Πρώτη εταιρεία η Toyota με διαφορά 523 μονάδων από την δεύτερη Opel, best-seller του Οκτωβρίου το Yaris, δέκα μοντέλα έχουν ξεπεράσει τις 2.000 ταξινομήσεις από την αρχή της χρονιάς.
Όπως σας αναφέραμε πριν λίγες ημέρες, οι ταξινομήσεις του Oκτωβρίου 2018 σημείωσαν αύξηση κατά 13% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα της προηγούμενης χρονιάς (7.125 μονάδες, έναντι 6.306 το 2017), με το δεκάμηνο να ολοκληρώνεται στις 91.201 μονάδες και να καταγράφει άνοδο 19,7% σε σύγκριση με την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2017. Οπωσδήποτε, οι εταιρικές ταξινομήσεις καταλαμβάνουν τη μερίδα του λέοντος με μερίδιο που προσεγγίζει το 60%, ωστόσο τελευταία παρατηρούνται και τάσεις ανόδου στις ιδιωτικές πωλήσεις. Στο στρατόπεδο των εταιρειών πρώτη αναδείχθηκε η Toyota με 1.073 ταξινομήσεις, με σημαντική διαφορά από την δεύτερη Οpel (550 μονάδες). Το άτυπο βάθρο συμπλήρωσε η Volkswagen με 500 μονάδες, ενώ ένδεκα συνολικά κατασκευαστές ξεπέρασαν τις 300 ταξινομήσεις τον Οκτώβριο. Κατόπιν όλων αυτών, η δεκάδα του μήνα διαμορφώθηκε ως εξής:
1. Toyota 1.073 2. Opel 550 3. Volkswagen 500 4. Peugeot 449 5. Suzuki 408 6. Hyundai 405 7. Fiat 400 8. Ford 399 9. Citroen 386 10. Nissan 325
Σε ό,τι σχετίζεται με την κίνηση των μοντέλων, ο Οκτώβριος δεν μας επιφύλαξε εκπλήξεις, με το Yaris της Toyota να καταλαμβάνει ακόμη μια πρώτη θέση σε επίπεδο μήνα. H ιαπωνική εταιρεία μαζί με την Opel ήταν οι μόνες που είχαν δύο εκπροσώπους στη ενδεκάδα του Οκτωβρίου, η οποία στελεχώθηκε από επτά μοντέλα της κατηγορίας supermini, ένα της mini και τρία της μικρομεσαίας. Κατόπιν όλων αυτών, η ενδεκάδα του μήνα Οκτωβρίου 2018 διαμορφώθηκε ως κάτωθι:
1. Toyota Yaris 682 2. Opel Corsa 296 3. VW Polo 237 4. Renault Clio 221 5. Fiat Panda 200 6. Ford Fiesta 197 7. Citroen C3 184 8. Peugeot 208 166 9. Opel Astra 163 10. Audi A3 160 11. Toyota C-HR 159
Στο σύνολο του δεκαμήνου προηγείται πάντα η Toyota, έχοντας το 11,1% επί του συνολικού μεριδίου της αγοράς, αυξημένο κατά 0,5% σε σχέση με τον Μάιο της φετινής χρονιάς. Δεκαεπτά εταιρείες έχουν ξεπεράσει στο χρονικό αυτό διάστημα τις 2.000 ταξινομήσεις και ακόμη τέσσερις τις 1.000. Η πρώτη δεκάδα των μοντέλων, στο χρονικό διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2018, διαμορφώνεται πλέον ως εξής:
1. Toyota Yaris 5.513 2. Fiat Panda 3.457 3. VW Polo 3.419 4. Peugeot 208 3.237 5. Opel Corsa 3.148 6. Nissan Micra 2.754 7. Renault Clio 2.636 8. Nissan Qashqai 2.571 9. Citroen C3 2.457 10. Hyundai i20 2.091
Ούτε στην επιλογή καυσίμου μας περίμεναν εκπλήξεις τον Οκτώβριο, με το ποσοστό των βενζινοκινητήρων στο δεκάμηνο του 2018 να φτάνει στο 60,4% και των πετρελαιοκινητήρων στο 35,7%. Απογοήτευση οπωσδήποτε για τα μοντέλα που καίνε φυσικό αέριο και για τα ηλεκτρικά, αφού η έλλειψη κρατικών κινητήρων για την απόκτησή τους είναι καταλυτική (210 μόλις ταξινομήσεις, οι 148 φυσικού αερίου, αποδεικνύουν το λόγου το αληθές). Στον αντίποδα, το ποσοστό των υβριδικών μοντέλων από το 3% και κάτι των αρχών του 2018 έφτασε το 3,7%, με 3.357 ταξινομήσεις. Οι 1.019 εξ αυτών ανήκουν στο Toyota C-HR, που βρίσκεται δεύτερο στη λίστα των υβριδικών μοντέλων πίσω από το Yaris και μειώνει σταδιακά τη διαφορά του από αυτό.
Δείτε στο τέλος του άρθρου μας, στα δύο αρχεία PDF που επισυνάπτονται, τις ταξινομήσεις των εταιρειών και των μοντέλων ανά μήνα, αλλά και στο σύνολο του δεκαμήνου