top icon
Κόσμος

Gyro-X: Το δίτροχο «αυτοκίνητο» (video)

Με γυροσκοπικό σύστημα που το διατηρεί σε ισορροπία πάνω στους δύο τροχούς, το Gyro-X είναι ένα κομψό σε σχεδίαση… αυτοκίνητο, που όμως δεν ξεχωρίζει κυρίως γι’ αυτό.

Ένα δίτροχο «αυτοκίνητο» με κομψό αμάξωμα, που δεν ξεχωρίζει όμως για την εμφάνισή του ή την πολυτέλειά του, αλλά για τη μοναδική δυνατότητα που έχει να στέκεται σε δύο τροχούς και να κινείται μάλιστα.

Ένα μοναδικό αυτοκίνητο, μια πρωτότυπη ιδέα, εμπνευσμένη από έναν Ελληνοαμερικανό, με αντικείμενο το βιομηχανικό σχεδιασμό σε αυτοκινητοβιομηχανία της Βόρειας Αμερικής. Πρόκειται για τον Alex Tremulis ή Αλέξανδρος Τρεμούλης, όπως είναι στα ελληνικά το όνομά του.

Ο Alex Tremulis κατείχε θέσεις σχεδιασμού αυτοκινήτων στις Cord Automobile, Duesenberg, General Motors, Tucker Car Corporation και Ford Motor Company. Το 1967 σχεδίασε και επιχείρησε να προχωρήσει στην παραγωγή του συγκεκριμένου δίτροχου αυτοκινήτου, αλλά η ιδέα δεν ευοδώθηκε.

Gyro-X 1967

Από τότε και για πολλά χρόνια ήταν… χαμένο – ξεχασμένο, ώσπου το 2009 ένας συλλέκτης, ο Mark Brinker, το αγόρασε με… όνειρο την αποκατάστασή του. Ωστόσο, διαπίστωσε ότι η δουλειά που ήθελε ήταν περισσότερη απ’ όσο περίμενε και έτσι το πούλησε στο «Lane Motor Museum» στο Νάσβιλ. Εκεί όπου γίνονταν ανακατασκευές πολλών μοντέλων.

Ο Jeff Lane, ο διευθυντής του Μουσείου, μετά από έρευνα βρήκε και τα αρχεία του αυτοκινήτου και ήρθε σε επαφή με τον Steve Tremulis, ανιψιό του Alex. Με την αυθεντική πατέντα στα χέρια και κάποιες φωτογραφίες προσπάθησε να φτιάξει το γυροσκόπιο που είχε το μέγεθος μιας μπάλας και ήταν τοποθετημένο στο καπό, αλλά μάταια.

Έτσι, απευθύνθηκε σε μια εταιρεία με εξειδίκευση στο αντικείμενο, αλλά και έναν καθηγητή του. Το αποτέλεσμα όμως δεν ήταν πάλι θετικό, με τη λύση στο πρόβλημα να μην είναι ορατή. Μια συμβουλή από έναν επισκέπτη του μουσείου ήταν αυτή που έδωσε την ιδέα για να ξετυλιχθεί το κουβάρι.

Gyro-X 1967

Οι σταθεροποιητές που χρησιμοποιούνταν στα γιοτ ήταν η ιδέα και ο Jeff Lane απευθύνθηκε αυτή τη φορά σε μια κατασκευάστρια εταιρεία σκαφών από την Ιταλία, προκειμένου να εξετάσουν το όχημα και να βρουν τη λύση για το μέγεθος του γυροσκοπίου.

Το μέγεθος του γυροσκοπίου ήταν τελικά 43 εκατοστά και μαζί με αυτό θα έπρεπε να τοποθετήσουν και τα άλλα μέρη κάτω από το καπό του μήκους 4,6 μ. δίτροχου αυτοκινήτου. Έτσι, έγιναν οι απαραίτητες τροποποιήσεις για να λειτουργήσει πάλι. Το κόστος, σύμφωνα με τον Jeff Lane ξεπέρασε τις 500.000 δολάρια.

Το αυτοκίνητο ολοκληρώθηκε 50 χρονιά μετά την επίσημη πρώτη του, το καλοκαίρι του 2017. Ακούγεται σαν σκάφος και μπορεί να μην λειτουργεί άψογα, όπως τονίζει ο J. Lane, αλλά κινείται σαν αυτοκίνητο ή για την ακρίβεια σαν υβρίδιο μοτοσικλέτας και αυτοκινήτου και προσφέρει ικανοποίηση στον ιδιοκτήτη του, καθώς έφερε ξανά στη ζωή ένα ιδιαίτερο και σίγουρα μοναδικό… αυτοκίνητο.

Gyro-X 1967

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ