Οι ανοδικές τάσεις διατηρήθηκαν για δέκατο συνεχόμενο μήνα στην ελληνική αγορά νέων επιβατικών αυτοκινήτων, ενώ ο Νοέμβριος έκλεισε με μια ακόμη μεγάλη άνοδο στις ταξινομήσεις, έναντι του αντίστοιχου μήνα της προηγούμενης χρονιάς.
Στο χρονικό διάστημα από τις 1 ως τις 30 Noεμβρίου του 2023 ταξινομήθηκαν σε όλη την ελληνική επικράτεια 10.454 νέα επιβατικά αυτοκίνητα, αντί των 8.070 του αντίστοιχου μήνα του 2022. Αυτό μεταφράζεται σε άνοδο, της τάξης του 29,5%. Με βάση τα πρώτα στατιστικά στοιχεία, το ενδεκάμηνο της τρέχουσας χρονιάς παρουσιάζεται αυξημένο κατά 27,8% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του παρελθόντος έτους (Ιανουάριος- Νοέμβριος 2023: 126.246 μονάδες, Ιανουάριος-Νοέμβριος 2022: 98.797 μονάδες).
Μεγάλος κερδισμένος της περιόδου Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2023 είναι η κατηγορία των supermini μοντέλων, εδώ και πολλά χρόνια η πιο εμπορική στην Ελλάδα και όχι μόνο, αφού διεύρυνε το μερίδιό της επί του συνόλου της αγοράς (που είναι 52,1%) κατά 2,7%. Οι μεγαλύτερες απώλειες εντοπίζονται στη μικρομεσαία κατηγορία αυτοκινήτων, της οποίας το συνολικό μερίδιο μειώθηκε κατά 3,5%.
Από πλευράς επιλογής καυσίμου η βενζίνη είναι η πρώτη επιλογή στην αγορά, τα ήπια υβριδικά συστήματα σε συνδυασμό με βενζινοκινητήρα αυξάνονται, ενώ τα επαναφορτιζόμενα μοντέλα ανεβαίνουν σταθερά. Από το σύνολο των ταξινομήσεων της χρονιάς ως τα τέλη του Νοεμβρίου, το 42,3% χρησιμοποιούν ως καύσιμο τη βενζίνη. Στη δεύτερη θέση τοποθετούνται τα υβριδικά μοντέλα με ήπιο υβριδικό σύστημα και αυτά που συνδυάζουν βενζινοκινητήρα με ηλεκτροκινητήρα, με ποσοστό 30,5%.
Την πρώτη τριάδα κλείνουν τα μοντέλα με κινητήρα diesel και ποσοστό 13,5% (που ήταν 17,7% τον Αύγουστο του 2021, με τις διαθέσιμες στην αγορά εκδόσεις τους να μειώνονται σε σταθερή βάση). Στην τέταρτη θέση από πλευράς αγοραστικών επιλογών κατατάσσονται τα επαναφορτιζόμενα μοντέλα (BEV-PHEV) με μερίδιο 11,1% (διευρυμένο κατά 0,3% σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2023).