Επιστροφή στη δράση για το WRC με τους πρωταγωνιστές του θεσμού να αγωνίζονται στις χωμάτινες ε.δ. της Σαρδηνίας.
Με τα Ακρόπολις και Κύπρου εκτός προγράμματος, το Ράλλυ Σαρδηνίας είναι ο πιο σκληρός αγώνας και με τις υψηλότερες θερμοκρασίες στο καλαντάρι του WRC. Η ιστορία του Ράλλυ Σαρδηνίας είναι αρκετά σύντομη, αφού αποτελεί μέρος του WRC μόλις από το 2004 μέχρι και σήμερα. Ο αγώνας του ιταλικού νησιού, κλήθηκε εκείνη την χρονιά να αντικαταστήσει το ασφάλτινο Ράλλυ Σαν Ρέμο. Ο χωμάτινος πλέον γύρος που παρουσίασαν οι Ιταλοί, αποτελούσε μία μίξη από αγώνες που πραγματοποιούνται στο νησί, με κύριο επίκεντρο τις ειδικές του Κόστα Σμεράλντα. Σήμερα και με τα Ακρόπολις, αλλά και Κύπρου εκτός Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, το Ράλλυ Σαρδηνίας είναι ένας από τους πλέον σκληρούς αγώνες του θεσμού και αναμφίβολα αυτός με τις υψηλότερες θερμοκρασίες. Η φετινή του εκδοχή είναι κατά 2/3 διαφορετική σε σχέση με το 2014, γεγονός που καθιστά ιδιαίτερα σημαντικές τις αναγνωρίσεις πριν τον αγώνα. Την ίδια ώρα, τα 394 αγωνιστικά χιλιόμετρα είναι τα περισσότερα που συναντάμε φέτος στο WRC.
Η πόλη του Αλγκέρο θα αποτελέσει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά το επίκεντρο του αγώνα, ενώ φέτος για πρώτη φορά θα υπάρξει και διανυκτέρευση στο γνωστό μας Κάλιαρι, και συγκεκριμένα την Πέμπτη το βράδυ μετά την σούπερ ειδική. Το κύριο χαρακτηριστικό του αγώνα για το 2015 είναι ο μεγάλος αριθμός των ειδικών διαδρομών (24), αλλά και το γεγονός ότι το Σάββατο ο αγώνας περιλαμβάνει περισσότερα από 200 αγωνιστικά χιλιόμετρα, τα περισσότερα που έχουμε συναντήσει από το 2012 μέχρι σήμερα για ένα και μόνο σκέλος. Ένα από τα στοιχεία που κρίνουν το αποτέλεσμα στη Σαρδηνία είναι φυσικά η σειρά εκκίνησης, αλλά και η επιλογή των ελαστικών, όπως και στην Πορτογαλία τον προηγούμενο μήνα. Οι επιφάνειες είναι τέτοιες που προκαλούν μεγάλη φθορά στα ελαστικά, ενώ οι μεγάλες πέτρες που παραμονεύουν έχουν σαν αποτέλεσμα αρκετά κλαταρίσματα. Ας δούμε αναλυτικά τι μπορούμε να περιμένουμε από τις εργοστασιακές ομάδες του θεσμού._Π.Τ.
VW Motorsport
Όπως και στην Πορτογαλία, έτσι και στη Σαρδηνία η VW θα έχει προετοιμάσει τρία Polo WRC προδιαγραφών 2015 για τους Ogier, Latvala και Mikkelsen. Οι δύο πρώτοι θα έχουν στη διάθεση τους τα αυτοκίνητα που οδήγησαν σε Αργεντινή και Πορτογαλία, ενώ τελείως καινούργιο θα είναι το Polo του Νορβηγού. Η ομάδα πραγματοποίησε νωρίτερα μία σειρά δοκιμών στη Σαρδηνία εν όψει του αγώνα και είναι πανέτοιμη να προσθέσει ακόμα μία νίκη στο ενεργητικό της. Φυσικά, ο Sebastien Ogier είναι ο βασικός διεκδικητής της νίκης. Ο Γάλλος δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής θα έχει και πάλι το μειονέκτημα της σειράς εκκίνησης για τις δύο πρώτες ημέρες του αγώνα, αλλά σε όλες τις χωμάτινες συναντήσεις μέχρι σήμερα έχει αποδείξει ότι μπορεί να διεκδικήσει τη νίκη. Το ίδιο πρόβλημα θα έχει και ο Andreas Mikkelsen, αλλά και αυτός από τη πλευρά του είναι δεδομένο ότι θα διεκδικησει μία θέση στο βάθρο. Ο Jari Matti Latvala από την πλευρά του, με σαφώς ανεβασμένη ψυχολογία μετά τη νίκη του στην Πορτογαλία, θα προσπαθήσει να εκμεταλλευθεί το γεγονός ότι είναι 5η διέλευση στις ειδικές και να σημειώσει ακόμα μία νίκη. Αν κινηθεί όπως και στην Πορτογαλία, συνδυάζοντας ταχύτητα και αξιοπιστία, είναι κατά τη γνώμη μας το μεγάλο φαβορί για τη νίκη.
Citroen Total Abu Dhabi WRT
Τρία τελευταίας γενιάς DS3 WRC έχει προετοιμάσει η Citroen Racing για τον ιταλικό αγώνα. Οι Kris Meeke, Mads Ostberg και Khalid Al Qassimi θα έχουν στη διάθεση τους τα ίδια αυτοκίνητα με τα οποία συμμετείχαν στην Πορτογαλία. Αξίζει να σημειώσουμε ότι η γαλλική ομάδα δεν πραγματοποίησε δοκιμές εξέλιξης πριν τον αγώνα και ουσιαστικά ταξιδεύει στη Σαρδηνία με τις ρυθμίσεις από τον πορτογαλικό αγώνα. Πάντως, όλοι είναι ιδιαίτερα αισιόδοξοι από τις επιδόσεις του νέου αυτοκινήτου και περιμένουν ότι στον συγκεκριμένο αγώνα θα είναι ακόμα πιο ανταγωνιστικοί. Ο Kris Meeke έχει αποδείξει ότι είναι ο μοναδικός που μπορεί να μπει ανάμεσα στα VW Polo, αν και του λείπει ένα μέρος ταχύτητας για να διεκδικήσει το κάτι παραπάνω. Ο Mads Ostberg από την πλευρά του, θέλει να βρεθεί στο βάθρο, αρκεί βέβαια να μην έχει τις ατυχίες με τα μηχανικά προβλήματα που τον έχουν ταλαιπωρήσει στους τελευταίους αγώνες. Όσον αφορά τον Al Qassimi, στόχος είναι ξεκάθαρα ένας τερματισμός στη δεκάδα. Που αν έρθει θα αποτελεί επιτυχία.
M-Sport WRT
Δύο Ford Fiesta WRC προδιαγραφών 2015 έχει προετοιμάσει ο Malcolm Wilson για τους οδηγούς της ομάδας του. Οι άνθρωποι της ομάδας είναι ενθουσιασμένοι με τις επιδόσεις του νέου αυτοκινήτου και είναι αισιόδοξοι για τον έκτο γύρο του θεσμού. Μάλιστα, πριν τον αγώνα έχουν πραγματοποιήσει τέσσερις ημέρες δοκιμών, από τις οποίες μάλιστα αποκόμισαν ιδιαίτερα ενθαρρυντικά μηνύματα! Αξίζει να σημειώσουμε ότι το πρόβλημα που προκάλεσε την εγκατάλειψη του Evans στην Πορτογαλία προκλήθηκε από ένα εξάρτημα το οποίο άνηκε στην προηγούμενη γενια του αυτοκινήτου και πλέον έχει αντικατασταθεί. Στις δοκιμές στη Σαρδηνία και οι δύο οδηγοί έμειναν ενθουσιασμένοι με το αυτοκίνητο και θεωρούν ότι στον αγώνα θα μπορούν να διεκδικήσουν το κάτι παραπάνω. Ο Ott Tanak έχει καλή παράδοση στον συγκεκριμένο αγώνα, αφού εκεί έχει σημειώσει το καλύτερο του αποτέλεσμα στο WRC τερματίζοντας 3ος το 2012. Ο Εσθονός έχει αποδείξει ότι διαθέτει ταχύτητα, ειδικά στο χώμα, αλλά θα πρέπει να αποφύγει τα οδηγικά λάθη που κοστίζουν χρόνο. Αντίθετα, ο Elfyn Evans επιδεικνύει μεγαλύτερη σταθερότητα στις επιδόσεις του και λογικά θα διεκδικήσει μία θέση στην πρώτη πεντάδα. Επίσης η M-Sport έχει προετοιμάσει και παρέχει ακόμα ένα Fiesta WRC τελευταίας γενιάς στον Robert Kubica, του οποίου την φροντίδα θα έχει η ομάδα του Πολωνού. Ο πρώην πιλότος της Formula 1, έχει ξεκάθαρο στόχο τον τερματισμό και την αποκόμιση εμπειριών από τον αγώνα. Μπορεί να έχει πλεονέκτημα με τη σειρά εκκίνησης, αλλά τα ελαστικά της Pirelli δεν είναι το ίδιο ανταγωνιστικά με αυτά της Michelin.
Hyundai Shell WRT
Η κορεάτικη ομάδα έχει προετοιμάσεις τρία i20 WRC προδιαγραφών 2015 για τους Thierry Neuville, Dani Sordo και Hayden Paddon. Αυτός ο αγώνας θα είναι ο πρώτος που ο νεαρός Νεοζηλανδός οδηγός της Hyundai θα χρησιμοποιήσει το i20 με τον επιλογέα του σειριακού κιβωτίου τοποθετημένο στην κολώνα του τιμονιού. Πριν τον αγώνα δεν πραγματοποίησαν κάποια σειρά δοκιμών, αν και πριν την Πορτογαλία είχαν κάνει αρκετά χιλιόμετρα στο νησί της Σαρδηνίας εν όψει και των δύο αγώνων. Ο επικεφαλής της ομάδας, Michel Nandan, είναι αισιόδοξος, ενώ δεν έκρυψε ότι είναι καλά προετοιμασμένοι για τον συγκεκριμένο αγώνα. Ο Thierry Neuville μετά από τα δύο ανεπιτυχή αποτελέσματα σε Αργεντινή και Πορτογαλία, θέλει να επιστρέψει στο δρόμο των επιτυχιών. Ο Βέλγος οδηγός θα έχει ιδανική σειρά εκκίνησης και λογικά θα είναι ανάμεσα στους πρωταγωνιστές. Μάλιστα, δεν πρέπει να λησμονούμε ότι πέρσι ο Neuville βρέθηκε κάποια στιγμή επικεφαλής του αγώνα με το i20 WRC. Ο Sordo από την πλευρά του είναι σαφώς πιο σταθερός σε απόδοση, αλλά δύσκολα θα καταφέρει να διεκδικήσει μία θέση στο βάθρο. Στόχος του θα είναι η συγκομιδή βαθμών για την ομάδα της Hyundai στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Ο Paddon από την πλευρά του, θα προσπαθήσει για το κάτι παραπάνω, αφού πλέον έχει αρκετά χιλιόμετρα και εμπειρία στο τιμόνι του αυτοκινήτου, εκμεταλλευόμενος και αυτός την σειρά εκκίνησης.
Ράλλυ Σαρδηνίας
Ημερομηνίες διεξαγωγής: 11- 14 Ιουνίου
Επιφάνεια: Χώμα
Πρώτος αγώνας στο WRC: 2004
Αγώνες που έχουν προσμετρήσει στο WRC: 10
Συν. Μήκος: 1.565,70 χλμ.
Ειδικές Διαδρομές: 24
Συν. Χλμ. Ειδικών: 402,88 χλμ.
Μεγαλύτερη Ε.Δ.: 11η – 16η Ittiri Arena 1&2 (42,40χλμ.)
Μικρότερη Ε.Δ.: 1η Lousada (1,44 χλμ.)
Μέση Ωριαία Ταχύτητα 2014: 90,24 χλμ./ώρα Οζιέ-Ινγκρασία (VW Polo WRC)
Mεγαλύτερη Μέση Ωραία Ταχύτητα: 2014 – 90,24 χλμ./ώρα Οζιέ-Ινγκρασία (VW Polo WRC)
Νίκες Οδηγών: Λεμπ 4, Οζιέ 2, Γκρένχολμ 1, Χίρβονεν 1, Σόλμπεργκ 1, Λάτβαλα 1
Νίκες Κατασκευαστών: Citroen 5, Volkswagen 2, Ford 2, Subaru 1
Βάθρο 2014
1 Οζιέ – Ινγκρασία (VW Polo WRC)
2 Όστμπεργκ-Άντερσον (Citroen DS3 WRC)
3 Λάτβαλα – Αντίλα (VW Polo WRC)
Συμμετοχές
Συνολικά: 71
Εργοστασιακές: 12
WRC2: 27
WRC3: 4
Ωράριο Αγώνα
Πέμπτη
Σέικνταουν: 08:00 πμ – 11:30 μμ
Εκκίνηση: Kάλιαρι
SSS Cita d' Cagliari: 19:30 (2,50 χλμ.)
Παρασκευή
Ωράριο σκέλους: 06:30 πμ – 21:25 μμ
Ε.Δ. + χλμ.: 9 + 142,40
Σάββατο
Ωράριο σκέλους: 18:00 πμ – 21:40 μμ
Ε.Δ. + χλμ.: 10 + 212,58
Κυριακή
Ωράριο σκέλους: 07:30 πμ – 13:45 μμ
Ε.Δ. + χλμ.: 4 + 45,40
Ενημέρωση
Επίσημο site αγώνα: www.rallyitaliasardegna.com
Επίσημο site WRC: www.wrc.com
Ραδιόφωνο: http://www.wrc.com/fanzone/world-rally-radio/