Στους 4Τροχούς Οκτωβρίου, που κυκλοφορούν την Κυριακή 1/10 με την “Καθημερινή” διερευνούμε τον τρόπο που οι Κινέζοι σκοπεύουν να πατήσουν πόδι στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου. Η μεγάλη τους επίθεση θα βασιστεί στον ηλεκτρικό μετασχηματισμό της αυτοκίνησης. Οι κινεζικές εταιρείες αναμένεται να έχουν κατακτήσει στα τέλη του τρέχοντος έτους το 60% των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων σε παγκόσμιο επίπεδο. Και αυτό κάθε άλλο παρά τυχαία θα συμβεί. Στον ανηλεή αγώνα δρόμου όπου έχουν επιδοθεί οι ανά τον κόσμο κυβερνήσεις με στόχο τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, σχεδόν όλες οι χώρες, αλλά και ολόκληρες ήπειροι -από τις ΗΠΑ και την Ευρώπη έως την Κίνα και τη Ν. Ζηλανδία-, προσφέρουν σημαντικά κίνητρα στους καταναλωτές προκειμένου να τονώσουν τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων. Τακτική που υιοθέτησε πρώτη με μεγάλη επιτυχία και έκταση η Κίνα εδώ και πολλά χρόνια, με αποτέλεσμα να καταστεί η μεγαλύτερη αγορά ανά την υφήλιο για τα αυτοκίνητα του συγκεκριμένου είδους.
Ένα τέτοιο και απόλυτα αντιπροσωπευτικό δείγμα της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας αποτελεί το MG4 Electric. Εν προκειμένω, το γνώριμο όνομα της MG αποκτήθηκε το 2007 από τον κινεζικό κολοσσό, τη Saic, και αξιοποιήθηκε προκειμένου να συστηθεί στο αγοραστικό κοινό. Με αφορμή την επάνοδο της MG στη χώρα μας, οδηγούμε το MG4 Electric, το οποίο αποτελεί το πιο χαρακτηριστικό δείγμα των δυνατοτήτων του συγκεκριμένου κατασκευαστή.
Οι Κινέζοι κατασκευαστές έκαναν αισθητή την παρουσία τους και στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου που διοργανώθηκε πρόσφατα στο Μόναχο. Η γερμανική έκθεση διοργανώθηκε για δεύτερη φορά στην πόλη του Μονάχου, σε καινούργιο φορμά, με έμφαση στον τομέα της κινητικότητας, υιοθετώντας μάλιστα μια νέα λογική αλληλεπίδρασης με το κοινό. Με μεγάλη περιέργεια, λοιπόν, αλλά και ανυπομονησία βρεθήκαμε στη βαυαρική πρωτεύουσα, η οποία από το 2021 πήρε τη σκυτάλη από την πόλη της Φρανκφούρτης για τη διοργάνωση της μεγάλης διεθνούς έκθεσης αυτοκινήτου επί γερμανικού εδάφους. Να θυμίσουμε πως το ενδιαφέρον επισκεπτών και κατασκευαστών για ανάλογες διοργανώσεις έφθινε χρόνο με το χρόνο, και πάνω σε αυτή την εξέλιξη ενέσκηψε και η πανδημία.
Η φετινή έκθεση πάντως απέπνεε υγεία, με τους παραδοσιακούς κατασκευαστές, και δη τους Γερμανούς, να έχουν παραταχθεί απέναντι στους εξ Ανατολών εισβολείς με μια πληθώρα νέων μοντέλων. Τα περισσότερα θα τα δούμε στη χώρα μας την επόμενη χρονιά, εντούτοις μπορείτε ήδη να τα απολαύσετε στο τεύχος Οκτωβρίου των 4Τροχών.
Επικαιρότητα: ΙΑΑ Mobility 2023
Συνέντευξη: Hermann Riedl
Γνωριμία: Jeep Grand Cherokee 4xe
4Τ Electric: Fiat 600e // MG4 Electric
Φάκελος Κίνα: Οι πρωταγωνιστές // Κίνα & ηλεκτροκίνηση // Γιώργος Κούκος: Σχεδιάζοντας για την Κίνα
Συγκριτικές δοκιμές: Hyundai Tucson PHEV 1.6T 265 PS 4WD – Opel Grandland GSe 300 // Opel Astra 1.2T 130 AT8 – VW Golf 1.5 eTSI 130 DSG // 4 supermini
Classic: MG Midget TC
Αγώνες: ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις // ΔΕΘ
Δείτε το τεύχος