Η Ferrari παρουσίασε στο Maranello το καινούργιο της μονοθέσιο, την F150, με την οποία ευελπιστεί να κατακτήσει το πρωτάθλημα, με οδηγούς τους Fernando Alonso και Felipe Massa.
Η Ferrari παρουσίασε στο Maranello το καινούργιο της μονοθέσιο, την F150, με την οποία ευελπιστεί να κατακτήσει το πρωτάθλημα, με οδηγούς τους Fernando Alonso και Felipe Massa.
Η καινούργια Ferrari φέρει αρκετά καινούργια πράγματα όσον αφορά τον χρωματισμό της, με την ιταλική σημαία να δεσπόζει στο πίσω μέρος των πτερυγίων της πίσω αεροτομής, ενώ στο κάλυμμα του κινητήρα υπάρχει το λογότυπο της ομάδας, το οποίο παραδόξως θυμίζει περισσότερο πακέτο τσιγάρων της Marlboro, απ’ ότι το barcode που αναγκάστηκε να ξεφορτωθεί πέρυσι η ομάδα! Η ονομασία του μονοθεσίου είναι εμπνευσμένη από τη συμπλήρωση 150 χρόνων από την ενοποίηση της Ιταλίας.
Όσον αφορά το σχεδιασμό του μονοθεσίου, η Ferrari επέλεξε να υιοθετήσει ένα πολύ υψηλό ρύγχος (πιο πλατύ στο εμπρός μέρος του) με ανασηκωμένα τα ψαλίδια της εμπρός ανάρτησης. Aκόμα και ο οδηγός κάθεται πιο ψηλά στο φετινό μονοθέσιο.
Οι εισαγωγές αέρα των ψυγείων είναι πιο ψηλά τοποθετημένες και ο σχεδιασμός τους θυμίζει λίγο την περυσινή McLaren (επιρροές από την άφιξη του Pat Fry στην ομάδα), με έντονο το σκάψιμο στο κάτω μέρος τους. Ο αεραγωγός του κινητήρα έχει μικρότερο ύψος και είναι πιο ψηλά τοποθετημένος, έτσι ώστε να μην υπάρχει απώλεια ισχύος από τον V8.
To κάλυμμα του κινητήρα δεν είναι όσο προεκταμένο επιτρέπουν οι καινούργιοι κανονισμοί. Οι απολήξεις των εξατμίσεων εξακολουθούν να τροφοδοτούν τον, πολύ μικρότερο υπό τους φετινούς κανονισμούς διαχύτη με καυσαέρια, αυξάνοντας την απόδοσή του.
Το κιβώτιο της F150 έχει ιδιαίτερα μικρό πλάτος και αρκετά μεγάλο ύψος, ενώ η πίσω ανάρτηση παρέμεινε γεωμετρίας pushrod, σε αντίθεση με ό,τι είχε προβλεφθεί στον αγγλικό Τύπο. Η Ferrari παρέμεινε πιστή στο σχεδιασμό που είχε και πέρυσι στην πίσω ανάρτηση και δεν ακολούθησε την οδό του pullrod, που έχει χαράξει η Red Bull τα τελευταία δυο χρόνια.
Στο πίσω μέρος βρίσκεται η κινούμενη πίσω αεροτομή και ο απλοϊκός και μικροσκοπικός διαχύτης ενός επιπέδου. Η πίσω αεροτομή είναι κινούμενη (η εμπρός είναι η περυσινή) και παρουσιάζει ενδιαφέρων σχεδιασμό πλευρικών τοιχωμάτων.
Επαναστατική ανάρτηση
Παρά το γεγονός ότι η πίσω ανάρτηση εξακολουθεί να διατηρεί το σχεδιασμό pushrod, ο επικεφαλής σχεδιαστής της Ferrari, ο συμπατριώτης μας Νικόλας Τομπάζης, έκανε λόγο για επαναστατικό σχεδιασμό σε αυτό τον τομέα. Υπάρχουν δυο υποθέσεις για το εν λόγω σύστημα της Ferrari, το οποίο φαίνεται ότι συντονίζει τις αναρτήσεις των δυο αξόνων. H μια υπόθεση κάνει λόγο για μια διασυνδεδεμένη ανάρτηση που κατανέμει ισόποσα το βάρος στον κάθε τροχό, βελτιώνοντας τη σταθερότητα του μονοθεσίου όσον αφορά τον μηχανικό τομέα. Η δεύτερη υπόθεση κάνει λόγo για ένα σύστημα που συνδέει το ηλεκτρονικό τιμόνι, τις αναρτήσεις και το διαφορικό, πάλι με στόχο τη βελτίωση της σταθερότητας του μονοθεσίου. Οποιοδήποτε τέτοιο σύστημα πρέπει να είναι παθητικό και ένας από τους στόχους του είναι να διατηρεί το μονοθέσιο μονίμως παράλληλο με το έδαφος, προς βελτίωση της αεροδυναμικής απόδοσης.
KERS
Eντός του αμαξώματος υφίσταται KERS το οποίο η Ferrari έχει εξελίξει σε συνεργασία με την Magneti Marelli και είναι τοποθετημένο πίσω από το κάθισμα του οδηγού. Όπως αναφέρει ο επικεφαλής του τμήματος κινητήρων του Maranello, Luca Marmorini το KERS βρίσκεται «εντός της κυψέλης καυσίμου». Το φετινό KERS είναι πιο ελαφρύ και αποδοτικό από εκείνο του 2009 έχοντας μικρότερο όγκο. Απαίτησε μερικές αλλαγές στο εμπρός μέρος του κινητήρα, για να εφαρμοστεί επάνω στον (καινούργιο) στροφαλοφόρο του V8 η γεννήτρια (ο ηλεκτροκινητήρας) του συστήματος. Ο ηλεκτροκινητήρας του KERS ψύχεται από το λάδι του κινητήρα και το ντεπόζιτο λαδιού που παρουσιάζεται στις φωτογραφίες του κινητήρα είναι πολύ μεγάλο. Πηγές αναφέρουν ότι η Ferrari χρησιμοποιεί και ένα δεύτερο ντεπόζιτο λαδιού, τοποθετημένο επάνω από το κιβώτιο. Ο Marmorini δήλωσε ότι η ιταλική ομάδα σχεδίασε από την αρχή το πνευματικό σύστημα βαλβίδων του κινητήρα, με το οποίο αντιμετώπισε προβλήματα αξιοπιστίας πέρυσι (και πιθανότατα κατάφερε να βρει κάμποση απόδοση σε αυτό τον τομέα), ενώ τροποποιήσεις πραγματοποιήθηκαν στα συστήματα λίπανσης και απαγωγής θερμότητας του κινητήρα, καθώς και στα ημιαξόνια.
Έπονται αναβαθμίσεις
Οι δηλώσεις του Τομπάζη ότι θα υπάρξουν μερικές πρωτοποριακές λύσεις στην πίσω αεροτομή και τις εξατμίσεις, επιβεβαιώνουν ότι δεν έχουμε δει ακόμη τα πραγματικά μυστικά της F150, για αυτό φαντάζει συντηρητική προς το παρόν. O τεχνικός διευθυντής της Ferrari, Aldo Costa, καθώς και ο Τομπάζης, αναφέρθηκαν στην πολύ μεγάλη σημασία του διαφορετικού σχήματος των ελαστικών της Pirelli (σε σύγκριση με αυτά της Bridgestone), το οποίο θα επηρεάσει την αεροδυναμική συμπεριφορά του μονοθεσίου. Οι ομάδες είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τις αεροδυναμικές ιδιότητες των ελαστικών της Pirelli μέσω των μοντέλων για την αεροδυναμική σήραγγα που τους παρείχε η ιταλική εταιρία, αλλά το Φεβρουάριο, στις δοκιμές εξέλιξης θα κατανοήσουν την πραγματική συμπεριφορά των ελαστικών στη ροή του αέρα.
Επίσης, λόγω του καινούργιου προμηθευτή ελαστικών, πολλή προσοχή θα πρέπει να δοθεί στις αναρτήσεις. Ο Costa δήλωσε ότι κατά τη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών η Ferrari θα επικεντρωθεί στην εξέλιξη του μηχανικού τομέα, κατανοώντας τη λειτουργία των ελαστικών της Pirelli. Συνεπώς, η βασική δομή του μονοθεσίου (πλαίσιο, κιβώτιο και αναρτήσεις) θα παραμείνει η ίδια με τώρα μονάχα για τους δυο πρώτους αγώνες της σεζόν. Επίσης, η αεροδυναμική της έκδοσης της παρουσίασης είναι απλοποιημένη και προσωρινή για τα πρώτα τεστ. Το «πραγματικό» αεροδυναμικό πακέτο της F150 θα είναι έτοιμο για το πρώτο Grand Prix της σεζόν (ο Τομπάζης ανέφερε ότι θα τροποποιηθεί ολόκληρο το αμάξωμα), ενώ μια περαιτέρω μεγάλη αναβάθμιση έχει προγραμματιστεί για λίγο αργότερα, πιθανώς το Μάιο, στους πρώτους ευρωπαϊκούς αγώνες.
Το κόψιμο σχήματος V στο flap της πίσω αεροτομής συνιστά ότι ίσως προστεθεί κάτι στο μέλλον σε αυτή την περιοχή.
Το κόψιμο σχήματος V στο flap της πίσω αεροτομής συνιστά ότι ίσως προστεθεί κάτι στο μέλλον σε αυτή την περιοχή.
Ζάντες-έκπληξη
Μια έκπληξη στο σχεδιασμό της F150, είναι το γεγονός ότι οι εμπρός ζάντες παρουσιάζουν τον αεροδυναμικό σχεδιασμό που είχαμε δει πέρυσι, παρά το γεγονός ότι τέτοιες λύσεις είχαν θεωρητικά απαγορευτεί. Εφόσον η συνολική επιφάνεια της ζάντας δεν υπερβαίνει το μέγιστο όριο που έχει θέσει η FIA, ο σχεδιασμός αυτός είναι νόμιμος.
Βίντεο με τις λεπτομέρειες της Ferrari F150 (αν υπάρχουν προβλήματα, λειτουργεί κανονισκά σε ανάλυση 360p, που ρυθμίζεται κάτω δεξιά στην οθόνη).
Για τη νίκη
Όπως τόνισε και ο πρόεδρος της Ferrari, Luca Cordero di Montezemolo, φέτος η Ferrari πρέπει να νικήσει. Ειδάλλως, είναι πολύ πιθανό να δούμε κεφάλια να πέφτουν. Ακόμη περιμένουμε να μάθουμε τι συνέβη τελικά με τον Chris Dyer που απομακρύνθηκε από την αγωνιστική ομάδα λόγω του λάθους στο περυσινό GP του Αμπού Ντάμπι.
Πριν τις δοκιμές που ξεκινάνε την Τρίτη στη Βαλένθια, η Ferrari, καιρού επιτρέποντος, θα έχει τη δυνατότητα να δοκιμάσει το μονοθέσιο με τον Alonso σήμερα και τον Massa αύριο στο Fiorano, για την κινηματογράφηση διαφημιστικού υλικού. Ο κάθε οδηγός θα έχει το δικαίωμα να συμπληρώσει μονάχα 100 χλμ. την κάθε ημέρα.
Σύγκριση της Ferrari F10 (2010) με την καινούργια F150. 1) Το ρύγχος της F150 είναι πολύ πιο ψηλά τοποθετημένο. Ως αποτέλεσμα, τα ψαλίδια της εμπρός ανάρτησης (2) έχουν πιο οξεία γωνία κλίσης, αφού «ανεβαίνουν» πιο ψηλά. 3) Οι καθρέπτες είναι τοποθετημένο κοντά στο cockpit από τους πρώτους αγώνες του 2010. 4) Οι εισαγωγές αέρα των ψυγείων είναι εμπνευσμένες από την McLaren, είναι πιο μικρές, πιο ψηλά τοποθετημένες, με πιο έντονο «σκάψιμο» από κάτω τους και τα καλύμματα των ψυγείων δεν παρουσιάζουν το περυσινό «φούσκωμα» στα άκρα του επάνω μέρους τους. 5) Ο αεραγωγός του κινητήρα έχει μικρότερο ύψος, αλλά είναι πιο ψηλά τοποθετημένος.