H ΜcLaren αποκάλυψε με πρωτότυπο τρόπο στο Βερολίνο το καινούργιο της μονοθέσιο, την MP4-26, η οποία παρουσιάζει ενδιαφέρουσες τεχνικές λύσεις στην περιοχή των ψυγείων.
![F1: McLaren MP4-26 Επίσημη παρουσίαση](http://4t.open.gr/files/images/articles/22/10/12572_00.jpg)
Παρατηρήστε τον πρωτοποριακό σχεδιασμο των ψυγείων. Το σύνολο ρύγχους-εμπρός αεροτομής είναι το περυσινό, όπως επίσης και η πίσω αεροτομή.
Μια προσεκτικότερη ματιά στο εσωτερικό της ΜΡ4-26: 1) Ράβδος ανάρτησης που προδίδει τη γεωμετρία pullrod (σχολής Red Bull) στην πίσω ανάρτηση. 2) Πλέγμα εξατμίσεων με χαμηλά τοποθετημένες απολήξεις. Ωστόσο, αυτές δεν είναι οι πραγματικές εξατμίσεις που θα χρησιμοποιεί η McLaren φέτος. Η ομάδα έχει τοποθετήσει αυτό το σύμπλεγμα για να μην αποκαλύψει τον πραγματικό σχεδιασμό των εξατμίσεών της. 3) Ψυγείο νερού. 4) Ηλεκτρονικά. 5) Αεραγωγός κινητήρα. 6) Ρεζερβουάρ βενζίνης. 7) Κινητήρας. 8) Θερμικές ασπίδες, οι οποίες απομονώνουν τη θερμότητα που παράγουν οι εξατμίσεις. 9) Ψυγείο λαδιού για το κιβώτιο, τοποθετημένο πίσω από τον κινητήρα. 10) Εξαγωγή θερμού αέρα από το ψυγείο λαδιού.
Ο Goss σχολίασε και τους λόγους για τους οποίους η McLaren προτίμησε να υιοθετήσει γεωμετρία pullrod στο πίσω μέρος: «Επιλέξαμε το pullrod πρωτίστως λόγω των αεροδυναμικών απαιτήσεων στο πίσω μέρος του μονοθεσίου. Αξιολογήσαμε και τις δυο επιλογές, καθώς και τι θα κερδίζαμε με το pushrod. Κοιτάξαμε την τοποθέτηση των ψαλιδιών στο πίσω μέρος του μονοθεσίου, και τις αεροδυναμικές απαιτήσεις, και η λύση του pullrod βγήκε νικήτρια».
Οι περισσότερες ομάδες παρουσίασαν τα καινούργια μονοθέσιά τους με την περυσινή αεροτομή, αλλά η McLaren δεν αποκάλυψε καν το σχεδιασμό του ρύγχους, ενώ στο πίσω μέρος δεν υπάρχει κινούμενη αεροτομή, αλλά μια απλή.
Μια πιο κοντινή ματιά στο σχεδιασμό των ψυγείων.
Ο Button έχει παραδεχθεί ότι ενόψει του 2011, θα πρέπει να βελτιώσει την απόδοσή του στις κατατακτήριες δοκιμές, ένας τομέας στον οποίο δεν τα πήγε καλά πέρυσι. Ο Βρετανός πιστεύει ότι τα ελαστικά της Pirelli θα τον βοηθήσουν σε αυτή την προσπάθεια: «Τα ελαστικά με βοηθούν σε αυτό τον τομέα, αυτό είναι σίγουρο. Και ακόμα κάνουμε πολλή δουλειά στο μονοθέσιο. Παίρνει λίγο χρόνο, αλλά δουλεύουμε πάνω σε ένα συγκεκριμένο τομέα που νομίζω ότι πραγματικά θα με βοηθήσει και θα μου δώσει αυτοπεποίθηση στο μονοθέσιο. Σε πολλούς αγώνες πέρυσι δεν ήμουν ευχαριστημένος με την απόδοσή μου στις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά στους αγώνες ήμασταν πολύ ανταγωνιστικοί. Σε αυτό τον τομέα πρέπει να δουλέψω, αλλά το μόνο που μπορούμε να κάνουμε εκτός πίστας είναι να βελτιώσουμε τους τομείς που νομίζω ότι θα με βοηθήσουν. Νομίζω ότι με την Pirelli έχουμε ένα ελαστικό που ίσως μου ταιριάζει καλύτερα από το προηγούμενο ελαστικό που είχαμε. Πρέπει να περιμένουμε να δούμε, αλλά νομίζω ότι αυτό θα ισχύει».
Φ.Λ.
[email protected]
Διπλή εισαγωγή αέρα επάνω από το κεφάλι του οδηγού. Η εμπρός για τον κινητήρα, η πίσω για το ψυγείο λαδιού των υδραυλικών του κιβωτίου, το οποίο είναι τοποθετημένο πίσω από τον V8.
Μια άλλη οπτική γωνία των καναλιών που δημιουργούνται από τη διαμόρφωση L των ψυγείων της ΜΡ4-26. Εμφανής η εξαγωγή θερμού αέρα από το ψυγείο λαδιού του κιβωτίου, στην ουρά του καλύμματος του κινητήρα. Ογκώδη τα πτερύγια στο εσωτερικό της πλήμνης των τροχών. Ευθύγραμμα ημιαξόνια, διαχύτης ενός επιπέδου, όπως ορίζουν οι κανονισμοί.
Μέσα στο cockpit της ΜΡ4-26.