top icon
Επικαιρότητα

Επίσημη πρεμιέρα για το νέο Ford Mondeo!

Οι μικρές αλλαγές στη σχεδίαση που τονίζουν τα σχεδιαστική τεχνοτροπία του kinetic design, η πληθώρα τεχνολογικών gadget και τα νέα μηχανικά σύνολα, με σημείο αναφοράς τον 2λιτρο EcoBoost βενζινοκινητήρα, αποτελούν τα κυρίαρχα γνωρίσματα του νέου Ford Mondeo.

Οι μικρές αλλαγές στη σχεδίαση που τονίζουν τα σχεδιαστική τεχνοτροπία του kinetic design, η πληθώρα τεχνολογικών gadget και τα νέα μηχανικά σύνολα, με σημείο αναφοράς τον 2λιτρο EcoBoost βενζινοκινητήρα, αποτελούν τα κυρίαρχα γνωρίσματα του νέου Ford Mondeo.
 
Ουσιαστικά, η ανανεωμένη εξωτερική περιβολή του μεσαίου –και καταξιωμένου πλέον- οικογενειακού μοντέλου της Ford δεν αποτελεί παρά την… αφορμή για τις σημαντικές αλλαγές που κρύβονται κάτω από αυτή και αφορούν στους νευραλγικούς σήμερα τομείς των κινητήριων συνόλων και της τεχνολογίας. Ξεκινώντας από το… θεαθήναι, με μιας παρατηρεί κανείς τα νέα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, τις μεγαλύτερες σε μέγεθος εισαγωγές αέρα στο κατώτατο σημείο του προφυλακτήρα, αλλά και τη στενότερη –στα πρότυπα του νέου Focus- μάσκα. Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου οι αλλαγές είναι ακόμα πιο δυσδιάκριτες, με τις διαφοροποιήσεις σε σχέση με το παρελθόν να εστιάζονται στην ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα, στις νέες χρωματικές επενδύσεις σε καθίσματα και πίνακα οργάνων, καθώς και στην περαιτέρω αναβάθμιση των επιμέρους υλικών της καμπίνας.
 
Τα ουσιαστικά νέα, όμως, έρχονται στον τομέα των κινητήρων, καθώς η οριστική τοποθέτηση στο χρονοντούλαπο της ιστορίας του υπερτροφοδοτούμενου 2,5 κινητήρα (σημ.: η κατάργησή του υπαγορεύεται από τις αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων Euro 5 από τίθενται σε ισχύ από το 2011 και εξής) φέρνει στο προσκήνιο έναν νέο 2λιτρο κινητήρα τούρμπο, με την επίσημη ονομασία EcoBoost, ο οποίος μάλιστα θα είναι διαθέσιμος κάτω από το καπό του νέου Mondeo σε δύο εκδόσεις, με 203 και 240 ίππους! Ανάμεσα στις αξιομνημόνευτες τεχνικές περγαμηνές του τελευταίου, ο οποίος θα συνεργάζεται με το νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PowerShift της Ford, συγκαταλέγονται το σύστημα άμεσου ψεκασμού του καυσίμου, καθώς και ο διπλός χρονισμός των βαλβίδων. Αξίζει να προσθέσουμε εδώ πως και στις δύο αυτές εκδοχές οι εκπομπές CO2 του 2λιτρου EcoBoost αγγίζουν μόλις τα 179 gr/χλμ. Σύμφωνα με τη Ford, η 5θυρη έκδοση του μοντέλου είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 7,5 και 7,9 δλ. αντίστοιχα. Τη γκάμα των βενζινοκινητήρων συμπληρώνουν δύο ατμοσφαιρικά μηχανικά σύνολα της γενιάς Duratec, στα 1,6 και 2,0 λίτρα, που πληρούν τις προδιαγραφές Euro 5 και αποδίδουν ισχύ 120 και 145 ίππων αντίστοιχα. Μάλιστα, όπως ρητά διαβεβαιώνει η γερμανική εταιρεία, στο εγγύς μέλλον η γκάμα του Mondeo θα συμπληρωθεί με την πολυαναμενόμενη παραλλαγή του EcoBoost συνόλου στα 1,6 λίτρα. Για όσους τυχερούς, η εταιρεία προσφέρει το νέο μεσαίο της μοντέλο με μια πλειάδα εξελιγμένων πετρελαιοκινητήρων (βλ.2.0 Duratorq TDCi με 115, 140 και 183 ίππους και 2,2 Duratorq TDCi με 200 ίππους).

 
Στον τομέα της οικολογίας, η Ford έχει εφοδιάσει το νέο Mondeo με τα συστήματα Smart Regenerative Charging (βλ. σύστημα ανάκτησης της ενέργειας μέσω της πέδησης) και Active Grille Shutter, το οποίο και ελέγχει αναλόγως τη ροή του αέρα που φτάνει στον κινητήρα βελτιστοποιώντας, ανάλογα με τις συνθήκες, δύο σημαντικές παραμέτρους που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στον τομέα της οικονομίας καυσίμου: την αεροδυναμική απόδοση του εμπρόσθιου μέρους, καθώς και την επίτευξη μικρότερων χρόνων προθέρμανσης του κινητήρα. Από εκεί και πέρα, το νέο Mondeo είναι εφοδιασμένο με τα συστήματα ασφαλείας Lane Departure Warning, Driver Alert & Auto High Beam και Blind Spot Information System.
 
Αξίζει να προσθέσουμε εδώ πως το νέο Mondeo θα το δούμε δια ζώσης και στην προσεχή Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου στο Παρίσι στα τέλη του Σεπτέμβρη (σ.σ.: αυτές τη μέρες πραγματοποεί την επίσημη πρεμιέρα του στην Έκθεση της Μόσχας), όπου η Ford αναμένεται να παρουσιάσει επίσης όλες τις διαθέσιμες εκδόσεις αμαξώματος του νέου Focus, συμπεριλαμβανομένης, όπως σας είχαμε επισημάνει πρώτοι σε παλαιότερη αναφορά μας, της έκδοσης ST, η οποία θα «φορά» και αυτή με τη σειρά της τον 2λιτρο EcoBoost κινητήρα με ισχύ όμως που θα αγγίζει ή και θα ξεπερνά οριακά τους 250 ίππους! _Χ.Α.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ