top icon
Επικαιρότητα

Πετρελαιοκίνηση: σκέψεις για άρση

«Θα επανεξετάσουμε την απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη» δήλωσε στη Βουλή των Ελλήνων ο νέος υπουργός Περιβάλλοντος Γιώργος Παπακωνσταντίνου.

«Θα επανεξετάσουµε την απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη» δήλωσε στη Βουλή των Ελλήνων ο νέος υπουργός Περιβάλλοντος Γιώργος Παπακωνσταντίνου.

Προσέθεσε δε ότι το θέμα αυτό πρέπει να εξεταστεί «για την εξυπηρέτηση των πολιτών και τη µείωση του µεταφορικού κόστους επιχειρήσεων και καταναλωτών. Οι σύγχρονες τεχνολογίες πετρελαιοκίνησης έχουν οδηγήσει όλες τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες σε αυτήν την κατεύθυνση».

Πετρελαιοκίνηση: τι ισχύει μέχρι σήμερα
Στις περιφέρειες Αθηνών-Θεσσαλονίκης απαγορεύεται η κυκλοφορία των πετρελαιοκίνητων, ιδιωτικών, επιβατικών αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών ως 3,5 τόνους. Οι ισχύουσες σημερινές διατάξεις έχουν καθοριστεί με την υπουργική απόφαση Β–27660 /712 (ΦΕΚ 519 Β, 12-08-1992). Σε αυτές αναφέρονται τα όρια εντός των οποίων ισχύει η απαγόρευση και τα οποία, στην Αθήνα, είναι τα εξής: Ελευσίνα–Μαγούλα–Φυλή–Αχαρνές–Θρακομακεδόνες–Βαρυμπόμπη–Κρυονέρι-Άγιος Στέφανος –Άνοιξη–Σταμάτα–Ροδόπολη–Διόνυσος–Πικέρμι–Σπάτα–Κορωπί–Βάρη–Βάρκιζα. Oι επιπτώσεις για όποιον εντοπιστεί να κινείται με πετρελαιοκίνητο μέσα στην απαγορευμένη ζώνη είναι η αφαίρεση της άδειας οδήγησης και της άδειας κυκλοφορίας του αυτοκινήτου για ένα μήνα, καθώς και διοικητικό πρόστιμο 150 περίπου ευρώ. O διωγμός των πετρελαιοκίνητων συμπληρώνεται από τα εξής οξύμωρα σχήματα: η παράβαση αυτή δε συμπεριλαμβάνεται στον Κ.Ο.Κ., ενώ δεδομένου ότι η διέλευση των αυτοκινήτων με πετρελαιοκινητήρα επιτρέπεται στην Αττική οδό, μπορεί κάποιος να πάει στο αεροδρόμιο με ένα τέτοιο όχημα, αλλά δεν μπορεί, για παράδειγμα, να το οδηγήσει ως το λιμάνι του Πειραιά για να το βάλει σε καράβι για τις Κυκλάδες ή τα Δωδεκάνησα.
 
Εξαιρέσεις: επιτρέπεται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη η κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων ταξί, λεωφορείων, βαρέων φορτηγών και στρατιωτικών οχημάτων, καθώς και ιδιωτικών φορτηγών κάτω των 4 τόνων, των οποίων οι ιδιοκτήτες έχουν άδεια παραγωγού ή πωλητή σε λαϊκές αγορές και μεταφέρουν προϊόντα. Και γι’ αυτά όμως τα αυτοκίνητα υπάρχουν προϋποθέσεις ηλικίας και τεχνολογίας, που καθορίστηκαν από την απόφαση 25543/1207 (ΦΕΚ 577 Β, 18-05-2001).
 

Ποιος θεωρείτε ότι θα είναι ο νικητής του φετινού EKO Ράλλυ Ακρόπολις;

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ