top icon
Αγώνες

GP Aυστραλίας: Πτωχή πρεμιέρα

Ξέρεις ότι η πρεμιέρα της σεζόν ήταν μια από τις πιο απογοητευτικές, όταν το πιο ενδιαφέρον σημείο της ήταν το γεγονός ότι ο Αrnold Schwarzenegger διεξήγαγε τις συνεντεύξεις στο βάθρο…

Δυστυχώς η F1 έδειξε κακή και λίγο φτωχή -ε, Μπέρνι;- εικόνα στην πρεμιέρα της σεζόν… Το φετινό GP Αυστραλίας είχε την εξέλιξη που περιμέναμε να δούμε πέρυσι, δηλαδή στην πρώτη σεζόν των σύγχρονων κινητήριων μονάδων. Ας δούμε τους αριθμούς. 20 συμμετοχές. 18 μονοθέσια στις κατατακτήριες δοκιμές, καθώς η Manor δεν είχε έτοιμο το λογισμικό λειτουργίας των μονοθεσίων της. 17 οδηγοί στην προετοιμασία του αγώνα, αφού ο Valtteri Bottas τραυμάτισε εχθές μαλακό ιστό σε έναν από τους χαμηλότερους σπονδύλους της πλάτης του. Ο Φινλανδός δεν κατάφερε να περάσει το πρώτο μέρος ενός εκ των δύο τεστ εξόδου του οδηγού από το cockpit εντός προκαθορισμένου χρόνου και δεν του επετράπη να εκκινήσει τον αγώνα. 15 μονοθέσια στη σειρά εκκίνησης, καθώς στους αναγνωριστικούς γύρους πριν την παράταξη στο grid, εγκατέλειψαν οι Kevin Magnussen (αστοχία κινητήρα) και Daniil Kvyat (έχασε την 5η σχέση στο κιβώτιο). 13 μονοθέσια στο τέλος του πρώτου γύρου, αφότου εγκατέλειψαν αμφότερες οι Lotus. O αγώνας του Maldonado δε διήρκεσε περισσότερο από μερικές εκατοντάδες μέτρα, καθώς στρίμωξε τον Nasr μεταξύ του εαυτού του και του Raikkonen στην εκκίνηση, γεγονός που έστειλε τη Lotus στον τοίχο… 11 μονοθέσια στον τερματισμό με το μοναδικό που δε βαθμολογήθηκε να είναι η McLarenHonda του Jenson Button. Μια σαφής ένδειξη της δουλειάς που έχει μπροστά της η βρετανική ομάδα και η ιαπωνική κατασκευάστρια κινητήρων.

Ο προβλεπόμενος μονόλογος της Mercedes εκτυλίχθηκε χωρίς καμία επιπλοκή και ουδεμία υπόνοια μάχης μεταξύ των δυο οδηγών. Η μόνη ανησυχία τους ήταν η εξοικονόμηση καυσίμου (παρά τους αρχικούς γύρους πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας), στην πίστα με τη δεύτερη υψηλότερη κατανάλωση καυσίμου της χρονιάς. Αυτό απέκλεισε το ενδεχόμενο κάποιας μάχης μεταξύ τους, σύμφωνα με τον Toto Wolff. Ακόμα και έτσι, οι Mercedes τερμάτισαν 30 δλ. εμπρός από τη Ferrari του Sebastian Vettel. Στη συνέντευξη Τύπου μετά τον αγώνα, ο Rosberg δήλωσε ότι ελπίζει η Ferrari να έχει τη δυνατότητα να παλέψει με την Mercedes σε κάποιο στάδιο της σεζόν. Η απόκριση του Vettel ήταν: «Σοβαρά; Κερδίζετε με 30 δλ. διαφορά και ελπίζετε να σας φτάσουμε;» Τουλάχιστον η Ferrari βρήκε το παραθυράκι στη διατύπωση των κανονισμών περί εξέλιξης των κινητήρων και οι κατασκευαστές του έχουν το περιθώριο να βελτιώσουν περαιτέρω τις μονάδες κατά τη διάρκεια της σεζόν. Η Ferrari έχει διαφυλάξει 15% της εξέλιξης για το υπόλοιπο της χρονιάς και η Renault 18%. Γιατί όμως ευελπιστεί ο Rosberg να πλησιάσει η Ferrari; Για να μπει και κάποιος άλλος στη μεταξύ τους μονομαχία για τον τίτλο, αποσπώντας βαθμούς. Ο Rosberg δεν είχε απάντηση σήμερα στην επιβλητική εμφάνιση του team mate και παραδέχθηκε ότι ο Hamilton, οδήγησε σαν παγκόσμιος πρωταθλητής όλο το σαββατοκύριακο. Ο Βρετανός δήλωσε ότι την Παρασκευή το μονοθέσιο δεν είχε τη συμπεριφορά που ο ίδιος ήθελε, αλλά η ομάδα έκανε καλή δουλειά, αλλάζοντας το στήσιμο. Ο Hamilton τόνισε επίσης ότι συνηθίζει ακόμα τον τρόπο εργασίας του καινούργιου μηχανικού απόδοσης (δεδομένης της αναχώρησης του Jock Clear για τη Ferrari) που διαθέτει στη δική του πλευρά του γκαράζ.

Η Williams έχασε τη μοναδική θέση του βάθρου που απέμενε με τη στρατηγική που επέλεξε για τον Felipe Massa. Προσπαθώντας να αποτρέψει το προσπέρασμα από νωρίτερο pit stop του Vettel (undercut) ο Massa εισήλθε πρώτος στα pits, αλλά βγήκε στην πίστα πίσω από τον Ricciardo, χάνοντας 1,5 δλ. Αυτή η απώλεια ήταν αρκετή για τον Vettel να περάσει μπροστά, εκμεταλλευόμενος τις πλήρεις δυνατότητες της Ferrari σε εκείνο τον κρίσιμο γύρο που είχε στη διάθεσή του. Ο Pat Symonds δήλωσε ότι η Μελβούρνη δεν αποτελεί την καλύτερη πίστα για την Williams, ωστόσο τόνισε την ταχύτητα του Vettel σε εκείνο το σημείο του αγώνα. Η Williams θα πρέπει να βελτιώσει τις διαδικασίες της αν θέλει να παλέψει με τη Ferrari για τη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Επιπλέον, με τον Vettel να βρίσκεται πίσω από τον Massa στο πρώτο μισό του αγώνα (αμφότεροι οι οδηγοί της Scuderia παραδέχθηκαν ότι δεν άντλησαν το μέγιστο στις κατατακτήριες δοκιμές και δήλωσαν ότι θα μπορούσαν να βρίσκονται μπροστά από τη Williams), δεν έχουμε δει ακόμα τον πραγματικό ρυθμό αγώνα της Ferrari. Ούτε βέβαια και της Mercedes. Οι ομάδες ήταν επιφυλακτικές ακόμα, λόγω της νεότητας των μονοθεσίων και της αυξημένης κατανάλωσης. Η Μαλαισία αναμένεται να αποκαλύψει περισσότερα πράγματα.

Δείγμα της βελτίωσης που έχει πραγματοποιήσει η Ferrari στον τομέα του κινητήρα ήταν η πολύ καλή εμφάνιση της Sauber. H εμφάνιση του Felipe Nasr ήταν η πιο εντυπωσιακή εκ των πρωτοεμφανιζόμενων. Ο Βραζιλιάνος θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ο οδηγός του αγώνα, καθώς κατάφερε να διατηρήσει τον Ricciardo (νικητή τριών GP) πίσω του για το μεγαλύτερο μέρος του χωρίς να διαπράξει λάθη . Το Σάββατο, δεν κατάφερε να εισέλθει στο Q3 για μόλις 74 χλστ. του δλ. Στην εκκίνηση στριμώχθηκε μεταξύ Maldonado και Raikkonen, έκανε ότι μπορούσε για να αποφύγει την επαφή και κατάφερε να συνεχίσει, πιάνοντας στον ύπνο τον Sainz στην επανεκκίνηση έπειτα από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Στη συνέχεια, διατήρησε πίσω του τον πιο έμπειρο Ricciardo χωρίς πρόβλημα, για να τερματίσει 5ος στον πρώτο του αγώνα στην F1, όντας αλάνθαστος. O team mate του Nasr, Marcus Ericsson, σημείωσε τους πρώτους βαθμούς στην καριέρα του, τερματίζοντας 8ος, έπειτα από έναν μέτριο αγώνα.

Η έκβαση της μάχης NasrRicciardo ίσως δείχνει τη διαφορά μεταξύ της εξέλιξης που πραγματοποίησε στον κινητήρα της η Ferrari (που χρησιμοποιεί και η Sauber) και η Renault, που χρησιμοποιεί η Red Bull. H ομάδα αντιμετώπισε προβλήματα απότομης απόδοσης της ισχύος ιδίως σε χαμηλές ταχύτητες, γεγονός που καταπονεί τα ελαστικά και αιφνιδιάζει τους οδηγούς. Δεδομένων των συνθηκών, η 6η θέση ήταν ικανοποιητικό αποτέλεσμα, αλλά οι σχέσεις της Red Bull με τη Renault δείχνουν ακόμη πιο τεταμένες από πέρυσι…

Ο Carlos Sainz κατάφερε επίσης να σημειώσει βαθμούς στο ντεμπούτο του, τερματίζοντας στην 8η θέση. Ο Ισπανός χτύπησε τον Raikkonen στο πίσω μέρος στην εκκίνηση (ενεργοποιώντας στιγμιαία το σύστημα που προτρέπει σβήσιμο του κινητήρα), έχοντας αιφνιδιαστεί από την απότομη επιβράδυνση του Φινλανδού, που είχε στριμωχτεί στην εξωτερική από το νέο του team mate στη Ferrari. Sainz και Raikkonen είχαν προβλήματα στα pit stop τους με το μπουλόνι του πίσω αριστερού τροχού. Στον Sainz κόστισε αρκετό χρόνο και σε συνδυασμό με κακή στρατηγική, ο Ισπανός δεν είχε ελπίδες να παλέψει για κάτι καλύτερο από την 9η θέση. Ο Raikkonen ήταν ακόμη πιο άτυχος, καθώς στο δεύτερο pit stop του, παρότι οι μηχανικοί δεν είχαν προλάβει να βιδώσουν το μπουλόνι, άναψε πράσινο στο φωτεινό σηματοδότη και, όπως ήταν φυσιολογικό, ο Φινλανδός αναχώρησε άμεσα, οδεύοντας όμως προς την εγκατάλειψη… H Ferrari είχε επιλέξει στρατηγική δυο pit stop για τον Raikkonen επειδή ο Φινλανδός έχανε χρόνο στα αρχικά στάδια του αγώνα πίσω από τον Ricciardo χωρίς να έχει τη δυνατότητα να τον προσπεράσει.

Καλή συγκομιδή βαθμών για την Force India, η οποία ακόμα βρίσκεται πίσω σε εξέλιξη, καθώς το μονοθέσιο της παρουσίασης δεν έχει δεχθεί αναβαθμίσεις και έχει διανύσει ελάχιστα χιλιόμετρα σε σύγκριση με τους υπόλοιπους. Δυστυχώς, η εικόνα της McLarenHonda ήταν απογοητευτική, αν και ο Jenson Button το πάλεψε με τον πρώην team mate του, Sergio Perez. Παρότι η Honda υιοθέτησε συντηρητικές ρυθμίσεις για τον κινητήρα της, λόγω και των υψηλών θερμοκρασιών που συνάντησε σε σχέση με τις χειμερινές δοκιμές, το ένα μονοθέσιο δεν έφτασε καν στο grid. Τουλάχιστον το άλλο τερμάτισε, αν και 2 γύρους πίσω. Ίσως όμως η ομάδα ακολουθήσει πιο επιθετική προσέγγιση στους επόμενους αγώνες._Φ.Λ.

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ