Με την σύσταση μιας κοινής εταιρείας οριστικοποιήθηκε και με τη… βούλα πλέον η συμφωνία της Renault με έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές οχημάτων της Κίνας για την από κοινού εξέλιξη, παραγωγή και διάθεση θερμικών και υβριδικών κινητήρων.
Η προσπάθεια της Renault που είχε ξεκινήσει ήδη από πέρσι προκειμένου να διαχωρίσει τις δραστηριότητες της σε δύο ανεξάρτητους κλάδους οι οποίοι θα ασχολούνται, η μεν πρώτος (λέγε με Ampere) με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και συστήματα μετάδοσης και ο δεύτερος (λέγε με Horse) με τα θερμικά και υβριδικά, οριστικοποιείται σήμερα με την επίσημη σύσταση της εταιρείας Horse Powertrain Limited.
Επί της ουσίας, η τελευταία δεν αποτελεί παρά μια ισοβαρή κοινοπραξία με επιχειρηματική έδρα την πόλη του Λονδίνου στην οποία η Renault και η κινεζική Geely -η ιδιοκτήτρια εταιρεία της Volvo, μεταξύ άλλων- κατέχουν ίσο μερίδιο 50-50.
Όπως ανακοινώθηκε, η η Horse Powertrain Limited εφεξής θα σχεδιάζει, θα αναπτύσσει, θα παράγει και θα διαθέτει θερμικά και υβριδικά συστήματα μετάδοσης κίνησης, συμπεριλαμβανομένων στην τελευταία περίπτωση των κιβωτίων ταχυτήτων και των μπαταριών τους.
Η Horse Powertrain Limited θα προμηθεύει με τα ως άνω συστήματα κίνησης πολλές ομογάλακτες εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των Renault, Geely, Volvo, Proton, Nissan και Mitsubishi, ενώ παραμένει ανοιχτή και σε άλλες συνεργασίες.
Στο υφιστάμενο «ενεργητικό» της κοινής εταιρείας περιλαμβάνονται 17 εργοστάσια σε παγκόσμιο κλίμακα, 5 κέντρα Έρευνας & Εξέλιξης και 19.000 εργαζόμενοι.
Ανά έτος, τα έσοδα της Horse Powertrain Limited αναμένεται να ανέλθουν σε 15 δισεκατομμύρια ευρώ, με την παραγωγή των συστημάτων μετάδοσης κίνησης να ανέρχεται σε ετήσια βάση σε 5.000.000 μονάδες.
Ο Matias Giannini θα είναι ο Διευθύνων Σύμβουλος της νεοσύστατης εταιρείας, ενώ ο Daniel Li, CEO της Geely Holding, ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο πρώτος πελάτης της Horse Powertrain Limited που δεν προέρχεται από τους κόλπους της Geely, της Renault και των ομόσταβλων εταιρειών τους είναι η τουρκική Habas. Και ο πρώτος κινητήρας που θα χρησιμοποιήσει η τελευταία στα επαγγελματικά της οχήματα που κατασκευάζει στην Τουκία ένας 2λιτρος βενζινοκινητήρας.