top icon
Αγώνες

Ράλλυ Αυστραλίας: Ολική επαναφορά Hirvonen

Όπως αναμενόταν, ο Mikko Hirvonen κατέκτησε την δεύτερη φετινή του νίκη στην Αυστραλία και ουσιαστικά επέστρεψε για τα καλά στη μάχη του τίτλου!

Μετά από μία πρώτη χαοτική ημέρα, με ακραίες καιρικές συνθήκες, εγκαταλείψεις και προβλήματα, η τελευταία του Ράλλυ Αυστραλίας χαρακτηρίστηκε από τις τακτικές και τις οδηγίες των team manager που καθόρισαν το τελικό αποτέλεσμα. Οι εγκαταλείψεις των δύο εργοστασιακών Citroen στο πρώτο σκέλος, άλλαξαν τις ισορροπίες, επιτρέποντας στους δύο οδηγούς της Ford, Latvala και Hirvonen, να ξεφύγουν από τον υπόλοιπο ανταγωνισμό. Ο Latvala ήταν αυτός που μέχρι και το τέλος της δεύτερης ημέρας έδειχνε το δρόμο στους υπολοίπους και μαζί στον ομόσταυλο του. Όμως, όπως αναμενόταν, με την έναρξη του τρίτου και τελευταίου σκέλους, ο Malcolm Wilson είχε δώσει ξεκάθαρες εντολές στον Latvala να κόψει και να επιτρέψει στον Hirvonen να περάσει στην κορυφή, βοηθώντας τον στην προσπάθεια για διεκδικήση του τίτλου. Όπερ και εγένετο.
 
Στην προτελευταία ειδική, ο νεαρός Φινλανδός σταμάτησε λίγο πριν τον τερματισμό και έχασε όσο χρόνο απαιτούνταν για να περάσει στην κορυφή ο ομόσταυλος του και να σημειώσει την δεύτερη προσωπική του φετινή νίκη, αλλά και της ομάδας του, δίνοντας τέλος στο σερί της Citroen. Με αυτόν τον τρόπο, ο Hirvonen ανέβηκε στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας των Οδηγών, μόλις 15 βαθμούς πίσω από τον Sebastien Loeb. Βέβαια, αξίζει να σημειώσουμε ότι οι εντολές στις τάξεις της Ford έγιναν με ιδιαίτερα… «πολιτισμένο» τρόπο. Ο Hirvonen στο τέλος εξήγησε, ότι από την αρχή της χρονιάς είχαν συμφωνήσει οι δύο οδηγοί ότι σε περίπτωση που διεκδικούν και οι δύο τον τίτλο, αμφότεροι θα έχουν τον άτυπο τίτλο του πρώτου οδηγού. Άν όμως κάποιος είχε χάσει τις ελπίδες του θα βοηθούσε τον άλλο. Κάτι που έγινε τώρα, με τον Hirvonen να ευχαριστεί στο τέλος  των ομόσταυλο του, ο οποίος τον βοήθησε να πανηγυρίσει την 3η συνεχόμενη νίκη του στις ειδικές της Αυστραλίας.
 
Ο Latvala που ήταν όντως ταχύτερος από τον ομόσταυλο του στον αγώνα της Αυστραλίας, αποδέχθηκε την απόφαση της ομάδας του χωρίς καμία αντίδραση, δηλώνοντας και αυτός από την πλευρά του πως από τη στιγμή που έχει χάσει κάθε ελπίδα για τίτλο, έπρεπε να βοηθήσει τον συμπατριώτη του. Πάντως, ο νεαρός Φινλανδός απέδειξε ότι διαθέτει την ταχύτητα που απαιτείται και στην Αυστραλία ήταν ο καλύτερος όλων. Βέβαια, στο να μπορέσει η Ford να καθορίσει με αυτόν τον τρόπο το τελικό αποτέλεσμα, το ρόλο του έπαιξε και το γεγονός ότι κανείς δεν κατάφερε να απειλήσει τους δύο οδηγούς της ομάδας.
 
Ακόμα και ο Petter Solberg που ολοκλήρωσε στην 3η θέση της γενικής, έχασε χρόνο την πρώτη ημέρα με δύο τετ α κε, με λάθος ρυθμίσεις τη δεύτερη, και ουσιαστικά την 3η και τελευταία ήταν αδύνατο να μειώσει τη διαφορά του από την κορυφή. Πάντως, ο Νορβηγός έδωσε τέλος στο σερί των μέτριων εμφανίσεων, σε Φινλανδία και Γερμανία, βελτιώνοντας παράλληλα και την ψυχολογία του για τη συνέχεια. Την πρώτη πεντάδα, συμπλήρωσαν οι Matthew Wilson και Khalid Al Qassimi, με τον πρώτο να ισοφαρίζει το καλύτερο του αποτέλεσμα στο WRC, και τον οδηγό από το Άμπου Ντάμπι να σημειώνει το καλύτεορ της καριέρας του! Βέβαια, οι παραπάνω πέντε οδηγοί, ήταν οι μοναδικοί που κατάφεραν να αολοκληρώσουν και τις τρεις ημέρες του αγώνα, με αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC. Ακόμα και οι Henning Solberg, Evgeny Novikov, που επανεκκίνησαν την τελευταία ημέρα, εγκατέλειψαν μετά από έξοδο, με αυτή του Ρώσου να είναι ιδιαίτερα σφοδρή και τον ίδιο να την χαρακτηρίζει τη χειρότερη της καριέρας του. Έτσι, την πρώτη εξάδα συμπλήρωσε ο Νεοζηλανδός Hayden Paddon, ο οποίος κατέκτησε με χαρακτηριστική άνεση τη νίκη στην κατηγορία του PWRC και μαζί τον τίτλο του Πρωταθλητή για το 2011.

Εντολές όμως, δεν είχαμε μόνο στις τάξεις της Ford, αλλά και στης Citroen! Βλέπετε, με δεδομένο ότι ο Ogier έπεσε τρίτος πίσω από τον Hirvonen, οι Γάλλοι έδωσαν εντολή στον Sebastien Ogier να δεχθεί δύο ποινές, έτσι ώστε να τον περάσει ο Sebastien Loeb και να κατακτήσει αυτός τον έναν βαθμό της δέκατης θέσης. Βέβαια, την ίδια ώρα ο επτάκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής απογείωνε στην Powerstage το DS3 του προσθέτοντας τρεις ακόμα βαθμούς στη συγκομιδή του.
 
Με αυτόν τον τρόπο ολοκληρώθηκε το άκρως επεισοδιακό Ράλλυ Αυστραλίας, με την μάχη του τίτλου να φουντώνει για τα καλά. Ο Sebastien Loeb βλέπει πλέον τη διαφορά του από τον Hirvonen να ψαλιδίζεται, αλλά δεν νομίζουμε ότι αγχώνεται. Ο βασικός του αντίπαλος, ο Ogier, έχασε μία σπουδαία ευκαιρία να εκμηδενίσει τη μεταξύ τους διαφορά, η οποία στο τέλος αντί να μειωθεί αυξήθηκε στους 29 βαθμούς. Με τους δύο ασφάλτινους αγώνες να ακολουθούν σε Γαλλία και Γερμανία, ο Loeb είναι σαφές ότι έχει το προβάδισμα για τον τίτλο._Π.Τ.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ