top icon
Αγώνες

F1: Xωρίς f-duct στο Ιταλικό GP η McLaren

H McLaren θα αφαιρέσει το σύστημα stalling πίσω αεροτομής της ΜΡ4-25 για το Ιταλικό GP -που θα διεξαχθεί στις 12/9-, λόγω των χαρακτηριστικών της πίστας της Monza, που παρουσιάζει μεγάλες ευθείες και απαιτεί χαμηλές τιμές παραγωγής αρνητικής άντωσης από τα μονοθέσια.

H McLaren θα αφαιρέσει το σύστημα stalling πίσω αεροτομής της ΜΡ4-25 για το Ιταλικό GP -που θα διεξαχθεί στις 12/9-, λόγω των χαρακτηριστικών της πίστας της Monza, που παρουσιάζει μεγάλες ευθείες και απαιτεί χαμηλές τιμές παραγωγής αρνητικής άντωσης από τα μονοθέσια.
 
Η McLaren είναι η ομάδα που εφηύρε το σύστημα stalling πίσω αεροτομής, το οποίο έχει ονομαστεί και f-duct, από την εισαγωγή αέρα που βρίσκεται εμπρός από το cockpit στην MP4-25. H βρετανική ομάδα έχει αγωνιστεί σε όλα τα Grand Prix που έχουν διεξαχθεί φέτος χρησιμοποιώντας το σύστημα και πολλές άλλες ομάδες το έχουν υιοθετήσει.
 
Το σύστημα αυτό παρέχει στα μονοθέσια υψηλότερες τελικές ταχύτητες στις ευθείες, καθώς με την ενεργοποίησή του, η πίσω αεροτομή παύει να λειτουργεί αεροδυναμικά και σταματάει να παράγει αρνητική άντωση και κατά συνέπεια αντίσταση.
 
Η χρήση του συστήματος επιτρέπει στις ομάδες να ρυθμίζουν τα μονοθέσιά τους έτσι ώστε να παράγουν περισσότερη αρνητική άντωση -για να έχουν καλύτερη απόδοση στις στροφές-, αφού μπορούν να «ξεφορτωθούν» την περιττή αεροδυναμική αντίσταση στις ευθείες. Αυτό βοηθάει επίσης τα μονοθέσια να φθείρουν λιγότερο τα ελαστικά τους.
 
Παρά το γεγονός ότι στις μεγάλες ευθείες της Monza τα μονοθέσια αναπτύσσουν τις υψηλότερες τελικές ταχύτητες όλης της σεζόν, κάτι που θεωρητικά θα έκανε ιδανική τη χρήση του συστήματος stalling πίσω αεροτομής, η πραγματικότητα διαφέρει. Αυτό συμβαίνει διότι στο αεροδυναμικό πακέτο που έχει εξελίξει ειδικά για την πίστα της Monza η McLaren, η πίσω αεροτομή δεν παράγει αρκετή αεροδυναμική αντίσταση για να την «ξεφορτωθεί» το σύστημα στις ευθείες. Συνεπώς, η χρήση του είναι περιττή.
 
Κάποιοι προβλέπουν ότι όλες οι ομάδες θα ακολουθήσουν το παράδειγμα της McLaren στη Monza, αφαιρώντας τα συστήματα stalling πίσω αεροτομής και εξελίσσοντας ειδικά αεροδυναμικά πακέτα για την χάραξη της ιταλικής πίστας.
 
Νωρίτερα στη σεζόν, στο GP του Μονακό -όπου η χάραξη απαιτεί από τα μονοθέσια τις υψηλότερες τιμές παραγωγής αρνητικής άντωσης-, όλες οι ομάδες αναμενόταν να αφαιρέσουν το σύστημα stalling πίσω αεροτομής και οι περισσότερες το έκαναν, ωστόσο η McLaren το διατήρησε, διότι όπως είχε εξηγήσει τότε ο διευθυντής της, Martin Whitmarsh, αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της MP4-25, το οποίο δε γίνεται να αφαιρεθεί. Ωστόσο, από τότε, η McLaren εξέλιξε και εκδοση του μονοθεσίου της χωρίς σύστημα stalling πίσω αεροτομής.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ