Στους 4Τροχούς Ιανουαρίου, που κυκλοφορούν με την Καθημερινή της Κυριακής (εκτάκτως το Σάββατο 6 Ιανουαρίου) οδηγούμε το νέο Peugeot E-3008 και το Renault Scenic E–Tech Electric. Αμφότερα ξεκίνησαν στο παρελθόν ως πολυμορφικά μοντέλα, κατηγορία που σήμερα πρακτικά δεν υφίσταται, καθώς για τις οικογενειακές μετακινήσεις το κοινό έχει προκρίνει τα οχήματα SUV.
Στη νέα αυτή πραγματικότητα, η τρίτη γενιά του Peugeot 3008 λανσάρεται αρχικά ως ηλεκτρική (θα ακολουθήσει αργότερα και μία υβριδική έκδοση), ενώ η έκτη του Renault Scenic θα προσφέρεται αποκλειστικά με ηλεκτρικά κινητήρια σύνολα.
Η Renault εντάσσει το Scenic στο πλάνο της για ουδετερότητα ως προς τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στην Ευρώπη έως το 2040, και παγκοσμίως έως το 2050.
Πρόκειται για το πρώτο πιο βιώσιμα σχεδιασμένο, αμιγώς ηλεκτρικό οικογενειακό αυτοκίνητο, στο οποίο μέχρι και το 24% των υλικών του ανακυκλώνεται, ενώ το 90% της μάζας του -συμπεριλαμβανομένης της μπαταρίας- είναι ανακυκλώσιμο. Όσο για το «3008», διαθέτει ριζικά διαφοροποιημένη εμφάνιση εντός και εκτός, νέα προσέγγιση στην οδική συμπεριφορά, με το συνολικό αποτέλεσμα να εντυπωσιάζει.
Στο ίδιο τεύχος συγκρίνουμε δύο κορυφαίες προτάσεις από την Κίνα, που διασταυρώνουν τα ξίφη τους διεκδικώντας μερίδιο σε μια ιδιαίτερα απαιτητική κατηγορία, αυτή των μεσαίων ηλεκτρικών υψηλών επιδόσεων. Εν προκειμένω έχουμε να κάνουμε με ηλεκτρικά μοντέλα της Nio και της BYD, τα ET5 Touring και Seal, που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε πριν από λίγο καιρό στην προκριματική διαδικασία για το Αυτοκίνητο της Χρονιάς, στο Τάνις της Δανίας. Η συγκεκριμένη δοκιμή αποκτά ιδιαίτερη αξία, με δεδομένο το γεγονός ότι το BYD Seal κατάφερε να μπει στους 7 φιναλίστ του COTY, κάτι που για πρώτη φορά συμβαίνει για αυτοκίνητο προερχόμενο από την Κίνα.
Με ισχύ 530 ίππους από δύο ηλεκτρικά μοτέρ για το BYD Seal και 490 PS για το επίσης τετρακίνητο Nio ET5, η στόχευση είναι προφανής, καθώς αμφότερα απευθύνονται στο κοινό του Tesla Model 3 Performance (534 PS η ανεπίσημη τιμή της ισχύος του) αλλά και του BMW i4 M50 των 544 ίππων.
Το τεύχος Ιανουαρίου συμπληρώνουν δοκιμές με πιο γήινα μοντέλα για τον υποψήφιο αγοραστή, όπως επίσης ένα ενδιαφέρον οδοιπορικό στην Έδεσσα με το MG ZS, ενώ οι petrolheads δε θα μείνουν παραπονεμένοι, καθώς θα απολαύσουν τη συναρπαστική εμπειρία μας στην Αρκαδία, πίσω από το τιμόνι της Mercedes–AMG A35 MATIC.
ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ: LEXUS LBX // GWM WEY 03
4Τ ELECTRIC: PEUGEOT E-3008 // RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC // BYD SEAL AWD vs NIO ET5 TOURING 100 kWh // TESLA MODEL Y – VW ID.5 GTX
ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ: ΜΕ MERCEDES-AMG Α35 4ΜATIC ΣΤΗΝ ΑΡΚΑΔΙΑ
ΔΟΚΙΜΕΣ: HYUNDAI i20 1.0T 100 PS – OPEL CORSA 1.2T 100 PS // FORD FOCUS 1.0T 125 PS MHEV
ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ: ΣΤΗΝ ΕΔΕΣΣΑ ΜΕ MG ZS 1.0 T-GDI AUTO
CLASSIC: PEUGEOT 205 GTi 1.9 – RENAULT CLIO 1.8 16V
Δες το τεύχος!