top icon
Επικαιρότητα

Πόσο αμείβονται οι εργαζόμενοι στην αυτοκινητοβιομηχανία;

Αποκαλυπτικά είναι τα συμπεράσματα έρευνας του βρετανικού autoexpress για τις μέσες ετήσιες αμοιβές των εργαζομένων ανά τον κόσμο που απασχολούνται σήμερα στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Το ανηλεές κυνήγι φτηνού εργατικού δυναμικού είναι κάτι το σύνηθες στους κόλπους της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας (και όχι μόνο), μιας και το εν λόγω κόστος διαδραματίζει, θέλοντας και μη, σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της τελικής τιμής του προϊόντος που φτάνει στον καταναλωτή.  Στη δική μας περίπτωση ιδιαίτερο είναι το ενδιαφέρον που παρουσιάζουν τα στοιχεία έρευνας του περιοδικού autoexpress τα οποία αναρτήθηκαν στην επίσημη ιστοσελίδα του και αφορούν στις μέσες απολαβές των εργαζομένων σε 12 από τους μεγαλύτερους αυτοκινητοπαραγωγούς «προορισμούς» του κόσμου.

*Οι μισθοί των εργαζομένων, όπως χαρακτηριστικά επισημαίνεται στο άρθρο, είναι υπολογισμένοι σε δολάρια σύμφωνα με τις ανά περίπτωση ώρες και ημέρες εργασίας ανά βδομάδα. 

Κίνα – Ετήσια παραγωγή οχημάτων: 21 εκ. μονάδες, Ετήσιες αμοιβές/εργαζόμενο: 10.836 $, Κατά κεφαλή εισόδημα: 8.000 $

Οι Κινέζοι που εργάζονται στις εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες θεωρούνται από τους περισσότερους ως υπαμειβόμενοι, η αλήθεια όμως είναι πως οι αποδοχές τους υπερβαίνουν αρκετά εκείνες των Μεξικανών ή Ινδών συναδέλφων τους. Σύμφωνα και με την Wall Street Journal, το μέσο ωρομίσθιο κάθε κινέζου εργαζόμενου στην αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας ανέρχεται κοντά στα 5 δολάρια.

Ιαπωνία – Ετήσια παραγωγή οχημάτων: 7,8 εκ. μονάδες, Ετήσιες αμοιβές/εργαζόμενο: 31.320 $, Κατά κεφαλή εισόδημα: 36.000 $

Για 40 ώρες εργασίας την εβδομάδα, κάθε «μέσος» απασχολούμενος στον κατασκευαστικό κλάδο του αυτοκινήτου στην Ιαπωνία αμείβεται κατά μέσο όρο με 31.320 δολάρια. Ήτοι, με 15 περίπου δολάρια ανά ώρα. Με δεδομένο το υψηλό κόστος διαβίωσης (και κυρίως διαμονής) στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, το παραπάνω ποσό κάθε άλλο παρά υψηλό μπορεί να θεωρηθεί.

Γερμανία – Ετήσια παραγωγή οχημάτων: 5,7 εκ. μονάδες, Ετήσιες αμοιβές/εργαζόμενο: 69.000 $, Κατά κεφαλή εισόδημα: 48.000 $

Οι Γερμανοί εργαζόμενοι θεωρούνται, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της έρευνας, από τους πιο καλοπληρωμένους στο συγκεκριμένο βιομηχανικό κλάδο. Εν προκειμένω, με δεδομένες της εβδομαδιαίες ώρες εργασίας των Γερμανών εργαζομένων, το διαμορφωθέν μέσο ωρομίσθιο καθορίζεται κοντά στα 34 δολάρια.

ΗΠΑ – Ετήσια παραγωγή οχημάτων: 4,1 εκ. μονάδες, Ετήσιες αμοιβές/εργαζόμενο: 51.000 $, Κατά κεφαλή εισόδημα: 54.000 $

Στις ΗΠΑ οι αμοιβές των εργαζομένων ποικίλουν ανάλογα με το είδος και την τοποθεσία στην οποία βρίσκεται η μονάδα παραγωγής. Μολαταύτα, μέχρι πρότινος, το μέσο ωρομίσθιο δεν υπερέβαινε τα 24,4 δολάρια, ενώ, σύμφωνα με έρευνες που πραγματοποιήθηκαν το 2016, η εν λόγω αμοιβή δείχνει να διαμορφώνεται πλέον στα 29,5 δολάρια για 46 ώρες εργασίας ανά βδομάδα. Κάτι που σε αρκετές περιπτώσεις «ανεβάζει» τις ετήσιες απολαβές έως και τα 70.000 δολάρια.

Ν. Κορέα – Ετήσια παραγωγή οχημάτων: 4,1 εκ. μονάδες, Ετήσιες αμοιβές/εργαζόμενο: 80.000 $, Κατά κεφαλή εισόδημα: 24.000 $

Στις μονάδες παραγωγής των Kia/Hyundai, οι εργαζόμενοι μπορούν, μαζί με τις υπερωρίες και τα μπόνους, να «κερδίσουν» έως και 80.000 δολάρια το χρόνο. Κάτι που αποτέλεσε για τους ιθύνοντες του κορεάτικου κολοσσού ένα ακόμα κίνητρο ώστε να κατασκευάσουν νέες μονάδες παραγωγής οχημάτων σε «φτηνότερες» χώρες. Όπως η Κίνα, για παράδειγμα.

Ινδία – Ετήσια παραγωγή οχημάτων: 3,3 εκ. μονάδες, Ετήσιες αμοιβές/εργαζόμενο: 2.275 $, Κατά κεφαλή εισόδημα: 1.600 $

Μπορεί η αγορά της Ινδίας να θεωρείται ως μια από τις πλέον αναπτυσσόμενες του κόσμου, παρ΄όλα αυτά το κατά κεφαλή εισόδημα των πολιτών της είναι τόσο χαμηλό που δύσκολα «υποστηρίζει» σε πρακτικό επίπεδο μια τέτοια προοπτική. Κατ’ αναλογία, πολύ χαμηλές είναι και οι απολαβές των εργαζομένων στην αυτοκινητοβιομηχανία, όπου το μέσο ωρομίσθιο φτάνει μόλις τα 1,1 δολάρια.

Ισπανία – Ετήσια παραγωγή οχημάτων: 2,2 εκ. μονάδες, Ετήσιες αμοιβές/εργαζόμενο: 46.700 $, Κατά κεφαλή εισόδημα: 30.000 $

Μπορεί οι Ισπανοί να διαθέτουν μόλις μία «δική» τους αυτοκινητοβιομηχανία, μολαταύτα στη γεωγραφική περιφέρεια της χώρας τους φιλοξενούνται ουκ ολίγες μονάδες κατασκευής οχημάτων, όπως εκείνες των Audi, Ford, Renault, Nissan και GM. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, το μέσο ωρομίσθιο των εργαζομένων στον εν λόγω κλάδο ανέρχεται στα 21,3 δολάρια.

Βραζιλία – Ετήσια παραγωγή οχημάτων: 2,0 εκ. μονάδες, Ετήσιες αμοιβές/εργαζόμενο: 12.800 $, Κατά κεφαλή εισόδημα: 12.000 $

Η Βραζιλία είναι και αυτή με τη σειρά της μια μεγάλη δύναμη όσον αφορά στην κατασκευή οχημάτων συγκεντρώνοντας, όπως είναι φυσικό, πολυπληθείς μονάδες. Σύμφωνα με τους βρετανούς συναδέλφους, οι μέσες απολαβές των εργαζομένων στον κατασκευαστικό κλάδο του αυτοκινήτου ανέρχονται ανά ώρα στα 6,17 δολάρια για εργασία 40 ωρών την εβδομάδα.

Μεξικό – Ετήσια παραγωγή οχημάτων: 1,9 εκ. μονάδες, Ετήσιες αμοιβές/εργαζόμενο: 6.240 $, Κατά κεφαλή εισόδημα: 10.000 $

Οι χαμηλές αμοιβές των εργαζομένων στην αυτοκινητοβιομηχανία του Μεξικού αποτελούν, ως γνωστόν, ένα πολύ ισχυρό θέλγητρο για τους κατασκευαστές, οι οποίοι σπεύδουν ο ένας μετά τον άλλο να δημιουργήσουν στη χώρα τη δική τους μονάδα κατασκευής οχημάτων. Για την ιστορία αξίζει να αναφέρουμε πως το κατώτατο ημερομίσθιο στη χώρα υπολογίζεται κοντά στα μόλις 4 δολάρια…

Μ. Βρετανία – Ετήσια παραγωγή οχημάτων: 1,5 εκ. μονάδες, Ετήσιες αμοιβές/εργαζόμενο: 37.000 $, Κατά κεφαλή εισόδημα: 47.000 $

Στη Μ. Βρετανία παρατηρούνται σημαντικές διακυμάνσεις στις αμοιβές των εργαζομένων από εταιρεία σε εταιρεία. Σε κάθε περίπτωση, η μέση αμοιβή ανά ώρα υπολογίζεται πως φτάνει στα 24 περίπου δολάρια.

Γαλλία – Ετήσια παραγωγή οχημάτων: 1,5 εκ. μονάδες, Ετήσιες αμοιβές/εργαζόμενο: 76.600 $, Κατά κεφαλή εισόδημα: 43.000 $

Τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την Society of Motor Manufactures & Traders ανακηρύσσουν τους Γάλλους ως τους καλύτερα αμειβόμενους εργαζομένους στον κλάδο σε ολόκληρο τον κόσμο.

Τσεχία – Ετήσια παραγωγή οχημάτων: 1,2 εκ. μονάδες, Ετήσιες αμοιβές/εργαζόμενο: 20.600 $, Κατά κεφαλή εισόδημα: 19.000 $

Ο μέσος εργαζόμενος στον κλάδο κερδίζει κάθε χρόνο κοντά στα 20.000 δολάρια, ποσό που υπερβαίνει κατά σχεδόν 50% τις μέσες αποδοχές των εργαζομένων της χώρας.

Πηγή: autoexpress.co.uk

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ