Ο τομέας των εταιρειών Leasing, βασικός παράγοντας της αυτοκινητοβιομηχανίας, θα μπορούσε να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στη μεταμόρφωση της αγοράς των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων.
Η έκθεση της Transport & Environment αποκαλύπτει ότι αν οι εταιρείες leasing επιταχύνουν τον εξηλεκτρισμό των στόλων τους, έως και 18 εκατομμύρια επιπλέον νοικοκυριά στην Ευρωπαϊκή Ένωση θα αποκτήσουν πρόσβαση σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μέχρι το 2035 προβλέπεται ότι 33 εκατομμύρια νοικοκυριά στην ΕΕ θα έχουν πρόσβαση σε μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ωστόσο, εάν ο τομέας της χρηματοδοτικής μίσθωσης επιταχύνει τον εξηλεκτρισμό, ο αριθμός αυτός θα μπορούσε να αυξηθεί σχεδόν κατά 55%, φτάνοντας το εντυπωσιακό ποσό των 51 εκατομμυρίων νοικοκυριών
Μία από τις σημαντικότερες επιπτώσεις της ηλεκτροκίνησης των στόλων χρηματοδοτικής μίσθωσης είναι η μείωση του κόστους αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων. Η έκθεση προβλέπει ότι έως και 10 εκατομμύρια από αυτά τα οχήματα θα είναι διαθέσιμα σε τιμή κάτω των 10.000 ευρώ (περίπου 45.000 λίρες). Πρόκειται για ένα μεγάλο βήμα προς την κατεύθυνση της μεγαλύτερης προσβασιμότητας της ηλεκτροκίνησης σε κάθε καταναλωτή. Ωστόσο, η έρευνα δείχνει ότι, παρά τα δυνητικά οφέλη, οι εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης δεν επιταχύνουν την ηλεκτροκίνησή τους με ικανοποιητικό τρόπο. Η έλλειψη συγκεκριμένων μέτρων, όπως ο καθορισμός ημερομηνιών σταδιακής κατάργησης των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης για τους στόλους των εταιρειών χρηματοδοτικής μίσθωσης, εμποδίζει την αξιοποίηση του πλήρους δυναμικού της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων.
Στις ημέρες μας, σχεδόν οκτώ στους δέκα πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης επιλέγουν να αγοράσουν μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, ενώ η αγορά μεταχειρισμένων οχημάτων είναι ιδιαίτερα σημαντική για τα νοικοκυριά με χαμηλό και μεσαίο εισόδημα, όπου οι οικονομικές εκτιμήσεις παίζουν βασικό ρόλο κατά την αγορά αυτοκινήτου. Περίπου το 90% των χαμηλότερων και μεσαίων εισοδηματικών ομάδων αγοράζουν τα αυτοκίνητά τους μεταχειρισμένα. Ακόμη και μεταξύ των ομάδων υψηλότερου εισοδήματος, το ποσοστό εξακολουθεί να είναι υψηλό (62%).
Μια μελέτη της ομάδας καταναλωτών BEUC διαπίστωσε ότι ένα μεταχειρισμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μπαταρία έχει σημαντικά χαμηλότερο κόστος ιδιοκτησίας από ένα μεταχειρισμένο βενζινοκίνητο αυτοκίνητο. Τα νοικοκυριά μπορούν να εξοικονομήσουν σχεδόν 6.000 ευρώ σε διάστημα επτά ετών επιλέγοντας ένα ηλεκτρικό όχημα έναντι ενός βενζινοκίνητου. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η σταθερή εισροή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά μεταχειρισμένων είναι τόσο σημαντική για τις ευρωπαϊκές οικογένειες που επιδιώκουν να εξοικονομήσουν δαπάνες.