Οδηγούμε την υπερτροφοδοτούμενη έκδοση βενζίνης του Kia Stonic, έχοντας ως νέο δεδομένο το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) 7 σχέσεων.
Με το λανσάρισμα του Kia Stonic η κορεατική μάρκα κατέθεσε τη δική της πρόταση στα B-SUV. Έχοντας κοινά στοιχεία με άλλα μοντέλα της μάρκας όπως το Rio, το Stonic διέθετε εξαρχής σχεδιασμό που τραβάει το βλέμμα και σύγχρονους κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου. Το στοιχείο που προστέθηκε αργότερα στην εξίσωση, είναι η δυνατότητα συνδυασμού του και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) 7 σχέσεων, το οποίο συνοδεύει την πιο ισχυρή βενζινοκίνητη έκδοση του μοντέλου, δηλαδή αυτήν με τον 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα του 1 λίτρου, με τους 120 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. Όσον αφορά στις επιδόσεις, το αυτόματο Kia Stonic 1.0T 120PS αποδεικνύεται ελάχιστα πιο αργό από το αντίστοιχο χειροκίνητο στο “0-100” (10,6 αντί για 10,3 δλ.), ενώ η τελική του ταχύτητα είναι οριακά υψηλότερη (185 έναντι 184 χλμ./ώρα). Σε επίπεδο απόδοσης, η μέση κατανάλωση σε κύκλο NEDC της αυτόματης σε σύγκριση με τη χειροκίνητη έκδοση είναι αντίστοιχη (5,2 λίτρα/100 χλμ.), τη στιγμή που η εκπομπή ρύπων κυμαίνεται επίσης σε παρόμοια επίπεδα (120 έναντι 118-125 γρ. CO2/χλμ.).
Στην πράξη
Η ζωντάνια του 3κύλινδρου υπετροφοδοτούμενου κινητήρα από χαμηλές στροφές, ήταν κάτι που είχαμε διαπιστώσει και στην έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο. Το ακριβές σύστημα διεύθυνσης και η σφιχτή για τα δεδομένα της κατηγορίας ρύθμιση της ανάρτησης (McPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω), έδιναν το στίγμα πως οι άνθρωποι της Kia ήθελαν να δώσουν στο Stonic πιο σπορ χαρακτήρα. Το βασικό ερώτημα εδώ, λοιπόν, αφορά το αυτόματο κιβώτιο και το κατά πόσο “δένει” με το υπόλοιπο σύνολο, με την απάντηση να προκύπτει πρωτίστως από την πυκνή κλιμάκωσή του, που παίζει το ρόλο της ώστε να μεταφέρεται σε όλες τις συνθήκες η απαιτούμενη ροπή στους κινητήριους τροχούς. Ταυτόχρονα, ο χειρισμός του συγκεκριμένου Stonic εντός πόλης αναμενόμενα είναι πιο άνετος από εκείνον της “απλής” έκδοσης, με τον οδηγό να μην επηρεάζεται από τα διαρκή “σταμάτα-ξεκίνα”.
Από την άλλη, είτε εντός πόλης, είτε σε πιο ανοιχτό δρόμο, το κιβώτιο DCT συνεισφέρει στην ομαλή κύλιση, η οποία καθιστά την κίνηση για οδηγό και επιβάτες ιδιαίτερα άνετη. Φυσικά δεν πρόκειται για αυτοκίνητο με τα χαρακτηριστικά ενός Kia GT, ωστόσο μπορεί να κινηθεί σβέλτα. Είτε ο οδηγός χρησιμοποιεί την αμιγώς αυτόματη, είτε τη χειροκίνητη λειτουργία -μέσω αλλαγής θέσης στο μοχλό,- οι αλλαγές σχέσεων γίνονται ομαλά.
Πρακτικό και νεανικό
Σε επίπεδο εμφάνισης, το κορεατικό crossover κάνει τη διαφορά, “κλείνοντας το μάτι” στο νεανικό κοινό. Το Stonic μοιράζεται κοινή πλατφόρμα και έχει αντίστοιχη μάσκα με το Kia Rio, στοιχείο που προσφέρει την απαιτούμενη “συνοχή” των μοντέλων. Παράλληλα όμως, διαθέτει πινελιές που το κάνουν να ξεχωρίζει, προσφέροντας αέρα δυναμισμού. Τέτοιες είναι η διχρωμία στο αμάξωμα και τα φουσκωμένα, με διακριτικό τρόπο, φτερά, που περικλείουν τους τροχούς 17 ιντσών. Οι μπάρες οροφής και η απόσταση των 183 χλστ. από το έδαφος αναδεικνύουν και κάποιες επιπλέον ικανότητές του (σ.σ. εκδρομικές), ωστόσο δυνατή του επιφάνεια παραμένει -όπως για την πλειονότητα των αυτοκινήτων της κατηγορίας- η άσφαλτος.
Η σύγχρονη σχεδίαση, πλαισιώνεται από αντίστοιχου επιπέδου αρχιτεκτονική στο εσωτερικό. Με μήκος 4,1 και μεταξόνιο 2,58 μέτρα αντίστοιχα, μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση 4 επιβάτες, ενώ διαθέτει πολλές πρακτικές θήκες για τοποθέτηση αντικειμένων. Επιπλέον, το πορτ παγκάζ μπορεί να υποδεχθεί αποσκευές 352 λίτρων (1.155 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων).
Εκδόσεις και τεχνολογία
Το Kia Stonic 1.0 Turbo διατίθεται στις εκδόσεις εξοπλισμού EX Optimum και EX Premium. Σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του αυτοκινήτου παίζουν οι δυνατότητες εξατομίκευσης, που περιλαμβάνουν πολλούς συνδυασμούς διχρωμίας στο αμάξωμα, αλλά και επιλογές για την καμπίνα. Σε επίπεδο ψηφιοποίησης, το Stonic διαθέτει στο βασικό εξοπλισμό υπολογιστή ταξιδίου με οθόνη 3,5 ιντσών στον πίνακα οργάνων και κεντρική οθόνη αφής 7 ιντσών, που προσφέρει πρόσβαση σε συστήματα και εφαρμογές. Το σύστημα υποστηρίζει Bluetooth, είναι συμβατό με Apple Car Play και Android Auto, ενώ προσφέρει και δυνατότητα φωνητικού ελέγχου, μέσω κουμπιού στο τιμόνι από το οποίο ενεργοποιούνται τα Siri ή Google Assistant.
Επιπλέον, υποστηρίζεται από μια πλειάδα συστημάτων υποβοήθησης, που εντάσσονται στο πακέτο ADAS. Στο εν λόγω πακέτο, περιλαμβάνονται αυτόματο φρενάρισμα σε αστικές και υπεραστικές συνθήκες, ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας, προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης, προειδοποίηση απόσπασης προσοχής, αυτοματισμός μεγάλης σκάλας προβολέων, οθόνη πίνακα οργάνων υψηλής ανάλυσης, προειδοποίηση οχήματος στη νεκρή γωνία, προειδοποίηση διασταυρούμενης κυκλοφορίας κατά την όπισθεν και ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες με LED φλας. Η λειτουργία τους είναι σαφώς βοηθητική, αφού ενημερώνουν έγκαιρα και “επαναφέρουν” την αυτοσυγκέντρωση του οδηγού στο δρόμο, όποτε αυτό χρειάζεται.
Η τιμή του Kia Stonic 1.0T 120 PS DCT ξεκινά από 19.690 ευρώ.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ > Βενζίνης, 3κύλινδρος ΚΥΒΙΣΜΟΣ > 998 κ.εκ. ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ > 120 ίπποι/6.000 σ.α.λ. ΜΕΓ. ΡΟΠΗ > 172 Nm /1.500-4.000 σ.α.λ. ΚΙΒΩΤΙΟ > Αυτόματο διπλού συμπλέκτη DCT 7 σχέσεων ΜΕΤΑΔΟΣΗ > Εμπρός 0-100 χλμ./ώρα > 10,6 δλ. ΤΕΛ. ΤΑΧΥΤΗΤΑ > 185 χλμ./ώρα ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 > 120 γρ./χλμ. ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ > 6,8 λιτ./100 χλμ. ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (ΜxΠxΥ) > 4.140×1.760×1.520 ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ > 2.580 χλστ. ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ > 352 λίτρα ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ ΚΑΥΣΙΜΟΥ > 45 λίτρα ΕΛΑΣΤΙΚΑ > 205-55-R17 ΤΙΜΗ > 19.690 ευρώ