Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Sebastian Vettel κατέκτησε την pole position στον πρώτο αγώνα της φετινής σεζόν, με διαφορά 0,8 δλ. από τον Lewis Hamilton με την McLaren.
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Sebastian Vettel κατέκτησε την pole position στον πρώτο αγώνα της φετινής σεζόν, με διαφορά 0,8 δλ. από τον Lewis Hamilton με την McLaren, η οποία ήταν η μοναδική ομάδα που είχε τη δυνατότητα να ανταγωνιστεί την Red Bull. Μάλιστα, ο Vettel δε χρησιμοποίησε το KERS του στο γρήγορο γύρο του (το σύστημα αποφέρει περίπου 0,3 δλ. στο γύρο), ενώ το KERS της McLaren του Hamilton δε λειτουργούσε, διαταράσσοντας και την κατανομή πέδησης! Επιπλέον, η McLaren δοκίμασε για πρώτη φορά μόλις εχθές το σύνολο εξατμίσεων/διαχύτη που χρησιμοποιεί στην Αυστραλία, οπότε, το γεγονός ότι απειλεί τη Red Bull, έπειτα από έναν πολύ κακό χειμώνα είναι πολύ καλή είδηση για την ομάδα του Woking.
Στην 3η θέση θα εκκινήσει ο τοπικός ήρωας Mark Webber, ο οποίος παραδοσιακά δεν τα πηγαίνει καλά στην Αυστραλία. Σήμερα ήταν 0,8 πιο αργός από τον team mate του, χάνοντας πολύ χρόνο στο τελευταίο τμήμα της πίστας. Στην 4η θέση βρέθηκε ο Jenson Button, o οποίος καθυστέρησε πίσω από τον Nico Rosberg πριν την τελική προσπάθειά του και όταν ξεκίνησε το γρήγορο γύρο του, τα ελαστικά του δεν είχαν αναπτύξει την κατάλληλη θερμοκρασία.
Στην 5η θέση θα παραταχθεί αύριο ο Fernando Alonso με τη Ferrari, η οποία δεν κατάφερε να αποδώσει όπως υποσχόταν το χειμώνα. Αμφότεροι οι οδηγοί της ιταλικής ομάδας αναγκάστηκαν να χρησιμοποιήσουν το ένα από τα τρία διαθέσιμα σετ μαλακών ελαστικών στο Q1. Συνεπώς, είχαν μονάχα ένα σετ για το τρίτο σκέλος της διαδικασίας. Επίσης, ο Alonso ακολούθησε διαφορετική στρατηγική στη διαχείριση των ελαστικών του. Έκανε έναν συντηρητικό πρώτο γύρο και πίεσε στη δεύτερη προσπάθειά του στο Q3. Ο Alonso δήλωσε ότι η Ferrari επέλεξε συντηρητική προσέγγιση, διότι έκρινε ότι ακόμα και να ρίσκαρε, δεν επρόκειτο να κερδίσει κάτι παραπάνω από μια θέση. Ο Ισπανός προσέθεσε επίσης ότι το ζύγισμα της Ferrari χειροτέρεψε από την Παρασκευή, όπως και τα επίπεδα πρόσφυσης που παρήγαγε, ενώ οι υπόλοιπες ομάδες κατάφεραν να βελτιώσουν την απόδοσή τους.
Στην 6η θέση κατάφερε να βρεθεί ο Vitaly Petrov με τη Renault, σώζοντας την τιμή της ομάδας, καθώς ο Nick Heidfeld, καθυστερώντας λόγω του κυκλοφοριακού, αποκλείστηκε από το πρώτο σκέλος της διαδικασίας… Ο Nico Rosberg θα εκκινήσει αύριο πίσω από τον Ρώσο, με την Mercedes να μην αποδεικνύεται όσο γρήγορη έδειχνε στο τελευταίο χειμερινό τεστ στη Βαρκελώνη. Ο Michael Schumacher δεν κατάφερε να προαχθεί στο Q3, με το KERS του μονοθεσίου του να μη λειτουργεί σωστά, περιορίζοντας τον Γερμανό στην 11η θέση.
Στην 8η θέση θα βρίσκεται ο Felipe Massa, o οποίος είχε και ένα τετ-α-κέ 180 μοιρών κατά την έξοδό του από το pit lane στο Q3. Πίσω του θα παραταχθούν οι εντυπωσιακοί Kamui Kobayashi (Sauber) και Sebastien Buemi, που επιβεβαίωσαν τα καλά σημάδια που είχαν επιδείξει οι ομάδες τους στις χειμερινές δοκιμές. Άλλωστε, οι team mates τους βρίσκονταν πολύ κοντά, με τον Sergio Perez να είναι ο ταχύτερος των πρωτοεμφανιζόμενων οδηγών, στη 13η θέση.
Ακριβώς πίσω από τον Μεξικανό, θα εκκινήσει ο Paul Di Resta, ο οποίος στο ντεμπούτο του στη Formula 1, κατάφερε να καταλάβει καλύτερη θέση εκκίνησης από τον Adrian Sutil. Ο Γερμανός διέγραψε ένα μεγαλοπρεπές τετ-α-κέ 360 μοιρών στο Q2, όταν βιάστηκε να χρησιμοποιήσει την κινητή πίσω αεροτομή στην έξοδο της τελευταίας στροφής.
Επιπόλαιο λάθος διέπραξε και ο Rubens Barrichello στο Q2, αφού πάτησε στο γρασίδι στα φρένα για τη στροφή 3 και εγκλωβίστηκε στην αμμοπαγίδα, πριν καν προλάβει να σημειώσει χρόνο για το δεύτερο σκέλος…
Οι δυο HRT σημείωσαν χρόνους, αλλά δεν κατάφεραν να κινηθούν εντός του 107% που ορίζουν οι κανονισμοί. Συνεπώς, δεν έχουν δικαίωμα εκκίνησης στον αυριανό αγώνα, εκτός και αν η FIA αποφασίσει να επιτρέψει στην ομάδα να αγωνιστεί.
Φ.Λ.
[email protected]
GP Αυστραλίας 2011: Αποτελέσματα κατατακτήριων δοκιμών
|
||||||||
Α/Α
|
Νο.
|
Οδηγός
|
Ομάδα-Κινητήρας
|
Q1
|
Q2
|
Q3
|
Διαφ.
|
Γύ.
|
1
|
1
|
Sebastian Vettel
|
Red Bull-Renault
|
1:25.296
|
1:24.090
|
1:23.529
|
–
|
17
|
2
|
3
|
Lewis Hamilton
|
McLaren-Mercedes
|
1:25.384
|
1:24.595
|
1:24.307
|
0.778
|
19
|
3
|
2
|
Mark Webber
|
Red Bull-Renault
|
1:25.900
|
1:24.658
|
1:24.395
|
0.866
|
21
|
4
|
4
|
Jenson Button
|
McLaren-Mercedes
|
1:25.886
|
1:24.957
|
1:24.779
|
1.250
|
23
|
5
|
5
|
Fernando Alonso
|
Ferrari
|
1:25.707
|
1:25.242
|
1:24.974
|
1.445
|
20
|
6
|
10
|
Vitaly Petrov
|
Renault
|
1:25.543
|
1:25.582
|
1:25.247
|
1.718
|
19
|
7
|
8
|
Nico Rosberg
|
Mercedes
|
1:25.856
|
1:25.606
|
1:25.421
|
1.892
|
26
|
8
|
6
|
Felipe Massa
|
Ferrari
|
1:26.031
|
1:25.611
|
1:25.599
|
2.070
|
20
|
9
|
16
|
Kamui Kobayashi
|
Sauber-Ferrari
|
1:25.717
|
1:25.405
|
1:25.626
|
2.097
|
25
|
10
|
18
|
Sebastien Buemi
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:26.232
|
1:25.882
|
1:27.066
|
3.537
|
21
|
11
|
7
|
Michael Schumacher
|
Mercedes
|
1:25.962
|
1:25.971
|
|
2.442
|
13
|
12
|
19
|
Jaime Alguersuari
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:26.620
|
1:26.103
|
|
2.574
|
14
|
13
|
17
|
Sergio Perez
|
Sauber-Ferrari
|
1:25.812
|
1:26.108
|
|
2.579
|
18
|
14
|
15
|
Paul di Resta
|
Force India-Mercedes
|
1:27.222
|
1:26.739
|
|
3.210
|
17
|
15
|
12
|
Pastor Maldonado
|
Williams-Cosworth
|
1:26.298
|
1:26.768
|
|
3.239
|
18
|
16
|
14
|
Adrian Sutil
|
Force India-Mercedes
|
1:26.245
|
1:31.407
|
|
7.878
|
18
|
17
|
11
|
Rubens Barrichello
|
Williams-Cosworth
|
1:26.270
|
–
|
|
–
|
18
|
18
|
9
|
Nick Heidfeld
|
Renault
|
1:27.239
|
|
|
3.710
|
11
|
19
|
20
|
Heikki Kovalainen
|
Lotus-Renault
|
1:29.254
|
|
|
5.725
|
11
|
20
|
21
|
Jarno Trulli
|
Lotus-Renault
|
1:29.342
|
|
|
5.813
|
11
|
21
|
24
|
Timo Glock
|
Virgin-Cosworth
|
1:29.858
|
|
|
6.329
|
10
|
22
|
25
|
Jerome D’Ambrosio
|
Virgin-Cosworth
|
1:30.822
|
|
|
7.293
|
9
|
23
|
23
|
Vitantonio Liuzzi *
|
HRT-Cosworth
|
1:32.978
|
|
|
9.449
|
10
|
24
|
22
|
Narain Karthikeyan *
|
HRT-Cosworth
|
1:34.293
|
|
|
10.764
|
10
|
* Οδηγοί που υπερέβησαν το 107% του ταχύτερου στο Q1. Θεωρητικά δε θα εκκινήσουν.
|
||||||||