top icon
Αγώνες

Πρόταση της Michelin για το 2017

Εντέλει, η Michelin κατέθεσε προσφορά στο διαγωνισμό της FIA όσον αφορά τον προμηθευτή ελαστικών της F1 για την τριετία 2017-2019.

Οι αντιθέσεις της Michelin όσον αφορά τις ιδιότητες των σύγχρονων ελαστικών της F1 είναι ήδη γνωστές. Συνεπώς, η πρόταση της γαλλικής εταιρείας προς τη FIA προβλέπει ελαστικά χαμηλού προφίλ, με ζάντες 18 ιντσών, τα οποία θα επιτρέπουν στους οδηγούς να πιέζουν στο όριο. Ο αγωνιστικός διευθυντής της Michelin, Pascal Couasnon, ο οποίος, επιβεβαιώνοντας την πρόταση της γαλλικής εταιρείας δήλωσε: «Η λογική είναι ότι προτείνουμε ιδέες σχετικά με την F1, διότι είμαστε απογοητευμένοι σχετικά με το πού βρίσκεται σήμερα το σπορ όσον αφορά τα ελαστικά. Όταν τα ελαστικά χρησιμοποιούνται ως αντικείμενο το οποίο πετάς έπειτα από μερικούς γύρους, δεν είναι καλό για τη βιομηχανία των ελαστικών. Αν θέλουμε να είμαστε αξιόπιστοι και με συνοχή, τότε δε μπορούμε να παραπονούμαστε ή να σχολιάζουμε χωρίς να φέρνουμε λύσεις. Οπότε, μου φάνηκε λογικό να πω ότι αν έχουμε ιδέες, τότε ας πάμε να τις προτείνουμε και να δούμε αν υπάρχει ενδιαφέρον ή όχι. Τουλάχιστον τότε, κανείς δε θα μπορεί να μας πει ότι μιλάμε χωρίς να δρούμε».

Σύμφωνα με τον Couasnon, ελαστικά που επιτρέπουν στους οδηγούς να πιέζουν στο όριο, «θα φέρουν την ευχαρίστηση πίσω στους αγώνες. Αυτό, ευελπιστούμε ότι θα βελτιώσει το θέαμα. Είδαμε αυτό το σαββατοκύριακο στο Mans ότι μπορούμε να έχουμε πολύ καλό θέαμα και επιδόσεις. Θα ήταν πιο σοφό να μιλάμε για την F1 με όρους τεχνικής πρόκλησης, αντί να ακούμε οδηγούς να λένε ότι δε μπορούν να επιτεθούν ή να κινηθούν ταχύτερα λόγω των ελαστικών. Οπότε, όλοι μπορούν να ικανοποιηθούν βλέποντας έναν υποψήφιο προμηθευτή που θέλει να μιλάνε για το σπορ με θετικό τρόπο και όχι αρνητικό. Καταλαβαίνω τον κόσμο που λέει ότι η Pirelli έχει κάνει καλή δουλειά, αλλά αν ακούσουμε τις ομάδες και τους οδηγούς, δε συμφωνούν όλοι με αυτό. Εάν η απαίτηση είναι να πραγματοποιούνται περισσότερα pit stop, τότε υπάρχει τρόπος να το προκαλέσουμε αυτό, με ελαστικά που δεν καταπονούνται τόσο πολύ. Ίσως πρέπει να βρούμε μια λύση που σέβεται μερικές κατευθυντήριες γραμμές. Δε λέμε ότι έχουμε δίκιο, αλλά τουλάχιστον θα θέλαμε να συμβάλλουμε στο σπορ και να φέρουμε μερικές καινοτομίες».

Η Michelin συμμετείχε στην F1 σε δύο διαφορετικές περιόδους: μεταξύ 1977 και 1984 και από το 2001 μέχρι το 2006. Τη δεύτερη φορά, αποχώρησε από το σπορ έπειτα από έντονη αντιπαράθεση με τον τότε πρόεδρο της FIA, Max Mosley, που την είχε επικρίνει δημοσίως, ιδίως μετά το φιάσκο του GP ΗΠΑ του 2005, όπου οι ομάδες με ελαστικά Michelin δεν εκκίνησαν τον αγώνα, αφήνοντας 6 μονοθέσια στην πίστα… Η Michelin δεν ήταν τότε διατεθειμένη να γίνει ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών της F1.

Πέραν των αντιθέσεων των ομάδων σε ελαστικά με ζάντες 18 ιντσών, που είναι βαρύτερες κατά 4,5 κιλά σε κάθε τροχό και θα απαιτήσουν ανασχεδιασμό των αναρτήσεων, των συστημάτων πέδησης καθώς και της αεροδυναμικής διαμόρφωσης των μονοθεσίων, το μεγαλύτερο ίσως εμπόδιο στις προσπάθειες τις Michelin να επιστρέψει στην F1, είναι πιθανότατα ο Bernie Ecclestone. Πρόσφατα, ο Βρετανός είχε δηλώσει για τη γαλλική εταιρεία: «θα φτιάξει ένα ελαστικό σκληρό σαν πέτρα, που θα μπορείς να το βάλεις τον Ιανουάριο και να το βγάλεις το Δεκέμβριο, διότι δε θέλει να βρεθεί σε θέση όπου θα δέχεται επικρίσεις». Η προτίμηση του Ecclestone προς την Pirelli όμως δεν εξαρτάται αποκλειστικά από τη φύση των ελαστικών… Η ιταλική εταιρεία επενδύει αδρά ποσά σε διαφήμιση στις πίστες όπου διεξάγονται GP και αυτά είναι χρήματα που ο Ecclestone δε θέλει να χάσει. Αν η Michelin θέλει να εισέλθει στην F1, θα πρέπει να κάνει ανάλογες συμφωνίες με τον Ecclestone._Φ.Λ.  

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ