H γαλλική εταιρεία έχει την τιμητική της στον καταξιωμένο θεσμό Car Of The Year έχοντας κατακτήσει τον τίτλο έξι φορές με τα 208, 3008, 308, 307, 405 και 504.
Πριν έναν μήνα, η Peugeot κατάφερε να αποσπάσει επάξια τον πολυπόθητο τίτλο του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς» με το νέο 208 να πλαισιώνει πέντε ακόμα μοντέλα του Γάλλου κατασκευαστή που έχουν καταφέρει εδώ και μισό σχεδόν αιώνα να αποσπάσουν την απόλυτη διάκριση στον εν λόγω θεσμό.
Peugeot 504 – COTY 1969
To 1969 το Peugeot 504 ήταν το πρώτο μοντέλο του γαλλικού Λέοντα που κατάφερε να αποσπάσει τον τίτλο Car Of The Year. Ακολουθώντας τα χνάρια του 404, επρόκειτο για τον ένα μεγάλο σεντάν μοντέλο που αποτέλεσε τον καρπό της συνεργασίας της Peugeot Style με τον Pininfarina, με τον τελευταίο να «υπογράφει» το πίσω μέρος του αυτοκινήτου και την πρώτη το εμπρόσθιο τμήμα, για το οποίο ο Ιταλός σχεδιαστής δεν δίστασε να δηλώσει την εποχή εκείνη ότι «διαθέτει τα μάτια της Σοφίας Λόρεν!»
Το Peugeot 504 παρήχθη συνολικά σε 3.713.356 αντίτυπα, εκ των οποίων τα 2.644.323 ήταν σεντάν, από το 1969 έως και το 2005.
Peugeot 405 – COTY 1988
Δύο σχεδόν δεκαετίες μετά, ένα ακόμα σεντάν μοντέλο των Γάλλων αποσπά το στέμμα στο «Car Of The Year» κερδίζοντας την ανώτερη βαθμολογία από τους 54 εκ των 57 εκλεκτόρων του θεσμού. Με τα αισθητικά χαρακτηριστικά να είναι παρόμοια με εκείνα του 205, το 405 ενσωμάτωνε νέες τεχνολογίες, όπως το ABS και τον 1.9 υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα πετρελαίου με απόδοση 90 ίππων.
Το 405 διέθετε επίσης την έκδοση Mi16, που υπήρξε ένα πραγματικό σημείο αναφοράς με τον κινητήρα των 160 ίππων να υιοθετεί την πιο αποδοτική τεχνολογία της εποχής εκείνης: το σύστημα 4 βαλβίδων ανά κύλινδρο.
Σε Peugeot 405 βασιζόταν η έκδοση coupé rally-raid, που προέκυψε από το saloon, με την οποία ο Ari Vatanen κέρδισε το Παρίσι-Ντακάρ το 1989 και το 1990. Τα μηχανικά του μέρη βασίζονταν σε εκείνα του 205 Turbo 16. Ο ίδιος ο Ari Vatanen, ήταν αυτός που με μια έκδοση που προέρχονταν από το 405 T16, κέρδισε την φημισμένη ανάβαση Pikes Peak International Hill Climb στο Κολοράντο των ΗΠΑ, το 1988 και το 1989. Όλοι το θυμούνται χάρη στην ταινία «Climb Dance», η οποία «εξιστορεί» παραστατικότατα τη θρυλική ανάβασή του.
Πέρα από αυτά τα αγωνιστικά του «κατορθώματα», το 405 ήταν ένα εξαιρετικά δημοφιλές μοντέλο για την Peugeot με περισσότερες από 5 εκατομμύρια πωλήσεις.
Peugeot 307 – COTY 2002
Το 307 διέθετε έναν σχεδιασμό εμπνευσμένο από το 206 προσφέροντας κορυφαία ορατότητα προς τα εμπρός χάρη στο μεγάλο παρμπρίζ. Το ευρύχωρο και λειτουργικό εσωτερικό του διέθετε πολλές επιρροές από τον κόσμο των MPV αυτοκινήτων. Το Peugeot 307 ήταν εξοπλισμένο με τον καθαρότερο πετρελαιοκινητήρα της εποχής του, τον 2.0 HDi 110 ίππων, o οποίος διέθετε φίλτρο μικροσωματιδίων. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το 308 ήταν διαθέσιμο με 3, 4 και 5 πόρτες, σε εκδόσεις σεντάν, SW, CC, χωρίς να ξεχνάμε το 307 WRC, το οποίο διαδέχθηκε το 206 WRC στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι το 2004 και 2005.
Περισσότερα από 3.7 εκατομμύρια Peugeot 307 έχουν πουληθεί παγκοσμίως.
Peugeot 308 – COTY 2014
Το 2014, η Peugeot εγκιαινιάζει μια νέα εποχή. Χάρη στη νέα πλατφόρμα EMP2, το 308 είχε συμπαγείς διαστάσεις και χαμηλότερο βάρος σε σχέση με τον προκάτοχό του συμβάλλοντας σε μια οδηγική συμπεριφορά – σημείο αναφοράς στην κατηγορία του. Την ίδια στιγμή, το cockpit του 308 ενσωμάτωνε νέες τεχνολογίες και είχε σχεδιαστεί για να προσφέρει μια μοναδική εμπειρία οδήγησης:
Το Peugeot 308 κατάφερε να κερδίσει την εμπιστοσύνη 1.7 εκατομμύρια αγοραστών από το λανσάρισμά του έως και τα τέλη του 2013.
Peugeot 3008 – COTY 2017
Το πρώτο SUV που κέρδιε το βραβείο στο «Car Of The Year» από την ίδρυση του θεσμού το 1964 είναι το Peugeot 3008, το οποίο σηματοδότησε τη μετακίνηση της μάρκας σε έναν πιο premium χαρακτήρα.
Το 3008 προσφέρει μέχρι και σήμερα ένα μοναδικό συνδυασμό στιλ, άνεσης και οδηγικής απόλαυσης, ενώ πρωτοστατεί με το προηγμένο τεχνολογικά i-Cockpit. Ειδικά στην τελευταία του γενιά, το τελευταίο προσφέρει μια μοναδική οδηγική εμπειρία πίσω από το κόμπακτ τιμόνι, τα πλήρως ψηφιακά όργανα και την υψηλών προδιαγραφών οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα που πλαισιώνεται από τους πρωτότυπους διακόπτες αεροπορικού τύπου.
Επιπρόσθετα το νέο Peugeot 3008 διαθέτει πολλές τεχνολογικές καινοτομίες, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται τα τελευταίας γενιάς συστήματα άνεσης και υποβοήθησης της οδήγησης.
Σχεδόν 900.000 Peugeot 3008 έχουν πωληθεί παγκοσμίως από το λανσάρισμα του τον Οκτώβριο του 2016.
Peugeot 208 – COTY 2020
Το νέο 208 αποτελεί το έκτο μοντέλο της Peugeot που κατακτά το «Car Of The Year». Με τεχνολογία που ανοίγει τον δρόμο προς την ημι-αυτόνομη οδήγηση και με τελευταίας γενιάς συστήματα οδήγησης, το νέο 208 αποτελεί σήμερα το σημείο αναφοράς στην κατηγορία του. Διαθέσιμο είτε με αμιγώς ηλεκτρικό κινητήρα, είτε με κινητήρες εσωτερικής καύσεως, το γαλλικό «μικρό» προσφέρει τη δύναμη της επιλογής στους μελλοντικούς οδηγούς.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το σούπερ μίνι της μοντέλο της Peugeot κατέχει ηγετική θέση στις πωλήσεις στην κατηγορία του, καθώς έχει ήδη λάβει 130.000 παραγγελίες στην Ευρώπη, εκ των οποίων το 15% αφορά την ηλεκτρική έκδοση, από το λανσάρισμα του μοντέλου τον Σεπτέμβριο του 2019.
Δείτε στη συνέχεα το σχετικό βίντεο: