Ο Έλληνας καρτίστας Ανδρέας Λασκαράτος αγωνίζεται πλέον σε αγώνες Αντοχής στο εξωτερικό, με τα προηγμένα αγωνιστικά πρωτότυπα LMP3. Και όνειρο το Le Mans.
Ο 32χρονος Ανδρέας Λασκαράτος, μετά από 21χρόνια αγωνιστικής εμπλοκής με το καρτ έκανε το μεγάλο άλμα. Αγωνίζεται στο εξωτερικό, στο τιμόνι ενός καθαρόαιμου αγωνιστικού LMP3. Τα συγκεκριμένα πρωτότυπα αποτελούν ξεχωριστή κατηγορία του WEC και βέβαια λαμβάνουν μέρος και στο Le Mans. Η συμμετοχή στον θρυλικό 24ωρο αγώνα είναι άλλωστε και το μεγάλο όνειρο του Έλληνα οδηγού. Για την ώρα ο Λασκαράτος αγωνίζεται στο πρωτάθλημα V De V, μια σημαντική γαλλική διοργάνωση αγώνων αντοχής που μετρά 25 χρόνια ιστορίας, με κατηγορίες για πρωτότυπα αλλά και GT αυτοκίνητα. Το καλαντάρι του θεσμού περιλαμβάνει συναντήσεις σε διάσημες πίστες όπου διοργανώνονται αγώνες των μεγάλων παγκόσμιων πρωταθλημάτων (Formula 1, WEC, MotoGP). Μεταξύ αυτών το σιρκουί Montmelο της Ισπανίας, το Magny Cours και το Paul Ricard στη Γαλλία (πρώην και νυν έδρα, αντίστοιχα, του γαλλικού GP), το Estoril της Πορτογαλίας, η Dijon-Prenois και φυσικά τo Le Mans.
Το Σαββατοκύριακο 1-2 Σεπτεμβρίου ο Λασκαράτος συμμετείχε στον αγώνα που έλαβε χώρα στην πίστα Navarra της Ισπανίας, με την υποστήριξη της αγωνιστικής ομάδας Monza Garage. Με 18 συμμετοχές στην κατηγοριά LMP3 και οδηγούς με προϋπηρεσία στο Le Mans προβλέπονταν έντονος συναγωνισμός και η πραγματικότητα επιβεβαίωσε τις προσδοκίες. Ο Έλληνας οδηγός μοιράστηκε το #68 πρωτότυπο της Ligier με τους John Corbett και τον James Winslow, έναν επαγγελματία Βρετανό οδηγό, πρωταθλητή στο Asia Formula 3 Championship, με συμμετοχή στο Le Mans και στα Indy Lights. Παρότι η ομάδα είχε το πάνω χέρι από άποψη ταχύτητας στις ελεύθερες δοκιμές, οι κατατακτήριες τους βρήκαν στην 5η θέση εκκίνησης. Στον πρώτο γύρο η #69 Ligier πέρασε στην πρώτη θέση και κατάφερε να ανοίξει διαφορά 30 δευτερολέπτων μέσα στα πρώτα 30 λεπτά του 6ωρου αγώνα, βάζοντας σοβαρή υποψηφιότητα για τη νίκη. Στο πρώτο pitstop, στο τέλος της πρώτης ώρας, ο Winslow παρέδωσε τα ηνία στον Corbett ο οποίος συνέχισε για το δικό του stint χωρίς προβλήματα. Στο τέλος της δεύτερης ώρας ο Λασκαράτος βρέθηκε πίσω από το τιμόνι ενώ η #69 Ligier βρισκόταν στην 4η θέση, αλλά με τους τρεις προπορευόμενους οδηγούς να «χρωστούν» pitstop. Διατηρώντας σταθερό ρυθμό, προφυλάσσοντας ταυτόχρονα τα λάστιχά του, ο Λασκαράτος είχε το δύσκολο έργο του διπλού stint, 120 αντί 60 λεπτών.
Στα 80 λεπτά όμως και ενώ εκτελούσε άψογα το πλάνο της ομάδας, διατηρώντας το αυτοκίνητο σε τροχιά νίκης, η ατυχία χτύπησε το #69, με το δεξί ημιαξόνιο να παραδίδει το πνεύμα. Το αυτοκίνητο επέστρεψε στα pits και ακολούθησαν πενήντα βασανιστικά λεπτά αποκατάστασης της ζημιάς. Εκεί χάθηκαν και οι ελπίδες για ένα καλό αποτέλεσμα. Παρόλα αυτά, ο Corbett συνέχισε στην 17η θέση και ο Ανδρέας ανέλαβε το απαιτητικό βραδινό stint, με στόχο να αξιοποιήσουν την ταχύτητα και να καλύψουν όσο περισσότερο από το χαμένο έδαφος θα ήταν εφικτό. Ωστόσο, εξωγενείς παράγοντες δεν τους επέτρεψαν να παλέψουν για το comeback. Ένα σοβαρό ατύχημα έφερε την κόκκινη σημαία στην πίστα, και η αναγκαστική διακοπή του αγώνα βρήκε το πλήρωμα στην 14η θέση. Η ομάδα θα συνεχίσει την προσπάθεια στο Hong Kong το Σαββατοκύριακο 8-9 Σεπτεμβρίου και εν συνεχεία στο Estoril το Νοέμβριο, προετοιμάζοντας την σεζόν του 2019. Την προοπτική της αγωνιστικής πορείας του Ανδρέα Λασκαράτου έχει αναλάβει να προωθήσει η Veloce Sports, μια εταιρεία management μέτοχος της οποίας είναι ο Jean-Eric Vergne, πρώην οδηγός F1 και νυν Παγκόσμιος Πρωταθλητής Formula E. Τον Λασκαράτο υποστηρίζουν οι εταιρίες Tradeline, Playseat και Logitech, η πίστα Speedpark του Γιώργου Λαζαράκου, καθώς και η ομάδα Ray Motorsport του Γιάννη Αντωνιαδη, όπου προπονείται όταν βρίσκεται στην Ελλάδα. Παράλληλα, αξίζει να σημειώσουμε ότι δίπλα στον Έλληνα οδηγό βρίσκεται και στηρίζει την προσπάθεια του το περιοδικό Drive!
Πέρσι ο Λασκαράτος είχε συμμετάσχει σε δύο αγώνες της σειράς 24H Series με πρωτότυπο Ginetta LMP2. Στο Spa ήταν μέλος του πληρώματος που πήρε τη νίκη, ενώ στο Silverstone εντυπωσίασε με την ταχύτητά του το στεγνό, έχοντας ως σημείο αναφοράς τον Mike Simpson, έναν Βρετανό με 16 νίκες και συνεπή παρουσία στο βάθρο τα τελευταία χρόνια σε αγώνες Αντοχής, ο οποίος μάλιστα το 2017 ήταν 3ος στην τελική κατάταξη του Asian Le Mans Series.