Γεννημένος στις 17 Νοεμβρίου 1906, γιος ενός σιδερά και μιας υφάντρας, ο Soichiro Ηοnda θεωρείται σήμερα μια από τις μεγαλύτερες προσωπικότητες στα χρονικά της Αυτοκίνησης.
Από πολύ νεαρός, ο Soichiro Honda γοητεύτηκε από τις μηχανές και τον τρόπο λειτουργίας τους. Μια από τις πρώτες του αναμνήσεις ήταν ότι είχε ενθουσιαστεί από το πρώτο αυτοκίνητο που είχε δει ποτέ. Αργότερα είπε: «Καθώς το αυτοκίνητο περνούσε μέσα από το μικρό μας χωριό, γύρισα και το κυνήγησα με όση δύναμη είχα. Δεν μπορούσα να καταλάβω πώς μπορούσε να κινηθεί με τη δική του δύναμη. Και όταν με προσπέρασε, χωρίς καν να σκεφτώ γιατί, βρέθηκα να το κυνηγάω στο δρόμο όσο πιο δυνατά μπορούσα να τρέξω». Ο νεαρός Soichiro μπορεί να μην κατάφερε να πιάσει το αυτοκίνητο, αλλά αυτό σηματοδότησε το κυνήγι του ονείρου του: να κατασκευάσει τα δικά του αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες και να κερδίσει με αυτά παγκόσμια πρωταθλήματα.
Μέχρι την ηλικία των 15 ετών ο Soichiro δεν είχε καμία επίσημη εκπαίδευση, αλλά είχε δίψα για γνώση και πάθος για τη μηχανική. Αφού βοήθησε για μερικά χρόνια τον πατέρα του στην επιχείρηση επισκευής ποδηλάτων, ο Soichiro ξεκίνησε ως μαθητευόμενος σε ένα συνεργείο αυτοκινήτων, όπου εργάστηκε ως μηχανικός προτού ξεκινήσει τη δική του επιχείρηση επισκευής αυτοκινήτων το 1928. Οι αγώνες ήταν ένα πρώιμο πάθος του. Ο Soichiro κατασκεύασε το πρώτο του αγωνιστικό αυτοκίνητο με εξαρτήματα που περιλάμβαναν έναν οκτακύλινδρο κινητήρα αεροσκάφους, αλλά εγκατέλειψε τους αγώνες το 1936 μετά από ένα σοβαρό ατύχημα.
Αφού πούλησε την πρώτη του εταιρεία, το 1948 ιδρύθηκε η Honda Motor Co. Η πρώτη μοτοσικλέτα Honda (η A Type) ήταν μια πρώτη επιτυχία, αποδεικνύοντας στον Soichiro ότι οι μοτοσικλέτες θα μπορούσαν να αποτελέσουν την απάντηση στη φθηνή μεταφορά. Οι πρώτες μηχανές τελειοποιήθηκαν μέχρι την ανάπτυξη του θρυλικού Super Cub του 1958. Το πάθος για τους αγώνες ήταν ακόμα στο αίμα του ιδρυτή μας και σύντομα οι αγώνες Isle of Man TT θα αποτελούσαν το βάθρο για τη διαφήμιση της ποιότητας των μοτοσικλετών της Honda.
Τα όνειρα του Soichiro Honda σύντομα έλαβαν σάρκα και οστά όταν το 1961, δύο χρόνια μετά το ντεμπούτο της Honda στο Νησί, ο Mike Hailwood κέρδισε τους αγώνες Ultra-Lightweight και Lightweight TT. Άλλο ένα όνειρο επιτεύχθηκε. Από τότε κυνηγήθηκαν και πραγματοποιήθηκαν και άλλα: Νίκες στη Formula 1, ένα πρωτάθλημα Formula 2 και αμέτρητοι τίτλοι μοτοσικλετών. Έκτοτε, η Honda έχει δραστηριοποιηθεί σε αυτοκίνητα δρόμου, οχήματα παντός εδάφους, κινητήρες, γεννήτριες, εξωλέμβιες μηχανές, αντλίες νερού, σκούτερ, εκχιονιστικά μηχανήματα, ρομπότ και πλέον σε αεριωθούμενα αεροσκάφη.
Ο Soichiro Honda παρέμεινε πρόεδρος μέχρι τη συνταξιοδότησή του το 1973, αλλά συνέχισε ως διευθυντής και διορίστηκε ανώτατος σύμβουλος το 1983. Κατά τη διάρκεια της συνταξιοδότησής του, ο Soichiro θυμήθηκε τις ταπεινές του ρίζες και αφιέρωσε μεγάλο μέρος του χρόνου του στο Ίδρυμα Honda, το οποίο δημιουργήθηκε για να βοηθήσει μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς που βοηθούν νέους σε μειονότητες ή φτωχές κοινότητες. Η συνταξιοδότησή του δεν τον έστειλε στον κήπο να φυτεύει μαρούλια, καθώς τόσο ο Soichiro όσο και η σύζυγός του Sachi κατείχαν άδειες πιλότου και απολάμβαναν επίσης διάφορα αθλήματα, όπως το αιωροπτερισμό, το σκι και το αερόστατο.
Πολύ καιρό μετά τη συνταξιοδότησή του εξακολουθούσε να βρίσκεται συχνά στο χώρο του εργοστασίου, συζητώντας προβλήματα με τους μηχανικούς και τους διευθυντές του. Ο Soichiro Honda πέθανε στις 5 Αυγούστου 1991, αλλά τα όνειρα δεν πεθαίνουν ποτέ. Από το HondaJet μέχρι την πιο ταπεινή χλοοκοπτική μηχανή, όλα τα προϊόντα της εταιρείας έχουν διαποτιστεί από το DNA των ονείρων του ιδρυτή της.