top icon
Παρουσιάσεις

Πρώτη επαφή με το Renault EOLAB

Λίγες ημέρες μετά την διεθνή έκθεση αυτοκινήτου στο Παρίσι γνωρίζουμε από κοντά το πολλά υποσχόμενο πρωτότυπο Renault EOLAB, παίρνοντας μάλιστα και μια πρώτη γεύση της τεχνολογίας του από την θέση του οδηγού.

Λίγες ημέρες μετά την διεθνή έκθεση αυτοκινήτου στο Παρίσι γνωρίζουμε από κοντά το πολλά υποσχόμενο πρωτότυπο Renault EOLAB, παίρνοντας μάλιστα και μια πρώτη γεύση της τεχνολογίας του από την θέση του οδηγού.

 

Το Renault EOLAB μας δίνει μια πρόγευση των μελλοντικών τεχνολογιών για μείωση του βάρους και βελτίωση της αεροδυναμικής με στόχο φυσικά την ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης, καταθέτοντας την εξαιρετική για τα σημερινά δεδομένα επίδοση του μόλις 1 λίτρου ανά 100 χλμ. Αντίστοιχα σημαντικό μάλιστα είναι το γεγονός πως μια από τις βασικές παραμέτρους που τέθηκαν από το αρχικό στάδιο εξέλιξης έχει να κάνει με την βιωσιμότητα του κόστους όλων των νέων τεχνολογιών υπό το πρίσμα της μαζική παραγωγής. Χάρη στην εκτεταμένη χρήση μαγνησίου, αλουμινίου και πολυμερών πλαστικών το EOLAB επιτυγχάνει μια εξοικονόμηση βάρους της τάξης των 400 κιλών σε σχέση με το σημερινό Clio εξοικονομώντας 130 κιλά από το πλαίσιο και το αμάξωμα, 160 κιλά από τις αναρτήσεις και τα μηχανικά μέρη και 110 κιλά από τον εσωτερικό εξοπλισμό και τις επενδύσεις την στιγμή που ο συντελεστής οπισθέλκουσας Cd: 0,235 συνεπάγεται μια μείωση κατά 30% από το supermini της Renault. Με λίγα λόγια το EOLAB είναι μια ξεκάθαρη επίδειξη των δυνατοτήτων που προσφέρει η τεχνολογία όταν ένα αυτοκίνητο έχει σχεδιαστεί με ένα δεδομένο στόχο, που στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι η βελτιστοποίηση στη διαχείριση του καυσίμου.

Οι Γάλλοι σημειώνουν μάλιστα τον αριθμό 100 αναφερόμενοι στο σύνολο των νέων ρεαλιστικών τεχνολογιών που συγκεντρώνονται στο EOLAB και οι οποίες σταδιακά θα βρουν το δρόμο εφαρμογής στα μοντέλα παραγωγής της Renault αφήνοντας βέβαια ανοιχτό το δρόμο για το δανεισμό τους και στην συνέταιρο Nissan. Ένα από τα άκρως ενδιαφέροντα πεδία που αγγίζει μάλιστα το EOLAB αφορά την προσέγγιση επάνω στο πως η χρήση ελαφριών, συνθετικών υλικών θα συνδυαστεί με την μείωση του κόστους που συνεπάγεται η κατασκευή και υιοθέτησή τους. Για παράδειγμα αντί για την εκτεταμένη χρήση αποκλειστικά αλουμινίου το EOLAB συνδυάζει το μαγνήσιο (για την κατασκευή της οροφής), με αλουμίνιο και θερμοπλαστικά υλικά. Κανένα από αυτά βέβαια σήμερα δεν είναι φθηνό στην παραγωγή του όμως το συγκεκριμένο παράδειγμα μας δείχνει πως μια ελαφριά κατασκευή μπορεί να προκύψει χωρίς αναγκαστικά να υπάρχει η υποχρέωση επιλογής ενός συγκεκριμένου υλικού ή συγκεκριμένων (συχνά πολύ ακριβών) κατεργασιών για την επεξεργασία του.

Από εκεί και πέρα πολλές από τις καινοτομίες που συνοδεύουν το EOLAB συνδέονται με την αεροδυναμική και συγκεκριμένα με την χρήση ενεργών αεροδυναμικών τμημάτων που βλέπουμε πως σταδιακά περνούν από τα μοντέλα υψηλών επιδόσεων σε αυτά μαζικής παραγωγής. Ένα από τα πιο εντυπωσιακά gadget είναι τα πτερύγια στους τροχούς τα οποία συνδέονται με σένσορες και ανοίγουν και κλείνουν ανάλογα με τις ανάγκες των φρένων για ψύξη. Εντελώς νέα είναι και η υβριδική μετάδοση που συνδυάζει έναν τρικύλινδρο 1.000αρη βενζινοκινητήρα 75 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα 68 ίππων που τροφοδοτείται από μια συστοιχία μπαταριών 6,7 kWh ενώ η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός κιβωτίου τριών σχέσεων στο οποίο υπάρχει δυνατότητα εμπλοκής μόνο του ηλεκτροκινητήρα ή και των δύο κινητήρων. Σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία, το πρωτότυπο αυτό μπορεί να καλύψει απόσταση 60 χιλιομέτρων και να επιτύχει τελική ταχύτητα 120 χλμ./ώρα ενώ σε συνδυαστική λειτουργία η κατανάλωσή του κυμαίνεται στο 1 λίτρο ανά 100 χλμ.

Τα περισσότερα από τα τεχνολογικά στοιχεία του EOLAB θα χρειαστούν αρκετές γενιές ώστε να φθάσουν σε μορφή για χρήση σε ευρεία παραγωγή, ωστόσο δεν λείπουν αυτά που ήδη προετοιμάζονται για τα μοντέλα που θα έχουμε κοντά μας σε λίγα χρόνια. Μιλάμε ωστόσο για μια τεχνολογία απόλυτα γήινη και δυνατό να εφαρμοστεί. Αυτό αποδεικνύεται άλλωστε από το ίδιο το γεγονός πως το EOLAB αν και πρωτότυπο είναι ένα απόλυτα λειτουργικό μοντέλο όπως άλλωστε είχαμε τη δυνατότητα να διαπιστώσουμε στην σύντομη επαφή μαζί του στην πίστα δοκιμών CERAM λίγο έξω από το Παρίσι. Από αυτή θα κρατήσουμε κυρίως την μοναδική αίσθηση αμεσότητας που μπορεί να δώσει μόνο το χαμηλό βάρος καθώς επίσης την αποτελεσματικότητα που δείχνει να έχει το νέο υβριδικό σύστημα μετάδοσης αλλά και την ιδιαίτερα ποιοτική και άνετη κύλιση που επιτυγχάνει η ανάρτηση. Όλα τα παραπάνω μας δίνουν την σιγουριά πως ακόμα και αν το EOLAB δεν προκύψει σε αυτή τη μορφή οι τεχνολογίες και η φιλοσοφία του περνώντας σταδιακά στην παραγωγή θα δώσουν μια σημαντική ώθηση στην αναβάθμιση της ενεργειακής διαχείρισης των αυτοκινήτων μαζικής παραγωγής._Γ.Χ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ