top icon
Αγώνες

Τί φταίει στη Ferrari;

Η απόδοση της Scuderia στο Βρετανικό GP ήταν απογοητευτική. Έπειτα από ένα καλό ξεκίνημα στη σεζόν, η Ferrari δείχνει να έχει μείνει πίσω σε εξέλιξη. Τί ακριβώς φταίει;

Για τις κακές επιδόσεις της SF15-T στο Silverstone υπήρξαν πολλές εξηγήσεις. Υπάρχουν αυτοί που υποστηρίζουν ότι η -αναβαθμισμένη- εμπρός αεροτομή που χρησιμοποιούσε η Ferrari δεν ήταν ρυθμισμένη ώστε να παράγει επαρκή αρνητική άντωση. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι η SF15-T ήταν ιδιαίτερα ευαίσθητη στους πλευρικούς ανέμους που έπνεαν ιδίως στην Copse, με αποτέλεσμα να διαταράσσεται περισσότερο η αεροδυναμική της απόδοση. Ο διευθυντής της Ferrari, Maurizio Arrivabene, δήλωσε: «Στις ευθείες ήμασταν αρκετά αργοί, αλλά ούτε στις στροφές κερδίζαμε χρόνο». Ο Kimi Raikkonen προσέθεσε: «Το μονοθέσιο ήταν ΟΚ. Απλά δεν ήταν αρκετά γρήγορο. Έχουμε δει σε άλλες πίστες ότι εξαρτάται πολύ από τη χάραξη και τον τύπο ελαστικών που χρησιμοποιούμε». Ο Sebastian Vettel επίσης κατέδειξε τα ελαστικά ως ρίζα των προβλημάτων της Scuderia και ευελπιστεί ότι στην Ουγγαρία, με υψηλότερες θερμοκρασίες και πιο μαλακές γόμες, η SF15-T θα είναι πιο ανταγωνιστική.

Ο Arrivabene ανέφερε την κακή απόδοση της Ferrari και στη Βαρκελώνη, η οποία όπως και το Silverstone αναδεικνύει την αεροδυναμική απόδοση των μονοθεσίων, λόγω των ταχύτατων στροφών που διαθέτουν. Μήπως λοιπόν η SF15-T υστερεί αεροδυναμικά; Αν ισχύει κάτι τέτοιο, προβλέπεται ότι τουλάχιστον τα GP Βελγίου και Ιαπωνίας θα είναι δύσκολα για τη Ferrari. Το Βρετανικό GP επέτρεψε στον μέτοχο της Mercedes, Niki Lauda, να είναι ιδιαίτερα κυνικός όσον αφορά την ομάδα του Maranello: «Τί φταίει η Mercedes αν στη Ferrari ανακατεύουν τα σπαγγέτι, αντί να στήσουν σωστά το μονοθέσιο;»

Παράλληλα, ο ιταλικός Τύπος αναφέρει ότι η SF15-T δε μπορεί να κάνει τα σκληρά ελαστικά να λειτουργήσουν, δεν παράγει αρκετή ισχύ και αρνητική άντωση. Αναρωτιέται αν το μονοθέσιο της Ferrari έχει ήδη φτάσει στο τέρμα της εξελικτικής πορείας του, καθώς -για πολλοστή σεζόν- οι αναβαθμίσεις που παρουσιάζονται δε φαίνεται να βελτιώνουν την κατάσταση. Η Ferrari έχει χάσει την εντυπωσιακή εξέλιξη που παρουσίαζε εντός της σεζόν στα χρόνια του Michael Schumacher. Τότε, είχε τη δυνατότητα να κάνει όσες χιλιάδες χιλιόμετρα δοκιμών επιθυμούσε. Ωστόσο στη σύγχρονη F1, είναι αναγκασμένη να βασίζεται σε εργαλεία προσομοίωσης, τα οποία δε φαίνεται να λειτουργούν με τον επιθυμητό τρόπο.

Αναφέρεται ότι εντός της ομάδας, είναι πλέον φανερό σε όλους ότι η γεωμετρία pull rod της εμπρός ανάρτησης δεν επιτρέπει την αξιοποίηση της σκληρής γόμας ελαστικών της Pirelli. Κατά συνέπεια, ενόψει 2016, η Ferrari αναμένεται να επιστρέψει στη γεωμετρία push rod (την οποία χρησιμοποιούν όλες οι υπόλοιπες ομάδες) όσον αφορά την εμπρός ανάρτηση. Αν και θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι το ίδιο αναφερόταν στον ιταλικό Τύπο και πέρυσι το φθινόπωρο για το φετινό μονοθέσιο. Ωστόσο, όταν παρουσιάστηκε η SF15-T, διέθετε και πάλι pull rod.

Πάντως ο Arrivabene απέκλεισε το ενδεχόμενο η Ferrari να στρέψει από τώρα την προσοχή της προς το 2016: «Το να εγκαταλείψουμε αυτό το εγχείρημα θα ήταν, κατά τη γνώμη μου, λάθος. Το μονοθέσιο του 2016 και του 2015 είναι συμπληρωματικά. Οπότε, αν σταματούσαμε να εργαζόμαστε στο 2015, θα οδηγούμασταν σε απώλεια σημαντικών δεδομένων».

Παράλληλα, ο ιταλικός Τύπος θεωρεί δεδομένη την αντικατάσταση του Raikkonen ενόψει 2016 και σχολιάζει ότι αρχίζει να διαφαίνεται η απομόνωση του Φινλανδού εντός των κόλπων της Scuderia, κάτι που αν ισχύει, σίγουρα δε βοηθάει τις επιδόσεις της._Φ.Λ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ