Τέτοια εποχή, πριν από πέντε δεκαετίες, η Jaguer Ε-Type παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Σαλόνι της Γενεύης. Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε πως επρόκειτο για ένα διαχρονικό αριστούργημα…
![50 χρόνια Jaguar E-Type](http://4t.open.gr/files/images/articles/11/10/12561_00.jpg)
Ο κινητήρας του Xάρι διεκδικεί μία περίοπτη θέση στην ευρωπαϊκή ιστορία της μηχανολογίας. Άλλωστε, μόνον ένας ακόμη μπορεί να χαρακτηριστεί το ίδιο καθοριστικός, και κατά σύμπτωση (;) πρόκειται για έναν ακόμα 6κύλινδρο σε σειρά. Aναφερόμαστε στον κινητήρα που σχεδίασε ο Φριτς Φίντλερ, το 1936, για τις BMW 328, και μετά τον πόλεμο ταξίδεψε για την Αγγλία ως λάφυρο, συνεχίζοντας τη λαμπρή του σταδιοδρομία με τα σήματα της Bristol. Κι είναι ο ίδιος που κέρδισε δεκάδες νίκες με τα F2 μονοθέσια των Κούπερ, τις AC και τα Λίστερ, για να αποσυρθεί από το προσκήνιο στα τέλη του ’62. Ίσως να μην είναι τυχαίο, ακόμη, το γεγονός πως τα δύο κορυφαία μηχανικά σύνολα άντλησαν τις εμπνεύσεις τους από τους κινητήρες των μαχητικών αεροπλάνων της δεκαετίας του ’20, στους οποίους είχε εμπειρία η BMW, αλλά και ο Γουεσλέικ.
Για λίγες ώρες ζήσαμε μια Jaguar E-Type, διασκευασμένη πρόσφατα με ιδιαίτερη φροντίδα, σε μία από τις αγωνιστικές εκδόσεις των «Lightweight». H εμπειρία από την οδήγησή της έμοιαζε με ταξίδι σε δρόμους μαγικούς.
Kι ενώ στα χέρια σου έχεις ακόμα το τιμόνι, ονειρεύεσαι πως θα έχεις κάποτε μια δεύτερη ευκαιρία, που θα νιώσεις πιο έτοιμος και πιο άξιος για μια τέτοια άμεση επαφή. Kάποτε φτάνει και η ώρα να… κατέβεις από το όνειρο, παραδίνοντας τα κλειδιά σ’ εκείνον που σου έδωσε την ευκαιρία να το ζήσεις. Kι ώρες μετά, όπου κι αν βρίσκεσαι, ό,τι κι αν κάνεις, σε συνοδεύει ο εκκωφαντικός κρότος των εξατμίσεων, που ακούγεται τόσο κατανυκτικά όσο κι ο ήχος που ξεγλιστρά τις Kυριακές από τις καμπάνες.