top icon
Αγώνες

Ράλλυ Μεξικό: Με μια ματιά

Μετά τις παγωμένες ειδικές του Ράλλυ Μόντε Κάρλο και τις χιονισμένες διαδρομές της Σουηδίας, το WRC μεταφέρεται στο Μεξικό για την πρώτη χωμάτινη συνάντηση της χρονιάς.

Παραδοσιακά, το Ράλλυ του Μεξικό αποτελεί την πρώτη χωμάτινη συνάντηση της χρονιάς, έχοντας μεγάλη βαρύτητα. Ο βασικός λόγος, έγκειται στο γεγονός ότι με δεδομένο ότι οι πρωταγωνιστές του θεσμού αναμετρώνονται για πρώτη φορά στις συγκεκριμένες επιφάνειες (στις οποίες και διεξάγονται οι περισσότερες αγώνες του WRC), είναι η πρώτη ευκαιρία να δούμε το επίπεδο του ανταγωνισμού σε ειδικές διαδρομές που θα κριθούν κατά μεγάλος μέρος οι τίτλοι της φετινής χρονιάς. Μάλιστα, με δεδομένη την αλλαγή του συστήματος εκκίνησης, που από φέτος θέλει τα πληρώματα να εκκινούν τις δύο πρώτες ημέρες του κάθε αγώνα σύμφωνα με την βαθμολογία του Πρωταθλήματος, και μόλις την τελευταία με αντίστροφη σειρά, έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε τον τρόπο λειτουργίας του. Βλέπετε, είναι δεδομένο ότι σε αγώνες που τα περάσματα και ο καθαρισμός του δρόμου παίζουν σημαντικό ρόλο, τα πρώτα αυτοκίνητα θα έχουν σημαντικό μειονέκτημα, γεγονός που αναμένεται να παίξει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του αποτελέσματος στο τέλος.

Ο αγώνας του Μεξικό από την άλλη, είναι ιδιαίτερος από μόνος του! Το γεγονός ότι οι περισσότερες ειδικές διαδρομές πραγματοποιούνται σε μεγάλο υψόμετρο, έχει σαν αποτέλεσμα οι κινητήρες να μη διαθέτουν την ισχύ που εμφανίζουν στους υπόλοιπους αγώνες, λόγω της χαμηλότερης ατμοσφαιρικής πίεσης. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να είναι διαφορετικός τρόπος οδήγησης! Όπως είχε δηλώσει παλιότερα ο Mikko Hirvonen, αυτό που προσπαθούν οι οδηγοί είναι να διατηρούν όσο το δυνατόν περισσότερο τη ταχύτητα που διαθέτουν, και να μην κόβουν πλαγιολισθαίνοντας, αποφεύγοντας να επιταχύνουν ξανά από χαμηλές ταχύτητες. Βέβαια, ακόμα ένα σημαντικό στοιχείο που παίζει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα είναι και η ποιότητα του χώματος. Ο αγώνας ναι μεν είναι τεχνικός, συμπεριλαμβάνοντας τεχνικά κλειστά, αλλά και πατημένα κομμάτια, αλλά το μπόσικο χώμα απαιτεί καθάρισμα, γεγονός που καθιστά τη σειρά εκκίνησης ιδιαίτερα σημαντική. Βέβαια, το γεγονός ότι οι κινητήρες έχουν κατά ένα τρίτο μειωμένη απόδοση σε σχέση με τους άλλους αγώνες, έχει ευεργετική επίπτωση στα ελαστικά, τα οποία και φθείρονται λιγότερο σε σχέση με τους άλλους χωμάτινους αγώνες.

Οι αλλαγές στη σχεδίαση σε σχέση με το παρελθόν είναι ελάχιστες και για ακόμα μία χρονιά επίκεντρο είναι η πόλη της Leon. Οι ειδικές διαδρομές είναι σχεδόν ίδιες, αλλά είναι σημαντικό ότι με σχεδόν 400 αγωνιστικά χιλιόμετρα, είναι ένας από τους μεγαλύτερους αγώνες του θεσμού. Μάλιστα, με τα συνολικά χιλιόμετρα να αγγίζουν μόλις τα 1.000, αποτελεί παράλληλα και έναν από τους πλέον compact σχεδιαστικά, χωρίς μεγάλες απλές διαδρομές. Πέντε ειδικές διαδρομές έχουν μεγαλύτερο μήκος από 40 χιλιόμετρα, κάτι που επίσης αναμένεται να παίξει ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα. Οι συμμετοχές φέτος άγγιξαν 34, που μπορεί να μοιάζουν λίγες, αλλά είναι πολύ περισσότερες από τις περσινές 26. 15 από αυτές είναι αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC, ενώ 12 συμμετέχοντες θα δούμε στην κατηγορία του WRC2. Ας δούμε όμως τώρα τι μπορούμε να περιμένουμε από τις ομάδες και τους οδηγούς ξεχωριστά._Π.Τ.

 

VW Motorsport

Η Volkswagen θα ετοιμάσει τρία Polo WRC για τους Ogier, Latvala και Mikkelsen, και συγκεκριμένα τα ίδια αυτοκίνητα με τα οποία συμμετείχαν στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο. Κάτι που σημαίνει ότι οι δύο πρώτοι οδηγοί θα έχουν αυτοκίνητα προδιαγραφών 2015, ενώ ο νεαρός Νορβηγός με Polo του 2014. Εν όψει Μεξικό, η ομάδα πραγματοποίησε μία σειρά δοκιμών στην Ισπανία, και συγκεκριμένα κοντά στη Μάλαγα, όπου είχαν την ευκαιρία να οδηγήσουν και οι τρεις οδηγοί. Φυσικά, η γερμανική ομάδα αποτελεί και πάλι το φαβορί, μόνο που αυτή τη φορά ο Jari Matti Latvala θα είναι αυτός που θα έχει τον πρώτο λόγο, ελέω της σειράς του εκκίνησης. Ο νεαρός Φινλανδός θα εκκινεί τέταρτος στις ειδικές, γεγονός που αποτελεί πλεονέκτημα για τον ίδιο. Βέβαια, με τον Latvala ποτέ δεν μπορεί με σιγουριά να πει κανείς ότι αποτελεί φαβορί, αφού είναι ικανός για το καλύτερο, αλλά και την καταστροφή. Ο Ogier από την πλευρά του, έχει δηλώσει ότι δεν έχει καμία ελπίδα να επικρατήσει στον αγώνα. Ο Γάλλος θεωρεί δεδομένο ότι θα χάσει χρόνο ανοίγοντας το δρόμο για δύο ημέρες, αλλά εμείς από την πλευρά μας θα διατηρούσαμε κάποιες επιφυλάξεις, αφού η διαφορά του σε επίπεδο κλάσης είναι σημαντική σε σχέση με τους υπολοίπους, που ακόμα και έτσι τον θεωρούμε φαβορί για τη νίκη. Ο τρίτος οδηγός της ομάδας, ο Andreas Mikkelsen, μετά την απογοήτευση της Σουηδίας όπου και έχασε την πρώτη νίκη του στο θεσμό μέσα από τα χέρια του, θέλει να αποδείξει ότι είναι ικανός για το ίδιο και στο χώμα. Η σειρά εκκίνησης του (3ος) δεν είναι η καλύτερη δυνατή, αλλά αναμφίβολα αναμένεται να είναι ανάμεσα στους πρωταγωνιστές του αγώνα.

 

Citroen Total Abu Dhabi WRT

Δύο Citroen DS3 WRC προδιαγραφών 2015, και συγκεκριμένα αυτά που η ομάδα χρησιμοποίησε στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, θα οδηγήσουν οι Kris Meeke και Mads Ostberg. Και τα δύο αυτοκίνητα, θα διαθέτουν με μεγαλύτερο ψυγείο για να διαχειριστούν τις μεγαλύτερες θερμοκρασίες, αλλά και διαφορετική χαρτογράφηση του κινητήρα για το μεγαλύτερο υψόμετρο. Σημαντικό είναι το γεγονός ότι η ομάδα πριν τον αγώνα δεν πραγματοποίησε κάποια συγκεκριμένη περίοδο δοκιμών, κάτι που σημαίνει ότι οι Ostberg και Meeke θα οδηγήσουν το αυτοκίνητο για πρώτη φορά μετά από αρκετό διάστημα. Μπορεί στο παρελθόν η γαλλική ομάδα να έχει κερδίσει έξι φορές με τον Sebastien Loeb, αλλά οι δύο σημερινοί οδηγοί της ομάδας δεν έχουν και ιδιαίτερα καλή παράδοση στον αγώνα. Ο Meeke δεν έχει τερματίσει ποτέ, ενώ ο Ostberg από την πλευρά του δεν έχει καταφέρει ποτέ να τερματίσει στο πόντιουμ. Και οι δύο είναι αποδεδειγμένα ταχύς στο χώμα και θεωρούν ότι στο Μεξικό είναι η ώρα να αποδείξουν τι αξίζουν. Τα “φτωχά” αποτελέσματα του Μeeke στους δύο πρώτους αγώνες, του προσφέρουν τη δυνατότητα να έχει την καλύτερη σειρά εκκίνησης από τους αντιπάλους του, αφού είναι 9η διέλευση, με αποτέλεσμα να έχει σημαντικές πιθανότητες να διακριθεί. Αντίστοιχα καλή είναι και του Ostberg, ο οποίος θα είναι 5ος πίσω από τον Latvala, και θεωρεί ότι οι ειδικές του Μεξικό ταιριάζουν στον τρόπο οδήγησης του. Πάντως, στην Citroen θέλουν πλέον αποτελέσματα, αφού στη βαθμολογία είναι πίσω και από την M-Sport (!), και σε περίπτωση οι οδηγοί δεν τα καταφέρουν και πάλι, ίσως να έχουμε και τα πρώτα παράπονα προς το πρόσωπο τους.

 

M-Sport WRT

Δύο Ford Fiesta WRC στα λευκά-μπλε χρώματα της M-Sport έχει προετοιμάσει η ομάδα του Malcolm Wilson για τον αγώνα του Μεξικό. Και τα δύο δεν θα έχουν καμία αλλαγή σε σχέση με τους προηγούμενους αγώνες, με μοναδική την νέα εξάτμιση που είδαμε στη Σουηδία, η οποία είχε σαν αποτέλεσμα την μικρή αύξηση της ισχύος, αλλά και την βελτίωση του ήχου! Η M-Sport, έκανε μία σειρά από δοκιμές στην Ισπανία πριν τον αγώνα, με τους Elfyn Evans και Ott Tanak να οδηγούν για δύο ημέρες, ενώ μία ημέρα οδήγησε το αυτοκίνητο και ο ιδιώτης Lorenzo Bertelli. Και οι δύο οδηγοί της ομάδας, μπορεί να υπολείπονται σε εμπειρία, αλλά σίγουρα διαθέτουν ενθουσιασμό. Στόχος τους είναι ο τερματισμός και το έχουν δηλώσει, αλλά με το δεδομένο της σειράς εκκίνησης, κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει κάποια έκπληξη, ιδιαίτερα από τον εκρηκτικό Tanak. Αξίζει να σημειώσουμε ότι με Fiesta WRC θα αγωνιστεί και πάλι ο Robert Kubica, που στο Μεξικό θέλει να συνεχίσει το σερί των τερματισμών του, αν και θα έχει ενδιαφέρον να δούμε και τις διαφορές των ελαστικών της Pirelli που χρησιμοποιεί, σε σχέση με αυτά της Michelin που εφοδιάζονται όλες οι εργοστασιακές ομάδες του θεσμού. Στον αγώνα τελικά δεν θα αγωνιστεί ο Henning Solberg, παρόλο που είχε δηλώσει συμμετοχή, αφού δεν βρήκε τους απαραίτητους οικονομικούς πόρους.

 

Hyundai Shell WRT

Τρία i20 WRC έχει προετοιμάσει η κορεάτικη ομάδα για το Μεξικό, με τους Thierry Neuville και Dani Sordo να οδηγούν τα νεότερα, αυτά που χρησιμοποιήθηκαν από την πρώτη ομάδα σε Μόντε Κάρλο και Σουηδία, την ώρα που ο Hayden Paddon θα οδηγήσει το ίδιο αυτοκίνητο με το οποίο συμμετείχε πέρσι, και ο Kevin Abbring στην Σουηδία. Πριν τον αγώνα, η Hyundai πραγματοποίησε μία σειρά δοκιμών στην Ισπανία, όπου και δοκιμάστηκε το νέο σύστημα αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι, το οποίο όμως δεν θα παρουσιαστεί στο Μεξικό, αλλά στην Αργεντινή. Οι κινητήρες θα διαθέτουν διαφοροποιήσεις και συγκεκριμένα καινούργιa μπεκ ψεκασμού. Στο στρατόπεδο της ομάδας, φυσικά επικρατεί ικανοποίηση μετά το αποτέλεσμα της Σουηδίας, όπου το i20 ήταν ανταγωνιστικό απέναντι σε VW και Citroen. Ο Thierry Neuville, διαθέτει την ταχύτητα να διακριθεί στο χώμα, αλλά είναι δεδομένο ότι η σειρά εκκίνησης (2ος) θα τον δυσκολέψει στην προσπάθεια του. Από την άλλη, ο Dani Sordo που επιστρέφει στο τιμόνι του i20 μετά το ατύχημα του που τον κράτησε μακριά από την Σουηδία με σπασμένα πλευρά, θα έχει εξαιρετική σειρά εκκίνησης. Το στοίχημα θα είναι αν συνδυάσει και την απαιτούμενη ταχύτητα που θα τον φέρει και πάλι στη διεκδίκηση των κορυφαίων θέσεων. Αντίστοιχα, ο Hayden Paddon θέλει να αρχίσει να δείχνει στοιχεία του ταλέντου του και είναι δεδομένο ότι θα πιέσει για ένα αποτέλεσμα στην πρώτη εξάδα, κάτι που με όλους μέσα είναι δύσκολο, αλλά όχι ακατόρθωτο.

Ράλλυ Μεξικό
Ημερομηνίες διεξαγωγής: 5 – 8 Μαρτίου
Επιφάνεια: Χώμα
Πρώτος αγώνας στο WRC: 2004
Αγώνες που έχουν προσμετρήσει στο WRC: 10
Συν. Μήκος: 994,23 χλμ.
Ειδικές Διαδρομές: 24
Συν. Χλμ. Ειδικών: 395,21 χλμ.
Μεγαλύτερη Ε.Δ.: 22η Guanajuatito (55,82 χλμ.)
Μικρότερη Ε.Δ.: 1η Street Stage Guanajuato (1,01 χλμ.)
Μέση Ωριαία Ταχύτητα 2014: 89,64 χλμ./ώρα Οζιέ-Ινγκρασία (VW Polo WRC)
Mεγαλύτερη Μέση Ωραία Ταχύτητα: 2005 – 96,50 χλμ./ώρα Σόλμπεργκ-Μιλς (Subaru Impreza WRC)
Νίκες Οδηγών: Λεμπ 6, Οζιέ 2, Σόλπμεργκ 1, Μάρτιν 1
Νίκες Κατασκευαστών: Citroen 6, VW 2, Subaru 1, Ford 1
Βάθρο 201
4
1 Oζιέ – Ινγκρασία (VW Polo WRC)
2 Λάτβαλα-Αντίλα (VW Polo WRC)
3 Νεβίλ-Γκιλσούλ (Huyndai i20 WRC)
Συμμετοχές

Συνολικά: 35
Εργοστασιακές: 11
WRC 2: 12
Ωράριο Αγώνα

Πέμπτη

Σέικνταουν: 08:00 πμ – 11:30 μμ
Πανηγυρική εκκίνηση:
19:00
Ωράριο σκέλους:
19:09 πμ – 21:14 μμ
Ε.Δ. + χλμ.: 3 + 5,61
Παρασκευή

Ωράριο σκέλους: 07:30 πμ – 19:05 μμ
Ε.Δ. + χλμ.: 9 + 145,13
Σάββατο

Ωράριο σκέλους: 08:30 πμ – 19:05 μμ
Ε.Δ. + χλμ.: 9 + 168,81
Κυριακή

Ωράριο σκέλους: 09:00 πμ – 14:30 μμ
Ε.Δ. + χλμ.: 3 +
75,66
Ενημέρωση

Επίσημο site αγώνα: www.rallymexico.com
Επίσημο site WRC: www.wrc.com
Ραδιόφωνο: http://www.wrc.com/fanzone/world-rally-radio/

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ