top icon
Αγώνες

Εντάσεις στη McLaren-Honda

Tο GP Καναδά αποτέλεσε εξαιρετικά χαμηλό σημείο για τη σεζόν της McLaren-Honda. Είδαμε τα πρώτα στοιχεία εκνευρισμού από τους οδηγούς, ενώ η McLaren απέτεινε έκκληση προς την Honda για επιτάχυνση της προόδου.

Παρά το γεγονός ότι η Honda χρησιμοποίησε 2 tokens εξέλιξης του κινητήρα (από τα 9 που διαθέτει συνολικά για το υπόλοιπο της σεζόν) στον Καναδά, αμφότερα τα μονοθέσια της McLaren εγκατέλειψαν στον αγώνα. Οι αναβαθμίσεις αφορούσαν το τούρμπο του ιαπωνικού κινητήρα. Παρ' ότι τα αίτια εγκατάλειψης των δυο μονοθεσίων είχαν διαφορετική ρίζα σύμφωνα με την ομάδα, αμφότερα είχαν να κάνουν με την εξάτμιση, το εξάρτημα δηλαδή που επηρεάζεται περισσότερο από επεμβάσεις στο τούρμπο…

Η ομάδα αναγκάστηκε να αντικαταστήσει τον κινητήρα του Fernando Alonso το Σάββατο, ενώ ο Jenson Button δε συμμετείχε στις κατατακτήριες δοκιμές λόγω προβλημάτων με το ERS. Στον αγώνα, ο Βρετανός χρησιμοποίησε την 5ο τούρμπο και MGU-H (σε 7 αγώνες) για φέτος, ξεπερνώντας το όριο των 4 εξαρτημάτων μονάδας ισχύος που επιτρέπεται να χρησιμοποιήσει ένας οδηγός εντός της σεζόν, χωρίς να λάβει ποινή.

Η McLaren ήταν 20 χ.α.ώ. πιο αργή από τα μονοθέσια με κινητήρες Mercedes στις ευθείες του Μόντρεαλ, με υπερβολική κατανάλωση καυσίμου και χωρίς αξιοπιστία… Το BBC ισχυρίζεται ότι ο V6 της Honda υστερεί 75 ίππους σε σύγκριση με τη μονάδα της Mercedes. Όταν ο Alonso κλήθηκε να εξοικονομήσει καύσιμα στον αγώνα αρνήθηκε, λέγοντας στον ασύρματο ότι οι προσπάθειές του μοιάζουν ερασιτεχνικές στην πίστα. Ήταν η πρώτη ένδειξη εκνευρισμού που έχουμε δει από τους οδηγούς της ομάδας φέτος, που μέχρι στιγμής, στις επίσημες δηλώσεις τους δεν έχουν ασκήσει κριτική.

Παράλληλα, ο αγωνιστικός διευθυντής της McLaren, Eric Boullier, παρότρυνε την Honda να αξιοποιήσει καλύτερα τις δυνατότητες, την εμπειρία και τους πόρους της βρετανικής ομάδας για να βελτιωθεί ταχύτερα. «Εμείς (η McLaren) αναφέρουμε συνεχώς ζητήματα, αλλά προφανώς, ελπίζουμε να εισακουστούμε περισσότερο» (από την Honda) δήλωσε ο Γάλλος. «Μας ακούνε. Έχουμε συζητήσεις κάθε μέρα. Δε θέλω να εμβαθύνω δημοσίως. Υπάρχει τρόπος ταχύτερης βελτίωσης και θα πρέπει να ακολουθήσουμε αυτή την οδό. Φυσικά, είναι εύκολο να κατηγορείς το συνεργάτη σου, αλλά σα συνεργάτες, θα πρέπει επίσης να είμαστε υποστηρικτικοί. Πρέπει να τους βοηθήσουμε να μειώσουν το χρόνο ανάκαμψης. Για να είμαστε δίκαιοι, αποφάσισαν να εισέλθουν στην F1 πριν από δύο χρόνια και δεν είναι εύκολο να βρεθείς εδώ και να νικήσεις. Απλά πρέπει να διασφαλίσουμε ότι είμαστε κατάλληλα εξοπλισμένοι για να τα καταφέρουμε. Όταν θέλεις να φτάσεις τους άλλους, βασικά πρέπει να αφιερώσεις περισσότερους  πόρους στο πρόγραμμα. Εάν θέλεις να το κάνεις σε μικρότερο χρονικό διάστημα, πρέπει να απευθυνθείς σε ανθρώπους με περισσότερη εμπειρία. Στη βάση μας, έχουμε κάποια εμπειρία όσον αφορά το λογισμικό και τον πληροφοριακό τομέα. Οπότε, η McLaren μπορεί να προσφέρει στη Honda υποστήριξη σε αυτό τον τομέα για να τη βοηθήσει να επικεντρωθεί σε άλλους. Είναι δύσκολο να μην κατηγορείς κάποιον. Είναι άσκηση μάνατζμεντ και δε θέλουμε να είμαστε σαν τη Renault με τη Red Bull, να τσακωνόμαστε στον Τύπο. Δεν έχει νόημα. Υπάρχουν σαφείς λόγοι για τους οποίους συνεργαζόμαστε με την Honda. Ναι, είναι επίπονη διαδικασία και ίσως ντροπιαστική, αλλά βρισκόμαστε στην F1, όπου η τεχνολογία είναι εξαιρετικά πολύπλοκη»._Φ.Λ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ