υπερτροφοδοτούμενο 1.600άρη των 211 ίππων και 260 Nm. Σε ότι αφορά στη μετάδοση, το νέο Paceman θα είναι προσθιοκίνητο, ενώ όταν και αν τελικά πάρει το δρόμο για τη γραμμή παραγωγής της Mini (σ.σ.: προς το παρόν, πρόκειται για μια νέα σχεδιαστική άσκηση των Γερμανών) θα διαθέτει και τετρακίνητη έκδοση, η οποία, όπως και το αντίστοιχο Countryman, θα φέρει την ονομασία All4. 


[[PAGEBREAK]]
H Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ (NAIS: North American International Show) εγκαινιάζει τη νέα χρονιά, συγκεντρώνοντας μια πληθώρα πρεμιέρων, οι οποίες, όπως όλα δείχνουν με βάση τα έως τώρα στοιχεία και δεδομένα, δεν φαίνεται να «απασχολούν» μόνο την πάντοτε… διαφορετική σε απαιτήσεις και φιλοσοφία αγορά της Αμερικής, αλλά και εκείνη της Ευρώπης, δίνοντας σε κάθε περίπτωση στίγμα των προθέσεων για όλες τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Ας δούμε λοιπόν τι νέο μας επιφυλάσσει!


Porsche 918 RSR
Ακολουθώντας το δρόμο που χάραξε με την 911 GT3 R Hybrid, η γερμανική εταιρεία επανέρχεται με τον πλέον δυναμικό τρόπο στο θέμα «οικολογικό αγωνιστικό αυτοκίνητο». Πιο συγκεκριμένα, στο περίπτερο της γερμανικής φίρμας, σε περίοπτη μάλιστα θέση, παρουσιάζεται η αγωνιστική έκδοση της 918 Spyder, που φέρει την ονομασία RSR και -φυσικά- αντίστοιχη εξωτερική περιβολή. Πέρα από το γεγονός ότι η 918 RSR αποτελεί ουσιαστικά την κλειστή παραλλαγή της 918 Spyder, και μάλιστα, ειδικά για την περίσταση, με… full αγωνιστική περιβολή, τα σημαντικά νέα αφορούν στις επιλογές των ανθρώπων της Porsche όσον αφορά τα μηχανικά της μέρη. Εκεί, δηλαδή, όπου το πάντρεμα του project «918 Spyder» με την επίσης καθαρόαιμη 911 GT3 R Hybrid, είναι κάτι παραπάνω από προφανές. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις της γερμανικής εταιρείας, την κίνηση στους πίσω τροχούς της 918 RSR παρέχει ένας V8 κινητήρας (σ.σ.: η χωρητικότητα του οποίου ωστόσο δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί, αν και κατά πάσα πιθανότητα θα πρόκειται για το γνωστό κινητήριο σύνολο των 3,4 λίτρων της Spuder), ο οποίος είναι τοποθετημένος στο κέντρο του αμαξώματος αποδίδει 563 ίππους στις 10.300 σ.α.λ.! Ωστόσο, το 8κύλινδρο αυτό διαμάντι δεν είναι η μοναδική κινητήρια μονάδα της 918 RSR, καθώς στον εμπρός άξονά της συναντάμε δύο ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι προσθέτουν επιπλέον 204 (2×102) ίππους. Όπερ σημαίνει, 767 στο σύνολο ίππους! 


 

Tesla S
Το υψηλών προδιαγραφών τετράθυρο και αμιγώς ηλεκτρικό της όχημα (Model S) αναμένεται να παρουσιάσει η αμερικάνικη Tesla δείχνοντας σε συνεργασία με την Toyota το μέλλον της αυτοκίνησης. Μέχρι αυτή τη στιγμή, τα στοιχεία που έχουν δει το φως της δημοσιότητας αναφέρουν πως το νέο Tesla S θα ξεκινήσει να παράγεται από τα μέσα του 2012 με ρυθμό 20.000 αντιτύπων σε ετήσια βάση. Ο ηλεκτροκινητήρας του αυτοκινήτου θα εξασφαλίζει κορυφαίες επιδόσεις, καθώς η επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα θα ολοκληρώνεται σε λιγότερο από 6 δλ., όταν την ίδια στιγμή η αυτονομία κίνησης θα αγγίζει τα 500 σχεδόν χιλιόμετρα.
 

 
Toyota Prius MPV
Ιδιαίτερα σημαντική αναμένεται να είναι η παρουσία του ιαπωνικού κολοσσού στη φετινή Έκθεση του Ντιτρόιτ. Εκεί, η Toyota αναμένεται να διευρύνει τη γκάμα του σημαντικότερου «άσσου» της, του υβριδικού Prius, παρουσιάζοντας την σαφώς πιο οικογενειακή έκδοση MPV. Προς το παρόν, δεν έχουν «διαρρεύσει» κανενός είδους επίσημες φωτογραφίες (σ.σ.: η συγκεκριμένη απεικόνιση του μοντέλου που συνοδεύει την αναφορά μας είναι ψηφιακά επεξεργασμένη), ούτε τεχνικά στοιχεία που αφορούν την «καρδιά» του αυτοκινήτου, αν και βέβαιο πρέπει να θεωρείται σύμφωνα με τις έως τώρα εκτιμήσεις ότι το γνωστό υβριδικό σύστημα κίνηση του τετράθυρου Prius θα μεταμοσχευτεί αυτούσιο και στο MPV μοντέλο της οικογένειας. 


 

VW Passat
Όπως φαίνεται και από τη σχετική φωτογραφία που δημοσιεύουμε, πρόκειται για ένα κλασσικό οικογενειακό αυτοκίνητο της μεσαίας κατηγορίας, με αρκετές όμως διαφορές σε σχέση με το «δικό μας» ευρωπαϊκό Passat. Τόσο σε σχεδίαση, όσο και στις επιμέρους προδιαγραφές του. Πιο συγκεκριμένα, εξωτερικά οι διαφοροποιήσεις έγκεινται τόσο στα νέα φωτιστικά πίσω σώματα (που θυμίζουν έντονα πάντως Audi Α4!), στο ανασχεδιασμένο κάλυμμα του χώρου αποσκευών και στο διαφορετικό προφυλακτήρα, όσο και στο τροποποιημένο σχήμα της οροφής. Το πακέτο των αισθητικών «αποκλίσεων» συμπληρώνουν τα νέα εμπρός φτερά αλλά και οι μερικώς ανασχεδιασμένες πόρτες. Από πλευράς διαστάσεων, τα πάντα στο αμερικάνικο Passat εμφανίζουν… αυξητικές τάσεις, με το μεταξόνιο να είναι ειδικά για την περίσταση μεγαλύτερο κατά 91 χλστ. (2,803 μ.), το συνολικό μήκος του αμαξώματος να αγγίζει πλέον τα 4,868 μ. (+99 χλστ.), ενώ μόλις 13 χλστ. είναι η αύξηση που παρατηρείται στο πλάτος του.  
 

Στα μηχανικά μέρη και ιδιαίτερα σε ότι αφορά τα κινητήρια σύνολα, ξεχάστε τις «ευρωπαϊκές» επιλογές, καθώς οι γνώριμοι TSI κινητήρες λάμπουν δια της απουσίας τους. Τη θέση τους κάτω από το επιβλητικό ομολογουμένως καπό του έχουν πάρει ένας 5κύλινδρος κινητήρας 2,5 λίτρων, με ισχύ 170 ίππων, ο οποίος συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή με ένα αντίστοιχων σχέσεων αυτόματο, καθώς και το γνωστό 6κύλινδρο σε διάταξη V μηχανικό σύνολο των 280 ίππων της VW. Ολοκληρώνοντας αξίζει να σημειώσουμε πως το αμερικάνικο Passat θα παράγεται στο εργοστάσιο της VW στο Tennessee, ενώ η τιμή του από τον προσεχή Αύγουστο, οπότε και αναμένεται να ξεκινήσουν οι πωλήσεις του στην αγορά της Β. Αμερικής, θα ξεκινά από τα 20.000 δολάρια.


 

X.A.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ