top icon
Δοκιμές

Honda Jazz e:HEV: Δοκιμάζουμε την έκδοση Crosstar

Στους ελληνικούς δρόμους με το εξηλεκτρισμένο supermini της Honda, το οποίο έχει χωροταξικές δυνατότητες Β-MPV, ενώ στην έκδοση Crosstar απέχει 152 χλστ. από το έδαφος.

«Ψηλωμένο» το συγκεκριμένο της δοκιμής μας, αλλά υψηλός και ο πήχης που έθεσαν οι ιθύνοντες της ιαπωνικής εταιρείας για το 2030, να είναι δηλαδή ηλεκτρικά ή υβριδικά το 2/3 των αυτοκινήτων που θα παράγει η Honda τότε, ενώ αποφάσισαν μέχρι το 2022 να διαθέτει στη γηραιά ήπειρο μόνο τα εξηλεκτρισμένα μοντέλα της. Από τα έξι νέα που θα ακολουθήσουν στα επόμενα δύο χρόνια, τα πρώτα δύο είναι πλέον διαθέσιμα: το ηλεκτρικό Honda e, για το οποίο έχετε διαβάσει εδώ, και το νέο Jazz, που δανείζεται την ενδιαφέρουσα υβριδική τεχνολογία από το CR-V.

Για πρώτη φορά, το νέο Honda Jazz διατίθεται σε δύο εκδόσεις, τη «συμβατική» και την Crosstar (όπως αυτή της δοκιμής μας), που σχεδιάστηκε για να έχει το μοντέλο παρουσία και στη δημοφιλή κατηγορία των crossover. Σε αυτή τη νέα, ψηλωμένη εκδοχή του, μοιράζεται τα ίδια μηχανικά μέρη και τα ίδια χαρακτηριστικά εσωτερικού με την κανονική έκδοση, αλλά διαθέτει αυξημένη απόσταση από το έδαφος (152 χλστ. αντί για 136 που απέχει το «απλό»), ιδιαίτερα εξωτερικά γνωρίσματα που να αναδεικνύουν τον πιο περιπετειώδη χαρακτήρα του αυτοκινήτου, όπως επίσης αδιάβροχη επένδυση καθισμάτων και ενσωματωμένες ράγες οροφής.

Honda Jazz e:HEV Crosstar

Εξωτερικά το αυτοκίνητο συνεχίζει τη γνώριμη σχεδιαστική γλώσσα του Jazz, με το μήκος του να διαμορφώνεται στα 4.090 χλστ. (4.044 το «απλό») για το Crossstar, το οποίο διαθέτει επίσης μεγαλύτερο πλάτος και ύψος, και συγκεκριμένα 1.725 και 1.556 χλστ., αντί για 1.694 και 1.526 χλστ., αντίστοιχα.

Οριακά μεγαλύτερο και το μεταξόνιο της έκδοσης Crosstar, με 2.520 χλστ. αντί για 2.517 της συμβατικής. Σημειώστε εδώ ότι το πλαίσιο του αυτοκινήτου ξανασχεδιάστηκε, έτσι ώστε οι λεπτότερες εμπρός κολόνες να περιορίζουν πολύ λιγότερο το οπτικό πεδίο του οδηγού, που πλέον αυξήθηκε από τις 69 στις 90 μοίρες.

Honda Jazz e:HEV Crosstar

Ο ορισμός της φιλοξενίας και της πρακτικότητας!

Αυτό σου έρχεται αμέσως μόλις το αντικρίσεις, ενώ την ίδια ώρα θυμάσαι ότι πάντα αυτό λάτρευες στο Jazz. Μπαίνουμε στο ευρύχωρο σαλόνι, με τους πολλούς χώρους για μικροαντικείμενα, και καθόμαστε στα ξανασχεδιασμένα φαρδύτερα εμπρός καθίσματα, που περιλαμβάνουν ειδικά μαξιλάρια στήριξης, αντικαθιστώντας το προηγούμενο σύστημα με ελατήρια, για πιο ξεκούραστα μακρινά ταξίδια. Η βελτιωμένη σχεδίαση των πίσω καθισμάτων και η πιο παχιά επένδυση αυξάνουν επίσης την άνεση για τους πίσω επιβάτες, οι οποίοι νιώθουν εξαιρετικά άνετα, αφού τα γόνατά τους απέχουν σχεδόν δύο παλάμες από το εμπρός κάθισμα με έναν κανονικού αναστήματος οδηγό.

Honda Jazz e:HEV Crosstar

Το μυστικό για τη μεγιστοποίηση του χώρου στην καμπίνα είναι η τοποθέτηση του ρεζερβουάρ στο κέντρο το πλαισίου, κάτω από τα εμπρός καθίσματα. Με τον τρόπο αυτόν, το Jazz διατηρεί τα ευέλικτα πίσω καθίσματα Magic Seats, που παρέχουν τη δυνατότητα να ανασηκώνονται και να αναδιπλώνονται ανάλογα με τα μεταφερόμενα αντικείμενα. Η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ, με το ιδιαίτερα μάλιστα χαμηλό κατώφλι, φτάνει τα 298 λίτρα (304 στη συμβατική έκδοση).

Honda Jazz e:HEV Crosstar

Πριν ξεκινήσουμε, παρατηρούμε το φρέσκιας σχεδίασης ταμπλό, που περιλαμβάνει έναν ψηφιακό πίνακα των 7 ιντσών και την οθόνη αφής των 9 ιντσών, το οποίο διακρίνεται από μια λιτή σχεδίαση αλλά και από μία φάσα από μαλακό υλικό που το διατρέχει απ’ άκρη σ’ άκρη. Σημαντικό είναι και το γεγονός ότι το νέο Honda Jazz ξεχωρίζει για τη νέα γενιά των συστημάτων συνδεσιμότητας, ένας τομέας που έχρηζε βελτίωσης στα μοντέλα της εταιρείας, με τη νέα οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων να λειτουργεί πολύ πιο αποδοτικά πλέον.

Honda Jazz e:HEV Crosstar

Το μυστικό στον κωδικό… e-HEV

Το νέο Honda Jazz έρχεται αποκλειστικά με το υβριδικό σύστημα κίνησης της εταιρείας, που αποτελεί μικρογραφία εκείνου του CR-V. Στην περίπτωση του Jazz, ο 1.5 i-VTEC (αντί του 2λιτρου συνόλου που συναντάμε στο CR-V) συνεργάζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ, εκ των οποίων το ένα φροντίζει για την κίνηση του Jazz και το άλλο λειτουργεί ως γεννήτρια. Στο πρωτότυπο αυτό υβριδικό σύστημα, αντί κατά περίπτωση το ηλεκτρικό μοτέρ απλώς να συνεπικουρεί την κίνηση του αυτοκινήτου, εν προκειμένω έχει τον κύριο λόγο. Αυτό προκύπτει τόσο από τη συνδεσμολογία των μηχανικών μερών όσο και από την απόδοσή τους.

Στη λειτουργία Hybrid Drive, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης (98 ίπποι / 131 Nm), αντί να κινεί τους τροχούς, είναι συνδεδεμένος με τη γεννήτρια για την παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος. Τόσο η γεννήτρια όσο και η μπαταρία του υβριδικού συστήματος (που φορτίζει κατά την επιβράδυνση) τροφοδοτούν με ρεύμα τον ηλεκτροκινητήρα των 109 ίππων και μέγιστης ροπής 253 Nm, που τελικά κινεί το αυτοκίνητο.

Honda Jazz e:HEV Crosstar

Ακούγεται περίπλοκο, αλλά με τον τρόπο αυτό η Honda κατάφερε να απαλλαγεί από το κιβώτιο ταχυτήτων. Υπάρχει μόνο μία κατάσταση λειτουργίας (Engine Drive), που ενεργοποιείται μεταξύ 80 και 120 χλμ./ώρα, στην οποία ο θερμικός κινητήρας, μέσω ενός συμπλέκτη, συνδέεται απευθείας με τους (εμπρός) κινητήριους τροχούς μέσω ενός ζεύγους γραναζιών. Ο λόγος είναι πως στις συγκεκριμένες συνθήκες ο κινητήρας κύκλου Άτκινσον διαθέτει τη βέλτιστη απόδοση λειτουργίας. Αυτή άλλωστε είναι η όλη φιλοσοφία του υβριδικού συστήματος, να διατηρούνται οι στροφές και το φορτίο του 1.500άρη κινητήρα στη βέλτιστη περιοχή απόδοσης.

Honda Jazz e:HEV Crosstar

Εντυπωσιακό στην κατανάλωση και στην αυτονομία, αλλά…

Οδηγώντας το νέο Honda Jazz σε αστικό περιβάλλον, εκμεταλλεύεσαι το σύστημα που εναλλάσσεται μεταξύ των προγραμμάτων EV Drive και Hybrid Drive, με την αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία να αντιπροσωπεύει το 85% του χρόνου κίνησης με ταχύτητες έως 40 χλμ./ώρα και αυτό να σε βοηθάει να πετυχαίνεις με άνεση εξαιρετικές τιμές μέσης κατανάλωσης και αυτονομίας. Θέλει προσπάθεια για να περάσεις τα 5 λίτρα/100 χλμ., ενώ πραγματικά το ντεπόζιτο δε λέει να αδειάσει, θυμίζοντας αυτονομία diesel προτάσεων. Το μυστικό είναι ότι ουσιαστικά η μπαταρία παρέχει απευθείας ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα, με τον τελευταίο να αναλαμβάνει αποκλειστικά την κίνηση του αυτοκινήτου.

Τι μας ενοχλεί; Όπως σε όλες σχεδόν τις υβριδικές προτάσεις, η ενεργοποίηση και η λειτουργία του κινητήρα εσωτερικής καύσης δε διαθέτει τη γραμμική συμπεριφορά ενός συμβατικού αυτοκινήτου, σε σχέση με τη χρήση του πεντάλ γκαζιού. Αυτό σημαίνει πως ο 1.5 i-VTEC μπορεί να τεθεί ξαφνικά σε λειτουργία και να ανεβάσει συγκεκριμένες στροφές όταν η διαδρομή γίνει ανηφορική ή όταν ο οδηγός θελήσει να επιταχύνει. Αντίθετα, όμως, με την περίπτωση του CR-V, εν προκειμένω, ο θόρυβος είναι αρκετά έντονος, κάνοντας παραπάνω από αισθητή τη μετάβαση από την ηλεκτρική στην υβριδική λειτουργία και σαφέστατα ενοχλητική στον ήχο.

Honda Jazz e:HEV Crosstar

Στον τομέα των επιδόσεων, ο κατασκευαστής δίνει 9,9 δλ. για το περίφημο «0-100» (9,4 δλ. για το «απλό») για ένα μοντέλο που ζυγίζει από 1.253 έως 1.255 κιλά ανάλογα με την έκδοση (1.228-1.246 το συμβατικό) και τελική ταχύτητα 173 χλμ./ώρα (175). Οι αντίστοιχες τιμές της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2, σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP, διαμορφώνονται στα 4,8 λίτρα/100 χλμ. (4,5) και στα 110 γρ./χλμ. (102). Όπως σας προαναφέραμε, στην περίπτωση του νέου Honda Jazz αυτά τα νούμερα δεν είναι όνειρα θερινής νυκτός, αλλά τα πετυχαίνεις πολύ εύκολα.

Στους ελληνικούς δρόμους, ακόμη και σε ήπιο χώμα, το οποίο τολμάς να πατήσεις εξαιτίας της απόστασης των 152 χλστ. από το έδαφος, το σύνολο προσφέρει συμπαθητική άνεση. Οι κλίσεις του αμαξώματος διατηρούνται σε λογικό επίπεδο, πολύ μακριά όμως από τα οδηγικά μας «θέλω» αλλά και τα υψηλά στάνταρντ που έχουν προσεγγίσει πλέον τα σύγχρονα supermini της κατηγορίας. Το τιμόνι μεταβλητής υποβοήθησης -κάτι ασυνήθιστο για την κατηγορία- διαθέτει σωστή αίσθηση για καθημερινή χρήση, σίγουρα όμως δεν ενδείκνυται για γρήγορο ρυθμό, τόσο στην αμεσότητα όσο και στις πληροφορίες που αυτό περνάει στα χέρια του οδηγού.

Honda Jazz e:HEV Crosstar

Όπως και να έχει, ο σπορτίφ χαρακτήρας δεν είναι το κύριο προαπαιτούμενο από ένα τέτοιο φιλόξενο, πρακτικό και ασφαλέστατο μοντέλο. Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι οι Ιάπωνες, πέρα από τους δέκα αερόσακους με τους οποίους το έχουν εφοδιάσει (μεταξύ των οποίων και ένας ανάμεσα στους δύο μπροστινούς επιβάτες), το έχουν γεμίσει με μια πλήρη γκάμα προηγμένων χαρακτηριστικών ασφάλειας και συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, τα οποία πολλές φορές συναντάμε σε αυτοκίνητα μεγαλύτερων κατηγοριών, και αυτό σίγουρα είναι στα υπέρ του.

Από 21.700 ευρώ το 5θυρο, από 29.000 το Crosstar

Το νέο Honda Jazz διατίθεται στη χώρα μας με τιμή εκκίνησης τα 21.700 ευρώ (Comfort), ενώ στις πλουσιότερες Elegance και Executive διαμορφώνεται αντίστοιχα στα 24.700 και τα 25.990 ευρώ. Η αντίστοιχη τιμή της έκδοσης Crosstar, που έρχεται μόνο στο επίπεδο εξοπλισμού Executive, φτάνει τα 29.000 ευρώ (29.320 με διχρωμία ως Bi-Tone)._ Μ. Σαλ.

Φωτογραφίες: Γιάννης Αλμπανέλλης

JΑΖΖ e:HEV Crosstar

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.498 κ.εκ.

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 109 ίπποι

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 253 Nm

ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς

ΚΙΒΩΤΙΟ: eCVT

ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.090×1.725×1.556 χλστ.

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.520 χλστ.

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 298 λίτρα

ΒΑΡΟΣ: 1.253-1.255 κιλά

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,9 δλ.

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 173 χλμ./ώρα

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 4,8 λίτρα/100 χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 110 γρ./χλμ.

ΤΙΜΗ: Από 29.000 ευρώ

Honda Jazz e:HEV Crosstar

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ