top icon
Αγώνες

WRC: Ράλλυ Σουηδίας: Στα δευτερόλεπτα!

Η πρώτη εμφάνιση των νέων αυτοκινήτων προδιαγραφών WRC συνοδεύεται από έναν συγκλονιστικό αγώνα, με τα πέντε πρώτα πληρώματα να χωρίζονται από 15 δλ. και τον Hirvonen στην πρώτη θέση!

Αυτός είναι αγώνας! Η σημερινή δεύτερη ημέρα του Ράλλυ Σουηδίας, είχε ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον, αφού στο τέλος αυτής τα πέντε πρώτα πληρώματα που οδηγούν την κούρσα του αγώνα χωρίζονται μόλις από 15 δευτερόλεπτα διαφορά! Αναμφίβολα, το καλύτερο δυνατό για την πρώτη εμφάνιση των νέων αυτοκινήτων προδιαγραφών WRC, τα οποία όπως όλα δείχνουν θα μας προσφέρουν έντονες συγκινήσεις στις ειδικές διαδρομές. Η σημερινή ημέρα, διαφοροποιήθηκε σημαντικά από τη χθεσινή, αναφορικά τουλάχιστον με τις καιρικές συνθήκες. Βλέπετε, χιονόπτωση δεν υπήρχε, αλλά η θερμοκρασία βρέθηκε αρκετά κάτω από το μηδέν, με αποτέλεσμα να υπάρχει αρκετό χιόνι στις ειδικές. Αυτό σημαίνει ότι η σειρά εκκίνησης και σήμερα έπαιξε το ρόλο της, αν και όχι σε τόσο δραματικό βαθμό όσο εχθές. Όμως, το στοιχείο που προβλημάτισε τους προπορευόμενους συνδυασμούς, και συγκεκριμένα τους Mads Ostberg και Mikko Hirvonen που ήταν πρώτοι στις ειδικές, ήταν η παρουσία οδηγών του Εθνικού Πρωταθλήματος Σουηδίας, οι οποίοι πέρασαν από τις ε.δ. πριν το δεύτερο πέρασμα των πληρωμάτων. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να χαλάσουν τις γραμμές των πρωτοκλασσάτων οδηγών και συγκεκριμένα οι Ostberg και Hirvonen να αντιμετωπίσον σημαντικό πρόβλημα.
 
Παρόλα αυτά, ο Φινλανδός κατάφερε να ξεπεράσει το εμπόδιο του Mads Ostberg και να βρεθεί στην κορυφή της κατάταξης. Ο Mikko μπορεί να μην ο ταχύτερος συνδυασμός, αλλά εκμεταλλεύθηκε το μειονέκτημα που είχε ο Νορβηγός ανοίγοντας το δρόμο και πέρασε στην κορυφή. Βέβαια, δεν έλειψαν και τα προβλήματα, αφού είχε ένα τετ α κε και βρέθηκε κολλημένος στο χιόνι, χάνοντας εν τέλει δέκα δευτερόλεπτα. Μάλιστα, ο ίδιος δήλωσε ότι αισθάνεται πολύ τυχερός, αφού νόμιζε ότι θα παραμείνει κολλημένος εκεί και δεν θα καταφέρει να βγει. Βέβαια, ο Φινλανδός γνωρίζει πολύ καλά ότι αύριο η ιστορία θα ε΄ναι αρκετά διαφορετική. Όντας πρώτος στο δρόμο και ανοίγοντας τις ειδικές για τους υπόλοιπους, μοιάζει πολύ δύσκολο να καταφέρει να κρατηθεί μπροστά, με τη διαφορά από τους διώκτες του να είναι πολύ μικρή, όντας σε απόσταση βολής.
 
Το ίδιο, όμως, ισχύει και για τον Mads Ostberg, ο οποίος αν και έχασε την πρώτη θέση έδειξε και σήμερα εξαιρετικά στοιχεία. Ήταν ταχύς και αποτελεσματικός, παρά το γεγονός ότι βρέθηκε στη δυσχερή θέση να είναι το πρώτο αυτοκίνητο στις ειδικές και παραμένει στη μάχη για τη διεκδίκηση μίας θέσης στο βάθρο. Βέβαια, και ο Νορβηγός θα έχει αύριο σημαντικό μειονέκτημα έναντι των υπολοίπων, αφού θα ξεκινάει πίσω από τον Hirvonen. Σε καλύτερη μοίρα, όμως, θα είναι ο Petter Solberg ο οποίος και παραμένει ο ταχύτερος οδηγός της Citroen. O πρώην Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2003 ήταν ταχύτατος σήμερα, κέρδισε δύο ειδικές διαδρομές και θα μπορούσε να είναι επικεφαλής του αγώνα, αν δεν είχε δεχθεί ποινή δέκα δευτερολέπτων για καθυστερημένη άφιξη σε κοντρόλ. Μάλιστα, ο Νορβηγός έχει κάνει ένσταση για τη συγκεκριμένη ποινή, αφού σύμφωνα με τον ίδιο καθυστέρησε από θεατές στο δρόμο με αποτέλεσμα να φτάσει αργοπορημένος στο κοντρόλ. Η ένσταση θα εξεταστεί από τους αγωνοδίκες με το τέλος του σκέλους, και αν δικαιωθεί τότε ο Νορβηγός θα περάσει στην κορυφή της κατάταξης, με αποτέλεσμα να εκκινεί πρώτος στις αυριανές ειδικές! Μήπως, ο Petter κάνει ένα σημαντικό λάθος; Η ιστορία θα δείξει. Πάντως, αυτή τη στιγμή παραμένει 2 δευτερόλεπτα πίσω από τον Ostberg, την ώρα που ο Νορβηγός ακολουθεί επτά πίσω από τον Hirvonen. 

 
Όμως, δεν είναι μόνο οι προαναφερθέντες στη μάχη της κορυφής. Ο Jari Matti Latvala ακολουθεί δύο δευτερόλεπτα πίσω από τον Solberg και δείχνει έτοιμος να διεκδικήσει μέχρι και τη νίκη! Μάλιστα, δεν είναι λίγοι αυτοί που θεωρούν ότι σε συνδυασμό με τη σειρά εκκίνησης που έχει στη διάθεση του αποτελεί και το μεγάλο φαβορί για τη νίκη. Ο Φινλανδός ξεκίνησε πολύ μέτρια την ημέρα, αφού στο πρώτο πέρασμα από τις ειδικές έκανε πολλά λάθη, χάνοντας έδαφος. Μάλιστα, ο ίδιος δεν μπορούσε να κρύψει την απογοήτευση του, υποστηρίζοντας ότι οδηγεί πολύ επιθετικά, χωρίς ψυχραιμία. Όμως, στο δεύτερο loop από τις ειδικές μεταμορφώθηκε, μείωσε τη διαφορά του από τη κορυφή και ενώ όλα έδειχναν ότι θα μπορούσε να περάσει μέχρι και πρώτος(!) ο Malcolm Wilson του έδωσε σαφή εντολή να κόψει ρυθμό, έτσι ώστε να μπορέσει να διατηρήσει την ιδανική σειρά εκκίνησης για αύριο. 

 
Βέβαια, το έργο του μόνο εύκολο δεν είναι. Βλέπετε, μία ανάσα πίσω του, και συγκεκριμένα μόλις πέντε δευτερόλεπτα, ακολουθεί ο νεαρός Sebastien Ogier με το εργοστασιακό DS3 WRC. Ο νεαρός Γάλλος απέφυγε και σήμερα τα λάθη, εκμεταλλεύθηκε την εξαιρετική σειρά εκκίνησης, και κέρδισε ειδικές, αλλά και τις εντυπώσεις. Δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο ότι ο Ogier βρίσκεται στη διεκδίκηση της νίκης σε έναν πολύ ειδικό αγώνα, που οι Σκανδιναβοί έχουν τον πρώτο λόγο, έχοντας μάλιστα ελάχιστη εμπειρία από τον συγκεκριμένο αγώνα. Προγνωστικά; Μία θέση στο βάθρο είναι απόλυτα εφικτός στόχος! Κάτι, όμως, που δεν ισχύει για τον Sebastien Loeb. O Γάλλος επτά φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, μπορεί να μην είχε να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της σειράς εκκίνησης, αλλά ακόμα ένα κλατάρισμα έμελλε να καταστρέψει τον αγώνα του. Ο Seb κέρδισε τρεις ειδικές σήμερα, μείωσε δραματικά τη διαφορά του από την κορυφή, αλλά το δεύτερο κλατάρισμα του έκοψε τις όποιες ελπίδες για κάτι παραπάνω, περιορίζοντας στην έκτη θέση της γενικής. Μάλιστα, αξίζει να σημειώσουμε ότι ο Γάλλος δήλωσε πως το πρόβλημα με τα κλαταρίσματα είναι σημαντικό, αφού τα ελαστικά της Michelin αποδεικνύονται πιο μαλακά από αυτά της Pirelli, με αποτέλεσμα να πρέπει να χρησιμοποιούν πολύ χαμηλότερες πιέσεις. Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε ότι ο Γάλλος γλίτωσε μία μετωπική σύγκρουση με τον Patrick Sandell! Βλέπετε, ο Σουηδός που εκκινούσε μπροστά από τον Loeb σήμερα, έκανε ένα τετ α κε και κινήθηκε ανάποδα στην ειδική για να μπορέσει να βρει σημείο να γυρίσει! Ευτυχώς και για τους δύο, οι θεατές προειδοποίησαν τον Loeb, ο οποίος και απέφυγε την τελευταία στιγμή τον Σουηδό…
 
Στην 7η θέση της γενικής κατάφερε να σκαρφαλώσει ο Kimi Raikkonen με το τελευταίο DS3 WRC που συμμετέχει στον αγώνα. Ο πρώην Πρωταθλητής της Formula 1 εκμεταλλεύθηκε την έξοδο του Henning Solberg, ο οποίος τούμπαρε και εγκατέλειψε, αλλά και τα προβλήματα του Per Gunnar Andersson με το σύστημα διεύθυνσης του Fiesta. Παρόλα αυτά, αξίζει να σημειώσουμε ότι ο Φινλανδός βελτίωσε πάρα πολύ τους χρόνους του στο δεύτερο πέρασμα από τις ειδικές, σημειώνοντας σε όλες τις ε.δ. χρόνους στην πρώτη εξάδα! Ο Andersson από την πλευρά του, δεν μπορούσε να κρύψει την απογοήτευση του, αφού το πρόβλημα με το σύστημα διεύθυνσης δεν του επέτρεψε να διακριθεί. Παρόλα αυτά, κατάφερε να κερδίσει μία ειδική διαδρομή δείχνοντας έστω για λίγο την ταχύτητα του. Την πρώτη δεκάδα, συμπληρώνουν οι Patrick Sandell και Matthew Wilson, με τον νεαρό Βρετανό να ανακάμπτει μετά από τα προβλήματα που αντιμετώπισε εχθές με το σύστημα διεύθυνσης. Τέλος, στην κατηγορία Παραγωγής, οι εγκαταλείψεις των Flodin και Grondal, είχαν σαν αποτέλεσμα να περάσει στην κορυφή ο γνωστός μας από την παρουσία του στο Pirelli Star Driver (μαζί με τον Λευτέρη Σωτήρχο) Martin Semerad, ακολουθούμενος από τον δεύτερο στη γενική κατάταξη του Ράλλυ ΕΛΠΑ το 2010, Yuri Protasov, αμφότεροι με Lancer ένατης γενιάς.
 
Η αυριανή τελευταία ημέρα του αγώνα, λοιπόν, συγκεντρώνει τεράστιο ενδιαφέρον. Πέντε πληρώματα διεκδικούν τη νίκη και θα τη διεκδικήσουν σε 92 αγωνιστικά χιλιόμετρα ειδικών διαδρομών. Προγνωστικά δεν μπορούν να γίνουν, αλλά αν θέλετε να ποντάρετε σε κάποιους, προτιμήστε όσους εκκινούν πιο πίσω στις ειδικές διαδρομές. Ο φετινός αγώνας της Σουηδίας, θυμίζει σε στρατηγική περισσότερο χωμάτινο αγώνα._Π.Τ.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ