Την ώρα που η αμερικάνικη EPA κάνει λόγο για αυτονομία 177 χλμ., η βρετανική εταιρεία ανακοινώνει πως το ηλεκτρικό Mini Cooper SE μπορεί με μία πλήρη φόρτιση να διανύσει μία απόσταση μεταξύ 235 και 270 χλμ., σύμφωνα με το ευρωπαϊκό πρωτόκολλο.
Αρκετή συζήτηση γίνεται – και όχι άδικα – αναφορικά με το ποια είναι η ονομαστική αλλά και η πραγματική αυτονομία κίνησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ήδη από χθες, στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος μπήκε το ηλεκτρικό Mini Cooper SE με αφορμή τις επίσημες πιστοποιήσεις που έλαβε το εν λόγω EV από την αμερικανική EPA στο συγκριμένο τομέα στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, αλλά και τη δημοσιοποίηση των αντίστοιχων μετρήσεων σύμφωνα με το ευρωπαϊκό πρωτόκολλο.
Θυμίζουμε πως το βρετανικό μοντέλο τροφοδοτείται από έναν ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 184 ίππων και ροπή 270 Nm αντλώντας ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθιού με χωρητικότητα 32,6 kWh – η καθαρή ωστόσο δυναμική της, όπως ανακοινώνει το BMW Group, ανέρχεται στις 28,9 kWh.
Σύμφωνα με την καθ’ ύλην αρμόδια Environmental Protection Agency (EPA) και τις μετρήσεις-πιστοποιήσεις που πραγματοποίησε στις ΗΠΑ, η αυτονομία του βρετανικού μοντέλου δεν υπερβαίνει τα 110 μίλια, δηλαδή τα 177 χλμ. Στην πόλη η μέση τιμή κατανάλωσης ενέργειας ανέρχεται στις 18,2 kWh/100 χλμ., στον αυτοκινητόδρομο στις 20,9 kWh/100 χλμ., ενώ η συνδυασμένη στα 19,4 kWh/100 χλμ.
Στην Ευρώπη ωστόσο, σύμφωνα με τους υπολογισμούς με βάση το πρωτόκολλο WLTP, το οποίο προσαρμόζεται για την περίσταση στον κύκλο NEDC, το Mini Cooper SE είναι σε θέση να διανύσει με μία πλήρη φόρτιση μια απόσταση 235 και 270 χλμ. Σύμφωνα με τους ίδιους υπολογισμούς, η μέση-συνδυασμένη κατανάλωση ενέργειας του μοντέλου για κάθε 100 χλμ. είναι 16,8-14,8 kWh
Σύμφωνα με την Mini, με την αρωγή Wallbox των 11 kW, η φόρτιση της μπαταρίας έως το 80% ανέρχεται σε 2,5 ώρες,, ενώ έως το 100% σε 3,5 ώρες. Σε επιτοίχιο φορτιστή των 7,4 kW ο χρόνος διαμορφώνεται αντίστοιχα σε 3,2 και 4,2 ώρες αντίστοιχα, ενώ σε ταχυφορτιστή DC των 50 kW σε 35 λεπτά και 1,4 ώρες.