Οι τρεις ιαπωνικές εταιρείες Toyota, Subaru και Mazda ενώνουν τις φωνές τους ανακοινώνοντας ότι θα αναπτύξουν νέους κινητήρες εσωτερικής καύσης, οι οποίοι ωστόσο θα είναι προσαρμοσμένοι στις απαιτήσεις της ηλεκτροκίνησης και της κοινής τους επιδίωξης για ουδετερότητα άνθρακα. Ας δούμε πως.
Οι Toyota, Subaru και Mazda ανακοίνωσαν ότι θα συνεχίσουν στο εγγύς μέλλον να εξελίσσουν νέους κινητήρες εσωτερικής καύσης, ούτως ώστε αυτοί να «ταιριάζουν» τόσο με τα νέα δεδομένα που επιτάσσει η ηλεκτρική κινητικότητα, όσο και με την πάγια επιδίωξή τους για ουδετερότητα όσον αφορά τις εκπομπές άνθρακα.
Τι σημαίνει αυτό; Πρακτικά, οι τρεις ιαπωνικές εταιρείες δήλωσαν διατεθειμένες να επενδύσουν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ενόσω ταυτόχρονα θα εξελίσσουν κινητήρες οι οποίοι θα υποστηρίζουν περιβαλλοντικά πιο «ευαίσθητα» αυτοκίνητα, όπως τα υβριδικά, καθώς και οχήματα εναλλακτικών καυσίμων.
Στην κοινή του ανακοίνωση, οι τρεις κατασκευαστές επισημαίνουν χαρακτηριστικά:
«Με αυτούς τους κινητήρες, καθεμία από τις τρεις εταιρείες θα στοχεύει στη βελτιστοποίηση της ενσωμάτωσης με κινητήριες μονάδες, μπαταρίες και άλλες μονάδες ηλεκτρικής κίνησης. Καθώς τα οχήματα θα αλλάζουν χάρη στους πιο συμπαγείς αυτούς κινητήρες, αυτές οι προσπάθειες θα απαλλάξουν επίσης από τον άνθρακα τα οχήματα με θερμικούς κινητήρες καθιστώντας τα συμβατά με διάφορα καύσιμα ουδέτερα από εκπομπές άνθρακα».
Με την επόμενη γενιά των κινητήρν τους, οι τρεις εταιρείες θα επιδιώξουν όχι μόνο να βελτιώσουν την απόδοση των ίδιων των μονάδων, αλλά και να βελτιστοποιήσουν την ενσωμάτωσή τους με ηλεκτροκίνητες μονάδες, αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματα της κάθε μιας. Και όχι μόνο.
«Οι νέοι κινητήρες θα γίνουν ουδέτεροι ως προς τις εκπομπές άνθρακα, χωρίς να καταναλώνουν ορυκτά καύσιμα, προσφέροντας συμβατότητα με διάφορες εναλλακτικές λύσεις, όπως τα e–fuels (συνθετικά καύσιμα), τα βιοκαύσιμα και το υγρό υδρογόνο», αναφέρουν σε άλλο σημείο των ανακοινώσεών τους οι Toyota, Subaru και Mazda.
«Θα συνεχίσουμε να προσφέρουμε στους πελάτες συναρπαστικά αυτοκίνητα βελτιώνοντας τους κινητήρες εσωτερικής καύσης για την εποχή της ηλεκτροκίνησης και επεκτείνοντας τις δυνατότητες πολλαπλών λύσεν για την επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα. Δεδομένης της συμβατότητας του περιστροφικού κινητήρα με τα ηλεκρικά συστήματα κίνησης και τα καύσιμα ουδέτερου άνθρακα, η Mazda θα συνεχίσει να αναπτύσσει την τεχνολογία μέσω της συνδημιουργίας και του ανταγωνισμού για να διασφαλιστεί ότι μπορεί να συνεισφέρει ευρέως στην κοινωνία», ανέφερε ο Masahiro Moro, Πρόεδρος και CEO της Mazda.
Από τη μεριά του, ο CEO της Toyota, Koji Sato, είπε: «Προκειμένου να παρέχουμε στους πελάτες μας διαφορετικές επιλογές για την επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα, είναι απαραίτητο να ανταποκριθούμε στην πρόκληση να εκελίξουμε κινητήρες που είναι σε αρμονία με το μέλλον μέλλοντος».
Tέλος, ο Atsushi Osaki, CEO της Subaru, τόνισε: «Καθώς συνεχίζουμε να βελτιώνουμε την τεχνολογία ηλεκτροκίνησης, θα βελτιώσουμε επίσης τους μπόξερ κινητήρες μας με στόχο τη χρήση καυσίμων ουδέτερων εκπομπών άνθρακα».