top icon
Επικαιρότητα

Αλλάζουν όλα στην Ελλάδα – Θα ρίξουν σε οδικά έργα 27 δισ ευρώ

Τα εμβληματικά έργα και τους άξονες των έργων που περιλαμβάνει το Αναπτυξιακό Σχέδιο για την Ελλάδα του 2030 στον τομέα των Υποδομών, παρουσίασε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, στο Συνέδριο «Fin Forum 2023».

Στο πλαίσιο της τοποθέτησής του, ο κ. Σταϊκούρας επανέλαβε ότι ο σκοπός είναι να οικοδομήσουμε πάνω στα πολλά θετικά που έχουν γίνει τα προηγούμενα χρόνια, σημειώνοντας ότι η υλοποίηση των στρατηγικών στόχων που έχουν τεθεί, θα επιδιωχθεί σε περιβάλλον δημιουργικής συνεργασίας όλων των εμπλεκομένων. Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι το Αναπτυξιακό Σχέδιο για την Ελλάδα περιλαμβάνει 188 έργα ύψους 27,6 δισ ευρώ και σταχυολόγησε τις βασικές προτεραιότητες στον τομέα των Υποδομών.

faliro

Η νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών θέτει ως προτεραιότητα, στο πεδίο των υποδομών, την υλοποίηση συγκεκριμένων έργων

Μετρό Θεσσαλονίκης

Το Μετρό, προϋπολογισμού άνω των 2 δισ. ευρώ, αναμένεται να εξυπηρετεί, εντός του 2024, περίπου 300.000 μετακινούμενους συμπατριώτες μας ημερησίως. Εκτιμάται ότι έως το τέλος του 2023 θα έχει οριστικοποιηθεί και η τελική χάραξη των νέων επεκτάσεών του, ώστε η ωρίμανση της δημοπράτησης της – κατά προτεραιότητα – επέκτασης προς τα βορειοδυτικά, να προχωρήσει μέσα στην τετραετία που ξεκινάει. Σύντομα, μετά την παράδοση του βασικού έργου, θα παραδοθεί σε λειτουργία και η επέκταση προς Καλαμαριά.

Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας Ε65

Στο σύνολό του αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέσα στην τετραετία. Τα τμήματα Λαμία – Ξυνιάδα και Τρίκαλα – Καλαμπάκα, μήκους 18 και 25 χλμ. αντίστοιχα, αναμένεται να παραδοθούν έως τις αρχές του 2024. Με την ολοκλήρωση του συνόλου του έργου, η διαδρομή Λαμία – Εγνατία Οδός θα γίνεται μέσα από έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο, σε 1 ώρα και 45 λεπτά, από τις 3 ώρες και 15 λεπτά περίπου που γίνεται σήμερα. Ενώ, από τις αρχές του 2024, η διαδρομή Αθήνα – Καλαμπάκα θα διανύεται περίπου 40 λεπτά ταχύτερα.

Αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος

Οι εργασίες ξεκίνησαν τον Μάρτιο του 2022 και έχει σημειωθεί πρόοδος υλοποίησης άνω του 15%. Το έργο δεν έχει σοβαρά προβλήματα εκκρεμοτήτων, αφού έχει αποδοθεί το σύνολο των χώρων εκτέλεσης του έργου ευθύνης Δημοσίου, κατόπιν συντέλεσης των αναγκαστικών απαλλοτριώσεων. Επίσης, δεν υπάρχουν σοβαρά ευρήματα αρχαιολογικών ερευνών. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2025 και η διαδρομή Πάτρα – Πύργος θα πραγματοποιείται με αισθητά μεγαλύτερη ασφάλεια και σε μειωμένο χρόνο, περίπου κατά 40 λεπτά.

Οδική σύνδεση Άκτιο – Αμβρακία

Αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2023. Με την αποπεράτωση και λειτουργία του συνόλου του αυτοκινητόδρομου, η διαδρομή Λευκάδα – Αθήνα θα μειωθεί σε περίπου 3 ώρες και 20 λεπτά, εξοικονομώντας περίπου 25 λεπτά βάσει των σημερινών δεδομένων.

Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης

Τα πρώτα εργοτάξια εγκαταστάθηκαν μέσα στο 2022 και όλα τα μέτωπα θα έχουν ανοίξει εντός του 2024. Τα τμήματα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος και Χερσόνησος – Νεάπολη έχουν συμβασιοποιηθεί. Εντός της τετραετίας αναμένεται να ολοκληρωθεί η κατασκευή τους. Στο μεταξύ, θα δρομολογηθεί και η κατασκευή του τμήματος Κίσσαμος – Χανιά – Ηράκλειο, αφού αποσφραγιστούν οι φάκελοι των προσφορών, κυρωθεί η σύμβαση στη Βουλή, ληφθούν οι εγκρίσεις της DG COMP και συναφθούν οι δανειακές συμβάσεις εκ μέρους του παραχωρησιούχου. Υπενθυμίζεται ότι το έργο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Με την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ, η διαδρομή Χανιά – Ηράκλειο θα διανύεται σε μόλις 70 λεπτά, ενώ η διαδρομή Χανιά – Άγιος Νικόλαος σε περίπου 100 λεπτά.

Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας

Είναι σε εξέλιξη οι πρόδρομες εργασίες και η πρόοδος είναι σχεδόν στο 50%. Ο πρώτος μετροπόντικας έχει ήδη διανύσει τα πρώτα 30 μέτρα και είναι σε φάση συστηματοποίησης της εκσκαφής. Ο δεύτερος είναι ήδη στην Ελλάδα και αναμένεται να ξεκινήσει το φθινόπωρο.

Παράκαμψη Χαλκίδας – Ψαχνών και άξονας Μπράλος – Άμφισσα

Τα έργα δημοπρατήθηκαν τέλη του 2021 και, εντός του 1ου τριμήνου του 2023, υπογράφηκαν και οι δύο συμβάσεις. Ως προς το πρώτο έργο, θα προωθηθεί η διαδικασία ωρίμανσης των μελετών για την περιβαλλοντική αδειοδότηση της προαίρεσης, δηλαδή του τμήματος Υψηλή Γέφυρα Χαλκίδας – Νέα Λάμψακος. Ως προς το δεύτερο έργο, προβλέπεται να ολοκληρωθεί στο τέλος της τετραετίας και περιλαμβάνει σημαντικό αριθμό σηράγγων και γεφυρών μεγάλου μήκους.

Άλλα έργα σε κάθε περιφέρεια της χώρας

Ανάμεσα στα έργα που υλοποιούνται ή βρίσκονται σε διαγωνιστική διαδικασία ή ωριμάζουν ή βρίσκονται υπό ανάθεση, είναι:

Η επέκταση του Μετρό Γραμμής 2.
Η επέκταση του Προαστιακού.
Η αναβάθμιση και εγκατάσταση ETCS στο σιδηροδρομικό δίκτυο Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας.
Οι εργασίες σιδηροδρομικής υποδομής, επιδομής και ηλεκτροκίνησης στο Σ.Σ. Αθηνών.
Η κατασκευή κάθετων αξόνων στην Εγνατία Οδό.
Η αναβάθμιση της ανατολικής εσωτερικής περιφερειακής Θεσσαλονίκης (flyover).
Ο οδικός άξονας Λαμία – Καρπενήσι.
Κτηριακά έργα και μελέτες υποδομών Παιδείας, Υγείας, Δικαιοσύνης και Προστασίας του Πολίτη.
Η μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση και τεχνική διαχείριση Περιφερειακών Επιχειρησιακών Κέντρων Πολιτικής Προστασίας.
Η διευθέτηση και οριοθέτηση ρεμάτων.
Η υλοποίηση έργων αντιπλημμυρικής θωράκισης.

Σύνδεση σιδηροδρόμου με όλα τα μεγάλα λιμάνια

Αφορά σε έξι μεγάλα σιδηροδρομικά έργα που θα συνδέουν, με ταχύτητα και ασφάλεια, τα μεγάλα λιμάνια της χώρας (Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Αλεξανδρούπολη, Καβάλα, Λαύριο και Ραφήνα), με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Με την ολοκλήρωση των έργων αναβαθμίζεται ο εμπορικός και στρατηγικός ρόλος των λιμένων της χώρας, ενισχύεται η διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση με τα Βαλκάνια και τη νοτιοανατολική Ευρώπη και αναδεικνύεται ο ρόλος της χώρας, ως κόμβος συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ