Στο ανανεωμένο Audi Q4 45 e-tron η απόδοση φτάνει τους 286 ίππους (210 kW), η ροπή τα 545 Nm, ενώ σύμφωνα με το εργοστάσιο σε μικτό κύκλο εξασφαλίζει τη δυνατότητα κάλυψης έως και 534 χιλιομέτρων με μία φόρτιση. Δοκιμάζουμε την έκδοση Sportback και ευπειθώς αναφέρουμε.
Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Γιάννης Κουσκούτης
Η Audi προχώρησε στην «ενδυνάμωση» του ηλεκτρικού Q4 e-tron, που είναι πλέον διαθέσιμο με σημαντικές αναβαθμίσεις τόσο στο hardware όσο και στο software. Οι πισωκίνητες αλλά και οι τετρακίνητες εκδόσεις του μοντέλου «φορούν» πλέον στον πίσω άξονα έναν νέο, μόνιμα διεγερμένο σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα (το ίδιο συμβαίνει και στα αντίστοιχα VW ID.4 και ID.5 του γκρουπ), ο οποίος διαθέτει αναβαθμισμένο σύστημα διαχείρισης της θερμότητας καθώς και σύστημα ψύξης.
Χάρη σε αυτόν, τόσο η κατανάλωση ενέργειας όσο και η μέγιστη ισχύς εμφανίζονται βελτιωμένες, με το νέο Audi Q4 Sportback 45 e-tron της δοκιμής μας, για παράδειγμα, να έχει τώρα συνδυασμένη αυτονομία 534 χιλιομέτρων στον κύκλο WLTP. Την ίδια ώρα, αυτή η έκδοση αποδίδει μέγιστη ισχύ 210 kW, ή αλλιώς 286 ίππους, και εξασφαλίζει επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 6,7 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται, σε κάθε περίπτωση, στα 180 χλμ./ώρα.
Όλα τα Audi Q4 e-tron διαθέτουν μία μπαταρία με καθαρό ενεργειακό περιεχόμενο 77 kWh (82 kWh μικτά). Η βελτιστοποιημένη χημεία των κυψελών έχει βελτιώσει την ισχύ φόρτισης έτσι ώστε η πλήρωση από το 5% έως το 80% να ολοκληρώνεται σε περίπου 36 λεπτά σε DC (135 kW) και σε περίπου 8 ώρες σε AC (11 kW). Τα μοντέλα quattro με τους δύο ηλεκτροκινητήρες επιτυγχάνουν τώρα μέγιστη ισχύ φόρτισης συνεχούς ρεύματος 175 kW και εκείνα με κίνηση στους πίσω τροχούς, όπως το «δικό μας», 135 kW.
Audi Q4 Sportback 45 e-tron: Αναβαθμίσεων συνέχεια
Για πρώτη φορά, η οικογένεια Audi Q4 e-tron διαθέτει επίσης σύστημα pre-conditioning, το οποίο ψύχει την μπαταρία, για παράδειγμα, εάν υπερβεί ένα σταθερό όριο θερμοκρασίας μετά την οδήγηση ή τη φόρτιση. Επίσης, η νέα μπαταρία εφοδιάζεται με ειδικά συστήματα για την προστασία της, περιορίζοντας αυτόματα το επίπεδο φόρτισης στο 80%.
Σε ό,τι αφορά το software, το νέο Q4 e–tron επιτρέπει στο αυτοκίνητο να χρησιμοποιεί το σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας σε συνδυασμό με την προσαρμοστική υποβοήθηση ταξιδιού για ταχύτητες άνω των 90 χλμ./ώρα σε αυτοκινητοδρόμους για πρώτη φορά. Το νέο σύστημα χρησιμοποιεί λευκά βέλη στον πίνακα οργάνων και στο head–up display επαυξημένης πραγματικότητας, για να υποδείξει στον οδηγό εάν είναι ασφαλές να αλλάξει λωρίδα και σε ποια λωρίδα είναι ασφαλές να μεταβεί. Εάν ο οδηγός ξεκινήσει την αλλαγή λωρίδας πατώντας το φλας, το σύστημα βοηθά ενεργά τον οδηγό στο τιμόνι. Μόλις το όχημα μπει στη νέα λωρίδα, σβήνει ξανά το φλας.
Το Audi MMI Navigation Plus, το Audi Connect Navigation & Infotainment και ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών (Audi virtual cockpit) αποτελούν πλέον στάνταρντ εξοπλισμό. Η πίσω πόρτα διατίθεται πλέον στάνταρντ με ηλεκτρικό σύστημα για το άνοιγμα και το κλείσιμο (ακόμα και με την κίνηση του ποδιού), ενώ στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται τώρα και τα θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα.
Audi Q4 Sportback 45 e–tron: Οδηγώντας
Πραγματικό αγχολυτικό παιχνίδι η κίνηση μαζί του εντός πόλης, και παρά τον όγκο του, με το ελαφρύ τιμόνι και τον κύκλο στροφής των 10,2 μέτρων να σου κάνουν εύκολη τη ζωή, ενώ σε αυτές τις -εντός των τειχών- συνθήκες και η πραγματική αυτονομία του αγγίζει τα 500 χλμ. (699 χλμ. σύμφωνα με το εργοστάσιο, αυτή που αφορά την πόλη).
Έξω από αυτήν και όταν ο ρυθμός ανέβει, σημειώνεις αμέσως την εξαιρετική απόδοση στην πράξη για το Audi Q4 45 e–tron, το οποίο επιταχύνει καταιγιστικά, αλλά ταυτόχρονα αποδεικνύει ότι μπορεί με χαρακτηριστική ευκολία να διατηρήσει τη φόρα του και μέσα στη στροφή. Από πλευράς κατανάλωσης, σε πραγματικές συνθήκες η μέση τιμή είναι κοντά στις 19 kWh/100 χλμ. (16,6 σύμφωνα με το εργοστάσιο), με την αυτονομία του να κυμαίνεται στα 400 χιλιόμετρα.
Εξαιτίας του απόλυτα κοντρολαρισμένου οδηγικού χαρακτήρα του (με το πακέτο S Line συνοδεύεται από σφιχτότερες ρυθμίσεις και μεγάλα ελαστικά Bridgestone Turanza 235/45 R 21 εμπρός και 255/40 R 21 πίσω), που προκύπτει από την πλατφόρμα MEB του ομίλου, και χάρη στο εξαιρετικό σε αίσθηση τιμόνι, δημιουργείται ένα αρκετά σπορτίφ σύνολο – όλα τα παραπάνω δε, παρά το βάρος στο οποίο μας έχουν συνηθίσει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που στην προκειμένη περίπτωση είναι… 2.145 κιλά.
Αξίζει να σημειωθεί σε αυτό το σημείο ότι το νέο Audi e-tron διαθέτει διαφορετικό set-up στο σύστημα διεύθυνσης αλλά και στην ανάρτηση (στη βασική ή στη σπορ εκδοχή της), η οποία διαθέτει χαμηλότερο κατά 15 χλστ. ύψος, καθώς και σε εκείνη με τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ.
Audi Q4 45 e–tron: Από 49.980 ευρώ με την κρατική επιδότηση
Η αρχική τιμή είναι τα 57.980 ευρώ για την «απλή» έκδοση και τα 60.980 ευρώ για το Sportback, ενώ σε αυτήν υπολογίστε μείον 8.000 ευρώ από την κρατική επιδότηση του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2»._ Μ. Σαλ.
Audi Q4 Sportback 45 e–tron
ΙΣΧΥΣ: 286 ίπποι >ΡΟΠΗ: 545 Nm >ΚΙΝΗΣΗ: Στους πίσω τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Μονής σχέσης >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 77 kWh >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.588×1.865×1.632 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.770 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 520-1.490 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 2.145 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 6,7 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 180 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 19 kWh/100 χλμ. >AYTONOMIA ΔΟΚΙΜΗΣ: 400 χλμ. >ΦΟΡΤΙΣΗ (AC): 8 ώρες (11 kW) >ΦΟΡΤΙΣΗ 5%-80% (DC): 36 λεπτά (135 kW) >ΤΙΜΗ: 60.980 ευρώ (52.980 ευρώ με την επιδότηση)