top icon
Αγώνες

F1: Preview GP Μαλαισίας

H κλασική πλέον πίστα της Sepang θα φιλοξενήσει το δεύτερο γύρο της σεζόν. Σε ακραίες συνθήκες, ομάδες και οδηγοί θα δοκιμαστούν στα όριά τους. Θα καταφέρει κάποιος να απειλήσει την Red Bull;

H κλασική πλέον πίστα της Sepang θα φιλοξενήσει το δεύτερο γύρο της σεζόν. Σε ακραίες συνθήκες, ομάδες και οδηγοί θα δοκιμαστούν στα όριά τους. Θα καταφέρει κάποιος να απειλήσει την Red Bull; Θα ανακάμψει η Ferrari; Τι μπορεί να κάνει η Mercedes; Μήπως η βροχή θα ανατρέψει όλα τα προγνωστικά;
 
Ζέστη, υγρασία και συχνά τροπικές βροχές. Aυτοί είναι οι παράγοντες που καθορίζουν το GP Μαλαισίας. Από πλευράς φυσικής κατάστασης των οδηγών είναι ίσως ο πιο απαιτητικός αγώνας του πρωταθλήματος, αφού λόγω της υψηλής υγρασίας, πιλότοι χάνουν έως και 3 κιλά υγρών, μέσω εφίδρωσης, κατά τη διάρκεια του αγώνα! Λόγω της αφυδάτωσης, γίνεται ολοένα και πιο δύσκολο για τους οδηγούς να αυτοσυγκεντρωθούν, ενώ πλήττεται και η λειτουργία του νευρικού συστήματος. Επιπλέον, η καρδιά των οδηγών επιβαρύνεται περισσότερο από άλλους αγώνες στη Μαλαισία. Ο σφυγμός αυξάνεται στο 85% των δυνατοτήτων της καρδιάς (5% πάνω από το μέσο όρο της σεζόν), δηλαδή πάνω από 190 παλμούς το λεπτό!
 
Αλλά οι συνθήκες δεν επηρεάζουν μονάχα τους οδηγούς. Οι υψηλές θερμοκρασίες αποκαλύπτουν τα πιο αδύναμα συστήματα απαγωγής θερμότητας στα μονοθέσια και μερικές φορές οι ομάδες είναι αναγκασμένες να ανοίξουν οπές στο πίσω μέρος του αμαξώματος του μονοθεσίου, για την εξαγωγή του ζεστού αέρα, κάτι που κοστίζει πάρα πολύ όσον αφορά την παραγωγή αρνητικής άντωσης. 
 
 
Πίστα: Sepang
Το ιδανικό στήσιμο του μονοθεσίου είναι δύσκολο να βρεθεί στην πίστα της Sepang, που διαθέτει κάθε είδους στροφή, όπως επισημαίνει και ο Heikki Kovalainen: «Η Μαλαισία παρουσιάζει συνδυασμό όλων των ειδών στροφών. Οι πρώτες στροφές είναι πολύ αργά chicane, έπειτα, οι στροφές 4-5-6-7-8 είναι πολύ γρήγορες και πρέπει να έχεις πολύ καλό ζύγισμα εκεί. Προς το τέλος του γύρου υπάρχουν δυο πολύ δύσκολα σημεία φρεναρίσματος, στροφές όπου στρίβεις και φρενάρεις μέσα στη στροφή. Οι δυο δεξιές 11 και 13. Παίρνεις μερικές πιο βαθιές γραμμές εκεί. Το να έχεις σωστή σταθερότητα στο φρενάρισμα σε αυτού του είδους στροφές είναι ένα από τα βασικότερα στοιχεία για να κάνεις έναν καλό χρόνο στη Sepang».
 
Λόγω του επεκταμένου πλάτους της πίστας, σε μερικές στροφές δίνεται η δυνατότητα στους οδηγούς να επιλέξουν μεταξύ πολλαπλών αγωνιστικών γραμμών, κάτι που δε συμβαίνει σχεδόν πουθενά αλλού. Το αυξημένο πλάτος αλλά και η χάραξη ευνοεί τη διεκπεραίωση προσπερασμάτων, στην τελευταία φουρκέτα και στα φρένα για την πρώτη στροφή. H ύπαρξη δυο πολύ μεγάλων ευθειών και άλλων δυο λίγο μικρότερων, δημιουργεί τέσσερα δυνατά φρεναρίσματα. Παρά τις ευθείες όμως, το στήσιμο των μονοθεσίων επικεντρώνεται στην καλύτερη απόδοση στις γρήγορες στροφές. Το DRS (κινητή πίσω αεροτομή) αναμένεται να χρησιμοποιείται στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού στη Sepang και προβλέπεται ότι θα βοηθήσει τα προσπεράσματα πολύ περισσότερο απ’ ότι στην Αυστραλία. Ωστόσο, απαιτείται παράλληλα και καλή μηχανική πρόσφυση στην έξοδο από αργές στροφές. Το KERS θα είναι υψίστης σημασίας ιδίως στην εκκίνηση, καθώς η απόσταση του grid μέχρι την πρώτη στροφή (700 μ.) είναι μια από τις μεγαλύτερες στο πρωτάθλημα.
 
Οι υψηλές θερμοκρασίες και το κομμάτι της πίστας με τις γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης καταπονούν σε μεγάλο βαθμό τα ελαστικά και η Pirelli προβλέπει στρατηγικές 3-4 pit stop για τον αγώνα της Κυριακής, με τις διαθέσιμες γόμες να είναι και πάλι η σκληρή και η μαλακή. ΗSepang εξελίσσεται πάρα πολύ κατά τη διάρκεια του τριημέρου (αν και όχι όσο το Albert Park), προσφέροντας ολοένα και περισσότερη πρόσφυση καθώς στρώνεται με λάστιχο. Λόγω της απογευματινής τοποθέτησης των κατατακτήριων δοκιμών (για το ευρωπαϊκό τηλεοπτικό κοινό), προβλέπεται ότι η βροχή θα πλήξει την περιοχή και τις τρεις ημέρες. Εάν συμβεί αυτό, οι ομάδες θα αντιμετωπίσουν τον άγνωστο παράγοντα των ελαστικών βροχής τα οποία δεν είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν εκτενώς το χειμώνα.
 
Πρόγραμμα τριημέρου & τηλεοπτικές μεταδόσεις
Παρασκευή
Ελεύθερες δοκιμές 1: 05:00 (Conn-X TV Sport 3)
Ελεύθερες δοκιμές 2: 09:00 (Conn-X TV Sport 3)
Σάββατο
Ελεύθερες δοκιμές 3: 08:00 (Conn-X TV Sport 3)
Κατατακτήριες δοκιμές: 11:00 (Conn-X TV Sport 3)
Κυριακή
Αγώνας: 11:00 (Alpha, Conn-X TV Sport 3)
 
Αγωνοδίκες
Ο άνθρωπος που θα εκπροσωπήσει την οπτική πλευρά του οδηγού στην επιτροπή των αγωνοδικών είναι ο 49χρονος Ιταλός Emanuele Pirro, πέντε φορές νικητής των 24 Ωρών του Le Mans, που αγωνίστηκε στην F1 μεταξύ 1989 και 1991. Ο Pirro βρέθηκε σε αυτό το ρόλο στο πέρυσι στο GP του Αμπού Ντάμπι και θα βρίσκεται στην επιτροπή των αγωνοδικών και για το GP Κίνας.
 
Ομάδες
Red Bull
H πρωταθλήτρια ομάδα κατευθύνεται στη Μαλαισία ως κυρίαρχη του παιχνιδιού και ήδη κάποιοι κάνουν λόγο για την εύκαμπτη εμπρός αεροτομή που διαθέτει η RB7, όπως και η περυσινή Red Bull. Στο γερμανικό Τύπο αναφέρεται ότι η εύκαμπτη εμπρός αεροτομή της RB7, παρά το ότι περνάει επιτυχώς τα πιο αυστηρά στατικά τεστ ακαμψίας της FIA -και κατά συνέπεια θεωρείται νόμιμη-, μπορεί να αποφέρει έως και 0,5 δλ. στο γύρο. Το πρόβλημα για τις υπόλοιπες ομάδες είναι το γεγονός ότι δεν έχουν κατανοήσει τον τρόπο με τον οποίο η Red Bull μπορεί να κάνει την εμπρός αεροτομή να βυθίζεται υπό υψηλά αεροδυναμικά φορτία. 
 
Στην εκκίνηση του αγώνα, στα 700μ. που μεσολαβούν από τη γραμμή εκκίνησης έως την πρώτη στροφή, το KERS θα είναι απαραίτητο για την υπεράσπιση της θέσης και στόχος της Red Bull να έχει ένα λειτουργικό σύστημα στα μονοθέσιά της στη Μαλαισία. Η Red Bull θα δοκιμάσει το KERS την Παρασκευή και θα λάβει την αποφασίσει έπειτα από τη συλλογή των δεδομένων αν θα το χρησιμοποιήσει το υπόλοιπο σαββατοκύριακο. 
 
Η Red Bull, έπειτα από την ασυνήθιστα μεγάλη διαφορά απόδοσης μεταξύ των δυο οδηγών της στην Αυστραλία, εξέτασε ενδελεχώς το μονοθέσιο του Mark Webber και διαπίστωσε ότι υπήρχαν πράγματα που δεν ήταν σωστά, και τα οποία, όσον αφορά το στήσιμο, δε θα είχαν βοηθήσει τον Αυστραλό. Έχουν πραγματοποιηθεί αλλαγές σε αυτούς τους τομείς για τη Μαλαισία, και η ομάδα περιμένει να δει πολύ μικρότερη διαφορά απόδοσης μεταξύ των δυο μονοθεσίων της.
 
McLaren
Με ελαφρύτερο διαχύτη και καλύτερη κατανόηση της λειτουργίας του καινούργιου σχεδιασμού του πίσω μέρους της ΜΡ4-26, η ομάδα ευελπιστεί να τα πάει ακόμα καλύτερα απ’ ότι στη Μελβούρνη. Ωστόσο, οι άνθρωποί της περιμένουν βελτιωμένη εικόνα από την Ferrari και την Mercedes.
 
Ferrari
H Ferrari, όπως δήλωσε και ο Pat Fry, θα επικεντρωθεί στη βελτίωση της απόδοσης της 150ο Italia στις κατατακτήριες δοκιμές. Ο Stefano Domenicali είχε δηλώσει ότι το πρόβλημα που αντιμετώπισε με τη φόρτιση (και την ανάπτυξη των κατάλληλων θερμοκρασιών) των ελαστικών της η Ferrari στην Αυστραλία, αποδόθηκε στο σχεδιασμό της εμπρός αεροτομής, ο οποίος δεν παρήγαγε αρκετή αρνητική άντωση στον εμπρός άξονα. Ο Fernando Alonso σχολίασε ότι η ιταλική ομάδα θα φέρει στη Μαλαισία μερικές μικρές αναβαθμίσεις, αλλά τίποτα το οποίο θα τη βοηθήσει να κάνει άλμα προόδου όσον αφορά την απόδοση. Η Scuderia ευελπιστεί ότι οι υψηλότερες θερμοκρασίες της Μαλαισίας θα τη βοηθήσουν στη διαχείριση των ελαστικών της Pirelli.
 
Mercedes
Η γερμανική ομάδα θέλει να κάνει την έκπληξη στη Sepang, αλλά θα πρέπει να έχει επιλύσει τα προβλήματα που αντιμετωπίζει με τη λειτουργία του KERS της. Eπιπλέον, η κινητή πίσω αεροτομή (DRS) της MGP W02 προκαλεί stalling στις στροφές, ένα πρόβλημα που πρέπει να επιλυθεί άμεσα…
 
Renault
Σύμφωνα με τον τεχνικό διευθυντή της ομάδας, Jame Allison, η Renault θα φέρει στη Μαλαισία ένα πακέτο αναβάθμισης της R31 που θα αποφέρει κέρδη αρκετών δεκάτων του δευτερολέπτου στο γύρο. Το πακέτο αυτό θα περιλαμβάνει αναβαθμίσεις στην εμπρός αεροτομή αλλά και την πίσω (3η έκδοση του DRS για την ομαδα), καθώς και αλλαγές στο αμάξωμα. Η Renault κατέχει το ρεκόρ για τους περισσότερους μοχλούς πίσω από το τιμόνι: οκτώ(!), έναν παραπάνω από τη Ferrari. Τα τέσσερα ζευγάρια μοχλών, ελέγχουν το διαφορικό, τις αλλαγές σχέσεων, το συμπλέκτη και την κινητή πίσω αεροτομή. Η πιο εργονομική λύση όμως είναι μάλλον αυτή της Mercedes, οι οδηγοί της οποίας ελέγχουν το DRS μέσω ενός πεντάλ, με το αριστερό τους πόδι.
 
Williams
H ομάδα στοχεύει να βρεθούν και τα δυο μονοθέσιά της στη βαθμολογούμενη δεκάδα την Κυριακή, αποδεικνύοντας τις πραγματικές δυνατότητες της FW33. Το μονοθέσιο θα φέρει αναβαθμίσεις στο εμπρός μέρος καθώς και στο KERS, ενώ η Williams παρήγαγε μερικές λύσεις για τα προβλήματα μετάδοσης που αντιμετώπισαν και οι δυο οδηγοί στην Αυστραλία.
 
Sauber
Έπειτα από την ψυχρολουσία της ακύρωσης στη Μαλαισία, η Sauber αποφάσισε να μην εφεσιβάλλει την απόφαση των αγωνοδικών, παραδεχόμενη ότι το λάθος ήταν δικό της και η παρατυπία πιθανότατα σε κατασκευαστικό ελάττωμα. Η C30 θα φέρει αναβαθμίσεις στο αμάξωμα και μερικές εξελίξεις στους αεραγωγούς των φρένων.
 
Τοro Rosso
Οι σχέσεις μεταξύ των δυο οδηγών της ομάδας δεν είναι οι καλύτερες, έπειτα από την επαφή που είχαν στην εκκίνηση του GP Αυστραλίας. Οι Sebastien Buemi και Jaime Alguersuari πέρασαν τη 12ωρη πτήση για τη Μαλαισία καθισμένοι ο ένας πίσω από τον άλλο χωρίς να ανταλλάξουν κουβέντα…
 
Lotus
O 24χρονος Ιταλός Davide Valsecchi θα οδηγήσει το μονοθέσιο του Heikki Kovalainen στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής.
 
HRT
H ισπανική ομάδα ευελπιστεί ότι θα καταφέρει να βρεθεί εντός του 107% στις κατατακτήριες δοκιμές για να καταφέρει να εκκινήσει τον πρώτο της αγώνα για φέτος. Η F111 θα φέρει το φετινό της ρύγχος, το οποίο επειδή δεν είχε περάσει τα υποχρεωτικά crash test της FIA, δεν είχε χρησιμοποιηθεί στην Αυστραλία.
 
Νίκες ενεργών οδηγών στη Μαλαισία
Michael Schumacher: 3 (2000, 2001, 2004)
Fernando Alonso: 2 (2005, 2007)
Jenson Button: 1 (2009)
Sebastian Vettel: 1 (2010)

Νίκες ομάδων στη Μαλαισία
Ferrari: 5 (1999, 2000, 2001, 2004, 2008)
McLaren: 2 (2003, 2007)
Renault: 2 (2005, 2006)
Williams: 1 (2002)
Mercedes: 1 (2009, ως Brawn)
Red Bull: 1 (2010)
Φ.Λ.
[email protected]

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ