top icon
Αγώνες

F1-GP Μαλαισίας: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής

O Mark Webber με την Red Bull ήταν ο ταχύτερος οδηγός αμφότερων των περιόδων ελεύθερων δοκιμών σήμερα στη Sepang, όπου ξεκίνησε το τριήμερο του δεύτερου γύρου της σεζόν.

O Mark Webber με την Red Bull ήταν ο ταχύτερος οδηγός αμφότερων των περιόδων ελεύθερων δοκιμών σήμερα στη Sepang, όπου ξεκίνησε το τριήμερο του δεύτερου γύρου της σεζόν.

 
Πρωινή περίοδος

O Mark Webber διέλυσε τον ανταγωνισμό στην πρωινή περίοδο ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής του GP Μαλαισίας, όντας 1,6 δλ. ταχύτερος από τον Lewis Hamilton, σε ένα επεισοδιακό 90λεπτο. O Αυστραλός έδειξε ότι ξεπέρασε τα προβλήματα που αντιμετώπιζε στην πατρίδα του με το μονοθέσιο της Red Bull. Επιπλέον, το KERS της ομάδας λειτουργούσε κανονικά, καθώς είχε ακουστεί ότι στην Αυστραλία, έπειτα από τη χρήση του, το σύστημα δεν επαναφόρτιζε, οδηγώντας την ομάδα στην απόφαση να μην το χρησιμοποιήσει κατά τη διάρκεια του αγώνα.

 
Ο Webber βρέθηκε στην κορυφή από τον πρώτο γρήγορο γύρο του και συνέχισε να κατεβάζει τους χρόνους του όσο τα ελαστικά του ήταν ακόμα φρέσκα. Ο Hamilton με τη McLaren κατάφερε να πλησιάσει στα 0,8 δλ. με το πρώτο σετ ελαστικών του. Ωστόσο, όταν ο Webber τοποθέτησε το δεύτερο σετ ελαστικών, βελτίωσε ακόμα περισσότερο την επίδοσή του, φτάνοντας σε επίπεδα που η McLaren έδειχνε ότι δε μπορούσε να πλησιάσει… Στο διάρκειας 33 δλ. μεσαίο τμήμα της πίστας, όπου η αεροδυναμική απόδοση των μονοθεσίων παίζει κυρίαρχο ρόλο, η Red Bull του Webber ήταν 0,9 δλ. ταχύτερη από την McLaren του Hamilton!
 
Στην άλλη πλευρά του γκαράζ της Red Bull, ο Sebastian Vettel κατέληξε στη 17η θέση. Ο Γερμανός δε σημείωσε κανένα εντυπωσιακό χρόνο, και όταν έβαλε το δεύτερο σετ ελαστικών στα τελευταία δευτερόλεπτα της διαδικασίας, αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τη γρήγορη προσπάθειά του, λόγω κίτρινης σημαίας στην τελευταία στροφή. Απογοήτευση υπήρχε και στην άλλη πλευρά του γκαράζ της McLaren, με τον Jenson Button να καταλήγει 15ος, χωρίς να είναι ευχαριστημένος με το στήσιμο του μονοθεσίου του και αναφέροντας ένα πρόβλημα στο σύστημα διεύθυνσης της MP4-26.
 
Τον 3ο χρόνο της πρωινής διαδικασίας σημείωσε, στα τελευταία λεπτά, ο Michael Schumacher με την Mercedes, όντας 0,5 δλ. πιο αργός από τον Hamilton. Όλοι οι υπόλοιποι, αρχής γενομένης από τον Nico Hulkenberg, που οδηγούσε για αυτό το 90λεπτο την Force India του Paul Di Resta, βρίσκονταν πάνω από 2,7 δλ. πίσω από τη Red Bull του Webber.
 
O Pastor Maldonado με την Williams κατετάγη 5ος, συμπληρώνοντας και τους περισσότερους γύρους στη διαδικασία (31). Το εκπληκτικό με τον Βενεζουελανό, ήταν ότι σημείωσε την ταχύτερη επίδοσή του πολύ αργά σε ένα stint 19 γύρων, παρά το γεγονός ότι τα προβλήματα φθοράς των Pirelli ήταν εμφανή σε όλα τα μονοθέσια. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι εκτός αγωνιστικής γραμμής, η πίστα είχε ήδη γεμίσει με κομματάκια λάστιχου, τα οποία παρέχουν μηδενική πρόσφυση και αν τα πατήσει ένα μονοθέσιο κολλάνε στα ελαστικά και πλήττουν την απόδοσή τους για τουλάχιστον μισό γύρο. Ίσως αυτό δυσκολέψει τα προσπεράσματα στον αγώνα. Οι οδηγοί χρησιμοποιούσαν την κινητή πίσω αεροτομή (DRS) στις πολλές ευθείες της πίστας και εκτιμάται ότι η ελεύθερη χρήση του συστήματος αποφέρει κέρδη έως και 2 δλ. στο γύρο στη χάραξη της Sepang!
 
Ο Felipe Massa βρέθηκε στην 6η θέση, αλλά η Ferrari πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της διαδικασίας αδιαφορώντας για τους χρόνους και διενεργώντας αεροδυναμικούς ελέγχους επαλήθευσης των δεδομένων της αεροδυναμικής σήραγγας. Οι μηχανικοί της Ferrari έδειξαν να επικεντρώνονται ιδιαίτερα στην εμπρός αεροτομή του ιταλικού μονοθεσίου.
 
Η Renault έδειχνε αρχικά ανταγωνιστική, ωστόσο αντιμετώπισε σημαντικά προβλήματα. Ο Nick Heidfeld (7ος), έπειτα από μόλις 6 γύρους, είχε αστοχία φρένου στον εμπρός δεξιό τροχό της Renault, o οποίος παρέμεινε μπλοκαρισμένος μέχρι ο Γερμανός να επιστρέψει στα pits. Αργότερα, ο Vitaly Petrov (έπειτα από προβλήματα υδραυλικών που ανάγκασαν την αντικατάσταση της πίσω αεροτομής του μονοθεσίου του) είχε αστοχία στον εμπρός αριστερό τροχό, έπειτα από μόλις 4 γύρους. Όταν γράφονταν αυτές οι γραμμές δεν ήταν γνωστό ακόμα αν τα δυο ατυχήματα συσχετίζονταν μεταξύ τους, αλλά εφόσον υπάρξει ενημέρωση θα αναφερθεί παρακάτω στο κείμενο.
 
Οι οδηγοί της Renault δεν ήταν οι μόνοι που είδαν τροχούς στο μονοθέσιό τους να… εκρήγνυνται. Ο Jerome D’Ambrosio αντιμετώπισε ένα παρόμοιο πρόβλημα όταν κατέρρευσε η εμπρός δεξιά ανάρτηση της Virgin του, μόλις 2 λεπτά πριν τη λήξη της διαδικασίας.
 
Δύσκολα ήταν τα πράγματα για την HRT, παρά την καινούργια εμπρός αεροτομή που διέθετε. Πέραν από μια διαρροή λαδιού στο μονοθέσιο του Narain Karthikeyan, η ομάδα βρέθηκε 0,8 δλ. πίσω από το 107% του χρόνου του Webber με τον Vitantonio Liuzzi, ο οποίος ήταν 2,7 δλ. πιο αργός από τις Virgin. O Davide Valsecchi, που οδηγούσε τη Lotus του Heikki Kovalainen, δεν αποτελεί μέτρο σύγκρισης λόγω της απειρίας του στην F1.
 
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, το KERS στην Force India του Adrian Sutil δε λειτουργούσε σωστά το πρωί…
 
Απογευματινή περίοδος
Το απόγευμα, το προβάδισμα της Red Bull έναντι των αντιπάλων της δε φάνηκε να είναι τόσο μεγάλο. Στο μέσο της διαδικασίας, οι οδηγοί άρχισαν να βάζουν τα μαλακά ελαστικά (τα οποία ήταν έως και 1,5 δλ. ταχύτερα) και ο Mark Webber τέθηκε επικεφαλής, αφού ο Sebastian Vettel δεν ακολoύθησε την ιδανική γραμμή στην τελευταία φουρκέτα και έχασε 2/10 του δλ. Στη συνέχεια, ο Jenson Button κατάφερε να πλησιάσει στα 5 χλστ. του δλ. τον Webber, χάνοντας όμως το προβάδισμά του στο τελευταίο τμήμα της πίστας. Ο Lewis Hamilton, με την άλλη McLaren, προσπάθησε να εκθρονίσει τον Αυστραλό λίγο αργότερα, και παρά το γεγονός ότι δεν τα κατάφερε, βρέθηκε και αυτός εμπρός από τον Vettel.
 
Ο Michael Schumacher, που ακολούθησε την προαναφερθείσα τετράδα, ήταν 1 δλ. πιο αργός από τον Vettel. O Γερμανός είχε και μια βίαια έξοδο στο γρασίδι. Μόλις 1 χλστ. του δλ. πίσω από τον πρώην team mate του, βρέθηκε ο Felipe Massa με τη Ferrari, ο οποίος χώρισε στη μέση τις δυο Mercedes, με τον Nico Rosberg να τον ακολουθεί. Αμφότερες οι Mercedes δε χρησιμοποιούσαν την κινητή πίσω αεροτομή το απόγευμα στις ευθείες της Sepang.
 
Στο στρατόπεδο της Renault, αφότου εξετάστηκαν ενδελεχώς οι πλήμνες των εμπρός τροχών, που ανιχνεύθηκαν ως πιθανό αίτιο για τις αστοχίες που παρουσιάστηκαν στα δυο μονοθέσια της ομάδας το πρωί, οι οδηγοί κατάφεραν να επιστρέψουν στην πίστα. Μέσα στα τελευταία 30 λεπτά, ο Nick Heidfeld ανέβηκε στην 8η θέση, ενώ ο Vitaly Petrov (13ος) είχε την ευκαιρία να βγει στην πίστα από το μέσο της διαδικασίας.
 
Ο Fernando Alonso, με την άλλη Ferrari, βρέθηκε στην 9η θέση, 1,7 δλ. πίσω από τον Webber, εμπρός από τον συμπατριώτη του, Jaime Alguersuari, που με την Toro Rosso συμπλήρωσε την πρώτη δεκάδα. Οι δυο Williams ακολούθησαν τον Ισπανό, με τον Pastor Maldonado να είναι ανταγωνιστικός στην αρχή της διαδικασίας. Ωστόσο, ο Βενεζουελανός κατέστρεψε το ρύγχος του μονοθεσίου του όταν πάτησε στο γρασίδι στην είσοδο του pit lane και διέγραψε τετ-α-κέ που ολοκληρώθηκε επάνω στα προστατευτικά ελαστικά, περίπου στο μέσο της διαδικασίας. Η Williams επισκεύασε το μονοθέσιο και ο Maldonado πρόλαβε να επιστρέψει στην πίστα για τα τελευταία 13 λεπτά της απογευματινής περιόδου.
 
Η HRT αντιμετώπισε περαιτέρω προβλήματα, με το μονοθέσιο του Vitantonio Liuzzi να σβήνει, σε ένα άτσαλο πέρασμα του Ιταλού επάνω από τα kerb, ενώ η F111 του Narain Karthikeyan συνέχισε να βγάζει καπνούς… Αυτή τη φορά όμως, ο Ινδός κατάφερε να μπει εντός του 107% του χρόνου του Webber, με ευχέρεια μισού δευτερολέπτου.
 
Προβλήματα αντιμετώπισε και ο Heikki Kovalainen, ο οποίος πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της διαδικασίας στο γκαράζ της Lotus.
 

Η τάχιστη φθορά των μαλακών ελαστικών της Pirelli με βαρύ φορτίο καυσίμου έγινε εμφανής το απόγευμα, με τους χρόνους να ανεβαίνουν έως και 8 δλ. επάνω από την καλύτερη επίδοση της διαδικασίας.
 
Ο Fernando Alonso δεν ήταν ευχαριστημένος από τη σημερινή ημέρα της Ferrari και δήλωσε χαρακτηριστικά: «Θα δούμε αύριο που βρισκόμαστε, αλλά δεν ήμασταν πολύ γρήγοροι σήμερα και δεν περιμένουμε θαύματα για αύριο. Γνωρίζω ότι υπολειπόμαστε ταχύτητα. Ακόμα και αν είναι μονάχα Παρασκευή, η αίσθησή μας λέει ότι είναι πολύ γρήγοροι, ειδικά η Red Bull, οπότε δύσκολα θα διεκδικήσουμε την pole»
 

Από την πλευρά του, ο Lewis Hamilton πιστεύει ότι οι ισχυρισμοί της Red Bull πως η McLaren την έχει πλησιάσει σε απόδοση δεν αντιστοιχούν στην πραγματικότητα. Ο Βρετανός πιστεύει ότι μέχρι αύριο, η Red Bull θα έχει βρει μισό δευτερόλεπτο επιπλέον, και ισχυρίζεται ότι σήμερα η πρωταθλήτρια ομάδα δεν αποκάλυψε το πλήρες δυναμικό της. 
 
Η Renault κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι δυο αστοχίες των πλημνών των εμπρός τροχών των μονοθεσίων της οφείλονταν σε ελαττωματικό υλικό κατασκευής τους. Τα εξαρτήματα που αστόχησαν προήλθαν από την ίδια παρτίδα παραγωγής. 
Φ.Λ.
[email protected]

  

GP Μαλαισίας 2011: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, πρωινή περίοδος
Α/A
No.
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Χρόνος
Διαφ.
Μ.Ω.Τ.
Γύ.
1
2
Mark Webber
Red Bull-Renault
1:37.651
204.348
22
2
3
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
1:39.316
1.665
200.922
16
3
7
Michael Schumacher
Mercedes
1:39.791
2.140
199.966
29
4
15
Nico Hulkenberg
Force India-Mercedes
1:40.377
2.726
198.799
23
5
12
Pastor Maldonado
Williams-Cosworth
1:40.443
2.792
198.668
31
6
6
Felipe Massa
Ferrari
1:40.453
2.802
198.648
22
7
9
Nick Heidfeld
Renault
1:40.525
2.874
198.506
6
8
11
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
1:40.581
2.930
198.395
21
9
5
Fernando Alonso
Ferrari
1:40.601
2.950
198.356
23
10
8
Nico Rosberg
Mercedes
1:40.646
2.995
198.267
29
11
14
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
1:40.734
3.083
198.094
21
12
18
Daniel Ricciardo
Toro Rosso-Ferrari
1:40.748
3.097
198.066
23
13
19
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
1:40.770
3.119
198.023
24
14
16
Kamui Kobayashi
Sauber-Ferrari
1:40.872
3.221
197.823
27
15
4
Jenson Button
McLaren-Mercedes
1:40.927
3.276
197.715
16
16
21
Jarno Trulli
Lotus-Renault
1:41.620
3.969
196.367
21
17
1
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
1:41.627
3.976
196.353
18
18
17
Sergio Perez
Sauber-Ferrari
1:41.642
3.991
196.324
24
19
24
Timo Glock
Virgin-Cosworth
1:42.154
4.503
195.340
18
20
25
Jerome D’Ambrosio
Virgin-Cosworth
1:42.540
4.889
194.605
20
21
20
Davide Valsecchi
Lotus-Renault
1:44.054
6.403
191.774
18
22
23
Vitantonio Liuzzi
HRT-Cosworth
1:45.228
7.577
189.634
20
23
22
Narain Karthikeyan
HRT-Cosworth
1:46.267
8.616
187.780
10
24
10
Vitaly Petrov
Renault
1:47.932
10.281
184.883
4

 

GP Μαλαισίας 2011: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, απογευματινή περίοδος
Α/A
No.
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Χρόνος
Διαφ.
Μ.Ω.Τ.
Γύ.
1
2
Mark Webber
Red Bull-Renault
1:36.876
205.983
24
2
4
Jenson Button
McLaren-Mercedes
1:36.881
0.005
205.972
30
3
3
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
1:37.010
0.134
205.698
23
4
1
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
1:37.090
0.214
205.529
30
5
7
Michael Schumacher
Mercedes
1:38.088
1.212
203.438
26
6
6
Felipe Massa
Ferrari
1:38.089
1.213
203.436
31
7
8
Nico Rosberg
Mercedes
1:38.565
1.689
202.453
25
8
9
Nick Heidfeld
Renault
1:38.570
1.694
202.443
16
9
5
Fernando Alonso
Ferrari
1:38.583
1.707
202.416
27
10
19
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
1:38.846
1.970
201.878
31
11
12
Pastor Maldonado
Williams-Cosworth
1:38.968
2.092
201.629
25
12
11
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
1:39.187
2.311
201.184
30
13
10
Vitaly Petrov
Renault
1:39.267
2.391
201.021
17
14
16
Kamui Kobayashi
Sauber-Ferrari
1:39.398
2.522
200.757
29
15
17
Sergio Perez
Sauber-Ferrari
1:39.603
2.727
200.343
34
16
15
Paul di Resta
Force India-Mercedes
1:39.625
2.749
200.299
31
17
14
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
1:39.809
2.933
199.930
28
18
18
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
1:40.115
3.239
199.319
31
19
24
Timo Glock
Virgin-Cosworth
1:40.866
3.990
197.835
24
20
21
Jarno Trulli
Lotus-Renault
1:41.890
5.014
195.847
19
21
22
Narain Karthikeyan
HRT-Cosworth
1:43.197
6.321
193.366
15
22
23
Vitantonio Liuzzi
HRT-Cosworth
1:43.991
7.115
191.890
14
23
20
Heikki Kovalainen
Lotus-Renault
1:44.886
8.010
190.252
4
24
25
Jerome D’Ambrosio
Virgin-Cosworth
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ