top icon
Αγώνες

F1: Preview GP Αυστραλίας

Η σεζόν του 2011, επιτέλους ξεκινά! Και όχι στη μέση της ερήμου, αλλά στο μητροπολιτικό Albert Park της Μελβούρνης, που πάντοτε είναι πολύχρωμο και δημιουργεί γιορτινή ατμόσφαιρα.

Η σεζόν του 2011, επιτέλους ξεκινά! Και όχι στη μέση της ερήμου, αλλά στο μητροπολιτικό Albert Park της Μελβούρνης, που πάντοτε είναι πολύχρωμο και δημιουργεί γιορτινή ατμόσφαιρα κατά τη διάρκεια του GP Αυστραλίας.
 
Παρά το ότι αρχικά δεν ήταν προγραμματισμένο να διεξαχθεί στην Αυστραλία η πρεμιέρα της σεζόν, αποτελεί τον ιδανικό αγώνα για να ξεκινήσει η σεζόν. Υπάρχουν πολλά ερωτηματικά για τη φετινή σεζόν… Θα βοηθήσει τα προσπεράσματα η κινητή πίσω αεροτομή; Πόσα pit stop θα χρειαστούν τα ελαστικά της Pirelli κατά τη διάρκεια του αγώνα; Θα είναι όλα τα KERS αξιόπιστα; Για μια συνοπτική ματιά στους κανονισμούς που έχουν αλλάξει από πέρυσι, πατήστε στον ακόλουθο σύνδεσμο.
 
Αλλά πάνω απ’ όλα, αυτή θα είναι η πρώτη φορά που θα δούμε τα φετινά μονοθέσια να αναμετρούνται σε αγωνιστικές συνθήκες. Θα έχει και πάλι η Red Bull το ταχύτερο μονοθέσιο; Ή μήπως η Ferrari έχει καλύτερο ρυθμό αγώνα; Που θα βρίσκεται η McLaren που αναγκάστηκε να αλλάξει όλο το πίσω μέρος του μονοθεσίου της; Η Renault είναι όσο καλή υποσχόταν στα αρχικά τεστ των χειμερινών δοκιμών; Eίναι αρκετά καλό είναι το πακέτο αναβάθμισης της Mercedes για να παλέψει για κάποιο βάθρο; Μερικές σκέψεις επάνω σε όλα αυτά μπορείτε να διαβάσετε στο autoblogger.gr.
 
Πρόγραμμα τριημέρου & τηλεοπτικές μεταδόσεις
Παρασκευή
Ελεύθερες δοκιμές 1: 03:30 (Conn-X TV Sport 3 – 03:15)
Ελεύθερες δοκιμές 2: 07:30 (Conn-X TV Sport 3 – 07:15)
Σάββατο
Ελεύθερες δοκιμές 3: 05:00 (Conn-X TV Sport 3 – 04:45)
Κατατακτήριες δοκιμές: 08:00 (Conn-X TV Sport 3 – 07:30)
Κυριακή
Αγώνας: 09:00 (Alpha – 07:30, Conn-X TV Sport 3 – 08:30)
(O Alpha θα δείξει τον αγώνα και σε μαγνητοσκόπηση, στις 15:00)
Προσοχή: Μην ξεχάσετε την αλλαγή ώρας σε θερινή, τα ξημερώματα της Κυριακής, που σημαίνει ότι στις 03:00, θα πρέπει να ρυθμίσετε τα ρολόγια σας μια ώρα μπροστά, ώστε να δείχνουν 04:00.
 
 
Η πίστα – Albert Park
Το Albert Park αποτελεί τυπικό σιρκουί πόλης. Ο μισός γύρος είναι αρκετά stop & go, με μερικά chicane στην αρχή του γύρου, αλλά υπάρχουν και μερικές γρήγορες και μέσης ταχύτητας στροφές και αλλαγές κατεύθυνσης προς το τέλος της χάραξης. Επειδή πρόκειται για τους δρόμους του μητροπολιτικού πάρκου, οι συνθήκες της ασφάλτου αλλάζουν σημαντικά κατά τη διάρκεια του τριημέρου. Την Παρασκευή η πίστα είναι ακάθαρτη, αλλά τα μονοθέσια στρώνουν με ελαστικό την αγωνιστική γραμμή και η πρόσφυση βελτιώνεται σημαντικά κατά τη διάρκεια του τριημέρου.
 
Το οδόστρωμα είναι αρκετά ανομοιόμορφο και ιδιαίτερα σε μερικές ζώνες φρεναρίσματος, οπότε η σταθερότητα στο φρενάρισμα είναι πολύ σημαντική, ενώ τα συστήματα πέδησης καταπονούνται λίγο παραπάνω του μέσου όρου της σεζόν. Επίσης, η καλή πρόσφυση στην έξοδο από τις στροφές είναι απαραίτητη. Για αυτό το λόγο, τα μονοθέσια με καλή μηχανική πρόσφυση ευνοούνται στο Albert Park. Tα επίπεδα παραγωγής αρνητικής άντωσης που χρησιμοποιούνται είναι υψηλά, αλλά όχι ακραία όπως στο Μονακό και στην Ουγγαρία.
 
Ελαστικά
Αυτή θα είναι η πρώτη φορά που οι ομάδες θα χρησιμοποιήσουν τα ελαστικά της Pirelli σε υψηλές θερμοκρασίες ασφάλτου, για τις οποίες άλλωστε έχουν σχεδιαστεί. Η Pirelli θα έχει στη διάθεση των ομάδων για αυτό το σαββατοκύριακο τη σκληρή (ασημί χρώμα γραμμάτων στα πλαϊνά) και τη μαλακή (κίτρινο χρώμα) γόμα της. Ωστόσο, οι ιταλικές γόμες έχουν πολύ μεγαλύτερες διαφορές απόδοσης από πέρυσι και η διαφορά μεταξύ των δυο γομών ενδέχεται να ανέλθει έως και 1 δλ. στο γύρο.
 
Τo Albert Park τείνει να καταπονεί τα πίσω ελαστικά περισσότερο (κατά την επιτάχυνση στην έξοδο από τα αργά chicane), απ’ ότι οι πίστες στις οποίες διεξήχθησαν οι χειμερινές δοκιμές. Ο συνδυασμός αυτών των δυο παραγόντων ενδέχεται να αλλάξει σημαντικά το ζύγισμα των μονοθεσίων. Τα ελαστικά θα παίξουν καθοριστικό ρόλο φέτος και όλες οι ομάδες έχουν αρκετά να μάθουν ακόμα για τις γόμες της Pirelli. Θα διαμορφωθεί επίσης και μια πρώτη εικόνα σχετικά με το ερώτημα πόσα pit stop θα απαιτούνται σε κάθε αγώνα, καθώς έχει γίνει λόγος ακόμα και για 5 pit stop, περίπτωση στην οποία ο οδηγός θα χρησιμοποιούσε όλα τα σετ ελαστικών που έχει στη διάθεσή του έπειτα από τις ελεύθερες δοκιμές.
 
Η μειωμένη διάρκεια ζωής των ελαστικών αναμένεται να προκαλέσει μερικές δυσκολίες και στις ελεύθερες δοκιμές, καθώς οι οδηγοί δε θα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν μια 90λεπτη περίοδο με ένα σετ ελαστικών όπως πέρυσι. Για αυτό το λόγο, η FIA έκανε μια μικρή τροποποίηση στους κανονισμούς, και η Pirelli θα παράσχει ένα επιπλέον σετ σκληρών ελαστικών σε όλους τους οδηγούς την Παρασκευή. Συνεπώς, κάθε οδηγός θα έχει για ολόκληρο το τριήμερο 12 σετ ελαστικών. Για τις κατατακτήριες δοκιμές και τον αγώνα, κάθε οδηγός θα έχει 6 σετ ελαστικών, 3 από κάθε γόμα.
 
Tο γεγονός ότι η εκκίνηση θα δοθεί στις 17:00 τοπική ώρα (προς τέρψιν των Ευρωπαίων τηλεθεατών), σημαίνει ότι στα τελευταία στάδια του αγώνα, ο ήλιος τείνει προς τη δύση του, στο τελευταίο κομμάτι της πίστας η αντηλιά πέφτει κατευθείαν στα μάτια των οδηγών… Ιδίως αν το αυτοκίνητο ασφαλείας κληθεί να επέμβει όπως συνήθως συμβαίνει (στατιστικά: 1,5 φορά ανά αγώνα), επιμηκύνοντας τη διάρκειά του, το πρόβλημα θα γίνει ακόμα πιο έντονο.
 
Πίσω αεροτομή
Η χρήση της κινητής πίσω αεροτομής θα επιτρέπεται κατά τη διάρκεια του αγώνα μονάχα στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού. Η απόσταση μεταξύ των μονοθεσίων, έτσι ώστε να οριστεί ποιος έχει το δικαίωμα χρήσης του συστήματος, θα χρονομετρείται στη 14η στροφή (αντί για την 16η, που είναι η τελευταία της πίστας), λόγω του μικρού μήκους της ευθείας εκκίνησης/τερματισμού (735 μ.)
 
Αρκετοί οδηγοί παραπονούνται ότι η ελεύθερη χρήση του στις κατατακτήριες δοκιμές μπορεί να οδηγήσει σε επικίνδυνες καταστάσεις. Μάλιστα, ο παγκόσμιος πρωταθλητής Sebastian Vettel, έκανε λόγο για απεργία των οδηγών, αν δεν διευθετηθούν κάποια πράγματα. Μερικές ομάδες έχουν αντιμετωπίσει το πρόβλημα του χειρισμού της κινητής πίσω αεροτομής με την τοποθέτηση ενός διπλού μοχλού πίσω από το τιμόνι (McLaren), όπως αυτούς για την αλλαγή ταχυτήτων και τον έλεγχο του συμπλέκτη ή ένα πεντάλ στα πόδια του οδηγού (Ferrari, Mercedes). Με τους κανονισμούς ως έχουν, ένα πολύ καλό σύστημα ανύψωσης του flap της πίσω αεροτομής ενδεχομένως να κάνει τη διαφορά στις κατατακτήριες δοκιμές.

Φ.Λ.
[email protected]

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ