top icon
Αγώνες

WRC: Ράλλυ Σουηδίας: 1-2-3 για τη Ford!

Σε ένα συναρπαστικό αγώνα με έντονο συναγωνισμό, ο Mikko Hirvonen επανέλαβε την περσινή του νίκη, τη στιγμή που στο βάθρο τον συνόδευσαν οι Mads Ostberg και Jari Matti Latvala!

Η σημερινή, τελευταία ημέρα του αγώνα, αποτελούνταν από 6 ειδικές διαδρομές μήκους περίπου 93 αγωνιστικών χιλιόμετρων. Οι αρχική διαφορά μεταξύ των πρώτων πέντε πληρωμάτων ήταν πολύ μικρή, αφού οι πρωτοπόροι Hirvonen-Lehtinen χωρίζονταν από τους Ogier-Ingrassia κατά 15,8 δλ. Με αυτά τα δεδομένα ξεκίνησε σήμερα ο αγώνας, για το τελευταίο του κομμάτι. Οι Mikko Hirvonen-Jarmo Lehtinen μπορεί να «άνοιγαν» το δρόμο για τους υπόλοιπους με το εργοστασιακό Ford Fiesta RS WRC, όμως στο πρώτο πέρασμα από τις 3 ειδικές διαδρομές, αυτό τους ευνόησε. Ο λόγος ήταν πως η παντελής απουσία ανέμου, έκανε το χιόνι που σηκώνονταν σα σκόνη στη διαδρομή, να παραμένει εκεί ακίνητο, ειδικά σε σημεία με πυκνή βλάστηση γύρω από το δρόμο. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα, τα πληρώματα που ακολουθούσαν, να μην έχουν καλή ορατότητα σε πολλά σημεία, χάνοντας χρόνο. Οι Φινλανδοί της Ford πάντως καρδιοχτύπησαν, αφού χρειάστηκε να φτάσουν στο Stop της τελευταίας, Power ειδικής διαδρομής του αγώνα, για να σιγουρευτούν για την πρώτη τους νίκη φέτος, αλλά και την πρώτη για τη νέα εποχή του WRC.
 
Θυμίζουμε πως η τελευταία διαδρομή, που πλέον ονομάζεται «Power Stage», κάθε αγώνα του WRC, μεταδίδεται απευθείας, ενώ οι τρεις ταχύτεροι σε αυτήν κατακτούν 3,2 και 1 βαθμό αντίστοιχα για το Πρωτάθλημα. Σε αυτή λοιπόν, μήκους 4,16 χιλιομέτρων, έφτασαν οι Mads Ostberg-Jonas Andersson να διεκδικούν τη νίκη, με το Ford Fiesta RS WRC της Stobart. Ο 24χρονος Νορβηγός, ήταν ταχύτατος και σήμερα, σφραγίζοντας την εξαιρετική του εμφάνιση με το καλύτερό του αποτέλεσμα στο WRC, σε έναν αγώνα που αρέσκεται ιδιαίτερα. Παράλληλα, έδειξε πως τουλάχιστον στην αρχή, οι ημιεργοστασιακοί ή ιδιώτες οδηγοί έχουν ελπίδες να κοιτάξουν κατάματα τους εργοστασιακούς οδηγούς. Το θρίαμβο της Ford, συμπλήρωσαν οι Jari Matti Latvala-Miika Anttila, με το δεύτερο εργοστασιακό Fiesta της ομάδας του Malcolm Wilson. Οι Φινλανδοί ξεκίνησαν δυναμικά σήμερα, κέρδισαν ειδικές διαδρομές και επωφελήθηκαν ιδανικά από τα λάθη των αντιπάλων τους, στη μάχη για την 3η θέση, κατακτώντας την. Αυτή, είναι η δεύτερη συνεχόμενη χρονιά που τα δυο πληρώματα της Ford τερματίζουν στις θέσεις 1-3 του Ράλλυ Σουηδίας, μόνο που πέρυσι ανάμεσά τους είχαν παρεμβληθεί οι Sebastien Loeb-Daniel Elena. Πίσω από το πλήρωμα της Ford, ακολούθησε το πρώτο πλήρωμα με Citroen DS3 WRC. Όπως αποδείχθηκε, η σκανδιναβική καταγωγή των οδηγών της Ford έδωσε ένα προβάδισμα σε αυτόν τον αγώνα, κάτι που πάντως δε μπορεί να θεωρηθεί ως δεδομένο και για τη συνέχεια.
 
Στην 4η θέση της γενικής, φιγουράριζαν μέχρι την τελευταία ειδική διαδρομή οι Petter Solberg-Chris Patterson, στην πρώτη τους εμφάνιση με τη Citroen DS3 WRC. Όμως σε αυτή αναγκάστηκαν να υποχωρήσουν στην 5η θέση εξαιτίας ενός ασυνήθιστου γεγονότος. Το μεσημέρι της Παρασκευής, ο Solberg δέχθηκε κλήση για υπερβολική ταχύτητα. Η αστυνομία του πήρε το δίπλωμα, δίχως το οποίο είχε δικαίωμα να οδηγεί για 48 ώρες. Ο χρόνος αυτός πέρασε πριν από την τελευταία διαδρομή με αποτέλεσμα σε αυτή να οδηγήσει ο Chris Patterson, που φυσιολογικά δεν κινήθηκε σε ρυθμούς κορυφής. Γενικά, ο Νορβηγός μπορεί να είναι ικανοποιημένος αφού παρά τις περιορισμένες δοκιμές βρέθηκε εμπρός από τα εργοστασιακά αυτοκίνητα της γαλλικής ομάδας στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα, ενώ παράλληλα διεκδίκησε ακόμη και τη νίκη. 

Πάντως, ένα τετ-α-κε σήμερα, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η χθεσινή του ένσταση, αναφορικά με την ποινή χρόνου που δέχθηκε, δεν τελεσφόρησε, τον έθεσαν ουσιαστικά διεκδικητή μιας θέσης στο βάθρο μετά το πρώτο σκέλος της ημέρας. Στην 4η θέση βρέθηκαν οι Sebastien Ogier-Julien Ingrassia, με το δεύτερο εργοστασιακό αυτοκίνητο της Citroen. Οι Γάλλοι βρέθηκαν στην 3η θέση δυο ειδικές διαδρομές πριν τον τερματισμό, όμως στην προτελευταία ο Ogier παραπονέθηκε για πρόβλημα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και έλλειψη πρόσφυσης, τη στιγμή που είχε και μια επαφή σε μπάρα χιονιού, τη γνωστή και ως snow bank. Την εξάδα, συμπλήρωσαν οι Sebastien Loeb-Daniel Elena, με τον επτάκις Παγκόσμιο Πρωταθλητή να προσέχει τα ελαστικά του στο δεύτερο σκέλος, ενόψει της τελευταίας διαδρομής, που προσέφερε επιπλέον βαθμούς. Εκεί, ταχύτεροι αναδείχθηκαν οι Ogier-Ingrassia, με τους Loeb-Elena και Latvala-Anttila να μοιράζονται τους βαθμούς που προσφέρει αυτή. Πάντως, τα προβλήματα δεν έλειψαν για τους Loeb-Elena, αφού το DS3 δεν μπορούσε να ξεκινήσει, πιθανότατα με πρόβλημα στο σύστημα διεύθυνσης. 

 
Πίσω από τα εργοστασιακά πληρώματα της Citroen, τερμάτισαν οι Per Gunnar Andersson-Emil Axelsson, με το Ford Fiesta RS WRC. Σήμερα, οι Σουηδοί είχαν ακόμη μια δύσκολη στιγμή σε snow bank, όμως γενικά έδειξαν πως η ταχύτητα δεν τους λείπει, οπότε μακάρι να τους ξαναδούμε σύντομα στο θεσμό. Στην 8η θέση, τερμάτισαν οι Kimi Raikkonen-Kaj Lindstrom, στην καλύτερη ίσως εμφάνιση του «Iceman» στο θεσμό ως τώρα από την αρχή της εμπλοκής του, με ένα Citroen DS3 WRC. Τη δεκάδα, συμπλήρωσαν δυο πληρώματα με Ford Fiesta RS WRC, οι Matthew Wilson-Scott Martin και Khalid Al Qassimi-Michael Orr. Όσον αφορά στη μάχη των Super 2000, που προσμετρούσαν μόνο στη γενική, οι Patrik Sandell-Staffan Parmander επικράτησαν με το Skoda Fabia S2000 έναντι των Martin Prokop-Jan Tomanek με Ford Fiesta S2000. Τέλος, στο PWRC επικράτησαν όπως αναμενόταν οι Martin Semerad-Michal Ernst με Mitsubishi Lancer EVO IX, με το νεαρό Τσέχο να έχει εύκολο ρόλο σήμερα, αφού η διαφορά από τους Ουκρανούς Yuri Protasov-Adrian Aftanaziv, γνωστούς από το Ράλλυ ΕΛΠΑ, με το Mitsubishi Lancer EVO X ήταν σημαντική.
 
Η πρεμιέρα των νέων αυτοκινήτων στο WRC ήταν εξαιρετική, το ενδιαφέρον μεγάλο, ενώ και το θέαμα που προσφέρουν τα αυτοκίνητα και τα πληρώματα, εξαιρετικό. Μακάρι η συνέχεια να είναι ανάλογη, κάτι που θα φανεί πρωτίστως στον επόμενο γύρο του θεσμού και πρώτο χωμάτινο, που θα είναι το Ράλλυ Μεξικό στις 3-6 Μαρτίου. _Π.Τ.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ