top icon
Αγώνες

WRC: Ράλλυ Σουηδίας: Κριτήριο ο καιρός!

Οι καιρικές συνθήκες, το χιόνι στις ε.δ. και η σειρά εκκίνησης ήταν τα κύρια χαρακτηριστικά του πρώτου σκέλους, με αποτέλεσμα να γίνουμε μάρτυρες πολλών και σημαντικών εκπλήξεων.

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ για το 2011 ξεκίνησε και επίσημα με το πράσινο φως να ανάβει στις ειδικές διαδρομές της Σουηδίας. Και μάλιστα, σε έναν σουηδικό αγώνα «από τα παλιά». Όπως τότε, που οι ειδικές διαδρομές ήταν καλυμένες από χιόνι και οι Σκανδιναβοί έμοιαζε αδύνατο να ηττηθούν στην έδρα τους. Κάπως έτσι, φέτος το Ράλλυ Σουηδίας και οι καιρικές συνθήκες τουλάχιστον την πρώτη ημέρα, έπαιξαν το ρόλο τους στη διαμόρφωση τυ αποτελέσματος. Παράλληλα, η παρουσία της νέας γενιάς των αυτοκινήτων προδιαγραφών WRC μοιάζει με το «αλατοπίερο» στην όλη ιστορία. Βλέπετε, το γεγονός ότι δεν υπάρχουν διαφορές μεταξύ των αυτοκινήτων, εφόσον όλα είναι ακριβώς ίδιων προδιαγραφών (τέρμα η δικαιολογία: Διαθέτω αυτοκίνητο προδιαγραφών 2009 και όχι 2010…) βοήθησε τα μέγιστα στο συναγωνισμό, αλλά και οδηγούς με ικανότητες και ταχύτητα να διακριθούν. Με αυτή τη λογική, ο Mads Ostberg άρπαξε την ευκαιρία από τα μαλλιά και έλαμψε στην πρώτη ημέρα του Ράλλυ Σουηδίας. Νορβηγός, μετρ του είδους, εκμεταλλεύθηκε απο την πρώτη ειδική τη σειρά εκκίνησης και κατάφερε να περάσει στην κορυφή οδηγώντας το ένα από τα δύο Fiesta WRC της Stobart. Μάλιστα, κατά τη δάρκεια της ημέρας, κατάφερε να φτάσει τη διαφορά του από το δεύτερο στα 32 δευτερόλεπτα! Όμως, η τύχη δεν ήταν με το μέρος του, αφού στην τελευταία ειδική της ημέρας έχασε την προβολιέρα του, με αποτέλεσμα να οδηγήσει στο σκοτάδι και να χάσει τη μισή του διαφορά από τον Mikko Hirvonen που ακολουθεί.
 
Ο Φινλανδός, ξεπέρασε τα προβλήματα που αντιμετώπισε εχθές με το κιβώτιο του Fiesta, προσπάθησε να πιέσει και εν τέλει βρίσκεται σε απόσταση βολής από τον Ostberg. Ο Φινλανδός προσπαθεί –όπως και οι περισσότεροι- να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις των νέων αυτοκινήτων και εκμεταλλευόμενος την εμπειρία του, αλλά και τη σειρά του εκκίνησης κατάφερε να πλασαριστεί στη δεύτερη θέση και να είναι σε θέση να διεκδικήσει την πρώτη νίκη της χρονιάς. Πίσω του, με τη μεταξύ τους διαφορά να αγγίζει τα 42 δευτερόλεπτα, ακολουθεί ο Petter Solberg, ο οποίος είναι και ο ταχύτερος μεταξύ των οδηγών με DS3 WRC. Με εξαίρεση τη σειρά εκκίνησης (σας θυμίζουμε ότι τα πληρώματα σήμερα ξεκίνησαν με την περσινή κατάταξη του Πρωταθλήματος) και το γεγονός ότι το παρμπρίζ του DS3 θάμπωνε, ο Νορβηγός πρώην Πρωταθλητής του 2003 δεν αντιμετώπισε ιδιαίτερα προβλήματα και φλερτάρει για ακόμα μία φορά με το βάθρο. Ο Solberg, ακόμα προσπαθεί να μάθει τις ιδιαιτερότητες του νέου του αυτοκινήτου, αφού μην ξεχνάμε ότι ο Νορβηγός έχει πραγματοποιήσει μόλις 270 χιλιόμετρα δοκιμών πριν τον αγώνα.
 
Πιο πίσω, όμως, τρεις οδηγοί δίνουν σπουδαία μάχη για την 4η θέση της γενικής. Στο τέλος της ημέρας, αυτός που την έχει στην κατοχή του είναι ο Jari Matti Latvala, ο οποίος σήμερα δεν απέφυγε τα λάθη, ενώ αντιμετώπισε και αυτός πρόβλημα με τη σειρά εκκίνησης, όντας δεύτερος στις ειδικές από το πρωί. Συγκεκριμένα, στην 3η ειδική είχε ένα τετ α κε με τριψήφιο αριθμό χιλιομέτρων στο κοντέρ, χωρίς ευτυχώς περαιτέρω συνέπειες πέρα από την πίσω αεροτομή του Fiesta. Βέβαια, για να καταφέρει να βρεθεί σε αυτή τη θέση χρειάστηκε να δεχθεί ποινή δέκα δευτερολέπτων για πρόωρη εκκίνηση ο Henning Solberg, με το Fiesta WRC της Stobart. Ο Νορβηγός, αντιμετώπισε αρχικά μηχανικά προβλήματα, τα οποία όμως έλυσε στη συνέχεια και κατάφερε να ανακάμψει φτάνοντας στην 4η θέση της γενικής. Ο Henning είναι από τους μετρ του είδους και απέδειξε τις ικανότητες του σε αυτού του είδους τις επιφάνειες. 

Κάπου εδώ, πλασαρίζονται στην πρώτη δεκάδα και οι πρώtοι μη-Σκανδιναβοί οδηγοί! Στοιχείο χαρακτηριστικό της ιδιαιτερότητας που κρύβει ο φετινός αγώνας. Και αυτός είναι ο Sebastien Ogier, ο οποίος απέφυγε τα κλαταρίσματα και τα προβλήματα και κατάφερε να τερματίσει στην 6η θέση της γενικής, διεκδικώντας μέχρι και την 4η. Φυσικά, και αυτός με τη σειρά του, ειδικά με την μειωμένη εμπειρία του, έχασε χρόνο με τη σειρά εκκίνησης, αλλά παρόλα αυτά κατάφερε να κερδίσει μία ειδική διαδρομή πριν το τέλος αποδεικνύοντας την ταχύτητα του. Φυσικά, όλοι θα αναρωτιέσται που βρίσκεται o Sebastien Loeb! Ο επτά φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής αντιμετώπισε το μεγαλύτερο πρόβλημα από όλους, αφού ήταν αυτός που άνοιγε το δρόμο για τους υπολοίπους, και ουσιαστικά χάρασε τις γραμμές στο χιόνι που ακολουθούσαν οι υπόλοιποι. Ο Γάλλος χαρακτήρισε τις συνθήκες ως τις χειρότερες που έχει συναντήσει ποτέ στο σουηδικό αγώνα. Έτσι, έχασε σχεδόν δύο λεπτά στο πρώτο loοp ε.δ., ενώ στο τέλος ήρθε και το κερασάκι στην τούρτα, όταν ένα κλαταρισμένο ελαστικό του κόστισε ακόμα ένα λεπτό ρίχνοντας τον στην 9η θέση της γενικής και ουσιαστιά φέρνοντας έκτος μάχης.
 
Βέβαια, αυτό που αξίζει να σημειώσουμε είναι οι εντυπώσεις των οδηγών, και όχι μόνο, από τη νέα γενιά αυτοκινήτων. Σε κάθε περίπτωση, είναι εντυπωσιακά. Η διαφορά στην ταχύτητα με το μάτι δεν είναι εμφανής, ενώ μόνο σε πολύ κλειστά κομμάτια και με τον κινητήρα σε πολύ χαμηλές στροφές μπορεί κανείς να διακρινεί την διαφορά στην επιτάχυνση κατά την έξοδο από τη στροφή. Όμως, ο ήχος είναι διαφορετικός, πλέον ακούς τους κινητήρες να κινούνται κοντά στο όριο της περιστροφής τους, την ώρα που η απουσία του ενεργού κεντρικού διαφορικού τα έχει κάνει πιο οδηγοκεντρικά. Αυτό, αποδεικνύεται από το γεγονός ότι αρκετοί συνδυασμοί που διακρίνονταν στο παρελθόν με αυτοκίνητας προδιαγραφών WRC, δυσκολεύονται πολύ με τη νέα γενιά αυτοκινήτων. Αντίθετα, νέοι που έχουν οδηγήσει αυτοκίνητα προδιαγραφών S2000 και διαθέτουν τη νοοτροπία «οδηγώ στον κόφτη» καταφέρνουν και διακρίνονται. Όπως για παράδειγμα ο P-G Andersson, ο οποίος και σήμερα σημείωσε εξαιρετικές επιδόσεις, αλλά μία μικρή έξοδος και ένα κλαταρισμένο ελαστικό, το οποίο μάλιστα άλλαξε μέσα στην ειδική, είχαν σαν αποτέλεσμα να χάσει έδαφος και κάθε ελπίδα για την κατάκτηση μίας θέσης στο βάθρο που τόσο πολύ επιθυμούσε.
 
Παράλληλα, για να συνειδητοποιήσετε όλα τα παραπάνω, αξίζει να σημειώοσουμε ότι στην 7η και 8η θέση της βρίσκονται οι Patrick Sandell και Ejvind Brynildsen, αμφότεροι με Skoda Fabia S2000. Τέλος στην κατηγορία Παραγωγής, ο Anders Grondal εκμεταλλεύθηκε ένα λάθος του Patrick Flodin στην αρχή του αγώνα και πέρασε επικεφαλής, αν και ο Σουηδός έχει ανακάμψει μειώνοντας τη μεταξύ τους διαφορά από το ένα λεπτό στα 22 δευτερόλεπτα. Η αυριανή ημέρα, περιλαμβάνει εννέα ειδικές διαδρομές. Το δελτίο καιρού, αναφέρει ότι δεν θα δούμε άλλη χιονόπτωση κατά τη διάρκεια του αγώνα, παρά μόνο σημαντική πτώση της θερμοκρασίας. Αυτό σημαίνει ότι το μειονέκτημα της σειράς εκκίνησης δεν θα υφίσταται σε τόσο μεγάλο βαθμό, με αποτέλεσμα η εμπειρία να είναι αυτή που θα κάνει τη διαφορά. Και σε αυτή την περίπτωση, μάλλον θα πρέπει να αρχίσουμε να ποντάρουμε στους Hirvonen-Solberg._Π.Τ.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ