Τη δική του απάντηση έδωσε ο Sebastien Loeb στους αντιπάλους του στις ειδικές του Ράλλυ Φινλανδίας, επικρατώντας δικαίως για δεύτεηρ φορά στην καριέρα του στον συγκεκριμένο αγώνα.
Τι και αν οι αντίπαλοι του τον άφησαν στην πρώτη θέση της γενικης κατάταξης, έτσι ώστε να τους καθαρίζει το δρόμο στη σημερινή τελευταία ημέρα του Ράλλυ Φινλανδίας; Ο Sebastien Loeb βρήκε και πάλι τον τρόπο έτσι ώστε να παραμείνει στην κορυφή της κατάταξης και να σημειώσει ακόμα μία νίκη, και μάλιστα τη δεύτερη προσωπική στον συγκεκριμένο αγώνα, κάνοντας ένα τεράστιο άλμα στην κατάκτηση του όγδοου συνεχόμενου τίτλου του. Ο Γάλλος επτάκις Πρωταθλητής, εκμεταλλεύθηκε το γεγονός ότι εχθές το βράδυ έβρεξε στην Γουβάσκιλα, με αποτέλεσμα οι δρόμοι να είναι βρεγμένοι, και «πυροβόλησε» με το καλημέρα, δημιουργώντας μία διαφορά την οποία και σιατήρησε μέχρι το τέλος. Ο Loeb παρόλη τη σειρά εκκίνησης, κατάφερε στη συνέχεια να αντεπεξέλθει στην επίθεση των αντιπάλων του, και ουσιαστικά σημείωσε μία νίκη, η οποία τον έφερε πολύ κοντά στην κατάκτηση ακόμα ενός τίτλους. Και λέμε πολύ κοντά, διότι αν αναλογιστούμε ότι από τους εναπομείναντες πέντε αγώνες, οι τρεις θα διεξαχθούν σε ασφάλτινες επιφάνειες, είναι εύκολο να καταλάβει κανείς ότι μόνο αν «αυτοκτονήσει» ο επτάκις Πρωταθλητής θα χάσει και τον φετινό τίτλο.
Πιο πίσω, ο Latvala βελτίωσε κατά πολύ τις επιδόσεις του, αλλά παρόλα αυτά δεν κατάφερε να ξεπεράσει το εμπόδιο του Loeb. Εκμεταλλευόμενος την ατυχία του Ogier, σκαρφάλωσε στο δεύτερο σκαλί του βάθρου, αλλά σίγουρα η γεύση που του αφήνει το συγκεκριμένο αποτέλεσμα είναι γλυκόπικρη. Βλέπετε, για τους Φινλανδούς η νίκη στην πατρίδα τους είναι ότι σημαντικότερο και η δεύτερη θέση δεν σημαίνει τίποτα μπροστά στην πρώτη θέση της γενικής. Ο Sebastien Ogier από την πλευρά του, μπορεί να πιάστηκε και αυτός στον ύπνο από την επίδοση του Loeb στην πρώτη ειδική του σκέλους, αλλά ένα κλαταρισμένο ελαστικό στη συνέχεια ήταν αρκετό για να του στοιχίει τη δυνατότητα να διεκδικήσει τη νίκη. Παρόλα αυτά, στη συνέχεια προσπάθησενα ανακάμψει και να πιέσει για τη δεύτερη θέση της γενικής, αλλά ο Latvala αποδείχθηκε πολύ πιο δύσκολος αντίπαλος από ότι περίμενε, με αποτέλεσμα να περιοριστεί στο τρίτο σκαλί του βάθρου.
Για πολλούς, όμως, άνθρωπος του αγώνα ήταν ο Mikko Hirvonen, ο οποίος από την 36η θέση της γενικής που βρέθηκε στο τέλος της πρώτης ημέρας, κατάφερε να τερματίσει τέταρτος προσφέροντας στην Ford πολύτιμους βαθμούς για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, αλλά και στον εαυτό του στην προσπάθεια του να παραμείνει στο κυνήγι του τίτλου. Ο Φινλανδός εχθές και σήμερα σημείωσε κορυφαίες επιδόσεις, οι οποίες σε περίπτωση που δεν είχε χάσει χρόνο θα του έδιναν τη δυνατότητα να διεκδικήσει τη νίκη. Κάτι που όμως, δεν ήταν εφικτό. Ο Φινλανδός για να ανέβει στην 4η θέση χρειάστηκε να ξεπεράσει το εμπόδιο του Petter Solberg, ο οποίος και σήμερα δεν κατάφερε να ακολουθήσει το ρυθμό των πρώτων. Ο Νορβηγός, έμεινε μακριά από τον καλό του εαυτό στον φινλανδικό αγώνα, αφού δεν κατάφερε να βρει το ιδανικό στήσιμο για το DS3, το οποίο και θα του πρέσφερε τη σιγουριά για να πιέσει. Ένα αποτέλεσμα, το οποίο ο ίδιος δεν περίμενε, αφού η πεποίθηση του ήταν πως θα ήταν σαφώς πιο ανταγωνιστικός.
Μάλιστα, με δυσκολία κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον Mads Ostberg, ο οποίος μετά τοκάζο της πρώτης ημέρας και της εξόδου στο shakedown βρήκε το ρυθμό του και διατηρήθηκε ψηλά στην γενική κατάταξη, καταφέρνοντας να τερματίσει έκτος και να σημειώσει ένα αποτέλεσμα το οποίο του επιτρέπει να αισιοδοξεί για τη συνέχεια, αλλά και για την ανεύρεση χορηγών που θα τον στηρίξουν στην προσπάθεια του. Οι Henning Solberg και Matthew Wilson, συμπλήρωσαν την πρώτη οκτάδα, εκμεταλλευόμενοι τα προβλήματα των οδηγών της Mini. Οι Dani Sordo και Kris Meeke αντιμετώπισαν πρόβλημα υπερθέρμανσης του κινητήρα, με αποτέλεσμα να χάσουν χρόνο, την ώρα που ο Βρετανός είχε και ένα κλαταρισμένο ελαστικό, ενώ λίγο αργότερο προδώθηκε και από τον κινητήρα του Mini με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει. Όμως, ανάλογη τύχη είχε και ο Sordo, μία ειδική πριν το τέλος, όταν και αυτός προδόθηκε από το αυτοκίνητο του. Έτσι, την πρώτηξ δεκάδα συμπλήρωσε ο Kimi Raikkonen και ο Juho Hanninen που με το Skoda Fabia S2000 σημείωσε τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη του στο SWRC μετά το Ακρόπολις, και μάλιστα μέσα στην πατρίδα του.
Η συνέχεια του θεσμού θα δοθεί στις ασφάλτινες ειδικές διαδρομές της Γερμανίας, ουσιαστικά στην «έδρα» του Sebastien Loeb, όπου και αναμένεται να ξεκαθαρίσει σε μεγάλο βαθμό η υπόθεση τίτλος. Αρκεί, ο Γάλλος να κάνει αυτό που γνωρίζει καλύτερα από κάθε άλλον. Να κερδίζει κάθε ασφάλτινο αγώνα του θεσμού, όπως το κάνει από το 2006 μέχρι και σήμερα._Π.Τ.