Νέο όνομα για το δημοφιλές SUV της Mercedes, που αποκτάει πλέον και κουπέ παραλλαγή.
Είναι γνωστό πλέον ότι η γερμανική εταιρεία νοικοκυρεύει τις ονομασίες των μοντέλων της. Σε αυτό το πλαίσιο όλα τα εκτός δρόμου και SUV μοντέλα της θα ξεκινούν με GL και δίπλα το γράμμα που καταδεικνύει σε ποιά σειρά μοντέλων ανήκει.
Έτσι λοιπόν η νεότευκτη GLE σημαίνει ότι αντικαθιστά την ML, που αποτέλεσε το πρώτο και πιο δημοφιλές, SUV της εταιρείας. Η μεγαλύτερη αλλαγή όμως δεν έχει να κάνει με το όνομα, αλλά με το γεγονός ότι προστίθεται μία ακόμα έκδοση αμαξώματος, η οποία χάρις στην έντονη κλίση της πίσω κολόνας φέρει τον χαρακτηρισμό, κουπέ (αντίστοιχη έκδοση θα υπάρξει την χρονιά που μας έρχεται και για την μικρότερη GLC). Εμφανισιακά το ρύγχος πλέον έχει προσαρμοστεί στα πρότυπα της νέας εταιρικής ταυτότητας, με τα μακρόστενα φώτα να ακολουθούν την καμπύλη της μάσκας, ενώ ανάλογα με την έκδοση, οι αεραγωγοί στον προφυλακτήρα λες και ερίζουν για το ποιός θα παρουσιαστεί πιο μεγάλος και εντυπωσιακός. Στο πίσω μέρος της GLE οι αλλαγές είναι μικρότερης έκτασης, ούτως ώστε να διατηρείται μία οπτική συνέχεια σε σχέση με την απερχόμενη ML.
Στο εσωτερικό η κυριότερη αλλαγή εντοπίζεται στην κεντρική οθόνη της κονσόλας που πλέον ανεξαρτητοποιείται από το υπόλοιπο ταμπλό, ενώ λίγο χαμηλότερα μεταξύ των καθισμάτων βρίσκεται το ντιζαινάτο χειριστήριο του συστήματος πολυμέσων και ο νέος περιστροφικός διακόπτης του Dynamic Select, μέσω του οποίου ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τα τέσσερα προγράμματα οδήγησης (στις εκδόσεις AMG προστίθεται και το sport+), που παραμετροποιούν την ανάρτηση, τον κινητήρα και το τιμόνι.
Από πλευράς κινητήρων η κουπέ τροφοδοτείται από 3λιτρους V6, με τον ντίζελ να αποδίδει 258 ίππους (350d) και αυτόν της βενζίνης 333 ίππους (400). Αυτός ο τελευταίος τροφοδοτεί και την AMG 450 των 367 ίππων, ενώ ο θηριώδης 5,5 V8 προσφέρεται σε εκδόσεις με 557 και 585 ίππους, για τις AMG 63 και AMG 63s αντίστοιχα.
Η γκάμα των βενζινοκίνητων GLE περιλαμβάνει την 400 (3.0 V6 333 ίππων), 500 (4.7 V8 435 ίππων), αλλά και την plug in υβριδική έκδοση με τον κωδικό 500e. Στους ντίζελ υπάρχει ο τετρακύλινδρος 2,1 των 201 ίππων (ο μοναδικός κινητήρας που προσφέρεται και σε μη τετρακίνητη έκδοση) με ιδιαίτερα χαμηλές τιμές κατανάλωσης και ρύπων, καθώς και η 350d με τον 3λιτρο V6 των 258 ίππων. Η τετρακίνηση είναι στάνταρ, ενώ σε μερικές περιπτώσεις στάνταρ είναι το πλέον εξελιγμένο πακέτο ανάρτησης με αερόσουστες (Airmatic), ηλεκτρονικό έλεγχο της απόσβεσης των αμορτισέρ (ADS) και ενεργές αντιστρεπτικές για περιορισμό των κλίσεων. Τηρουμένων των αναλογιών του βάρους και του όγκου, το συνολικό πακέτο δημιουργεί ένα αρκετά σπορτίφ σύνολο, ειδικά όταν μιλάμε για τις AMG CLE Coupe, που πλαισιώνονται και από έναν ιδιαίτερα τονισμένο ηχητικό αποτέλεσμα.
Από πλευράς κιβωτίων είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε το νέο G-Tronic των 9 σχέσεων, το οποίο καλύπτει αποτελεσματικότερα το ωφέλιμο εύρος λειτουργίας χάρις στην πυκνότερη κλιμάκωση του, την ίδια στιγμή που τελευταία σχέση προσφέρει ένα ήσυχο και οικονομικό ταξίδι. Μας άρεσε η λειτουργία του συγκριτικά με αυτή του απερχόμενου 7 G-Tronic, με το τελευταίο πάντως να συνεχίζει να προσφέρεται στις βενζινοκίνητες GLE και τις κουπέ AMG, μέχρι και αυτό σταδιακά να αντικατασταθεί από το νέο 9αρη κιβώτιο.
Σε μία διαδρομή περίπου 50 χλμ. καταφέραμε να σχηματίσουμε μία εικόνα γύρω από την νέα υβριδική έκδοση, με τον υπολογιστή ταξιδιού στο τέλος να έχει καταγράψει μία μέση κατανάλωση 3,6 λτ./100 χλμ., κάτι σημαντικό για ένα όχημα 2.390 κιλών. Είναι προφανές ότι η Mercedes θέλει να δώσει έμφαση στον δυναμισμό, για αυτό και επέλεξε να συνδυάσει τον ηλεκτροκινητήρα των 116 ίππων με έναν ισχυρό βενζινοκινητήρα V6 333 ίππων, κάτι που μεταφράζεται σε μία συνδυασμένη απόδοση 442 ίππων, επιτυγχάνοντας μέση κατανάλωση 3,3 λτ./100 χλμ. και 78 γρ./χλμ. Η μπαταρία των 8,7 KWh μπορεί να προσφέρει μία ηλεκτρική αυτονομία 30 χλμ., όπου ο οδηγός έχει την δυνατότητα να επιλέξει πότε θα χρησιμοποιήσει την αποθηκευμένη ενέργεια της μπαταρίας. Να σημειωθεί δε ότι και εδώ χρησιμοποιείται το αυτόματο κιβώτιο των 7 σχέσεων.
Οι άνθρωποι της εταιρείας όμως δεν περιορίστηκαν σε αυτά, μιας και είχαν προετοιμάσει μία ειδικά διαμορφωμένη εκτός δρόμου διαδρομή μέσα στον χώρο ενός λατομείου. Έτσι θέλησαν να μας δώσουν μία ιδέα του πως πολλαπλασιάζονται οι ικανότητες της GLE, χάρις στο πακέτο off road (σχέση υποπολλαπλασιασμού, κλείδωμα διαφορικού και επιπλέον ποδιές προστασίας) και μία τετράδα χωμάτινων ελαστικών. Έτσι μπορούσε με ευκολία να ξεπερνάει τα όποια εμπόδια, αναπτύσσοντας κλίσεις 70% στον διαμήκη άξονα και 25% κατά τον εγκάρσιο άξονα.
Στην χώρα μας τα αυτοκίνητα αναμένονται τον Σεπτέμβριο.