top icon
Διάφορα

Όλες οι απαντήσεις για τη Mazda στην Ελλάδα

Αν υπάρχει ένας άνθρωπος που να μπορεί να μας απαντήσει για το μέλλον της εταιρείας στην Ελλάδα, αυτός είναι ο νέος Country Manager, κ. Αρτέμης Ξαγοράρης. Τον συναντάμε παρέα με το νέο Mazda 3 κι έχουμε μαζί του μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση.

Αν υπάρχει ένας άνθρωπος ο οποίος να μπορεί να μας απαντήσει για το μέλλον της εταιρείας στην Ελλάδα, αυτός είναι ο νέος Country Manager, κ. Αρτέμης Ξαγοράρης. Τον συναντάμε στην Ελλάδα, παρέα με το νέο Mazda 3, και έχουμε μαζί του μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση με πολλές ειδήσεις.

 

Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος
Φωτογραφίες: Γιάννης Αλμπανέλλης

 

Πριν από λίγο καιρό είχε φτάσει στα δημοσιογραφικά γραφεία μια επίσημη ανακοίνωση, η οποία ανέφερε ότι ο κ. Αρτέμης Ξαγοράρης είναι ο νέος Διευθυντής Ελλάδος της Mazda. Ταυτόχρονα, αναφερόταν ότι η Mazda ενισχύει τις πρωτοβουλίες της για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών της και την προστασία τους από τις παραβάσεις κατά του εμπορικού της σήματος. Στο πλαίσιο της αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους 100.000 ιδιοκτήτες Mazda στην Ελλάδα, αυξάνει σε 26 τους επίσημους επισκευαστές της σε ολόκληρη τη χώρα, με την ολοκληρωμένη λίστα με τις διευθύνσεις όλων των επίσημων επισκευαστών να είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα www.mazda-gr.com.

 

Στην ίδια ανακοίνωση ο κύριος Ξαγοράρης δήλωνε: «Φιλοδοξία μου είναι να δημιουργήσουμε ένα ισχυρό δίκτυο το οποίο θα αντικατοπτρίζει την ποιότητα και τη φιλοσοφία της Mazda. Εγγυόμαστε στους πελάτες μας επαγγελματική και άμεση εξυπηρέτηση. Τα συνεργεία μας είναι σε θέση να επιδιορθώνουν τυχόν βλάβες από την πρώτη κιόλας στιγμή». Η ανακοίνωση ολοκληρωνόταν με τις σημειώσεις ότι οι επίσημοι επισκευαστές προμηθεύονται ανταλλακτικά από την κεντρική ευρωπαϊκή αποθήκη της Mazda στην Αυστρία, ενώ έχουν εκπαιδευτεί στα πιο σύγχρονα εργαλεία και τεχνολογίες, αλλά και με το ότι η εταιρεία είναι αποφασισμένη να κινηθεί εναντίον οποιασδήποτε παράνομης χρήσης του εμπορικού σήματός της από μη εξουσιοδοτημένα συνεργεία, τα οποία δεν πληρούν προς το παρόν τα ποιοτικά πρότυπά της.

Εμείς, λοιπόν, δε θα μπορούσαμε να κάνουμε τίποτα λιγότερο από το να ψάξουμε, να εντοπίσουμε και, φυσικά, να πραγματοποιήσουμε μια συνέντευξη με τον άνθρωπο-κλειδί, αυτήν τη στιγμή, για την πορεία της μάρκας στη χώρα μας. Μια μάρκα με πολλούς οπαδούς, αλλά και με πολύ καλό προϊόν αυτήν την εποχή, καθώς και στο βραχυπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο μέλλον.

Σε ένα διάλειμμά του, λοιπόν, ανάμεσα στην Αυστρία -όπου είναι η έδρα του- και στην Ελλάδα, βρήκε χρόνο και για εμάς, φέρνοντας μάλιστα μαζί του στο ραντεβού μας και μία έκπληξη. Το νέο Mazda 3, με τον κινητήρα 1.5 SkyActiv των 105 ίππων, το οποίο, κακά τα ψέματα, έχει όλα τα φόντα (κυρίως λόγω της καλής συμπίεσης του κινητήρα του και της χαμηλής του κατανάλωσης) να σταθεί απέναντι στο σκληρό ανταγωνισμό της κατηγορίας, φυσικά και στη χώρα μας, αν όλα πήγαιναν ρολόι για τη μάρκα τα τελευταία χρόνια και οι εκθέσεις της ήταν ανοιχτές…

 

Ας ξεκινήσουμε την κουβέντα μας με μια σύντομη αναδρομή…

«Είχαμε πολλά λαοφιλή προϊόντα σε όλες τις κατηγορίες, όπως πάντα άλλωστε. Για κάποιους λόγους, όμως, εξαιτίας και της απότομης πτώσης της αγοράς, η εταιρεία μας αντιμετώπισε σοβαρά προβλήματα, με αποτέλεσμα στις 4 Ιουλίου του 2014 να δηλώσει πτώχευση. Από εκείνον τον Ιούλιο έως και τα μέσα Αυγούστου υπήρξε ένα απόλυτο κενό, με τους αντιπροσώπους να βρίσκονται στον αέρα, να μην υπάρχουν ουσιαστικά, αφού, με τη λήξη της σύμβασης της ΕΛΜΑ, στην ουσία έληξαν και οι δικές τους συμβάσεις. Κανείς δεν ήξερε πού να απευθυνθεί και από ποιον να περιμένει απαντήσεις και μία ελπίδα. Επειδή όμως η μαμά Mazda δεν ήθελε να αφήσει τους πελάτες της ξεκρέμαστους και παρά το γεγονός ότι μιλάμε για μια δύσκολη περίοδο, όπως είναι ο Δεκαπενταύγουστος στην Ελλάδα, όπου όλα υπολειτουργούν, στις 12 Αυγούστου ήρθαν οι Αυστριακοί στη χώρα μας πραγματοποιώντας μία ημερίδα όπου κάλεσαν όλους τους εκπροσώπους των πρώην εξουσιοδοτημένων συνεργείων της ΕΛΜΑ, για μία παρουσίαση με θέμα, φυσικά, τη μετάβαση στην επόμενη ημέρα!»

Έτσι ξεκινά η κουβέντα μας στο Καλαμάκι με τον κύριο Ξαγοράρη, ο οποίος μας εξηγεί, αμέσως μετά, πόσο δύσκολη ήταν αυτή η επικοινωνία σε πολλές περιπτώσεις αλλά και η εμπιστοσύνη η οποία θα έπρεπε να επιτευχθεί ανάμεσα σε Αυστριακούς και Έλληνες -από όλη την περιφέρεια, από Ορεστιάδα έως Πελοπόννησο- σε σύντομο χρονικό διάστημα. Αυτό φυσικά και δεν ήταν εύκολο, με αποτέλεσμα πολλοί να τρομάξουν, να μην μπορέσουν να καταλάβουν τα νέα δεδομένα, για παράδειγμα το ότι θα έπρεπε να πάνε στην Αυστρία, όπου στεγάζεται η Mazda Νοτιοανατολικής Ευρώπης, για εκπαίδευση κτλ. Από τους 50+ λοιπόν, μόνο οι 12 συμφώνησαν αρχικά, και έτσι, το Σεπτέμβριο του 2014 υπογράφτηκαν οι συμβάσεις απευθείας με τα κεντρικά.

«Ακριβώς σε εκείνη τη φάση μπήκα και εγώ. Όντας στην ΕΛΜΑ δεκατέσσερα χρόνια, από το 2000 έως το 2014, ως After Sales Director, αλλά και στον τομέα της Λιανικής στη Στακόρ, με γνώριζαν πολύ καλά, και ήρθαν σε επαφή μαζί μου. Έκτοτε μπήκαν και άλλοι 14 επίσημοι επισκευαστές, για να έχουμε αυτήν τη στιγμή τον αριθμό 26, που αναφέραμε στην ανακοίνωσή μας». Αμέσως μετά, άρχισε και η εκπαίδευσή τους στην Αυστρία, φωτογραφίες από την οποία εξασφαλίσαμε και φιλοξενούμε στη συνέντευξή μας.

«Αυτήν τη στιγμή είμαστε στη διαδικασία ανάπτυξης του δικτύου, προσπαθώντας να καλύψουμε περιοχές που μας λείπουν, αλλά σύντομα πλέον θα έχουμε! Για παράδειγμα, η Λάρισα, το Ηράκλειο της Κρήτης, εκεί βασικά όπου υπήρχαν τα υποκαταστήματα της Στακόρ. Πιστεύω ότι αυτή η ανάπτυξη του δικτύου μας μέχρι τα μέσα του χρόνου θα έχει ολοκληρωθεί!»

 

Τι γίνεται όμως με τις πωλήσεις; Πότε θα μπορέσει και πάλι ο Έλληνας πελάτης να μπει σε εκθέσεις Mazda;

«Πρωταρχικός σκοπός και ανάγκη, και θέμα το οποίο δεν ήθελαν από τα κεντρικά της Mazda να αιωρείται και να μένει ακάλυπτο, ήταν το κομμάτι του after sales. Ο σεβασμός, δηλαδή, απέναντι στους πελάτες που έχουν ήδη κάποιο μοντέλο της εταιρείας μας και ίσως να ένιωθαν ξεκρέμαστοι με τα γεγονότα. Δεν είχαμε στόχο να μη χάσουμε τα μερίδια της αγοράς, αλλά να διατηρήσουμε σε όσο το δυνατόν υψηλότερο επίπεδο το όνομα της Mazda». Αυτό μας λέει ο Διευθυντής Ελλάδος της Εταιρείας, εξηγώντας μας πόσο σημαντικό είναι αυτό για την εταιρεία, αλλά και ότι σαφώς βρίσκεται μέσα στα σχέδια της Mazda Νοτιοανατολικής Ευρώπης για το μέλλον. Ποιος ξέρει, αφού όλα εξελιχθούν ομαλά, με τη σωστή γεωγραφική επέκταση δικτύου και τη σωστή εκπαίδευση στην Αυστρία, ίσως τότε, του χρόνου τέτοια εποχή, να μπορούμε να αγοράσουμε πλέον και τα δικά μας καινούργια Miata, «2», «3», CX-3 κτλ. «Η Mazda Νοτιοανατολικής Ευρώπης, στην οποία υπαγόμαστε και εμείς, δεν είναι ένας ντίλερ που απλώς μας εξυπηρετεί με τα ανταλλακτικά που χρειαζόμαστε. Ελέγχει δεκαοκτώ αγορές, μέσα στις οποίες είναι και ένα κομμάτι της Ιταλίας και η Τουρκία. Το σημαντικό είναι ότι, σε όποια αγορά έχουν μπει, πραγματοποιούν πολύ προσεκτικές κινήσεις και δεν έχουν ξαναβγεί… Με ό,τι θετικό μπορεί αυτό να συνεπάγεται!»

Μην ξεχνάμε όμως εδώ ότι αυτήν τη στιγμή στην Ευρώπη υπάρχει ένας καταιγισμός νέων μοντέλων της Mazda, κάτι που σημαίνει ότι από τα κεντρικά έχουν σαφέστατα και δικαιολογημένα ως προτεραιότητα, στο βαρύ πρόγραμμά τους, τις αγορές που τρέχουν τώρα, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι δε μας έχουν στον προγραμματισμό τους, όπως καταλάβαμε από την κουβέντα μας με τον κύριο Ξαγοράρη. «Όποτε γίνει αυτό, πάντως, δε θα στήσουν ένα γραφείο εδώ, όπως για παράδειγμα είναι η Ford Motor Hellas. Οι παραγγελίες των ντίλερ θα είναι απευθείας από τα κεντρικά Νοτιοανατολικής Ευρώπης, κάτι που συμβαίνει σε κάθε περίπτωση “Direct Countries”, όπως μας αναφέρουν χαρακτηριστικά. Το θέμα είναι ότι στη χώρα μας το αυτοκίνητο είναι υπό τελωνειακό καθεστώς. Η Ελλάδα δηλαδή -για λόγους φορολογίας- έχει κρατήσει έξω από την ελεύθερη διακίνηση τρία προϊόντα: το αυτοκίνητο, τα καπνά και το πετρέλαιο, εκμεταλλευόμενη το δικαίωμα που της δίνει η Ευρωπαϊκή Ένωση για κάτι τέτοιο, όπως έχει κάνει η Γερμανία, για παράδειγμα, με την μπίρα, και άλλες αγορές με διαφορετικά προϊόντα. Αν δε συνέβαινε αυτό, αύριο το πρωί θα μπορούσαμε να είχαμε εδώ αυτοκίνητα. Αυτό φυσικά δε γίνεται με τα ισχύοντα δεδομένα, τα οποία απαιτούν, για παράδειγμα, έδρα στην Ελλάδα και διάφορα ακόμα θέματα του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου».

Σε όλη τη συζήτηση, πάντως, εκείνο το πρωινό, μας τόνιζε συνεχώς ότι σκοπός των ανθρώπων της εταιρείας, όνειρο και υπόσχεση, αν προτιμάτε, είναι να στηρίξουν σε πρώτη φάση όλους όσοι τους εμπιστεύτηκαν σε αυτήν τη δύσκολη περίοδο, και μαζί τους να στήσουν στο μέλλον και το ολοκληρωμένο μας δίκτυο after sales και πωλήσεων της εταιρείας στην Ελλάδα.

 

Υπήρχε ή υπάρχει ακόμη πραγματικό ενδιαφέρον από κάποιον να αναλάβει τα ηνία της ελληνικής αντιπροσώπευσης; Ή τα ονόματα που είχαν κυκλοφορήσει ήταν απλώς προϊόν παραπληροφόρησης;

«Μιλάμε για θέμα άκρως εμπιστευτικό, για το οποίο δε μου επιτρέπεται να αναφερθώ, φυσικά. Αυτό που μπορώ να πω με σιγουριά, όμως, είναι ότι υπήρχε και υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον, και όχι μόνο από σοβαρούς επιχειρηματίες, αλλά και από πολλούς μεγάλους ντίλερ, για παράδειγμα, οι οποίοι θέλουν να μπουν στο παιχνίδι με τη Mazda, και μάλιστα από όλες τις περιοχές της Ελλάδας!

 

Στη σχετική ανακοίνωση είχαμε σημειώσει το εξής: «Η Mazda, με στόχο την προστασία της μάρκας και γνώμονα το συμφέρον των πελατών της, είναι αποφασισμένη να κινηθεί εναντίον οποιασδήποτε παράνομης χρήσης του εμπορικού σήματός της από μη εξουσιοδοτημένα συνεργεία, τα οποία δεν πληρούν προς το παρόν τα ποιοτικά πρότυπά της». Τι ακριβώς έχει παρατηρηθεί και με ποιους -συγκεκριμένους- τρόπους θα καταπολεμήσετε αυτά τα φαινόμενα;

«Όπως προείπαμε, σε αυτήν τη πρώτη φάση δε μας έχουν ακολουθήσει όλοι. Δυστυχώς, όμως, πολλοί από αυτούς συνέχιζαν ή συνεχίζουν να φέρουν τα επίσημα σήματά μας. Αυτό, φυσικά, δεν επιτρέπεται, και για αυτό γίνονται από την πλευρά μας όλες εκείνες οι νομικές ενέργειες που απαιτούνται, έτσι ώστε να διασφαλίσουμε το επίσημο δίκτυό μας, προστατεύοντας τους πελάτες μας! Έως τώρα τα έχουμε καταφέρει διά της νομικής οδού, και συνεχίζουμε».

 

Σε μια δύσκολη στιγμή για τη χώρα μας, τι αντιμετώπιση έχετε συναντήσει από τους Αυστριακούς αλλά και γενικότερα από τους ξένους, με τους οποίους κατά κύριο λόγο συνεργάζεστε;

«Μας αντιμετωπίζουν με αρκετά φιλική διάθεση. Γνωρίζουν από κρίση, γιατί ουσιαστικά όλες οι χώρες με τις οποίες συνεργάζονται, της ΝΑ Ευρώπης, είναι σε κρίση αυτήν τη στιγμή, οπότε έχουν δει πολλά τα μάτια τους και δεν ξαφνιάζονται. Σε καμία περίπτωση δεν κάνουν πίσω στον προγραμματισμό τους, αλλά προχωρούν πάντα με σταθερά και μελετημένα βήματα. Θεωρούν, μάλιστα, ότι μπορεί να είμαστε, για παράδειγμα, απόντες από το κομμάτι των πωλήσεων, αλλά ίσως να ήταν η καλύτερη χρονικά στιγμή για να γίνει κάτι τέτοιο…»

 

Ποιος είναι όμως ο Αρτέμης Ξαγοράρης;

Με στόχο την κορυφαία εξυπηρέτηση των πελατών της, η εταιρεία τοποθέτησε τον κ. Αρτέμη Ξαγοράρη ως νέο διευθυντή Mazda Ελλάδος. Γεννήθηκε στις 27 Μαΐου του 1962, είναι παντρεμένος, και με τη γυναίκα του έχουν δύο αγόρια, 22 και 20 ετών, τα οποία σπουδάζουν σε Αγγλία και Σκοτία. Με σπουδές στη Μηχανολογία Αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο, από όπου αποφοίτησε το 1985, ο κ. Ξαγοράρης διαθέτει εργασιακή εμπειρία περίπου 27 ετών σε θέσεις διοίκησης στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, και ειδικότερα στην εξυπηρέτηση πελατών και στην ανάπτυξη δικτύων, σε εταιρείες όπως την Karenta-Cosmocar (1987-1990), τη Citroen Ελλάς (7 χρόνια, όπου έστησε ουσιαστικά όλο το δίκτυό της), τη Ford Motor Hellas (1997-2000), και από εκεί και έπειτα και μέχρι το 2014 στη Mazda με το προηγούμενο καθεστώς, ενώ από το 2014 και μετά ως Country Director της εταιρείας στην Ελλάδα.

Δεν είναι όμως μόνο αυτά. Έχει συμμετάσχει δύο αγωνιστικές χρονιές (2001-2002) στην Εθνική 100 στα Καρτ, ενώ τις αμέσως δύο επόμενες χρονιές συμμετείχε στον πετυχημένο θεσμό του Toyota Yaris Cup, με το αυτοκίνητο της Dimco και συνοδηγό τη «Γίνε Πρωταθλητής» Έφη Μαυρογιάννη. Στην κατοχή του, μάλιστα, έχει μέχρι και σήμερα, εκτός από το πολιτικό MX-5 τρίτης γενιάς, 1.8 με μπλοκέ διαφορικό όμως, και ένα χωμάτινο Citroen Saxo, με το οποίο πήρε μέρος σε Πρωταθληματικούς αγώνες του 2005-2006. Όνειρό του να καταφέρει και πάλι η εταιρεία να δώσει τον ενθουσιασμό της οδήγησης σε όλους τους υποψήφιους κατόχους Mazda!_ Μ. Σαλ.

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ