top icon
Αγώνες

WRC: Με μια ματιά

Μετά το Μεξικό, ο θίασος του WRC μεταφέρεται στην Αργεντινή για την τελευταία του φετινή επίσκεψη στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού πριν επιστρέψει στην Ευρώπη.

Μετά το Μεξικό, ο θίασος του WRC μεταφέρεται στην Αργεντινή για την τελευταία του φετινή επίσκεψη στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού πριν επιστρέψει στην Ευρώπη.

 

Ο γύρος του WRC στη χώρα του τανγκό έχει πλέον τη δικη του θέση ανάμεσα στους κλασσικούς του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Η μοναδικότητα που τον ξεχωρίζει δεν είναι οι ειδικές διαδρομές, αφού αυτές διακρίνονται από την ποικιλία τους περιλαμβάνοντας γρήγορα και κλειστά κομμάτια σε σχετικά καλά χώματα, αλλά το μοναδικό τοπίο στα βουνά γύρω από την Κόρντομπα. Και φέτος, όπως έχουμε συνηθίσει τα τελευταία χρόνια, επίκεντρο του αγώνα είναι το θέρετρο της Βίλας Κάρλος Παζ, 700 χιλιόμετρα μακριά από το Μπουένος Άιρες και 30 λεπτά από την Κόρντομπα. Σε σχέση με πέρσι, ο αγώνας δεν έχει σημαντικές διαφορές με εξαίρεση δύο ε.δ. βόρεια της Kάρλος Παζ που θα χρησιμοποιήσουν δρόμους που τελευταία φορά είδαμε το 2007.

 

Κύριο χαρακτηριστικό του φετινού αγώνα είναι το γεγονός ότι συμπεριλαμβάνει μόλις 12 ε.δ. περιλαμβάνοντας όμως την Παρασκευή αλλά και το Σάββατο μία ε.δ. με μήκος μεγαλύτερο των 50 χιλιομέτρων. Με αυτόν τον τρόπο, οι οδηγοί πρέπει να ακολουθήσουν διαφορετική στρατηγική σε σχέση με άλλους αγώνες, αφού θα πρέπει να προφυλάξουν ελαστικά και αυτοκίνητα για να ξεπεράσουν το συγκεκριμένο εμπόδιο. Φυσικά, όπως σε κάθε χωμάτινο αγώνα, η σειρά εκκίνησης θα παίξει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα, αλλά και οι καιρικές συνθήκες αφού είναι σύνηθες φαινόμενο να έχουμε βροχοπτώσεις τις ημέρες του αγώνα της Αργεντινής._Π.Τ.

 

VW Motorsport

Όπως έχουμε συνηθίσει η VW θα κατέβει και στην Αργεντινή με τρία αυτοκίνητα για τους Ogier, Latvala και Mikkelsen. Ο Γάλλος δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής και νικητής στους τρεις πρώτους γύρους του θεσμού, είναι και σε αυτή την περίπτωση το ακλόνητο φαβορί για τη νίκη. Τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο μοιάζει ανίκητος και μόνο ελέω ιδιαίτερων συνθηκών θα μπορούσε να χάσει τη νίκη από τα χέρια του. Ο Latvala από την πλευρά του, δείχνει εκτός κλίματος στους τρεις πρώτους αγώνες του αγώνα, διατηρώντας απλά μαθηματικές ελπίδες για τον τίτλο. Αυτό που απομένει να δούμε είναι αν το γεγονός ότι ο Φινλανδός απελευθερωμένος από το άγχος λειτουργήσει καλύτερα και βρει τον παλιό καλό του εαυτό. Πάντως, ο Jari Matti είναι δεδομένο ότι δεν έχει “βολευτεί” με το νέο Polo προδιαγραφών 2015, κάτι που πρέπει να δούμε πότε και αν συμβεί. Στην Αργεντινή, ο Αndreas Mikkelsen θα λάβει μέρος για τελευταία φορά με το Polo WRC προδιαγραφών 2014, αφού από την Πορτογαλία θα λάβει μέρος με το νέο αυτοκίνητο. Στη χώρα της λατινικής Αμερικής, ο νεαρός Νορβηγός είναι ικανός για το καλύτερο, αφού πλέον διαθέτει εμπειρία από τον αγώνα, ενώ βρίσκεται σε εξαιρετική κατάσταση έχοντας τερματίσει σε όλους τους φετινούς αγώνες στο βάθρο.

 

Citroen Total Abu Dhabi WRT

Χωρίς το νέο αεροδυναμικό πακέτο του DS3 WRC αλλά με τρεις οδηγούς ταξίδεψε στην Αργεντινή η Citroen. Η γαλλική ομάδα έχει προχωρήσει στην εξέλιξη νέων αεροδυναμικών βοηθημάτων και συγκεκριμένα στα φτερά των εμπρός θόλων, τα οποία όμως δεν θα δούμε στην Αργεντινή, αλλά στο Ράλλυ Πορτογαλίας. Στη χώρα της λατινικής Αμερικής, όμως, θα δούμε μαζί με τους Kris Meeke και Mads Ostberg τον Khalid Al Qassimi στην πρώτη του φετινή εμφάνιση με τη γαλλική ομάδα. Βέβαια, ο τελευταίος δεν αναμένεται να παίξει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα, στοχεύοντας ξεκάθαρα στον τερματισμό και μία θέση στην δεκάδα. Στη ράμπα του τερματισμού, όμως, έχει στόχο να φτάσει αυτή τη φορά και ο Kris Meeke. Ο Βρετανός οδηγός έχει πραγματοποιήσει κακές εμφανίσεις φέτος, κάνοντας πολλά λάθη που έχουν στοιχίσει πολύτιμους βαθμούς στην ομάδα του και αυτό είναι κάτι που θέλει να αποφύγει στην Αργεντινή. Ο Meeke χρειάζεται να βρει την αυτοπεποίθηση του και αυτό θα συμβεί αν καταφέρει να κινηθεί σβέλτα, χωρίς προβλήματα. Κάτι παραπάνω θα διεκδικήσει, όμως, στηνΑργεντινή ο Ostberg. Ο Νορβηγός οδηγός μετά τη δεύτερη θέση που κατέκτησε στο Μεξικό, θέλει να επαναλάβει την επιτυχία του με έναν τερματισμό στο βάθρο, αλλά και να προβληματίσει περισσότερο τον Sebastien Ogier. Τώρα αν θα το καταφέρει είναι μία άλλη ιστορία.

 

HYUNDAI SHELL WRT

Τρία i20 WRC θα έχει στην αφετηρία του αγώνα η Hyundai, με τους Thierry Neuville , Dani Sordo και Hayden Paddon στα πηδάλια. Μπορεί στην κορεάτικη ομάδα να υπάρχει απογοήτευση αφού δεν θα μπορύν να χρησιμοποιήσουν το νέο i20 φέτος, αλλά από το 2016, αλλά αυτό τους έδωσε ώθηση να συνεχίσουν και άλλο την εξέλιξη του υπάρχοντος μοντέλου μέσα στη διάρκεια της χρονιάς. Έτσι, στην Αργεντινή θα δούμε τον νέο επιλογέα του κιβωτίου στην κολώνα του τιμονιού, όντας και η μοναδική ομάδα που δεν τον χρησιμοποιούσε μέχρι σήμερα. Πάντως, σε κάθε περίπτωση η Hyundai είναι σαφώς πιο ανταγωνιστική σε σχέση με πέρσι και αυτό αποδεικνύεται από τούς χρόνους και τα αποτελέσματα ως τώρα. Ο Neuville είναι ο μοναδικός που σε κάποιες περιπτώσεις έχει προβληματίσει τον Ogier και το ίδιο θ προσπαθήσει να κάνει και στην Αργεντινή. Ο Sordo από την άλλη, εκμεταλλευόμενος την εμπειρία του, θα προσπαθήσει να συλλέξει βαθμούς που θα διατηρήσουν την Hyundai σε απόσταση βολής από την VW στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Την ίδια ώρα, ο Hayden Paddon θα συνεχίσει τη συλλογή εμπειριών στοχεύοντας σε καλύτερες επιδόσεις στο δεύτερο μισό της χρονιάς, σε αγώνες που έχει περισσότερη γνώση των δρόμων.

 

Μ-Sport WRT

Αυτή είναι η τελευταία εμφάνιση του Ford Fiesta WRC προδιαγραφών 2014. Στην Πορτογαλία, η βρετανική ομάδα θα παρουσιάσει την νεότερη εκδοχή του, η οποία και θα είναι σχεδόν νέα! Συγκεκριμένα, μπορεί οπτικά οι αλλαγές να είναι ελάχιστες, αλλά κάτω από το αμάξωμα θα κρύβεται ένα αυτοκίνητο κατά 80% διαφορετικό. Μάλιστα, ο επικεφαλής της ομάδας, Malcolm Wilson, είναι ενθουσιασμένος με το νέο Fiesta, δηλώνοντας ότι θα τους επιτρέπει να παλεύουν σε όλους τους αγώνες για μία θέση στο βάθρο! Κάτι τέτοιο, βέβαια, δύσκολα βλέπουμε να γίνεται στην Αργεντινή, αν και οι Ott Tanak και Elfyn Evans διαθέτουν ταχύτητα στο χώμα, αλλά όχι εμπειρία. Ο Εσθονός σίγουρα θα προσπαθήσει να φτάσει στον τερματισμό μετά τα τελευταία ανεπιτυχή του αποτελέσματα, ενώ ο Evans θέλει να συνεχίσει τις καλές εμφανίσεις που τον φέρνουν στην πρώτη πεντάδα, εκμεταλλευόμενος και τη σταθερότητα που τον διακρίνει.

 

Ράλλυ Αργεντινής

Ημερομηνίες διεξαγωγής: 23 – 26 Απριλίου

Επιφάνεια: Χώμα

Πρώτος αγώνας στο WRC: 1980

Αγώνες που έχουν προσμετρήσει στο WRC: 32

Συν. Μήκος: 1.638,47 χλμ.

Ειδικές Διαδρομές: 12

Συν. Χλμ. Ειδικών: 345,70 χλμ.

Μεγαλύτερη Ε.Δ.: 8η – 10η San Marcos – Characato (56,77 χλμ.)

Μικρότερη Ε.Δ.: 1η Villa Carlos Paz (2,68 χλμ.)

Μέση Ωριαία Ταχύτητα 2014: 86,37 χλμ./ώρα Λάτβαλα-Αντίλα (VW Polo WRC)

Mεγαλύτερη Μέση Ωραία Ταχύτητα: 1983 – 121,60 χλμ./ώρα Μίκολα-Χερτζ (Audi Quattro)

Νίκες Οδηγών: Λεμπ 8, Μπιαζιόν 3, Μάκινεν 3, Σάινθ 3

Νίκες Κατασκευαστών: Citroen 9, Lancia 6, Mitsubishi 3, Toyota 3

Βάθρο 2014

1 Λάτβαλα-Αντίλα (VW Polo WRC)

2 Οζιέ – Ινγκρασία (VW Polo WRC)

3 Μικ – Ναγκλ (Citroen DS3 WRC)

Συμμετοχές

Συνολικά: 60

Εργοστασιακές: 12

WRC 2: 10

Ωράριο Αγώνα

Πέμπτη

Σέικνταουν: 08:00 πμ – 11:30 μμ

Εκκίνηση: 18:00

SSS Villa Carlos Paz: 19:00 (2,68 χλμ.)

Παρασκευή

Ωράριο σκέλους: 06:30 πμ – 17:43 μμ

Ε.Δ. + χλμ.: 5 + 150,64

Σάββατο

Ωράριο σκέλους: 07:00 πμ – 18:12 μμ

Ε.Δ. + χλμ.: 4 + 159,74

Κυριακή

Ωράριο σκέλους: 08:20 πμ – 13:51 μμ

Ε.Δ. + χλμ.: 2 + 32,64

Ενημέρωση

Επίσημο site αγώνα: www.rallyargentina.com

Επίσημο site WRC: www.wrc.com

Ραδιόφωνο: http://www.wrc.com/fanzone/worldrallyradio/

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ