Η κορεάτικη εταιρεία έλυσε τη σιωπή της παρουσιάζοντας προ ολίγου το νέο Kia Proced.
Μία ακόμα έκδοση αμαξώματος για το νέο Kia Ceed μετά τις 5θυρες και Sportwagon, με shooting brake παρουσιαστικό και τη γνώριμη από τα παλιά ονομασία ProCeed, παρουσίασε με πάσα επισημότητα σήμερα η κορεατική εταιρεία, εμπλουτίζοντας έτσι τη γκάμα του μικρομεσαίου της μοντέλου. Βασιζόμενο στο αντίστοιχο πρωτότυπο που είδαμε το 2017 στη Διεθνή Έκθεση της Φρανκφούρτης, το νέο Kia ProCeed αποποιείται την 3θυρη (και αντι-δημοφιλή πλέον) περιβολή του προκατόχου του υιοθετώντας για την περίσταση μία σιλουέτα που συνδυάζει αισθητικά χαρακτηριστικά και γνωρίσματα που απαντώνται στα κουπέ και στέισον βάγκον μοντέλα της αγοράς. Ή πιο σωστά, ένα «κουστούμι» που είδαμε στο παρελθόν να «φοριέται» από την Mercedes και την CLA Shooting Brake.
Οπτικά, το νέο ProCeed, το οποίο σχεδιάστηκε αποκλειστικά στη γηραιά ήπειρο, είναι ένα 5θυρο Ceed έως και το τέλος των μπροστινών θυρών, καθώς από εκεί και πίσω υιοθετείται μία διαφορετική περιβολή, με κεκλιμένη οροφή, που «σβήνει» στην πέμπτη πόρτα, και μεγαλύτερους προβόλους. Ιδιαίτερα χαρακτηριστική είναι και η σχεδίαση τόσο του πίσω προφυλακτήρα (ιδιαίτερα του τελειώματός του), όσο και των αντίστοιχων φωτιστικών σωμάτων, τα οποία «συνδέονται» με μια οριζόντια φωτεινή λωρίδα. Γνώρισμα που ολοένα και πιο συχνά πλέον θα συναντάται στις τετράτροχες προτάσεις της σύγχρονης αυτοκινητικής σκηνής.
Σε σχέση με την έκδοση Sportwagon, το ProCeed είναι κατά 5 χλστ. πιο μακρύ σε μήκος αγγίζοντας τα 4,605 μ. Η οροφή του δε είναι εγκατεστημένη κατά 43 χλστ. πιο χαμηλά, ενώ απαράλλακτο σε σχέση με το στέισον βάγκον μοντέλο της οικογένειας είναι το μεταξόνιο (2,65 μ.). Ο χώρος φόρτωσης, σε αντίθεση, είναι κατά τι μειωμένος σε… παραγωγικό όγκο (-32 λίτρα) φτάνοντας στην περίπτωση του νέου ProCeed στα 594 λίτρα. Το εσωτερικό του αυτοκινήτου δεν εμφανίζει σε αισθητική άμεσα ορατές αποκλείσεις σε σχέση με τα υπόλοιπα αδέλφια της σειράς. Αξίζει να σημειωθεί πως το νέο ProCeed θα είναι διαθέσιμο με τα πιο ακριβά επίπεδα εξοπλισμού GT Line και GT.
Στον τομέα των μηχανικών μερών, δεν υπάρχουν εκπλήξεις -για ποιο λόγο άλλωστε. Με το Proceed να διαθέτει την ίδια αρχιτεκτονική στις αναρτήσεις, οι μηχανικοί της Kia επενέβησαν στις ρυθμίσεις των επιμέρους τμημάτων της εγκαθιστώντας πιο σφικτά ελατήρια εμπρός και πίσω και συγχρόνως λιγότερο άκαμπτες αντιστρεπτικές δοκούς. Σε ότι αφορά στους κινητήρες, διαθέσιμος είναι ο γνώριμος 3κύλινδρος 1.0 T-GDi βενζινοκινητήρας των 120 ίππων και 172 Nm και ο αντίστοιχος 4κύλινδρος 1.400άρης των 140 ίππων και 242 Nm. Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η έκδοση GT, με τον 1,6 T-GDi να αποδίδει 204 ίππους και 265 Nm. Η μοναδική πετρελαιοκίνητη έκδοση είναι αυτή των 1,6 λίτρων, με τον νέο Smartstream 4κύλινδρο κινητήρα να αποδίδει 136 ίππους._X.A.