top icon
Αγώνες

GP Iσπανίας: O Rosberg αντεπιτίθεται

O Nico Rosberg έσπασε το σερί του Lewis Hamilton και κέρδισε την πρώτη φετινή του pole-position, αφήνοντας τον παγκόσμιο πρωταθλητή ομόσταυλό του στην δεύτερη θέση.

Αμφότεροι οι γύροι του Rosberg στο Q3 θα του είχαν εξασφαλίσει την pole position, γεγονός που αποδεικνύει ότι ήταν σε καλύτερη φόρμα σήμερα από τον Hamilton. Το μονοθέσιο του Βρετανού πρωταθλητή ήταν υπερβολικά υποστροφικό για το γούστο του. Στον ταχύτερο γύρο του διέπραξε λάθος στην έξοδο της 2ης στροφής, όπου βιάστηκε με το γκάζι και έχασε αρκετό χρόνο, ενώ αργότερα είχε ένα μικρό μπλοκάρισμα, που τον έκανε να χάσει το apex της στροφής 10. Παρά το πιο άτσαλο πέρασμα του Rosberg από το γρήγορο S των στροφών 7/8 και το γεγονός ότι καβάλησε το εσωτερικό kerb στη στροφή 14, την αριστερή του τελευταίου chicane, ο χρόνος που έχασε δεν ήταν σημαντικός. Λίγοι οδηγοί κατάφεραν να βελτιώσουν στην τελική τους προσπάθεια στο Q3, πιθανότατα διότι καθώς πέρναγε η ώρα αυξάνονταν οι θερμοκρασίες, οδηγώντας τα ελαστικά εκτός του ιδανικού πλαισίου λειτουργίας τους.

Η Βαρκελώνη φημίζεται για τη δυσκολία προσπεράσματα, οπότε η εκκίνηση θα είναι πολύ σημαντική αύριο. Επίσης, με τους τρεις πρώτους να έχουν διατηρήσει ένα σετ μέσης γόμας άθικτο για τον αγώνα, η στρατηγική και η καλή διατήρηση των ελαστικών θα αποτελέσουν κρίσιμους παράγοντες. Από τις προσομοιώσεις της Παρασκευής, η Ferrari φαίνεται να διατηρεί σε καλύτερη κατάσταση τα ελαστικά της για περισσότερους γύρους από την Mercedes, η οποία όμως είναι ταχύτερη.

Ο Sebastian Vettel θα εκκινήσει τον αυριανό αγώνα από την 3η θέση. Η Ferrari έχει φέρει μεγάλο πακέτο αεροδυναμικών αναβαθμίσεων, με 16 καινούργια εξαρτήματα, που έκαναν το διευθυντή της ομάδας, Maurizio Arrivabene να δηλώσει ότι 70% του αμαξώματος της SF15-T είναι καινούργιο για αυτό το GP. O Vettel χρησιμοποιούσε όλες τις αναβαθμίσεις και κατέληξε 0,8 δλ. πίσω από τον Rosberg σε μια πίστα που τονίζει την αεροδυναμική απόδοση. Ωστόσο το δυνατό σημείο της Ferrari είναι ο ρυθμός αγώνα. O Raikkonen είχε ακόμα μια κακή εμφάνιση στις κατατακτήριες δοκιμές, αφού κατέληξε στην 7η θέση. Ο Φινλανδός, που ανέφερε ότι έχασε πρόσφυση μεταξύ Q2 και Q3, έχει επιλέξει να χρησιμοποιήσει μονάχα μερικές από τις αναβαθμίσεις που έφερε στην Ισπανία η Ferrari. Συνεπώς, το μονοθέσιο του Raikkonen είναι εφοδιασμένο με τις καινούργιες αεροτομές, αλλά όχι το πιο στενά εφαρμοσμένο αμάξωμα γύρω από την περιοχή των ψυγείων. Ο Φινλανδός, σε αντίθεση με τους τρεις πρώτους του grid, αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει τη μέση γόμα από το Q1, γεγονός που τον ανάγκασε να κάνει την πρώτη προσπάθεια στο Q3 με χρησιμοποιημένο σετ ελαστικών, για να διατηρήσει και αυτός ένα άθικτο για τον αγώνα. Ωστόσο, οι συνθήκες έκαναν την πίστα πιο αργή στα τελευταία λεπτά της διαδικασίας.

Στην 4η θέση θα παραταχθεί αύριο ο Valtteri Bottas, o οποίος ήταν πάνω από 1 δλ. ταχύτερος του team mate του στη Williams, Felipe Massa (9ος). Ο Βραζιλιάνος όμως πραγματοποίησε μονάχα μία γρήγορη προσπάθεια στο Q3.

Η έκπληξη προήλθε από τις δυο Toro Rosso, που κατέλαβαν την 5η και 6η θέση στο grid, με τον Carlos Sainz να είναι ταχύτερος του Max Verstappen και να σημειώνει την καλύτερη επίδοση της σύντομης καριέρας του στην F1 εμπρός στους συμπατριώτες του, όντας ο ταχύτερος Ισπανός της ημέρας, καθώς ο Fernando Alonso βρέθηκε στην 13η θέση. Ο Sainz όμως δεν πιστεύει ότι είναι ρεαλιστικό να πιστεύει ότι θα διατηρήσει την 5η θέση μέχρι τον τερματισμό. Η Toro Rosso θα παρατάξει αύριο αμφότερα τα μονοθέσιά της εμπρός από αυτά της Red Bull.

Αμφότεροι οι οδηγοί της Red Bull (όπως και ο Verstappen) χρησιμοποιούν τον 4ο κινητήρα εσωτερικής καύσης της Renault, από τους τέσσερις που έχουν το δικαίωμα να “φορέσουν” εντός ολόκληρης της σεζόν χωρίς ποινή στη σειρά εκκίνησης… Αμφότεροι οι οδηγοί της ομάδας αντιμετώπισαν προβλήματα διαρροής νερού από τους γαλλικούς κινητήρες στις ελεύθερες δοκιμές. Στην εσωτερική διαμάχη μεταξύ τους, ο Daniil Kvyat (8ος) θα εκκινήσει για πρώτη φορά εμπρός από τον Daniel Ricciardo (10ος).

Πίσω από τον Αυστραλό θα παραταχθούν οι Lotus. Ο Romain Grosjean εξακολουθεί να είναι αήττητος φέτος από τον team mate του τα Σάββατα, ωστόσο αυτή ήταν η πρώτη φορά που δεν κατάφερε να εισέλθει στο Q3. Οι δυο McLaren κατάφεραν να βρεθούν εμπρός από τις Sauber και τις Force India σε μάχη επί ίσοις όροις, γεγονός που δείχνει ότι η βρετανική ομάδα και ο κινητήρας της Honda, που έχει δεχθεί βελτιώσεις αυτό το σαββατοκύριακο, κάνουν μικρά βήματα προόδου. Ο Jenson Button όμως αντιμετώπισε προβλήματα με τα φρένα του που οδηγούσαν το μονοθέσιο προς τη μία πλευρά όταν ασκούσε πίεση στο αριστερό πεντάλ. Πάντως, αν ο Felipe Nasr (Sauber) είχε επαναλάβει το γύρο που έγραψε στο Q1, θα είχε εκκινήσει εμπρός από τις McLaren._Φ.Λ.

1 Rosberg Mercedes 1:24.681

2 Hamilton Mercedes 1:24.948

3 Vettel Ferrari 1:25.458

4 Bottas Williams 1:25.694

5 Sainz Toro Rosso 1:26.136

6 Verstappen Toro Rosso 1:26.249

7 Räikkönen Ferrari 1:26.414

8 Kvyat Red Bull 1:26.629

9 Massa Williams 1:26.757

10 Ricciardo Red Bull 1:26.770

11 Grosjean Lotus 1:27.375

12 Maldonado Lotus 1:27.450

13 Alonso McLaren 1:27.760

14 Button McLaren 1:27.854

15 Nasr Sauber 1:28.005

16 Ericsson Sauber 1:28.112

17 Hülkenberg Force India 1:28.365

18 Perez Force India 1:28.442

19 Stevens Manor Marussia 1:31.200

20 Merhi Manor Marussia 1:32.038

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ